דרמה באוקראינה: מייסד 'טלגראס' נמלט מהמשטרה - סרוגים

דרמה באוקראינה: מייסד 'טלגראס' נמלט מהמשטרה

מייסד 'טלגראס' עמוס דב סילבר ברח הלילה מכוחות המשטרה באוקראינה לקראת הסגרתו לישראל. ממשטרת ישראל נמסר כי היא נמצאת בשיתוף פעולה עם משטרת אוקראינה ועוקבת אחר החיפושים לאיתורו

דרמה באוקראינה: מייסד 'טלגראס' נמלט מהמשטרה
  (צילום: יוטיוב/ כאן חדשות - תאגיד השידור הישראלי)

דרמה באוקראינה.

מייסד 'טלגראס' עמוס דב סילבר ברח הלילה (בין חמישי לשישי) מכוחות המשטרה באוקראינה לקראת הסגרתו לישראל. על פי הדיווח בכלי תקשורת מקומיים, סילבר נמלט מהמעצר לאחר שבית המשפט במדינה דחה את ערעורו והודיע כי יוסגר לישראל. ממשטרת ישראל נמסר כי היא נמצאת בשיתוף פעולה עם משטרת אוקראינה ועוקבת אחר החיפושים לאיתורו.

אשתו של סילבר, גלי, סיפרה הבוקר ל"כאן חדשות" על השיחה האחרונה איתו. "אני גאה בו מאוד. אתמול דיברתי איתו בפעם האחרונה בשמונה בערב, והוא אמר לי שיכול להיות שהוא לא יראה אותי הרבה מאוד זמן. אני מקווה שהוא יחזור הביתה".

עו"ד אורי קורב, שמייצג את סילבר, סיפר על ההתפתחויות שהובילו לבריחתו. "סילבר נעצר אמש על ידי גוף הנקרא 'השירות החשאי' באוקראינה ונלקח פיזית מהמרפאה בה היה מאושפז", תיאר. "עמוס הוכנס לרכב לעיני בא כוחו המקומי ומשטרת אוקראינה שנכחו אף הם במקום בשל חשדות לביצוע עבירה. לצערנו הרב, לא נמסר לנו לאן הוא נלקח ומה מצבו הרפואי. ככל שידוע לנו, הוא בידי המשטרה החשאית ואנו מקווים ששלום לו ובריאותו תקינה ושלא נגרם לו כל רע".

עוד באותו נושא

נעצרו 42 חשודים בסחר בסמים באמצעות "טלגארס"

עוד הוסיף עורך הדין כי "סילבר הוא אדם ערכי ומוסרי אשר נאמן לאידיאולוגיה בה הוא מאמין – ולפיה יש לעזור לחולים ולחלשים בחברה ולהקל על סבלם. הטענה לפיה עמוס סילבר מנהל 'ארגון פשיעה' היא טענה מופרכת. ככל שיוסגר לישראל, סילבר יילחם בבית המשפט על הערכים בהם הוא מאמין ויוכיח את חפותו".

עו"ד ניר יסלוביץ, שייצג את סילבר במהלך מעצרו באוקראינה, טען הבוקר כי "משטרת ישראל נהגה בעמוס בצורה שקשה לתאר אחרת מהזויה. הוא עבר חקירות בשעות לא שעות ולעיתים בניגוד לאמנות בינלאומיות, תנאי מעצרו היו קשים, מניעת טיפול רפואי והיה ברור לכל בר דעת שאם יוסגר צפוי לו מאסר ארוך ולא בפרופורציה לראיות והאישומים". לדבריו, "לאחר שהמשטרה סימנה את המטרה מסביב לחץ עם העצרו, נדמה שההתעמרות בסילבר היא זו שהובילה לתוצאה הזו שבה נמלט ממעצר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו