ניר ברקת באולפן: "אנשי ימין שמצביעים ליברמן - מסכנים את שלטון הימין"

ניר ברקת באולפן: "אנשי ימין שמצביעים ליברמן - מסכנים את שלטון הימין"

ח"כ ניר ברקת, באולפן סרוגים: "האתגר הגדול באמת זה מול מפלגת כחול לבן". על המאבק מול 'ימינה'? "ככל שהליכוד יהיה גדול יותר ולא נריב בינינו - נצליח לקחת קולות"

"אנשי ימין שמצביעים ליברמן - מסכנים את שלטון הימין"
  (צילום: סרוגים)

32 יום לבחירות | חה"כ ניר ברקת (הליכוד) התראיין באולפן סרוגים, ואמר כי האתגר הגדול באמת הוא מול מפלגת כחול לבן: "המועמדים היחידים שמולנו שיכולים להרכיב ממשלה הם לפיד וגנץ אם ימינה ייקחו יותר מנדטים ואנחנו נקטן – זה סיכון אסטרטגי", עם זאת טעם על העימות מול 'ימינה': "אם נצליח לא לריב בינינו אלא לקחת קולות ממחנה המרכז – נצליח יותר".

"מטבע הדברים בתקופת בחירות הדברים טיפה מקצינים, וכל אחד מנסה לקבל חלק גדול יותר מהעוגה. אני רוצה להזכיר שהאתגר הגדול באמת זה מול האחרים בגוש השני – מול כחול לבן".

אז למה אתם לא לוקחים מנדטים משמה, אלא תוקפים את השותפים הטבעיים הנאמנים לכם כדי לקחת מהם מנדט וחצי? 

"אתמול הייתי במערת המכפלה עם בצלאל סמוטריץ', ודי החמאנו הדדית אחד לשני. ברור שנעבוד ביחד, אבל עכשיו כל אחד מנסה לקחת קצת ביס מהשני. בסופו של דבר האתגר הגדול זה המפלגה הגדולה – אנשים צריכים להבין שיש משקל גדול מאד לזהות המפלגה הגדולה. אם ימינה יקחו יותר מנדטים ואנחנו נקטן, זה סיכון אסטרטגי, כי במאזן הכוחות מול כחול לבן המועמדים היחידים שמולנו שיכולים להרכיב ממשלה הם לפיד וגנץ. המאבק הגדול זה גודל הליכוד יחסית לחברים הללו, וככל שהליכוד יהיה גדול יותר זה מבטיח יותר את שלטון הימין".

"צריך 2 דברים – צריך ליכוד גדול וחזק, וצריך שגוש הימין יעבור את ה-61 – בלי ליברמן, שברור שאנחנו לא יכולים לסמוך עליו. אלה 2 המאמצים, וככל שהליכוד יהיה גדול יותר ונצליח לא לריב בינינו אלא לקחת קולות ממחנה המרכז, נצליח יותר. כיום יש 70 מנדטים לימין, 40 לשמאל מרכז, ו-10 לערבים".

אנשי ימין שמצביעים ליברמן – מסכנים את שלטון הימין

"מצביעי הימין שמצביעים ליברמן מסכנים את שלטון הימין – חד משמעית. הם צריכים להבין שכבר ראינו איך ליברמן, שנתפס לכאורה כאיש ימין, מנע במו ידיו הקמה של ממשלת ימין עם תירוצים קלושים ומטופשים. כולנו יודעים שהוא היה מוכן לתת את הגיוס בזמנו למשה ליאון. מי שמצביע ליברמן זה לא ימין. שיבוא חזרה לליכוד ושם מקומו".

לפיד וגנץ מרכיבים ממשלה עם מרצ והערבים

"אם אנחנו מאבדים את הרוב שלנו, ברור שלפיד וגנץ מרכיבים ממשלה שנשענת בחלקה על מרצ והח"כים הערבים – את יודעת לאן הם ייקחו אותם ולאיזה מקום המדינה הזאת יכולה להידרדר? לכן האחריות הלאומית שיש לנו עכשיו זה ליכוד גדול. מי שבטוח שהוא הולך להצביע לימינה או לשותפים החרדיים – לא נתווכח איתו. אבל מי שמבין את החשיבות של גוש גדול וליכוד חזק – חייב להצביע ליכוד".

ממשלת אחדות? "טעות אסטרטגית, לא על הרדאר של מישהו"

על האפשרות לממשלת אחדות: "זו טעות אסטרטגית, ולא נראה לי שזה על הרדאר של מישהו – בוודאי כי בלי הליכוד הדבר הזה לא נקלט מבחינה פרקטית ואידאולוגית. אנחנו שותפים אידאולוגים להרבה מאד דברים – גם עם החרדים וגם עם ימינה. הליכוד היא מפלגה מאד ממלכתית וכללית, ואנחנו יודעים לשלב ביחד את כל הדברים האלה למדיניות אחת מסודרת. זה התפקיד של ראש הממשלה, שעושה אותו בהצלחה".

מה לגבי מקרה של סבב שני של המלצות? 

"אז כנראה המנדט עובר ללפיד וגנץ, והסכנה גדולה שהם יצליחו להרכיב ממשלה – ואז כל מרכז הכובד זז שמאלה, רחוק מהאידאולוגיה הלאומית והתפיסה הליברלית, יותר לאוריינטציה של מרצ והערבים – ולכן יש סיכון אסטרטגי שאסור לנו לקחת אותו".

לשמר את הסטטוס קוו בהר הבית

על המהומה סביב העלייה להר הבית: "בתקופה האחרונה יש גידול ניכר במספר העולים היהודים להר הבית במסגרת הסטטוס קוו. אני חושב שהתפיסה של סטטוס קוו בירושלים היא מאד משמעותית. אם רוצים לסטות ממנו – בסוף מקבלים מלחמת עולם וחוזרים לאותו מקום. כל אחד רוצה לשנות את הסטטוס קוו לכיוון אחר, ולכן המסורת של ראשי ממשלת ישראל זה לשמר את הסטטוס קוו – בוודאי בהר הבית. אני חושב שזו גישה נכונה, ואני תומך במדיניות של ראש הממשלה".

"כראש העיר בירושלים הייתי פעמים רבות בדיונים מורכבים על נושא הר הבית. המדיניות של ראש הממשלה זה לאפשר עלייה להר הבית ככל שמפקד המחוז יראה לנכון שזה אפשרי מבלי שיהיו מהומות מאד גדולות. בתשעה באב ההנחיה הייתה לעשות הכל כדי לפתוח, אבל שההחלטה הסופית בידי מפקד המחוז. הסמיכות של תשעה באב וחג הקרבן זה לא משהו שקורה כל יום, ולכן מפקד המחוז אפשר למוסלמים להתפלל וכשראה שהם מאריכים יותר מדי את התפילה – אז הוא הכניס את המשטרה ונתן ליהודים לעלות להר הבית. במבחן התוצאה לא היה הרבה מהומות, היהודים הצליחו לעלות להר הבית ושברו את השיא – וזה היה פתרון אלגנטי ומכובד".

קידום מפעלים ליהודים וערבים ופיתוח 12 אתרי תיירות

בתכנית כלכלית שברקת מקדם לאחרונה, הוא שם יעד על שני דברים עיקריים: פיתוח מפעלים ליהודים וערבים ופיתוח 12 אתרי תיירות. "הפוטנציאל של יהודה ושמרון הוא דרמה", טוען ברקת. ומסביר: "אזורי תעסוקה שמעסיקים ישראלים ופלסטינים, כיום מדובר ב- 26 אלף עובדים וצריך להכפיל זאת בעשר".

על אתרי תיירות התנ"ך: "איתרנו שנים עשר  סיפורי תנ"ך קלאסיים, אותם נהפוך אותם לאתרי תיירות,להביא את כל מי שאוהב  סיפורי תנ"ך, זה לאו דווקא יהודים ולהביא אותם לראות את ארץ הקודש, ארץ התנ"ך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
38 תגובות - 27 דיונים מיין לפי
1
אני לא מגיב כאן בדרך כלל אבל מה שברקת
תומר | 16-08-2019 9:55
וגם אחרים בליכוד לא מבינים שאנשי ימין שמצביעים לליברמן לא מטומטמים והם יודעים את זה. האמת היא שלמרות זאת הם מצביעים לליברמן כי פחות חשוב להם ממשלת ימין מובהקת למרות עמדתם המדינית ממה שחשוב להם העמדות שלהם בנושא דת ומדינה ושהליכוד יפסיק להכנע למפלגות החרדיות ואף לעמדות החרדליות . ועד שהליכוד יתן תשובה טובה בנושאים האלו לחששות שלהם הם לא יצליחו לקחת קולות מליברמן
זה לא צחוק, ליברמן כרגע הוא נטו שמאל!
חתם עודפים עם כחולבן | 21-08-2019 3:48
הצבעה לליברמן גם מכניסה קולות לכחול לבן ולשמאל. לא סתם ליברמן הפיל את ממשלת הימין בבחירות האחרונות הוא בעצם החליט לבגוד ולעבור לשמאל.
צודק!
יעלה | 17-08-2019 19:43
די לכפיה הדתית! סמוטריץ רוצה מדינת הלכה. איילת שקד רוצה דיקטטורת הלכה. החילונים רוצים חופש!
שנאה מביאה מנדטים
ליברמן בונה על שנאה | 17-08-2019 19:08
ישנם ימנים טובים שממלאים אותם בשנאה ובהסתה כלפי החרדים זו שיטה רוסית מובהקת כבר מתקופת הצארים כל פעם שהיה קשה ברוסיה ...האשימו את היהודים ואז האספסוף היה רץ ופורע פרעות ביהודים ... והשלטונות ..הם שתקו כי היהודים היו השעיר לעזאזל גם עכשיו ליברמו ראה שהוא הולך ונעלםמ15 מנדטים הוא כבר הגיע לבקושי5 מנדטים ואם לא ניה מעורר שנאת חינם נגד החרדים בהחלט היה ייתכן שנעלם מהמפה הפוליטית. אז פתאום ליברמן שכח את חברותו האמיצה עם אריה דרעי את תמיכתו במשה ליאון ...לצורך ההישרדות הכל נשכח .אצל ליברמן אין רחמים אין אנושיות אין חמלה הכל אינטרסים גם ליברמו יודע שאחדות בסגנון שהוא רוצה לא יקרה זה או ימין או שמאל אז אם בא למצביעי ליברמן הימניים לקבל בחבילה את גנץ ועוד יותר מעל את לפיד בתוספת מרץ והערבים אז שימשיכו לתמוך בו אבל אם הם באמת ימניים אין ברירה רק נתניהו רק- מחל -
2
האמת בדיוק הפוכה
משה | 16-08-2019 10:12
רק אם כחול לבן תהיה שווה לליכוד ביבי יהיה חייב להקים ממשלת ימין. למה? כי גנץ ידרוש רוטציה וביבי יעדיף ממשלה צרה על רוטציה.
כחול לבן חזק פרושו ממשלת שמאל
ממש לא נכון | 17-08-2019 19:35
ליברמן יעדיף את גנץ .שנאתו לנתניהו ידועה יהוא מעדיף לשבת עם הערבים ואנשי מרץ ולעזאל שקריו על הליכה עם הימין הוא דע שיקר טס הוא משקר היום
3
ממשלת אחדות ללא החרדים עדיפה על ממשלת ימין עם
תום | 16-08-2019 10:16
הגיע הזמן לנתק את המפלגות החרדיות מפטמות התקציב והשלטון. הגיע הזמן לחשיבה מאוזנת של הימין מיצג עי הליכוד עם המרכז שמאל מיצג עי כחול לבן ובשיתוף ליברמן להשארת המפלגות החרדיות מחוץ למעגל ההשפעה כדי לממש את מתווה 2 המדינות ל2 העמים עם בקרה בטחונית ישראלית ופרוז מלא של המדינה הפלשתינאית בהסכם שלום ובטחון ראוי.
לא תהיה ממשלת אחדות מכסימום עוד בחירות פעם 3
לברמן ילך רק עם שמאל | 21-08-2019 3:55
גנץ לא ישב עם ביבי. הליכוד לא ישב אצל כחול לבן בשום מצב בשום צורה. הגענו לאותו מבוי סתום והנה עוד בחירות נוספות פעם שלישית. כל מצביע צריך להחליט אם הוא רוצה ביבי ראש ממשלה או גנץ ראש ממשלה. וליברמן שייך לגנץ והנה הוא גם חתם איתו עודפים(הוא יודע שלא תהיה ממשלת אחדות והוא מדבר על ממשלת אחדות רק בשביל לגנוב קולות).
4
כל הכבוד
בן | 16-08-2019 12:38
כל הכבוד לליברמן. עלה והצלח. רוב העם בעד איחוד שתי המפלגות הגדולות. אל תיסוג מעמדותיך. אנחנו איתך.
לא רוצים אחדות מזויפת ומשתקת
שקר | 17-08-2019 19:10
רק ליכוד רק מחל רק נתניהו
5
ברקת
ש | 16-08-2019 12:48
ומי שמצביע מחל מסכן את המדינה....
6
בגלל אנטישמית צריך להצביע למפלגות החרדים כדי לשמור הערכים שלנו
אלכס | 16-08-2019 13:19
7
רק מטומטמים או רוסים מצביעים ליברמן
אלעד | 16-08-2019 13:21
8
אני לא סומך על ליברמן
אבי | 16-08-2019 13:21
9
ליברמן בוגד בימין
חנה | 16-08-2019 13:22
הנה הוא חתם עודפים עם השמאל
ליברמן זה שמאל נטו! | 21-08-2019 3:56
קולות לליברמן מחזקים את השמאל
ליברמן
עדי | 17-08-2019 20:56
מה זאת אומרת שליברמן בוגד בימין? האיש הצהיר מספר פעמים כי הוא לא ימליץ על ביבי וכי יפעל לממשלת אחדות ועם כל ההצהרות שלו האיש שומר על כוחו הפוליטי . זאת אומרת שליברמן לא בגד בימין ומצבעיו אנשים חכמים יותר ממך.
10
ליברמן שפן. מסוכן למדינה
אלכסנדר | 16-08-2019 13:23
11
בגלל זה צריך להצביע עוצמה יהודית!!!
שובאל | 16-08-2019 14:09
מי שרוצה ממשלת ימין חייב להצביע כף בקלפי עוצמה יהודית!!! התשובה לשמאל- כף!!!
רק טב
ימינה | 16-08-2019 15:24
למרות שאני מסקים עם דעותיהם של אנשי עוצמה יהודית מי שמצביע עוצמה קרוב לוודאי שהקול שלו ילך לפח
12
ליברמן בוגד בימין יעלה את השמאל הרדיקלי לא מתגייס לצה"ל
ישי | 16-08-2019 14:17
13
ציוני אוהב ישראל שמצביע לליכוד מסכן את המדינה
ציוני גאה | 16-08-2019 14:33
הצבעה לליכוד פירושה שותפות עם החרדים שמחריבים את המדינה. משעבדים אותנו כעבדים עבור המשתמטים האלו ומחוקקים חוקים נגד רוב הציבור ולטובת הערבים שחיים גם הם על הגב שלנו כמותם. רק ליברמן !!
14
סיכון שלטון הימין
חנן | 17-08-2019 10:50
מי שמצביע : כחול לבן, ליברמן, ימינה, ש״ס, יהדות התורה, ישראל דמוקרטית (בדיחה) , פייגלין, עוצמה יהודית ונועם. מסכן את שלטון הימין ואת המדינה רק ליכוד חזק וענק יביא את המדינה לשגשוג כלכלי ובטחון אבסולוטי של ישראל. ללא שמאלנים, ללא חרדים, ללא ערבים, תהיה לנו אחלה מדינה לתפארת!!!
ליברמן
חגית | 17-08-2019 19:54
ל 14 אתה כל כך צודק לא רוצים מדינת הלכה תנו כבר לחיות בשקט
15
לא יודע אם הקדוש ברוך הוא עובד בשבת.
צ | 17-08-2019 12:57
אבל,ברקתת - מהפה שלך לאוזן של אלוהיםם. ב ע ז ר ת א ש ם!!!!
16
הכסף שלך לא תחליף למנהיגות
ירושלמי | 17-08-2019 15:40
אמרו לי שכראש עירית ירושלים לקחת שכר של שקל אחד לשנה וזה בדיוק מה שהיית שווה.
17
ברקת, גם אתה נידבקת בטפשת ?
חגית | 17-08-2019 17:48
כשהיית ראש עיר לא דיבאת שטויות, חוץ מזה הלוואי שהליכוד יפול, ותקום ממשלה יעילה יותר - בעזרת השם..
18
הליכוד
אבי | 17-08-2019 18:07
צר לי אבל הליכוד הם מיפלגה שמולנית ורק הם ודפקו את הימין
19
ליברמן
אבי | 17-08-2019 18:08
הליכוד מפחד מליברמן כול הכבוד לליברמן
20
הליכוד הליכוד חושב שהעם מטומטם אבל זה הפוך
אבי | 17-08-2019 18:12
הליכוד חבורה של טיפשים
21
ניר ברקת - שופר בשקל
יעלה | 17-08-2019 19:41
ביבי החליט שלא לתקוף את איילת המטיילת ואת בנט וסמוטריץ, וזו טעות. הממשלה הבאה: ממשלת אחדות : לפיד, בנט וליברמן
22
אבל אתם טוענים שהוא שמאל
Dsc | 17-08-2019 19:44
אז למה עכשיו אתם טוענים שיש סכנה שמצביעי ימין יצביעו לו?
23
הליכוד בפאניקה
הב | 17-08-2019 19:46
הגיע הזמן שהמפלגה הכושלת הזאת תחטוף את המכה של החיים בבחירות בץהטלה ותיענש כמו שלא נענשה קודם, פחות מ-12 המנדטים העלובים של ביבי בזמנו.
24
ליברמן
גברת | 17-08-2019 19:52
הוא ימין שפוי לא ביבי.כל רגע משנה את דעתו אחרי לחץ של שרה ויאיר.
25
החרדים
גברת | 17-08-2019 19:53
אסור בשום אופן להכניס אותם לממשלה.זה נזק למדינה.
26
ברקת
עדי | 17-08-2019 20:30
עוד משרת תחת רגליו של ביבי, עוד אמירה ריקה מתוכן, פתאום ליברמן הפך לשמאל, כשהיה עם הליכוד הכל היה בסדר . תפסיקו עם האמירות המגעילות . אם הליכוד היה בסדר הבוחרים לא היו בורחים לאף מפלגה. רצוי שבליכוד יעשו בדק בית רציני. מצביעי ליברמן הם אנשים חכמים ורציונאלים. רואים מה מתרחש מסביב ומבינים את המצב טוב. לכל אלה מהליכוד בפרט ובימין בכלל האמירות שלכם שוות לקליפת שום.
27
ניר בשמאקט אני מצביע ימין שרוצה להציל, לכן...
אבנר טוויג | 17-08-2019 21:21
את הימין על כן אצביע רק ליברמן! אני אצביע ליברמן בכל ליבי כי אני וכל חברי רוצים ליברמן חזק מאוד בתוך מחנה הימין. ליברמן הוא הימין החזק ולא הרופס ליברמן ימין וליברלי כמו שהיה אהוב ליבי, בגין! לא סמרטוט. אדם חלש שנכנע לחמאס, שמאפשר את מעברן של מזוודות הכסף הקטארי לידי החמאס בעודם מבעירים את שדות עוטף עזה, אדם חלש שהוא בובה על חוט של החרדים. בובה על חוט של הבן שלו ושל אשתו שמתערבים בהחלטות הממשלה והקבינט... הבנת מיסטר בשמאקאט? הפעם עושים קאט! ותומכים בליברמן חזק היחידי שלא דופק חשבון לביבי סיטר...
אל תהיה טיפש ליברמן חתם עודפים עם השמאל
זהירות מליברמן | 21-08-2019 4:02
ליברמן התהפך לכיוון שמאל. הוא בונה את עתידו על השמאל. לא תהיה ממשלת אחדות. או ממשלת ימין או ממשלת שמאל. וליברמן שייך לשמאל.