ירדן: שגריר ישראל ננזף על העימותים בהר הבית - סרוגים

ירדן: שגריר ישראל ננזף על העימותים בהר הבית

שבוע לאחר העימותים בהר הבית בין כוחות המשטרה והמתפללים המוסלמים, שגריר ישראל בירדן זומן לשיחת נזיפה בו הובהר כי ממשלת ירדן מגנה את האירועים: "הפרובוקציות רק מחריפות את הסכסוך"

ירדן: שגריר ישראל ננזף על העימותים בהר הבית
  העימותים בהר הבית בשבוע שעבר (צילום: דוברות המשטרה)

משרד החוץ של ירדן זימן היום (ראשון) את שגריר ישראל בעמאן, אמיר וייסברוד, לשיחת נזיפה בעקבות העימותים שנרשמו בהר הבית בשבוע שעבר – כך דיווחו כלי תקשורת במדינה.

על פי הדיווח, בשיחה הובהר לוייסברוד כי ירדן "מגנה את הפעילות הישראלית במסגד אל-אקצה וברחבת הר הבית, ודורשת להפסיקן במהירות". דובר משרד החוץ אמר כי לשגריר הועבר מסר שלפיו הממלכה דורשת מישראל לחדול מידית מ"הפרובוקציות" לטענתה בהר הבית, שלדבריה "רק מחריפות את הסכסוך ומהוות הפרה של החוק הבינלאומי". משרד החוץ בירושלים אישר את הזימון לפגישה.

עוד באותו נושא

צפו: עימותים בהר הבית בין שוטרים למוסלמים

מוקדם יותר נפגש שר החוץ הירדני, איימן אל-ספדי, עם שגרירי מדינות האיחוד האירופי בעמאן ודן עמם במה שכינה "ההפרות של ישראל בירושלים".

במטה ארגוני המקדש קיבלו בלגלוג את שיחת הנזיפה, ותקפו בתגובה את הקריאה הירדנית לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית. "הוואקף ושותפיו הירדנים כבר מזמן הרגו את הסטטוס קוו בהר הבית" אמרו. "השתלטותם על מתחם שער הרחמים, ונסיונותיהם להכשיר אותו למסגד בניגוד לכל חוק וסדר נמשכים גם בימים אלו. אפילו שעת התפילה המוסלמית כבר הפכה לגמישה על ידם בצום תשעה באב, במאבק הנפשע שלהם למנוע עליית יהודים למקום.

"אנו קוראים לממשלה לנצל את חיסול הסטטוס קוו בהר הבית על ידי הוואקף והירדנים, כדי לתקן את העוולות ההיסטוריות שנוצרו בהר הבית בחסות הסטטוס קוו המעוות. לסלק את השתלטות הוואקף מן המקום, ולהתיר ליהודים להתפלל שם בחופשיות כהלכה" הוסיפו.

כזכור, בשבוע שעבר ממשלת ירדן גינתה את העימותים בין כוחות המשטרה והמתפללים המוסלמים בהר הבית, כשבדבריהם הטילו את האחריות לאירוע על ממשלת ישראל, וכן דרשו מהמשטרה לחדול מיד ממעשיה וקראו לקהילה הבינלאומית לפעול בנושא. "אנו מגנים את ההפרות הישראליות הבוטות נגד מסגד אל-אקצא ואת ההתקפה של כוחות המשטרה על המתפללים ואנשי הווקף" נכתב באגרת המחאה. "ממשלת ישראל אחראית לאלימות ולמתיחות, וצעדים כאלה יובילו רק להגברת הייאוש והתסכול. יהיו השלכות קשות לפגיעה בסטטוס קוו בהר הבית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו