מחאת ענק: 1.7 מיליון איש מפגינים בהונג קונג • צפו - סרוגים

מחאת ענק: 1.7 מיליון איש מפגינים בהונג קונג • צפו

מעל 1.7 מיליון מפגינים הציפו את רחובות הונג קונג במחאה למען הדמוקרטיה ונגד השלטון הסיני - זאת למרות האיומים מצד הממשל לערב את כוחות הצבא. בניגוד למחאות קודמות, הפעם לא נרשמו תקריות אלימות. צפו בתיעוד

author-image
מחאת ענק: 1.7 מיליון איש מפגינים בהונג קונג • צפו
  המחאה בהונג קונג (צילום: שאטרסטוק)

המחאה בהונג קונג נמשכת ושוברת שיאים: מאות אלפי מפגינים הציפו היום (ראשון) את רחובות העיר במחאה למען הדמוקרטיה ונגד השלטון במחוז האוטונומי. לטענת המארגנים, 1.7 מיליון איש השתתפו במחאה – המהווים את מספר המפגינים הגדול ביותר מאז שהחלה.

צפו בתיעוד מהמחאה:

מחאת הענק הגיעה למרות איומים מצד המשטר הסיני, שהציב כוחות צבאיים בגבול העיר במטרה להתריע מפני התערבות צבאית לדיכו ההפגנה. אמש הממשל אף פרסם סרטון מאיים ברשת שבו נראו אלפי חיילים מתאמנים וקוראים קריאות בעד השלטון הקומוניסטי בבייג'ינג. המפגינים התאספו תחילה בפארק ויקטוריה במרכז העיר, ובהמשך צעדו ברחובות הראשיים כשהם אוחזים במטריות – שלא רק הפכו לסמל המחאה בשבועות האחרונים, אלא גם הגנו על המשתתפים מפני הגשם שנרשם באזור.

עוד באותו נושא

טראמפ לנשיא סין: "חייבים למצוא פתרון להונג קונג"

על פי הדיווחים בתקשורת הסינית, המשטרה התירה למפגינים להתאסף בפארק אך אסרה עליהם לצאת משטחו – זאת מחשש לעימותים אלימים בין המפגינים והמשטרה, בדומה לאלו שנרשמו בהפגנות הקודמות שהסתיימו במספר רב של עצורים. עם זאת, המפגינים הפרו את ההוראות והחלו לצעוד לרחובות לאחר ששטח הפארק התמלא. למרות החשש, לא נרשמו אירועים אלימים במהלך המחאה.

כזכור, ההפגנות בהונג קונג החלו לאחר שהמנהיגה קארי לאם, הנתפסת בעיני המפגינים כמשתפת פעולה של המשטר הקומוניסטי בבייג'ינג, ביקשה לשנות את חוק ההסגרה במחוז כך שיאפשר להסגיר חשודים לידי המשטר הסיני – דבר שנתפס על ידי המוחים כפגיעה בדמוקרטיה והגדלת ההשפעה של המשטר הסיני בטריטוריה. בשבוע שעבר המפגינים חסמו את נמל התעופה הבינלאומי בעיר, והובילו לביטולם של מאות טיסות לאחר שהשתלטו על הטרמינל הראשי. מעל 600 מפגינים נעצרו על ידי המשטרה עד כה במחאות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו