טראמפ: "עסקת המאה תפורסם אחרי הבחירות" - סרוגים

טראמפ: "עסקת המאה תפורסם אחרי הבחירות"

נשיא ארה"ב אישר כי החלק השני של תכנית השלום יפורסם רק אחרי הבחירות - אך ייתכן שחלקים ממנה יוצגו לפני כן. בימינה הגיבו: " הבחירות עוסקות בשאלה האם גוש דן יהפוך לעוטף יו״ש"

author-image
טראמפ: "עסקת המאה תפורסם אחרי הבחירות"
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

עכשיו זה רשמי: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אישר הלילה (שני) כי החלק השני של "עסקת המאה" יפורסם רק אחרי הבחירות לכנסת ה-22. עם זאת, טראמפ הבהיר כי ייתכן שחלקים מהתכנית יפורסמו עוד לפני כן.

"מדובר ביוזמה קשה מאד לביצוע, בגלל כל ההיסטוריה בין הצדדים המעורבים" אמר במסיבת עיתונאים בניו ג'רזי. "קשה לעשות עסקה כזו כאשר יש כל כך הרבה שנאה בין הצדדים".

עוד באותו נושא

"לא יצא משהו מוועידת בחריין ועסקת המאה"

במקביל, טראמפ תקף את חברות הקונגרס המוסלמיות ראשידה טאליב ואילהאן עומאר, זאת לאחר שכניסתן לישראל נאסרה בסוף השבוע האחרון. בדבריו גינה את הדיווחים בתקשורת האמריקנית, לפיהם חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית שוקלים להגיש הצעה לבית הנבחרים שתכלול הצהרת אי אמון נגד שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, וקריאה לחקירה נגד שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן – זאת לאחר שתמך בעמדת ישראל לאסור על כניסת המחוקקות המוסלמיות.

"הדמוקרטים בקונגרס רוצים לפעול נגד ישראל כיוון שהיא נלחמת בחזרה בשתי חברות קונגרס, או ארבעה לכל היותר, שאמרו דברים פוגעניים נגדה ונגד אזרחיה" כתב בטוויטר. "מה קרה? הדמוקרטים פשוט מזלזלים בישראל!".

במפלגת "ימינה" אמרו בתגובה להודעתו של טראמפ על עסקת המאה כי "הודעת טראמפ קובעת כי הבחירות הללו עוסקות בשאלה אחת – האם גוש דן יהפוך לעוטף יו״ש או לא. רק רשימת ימינה גדולה תוודא כי תוקם פה ממשלת ימין אמיתית שתאמר לא לוויתור על שטחים, עקירת עשרות אלפי משפחות מביתם והפיכת מיליוני תושבים לבני ערובה של החמאס. זה או ימינה גדולה או ממשלת נסיגות עם השמאל".

כזכור, החלק הראשון של תכנית השלום האמריקנית נחשף ביוני האחרון במסגרת וועידת בחריין, כאשר יועץ הבית הלבן ג'ארד קושנר חשף מיזם לגיוס תרומות לקידום העסקה. לפי התכנית, יגויסו תרומות בסך 50 מיליארד דולר ממדינות ומשקיעים, כש-28 מיליארד מתוכם יועברו לרשות הפלסטינית ולרצועת עזה; 7.5 מיליארד יועברו לירדן, 9 מיליארד למצרים ו-6 מיליארד ללבנון.

עוד באותו נושא

קושנר בוועידת בחריין: "לא ויתרנו על הפלסטינים"

החלק השני של התכנית, שעוסק בהיבט הפוליטי, עדיין לא נחשף, וקושנר אמר בוועידה כי להיבטים הפוליטיים בסכסוך יהיה קשה יותר למצוא פתרון. בבית הלבן אמרו במקור שהחלק השני יפורסם ביוני האחרון, אך לאחר פיזור הכנסת וההליכה לבחירות חוזרות הוחלט לדחות את הצגת התכנית עד אחרי הקמת הממשלה החדשה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
גוש דן
ליאל | 21-08-2019 10:00
לא יכול להפוך לעוטף אזה