לא רק פייסבוק: מיקרוסופט מודה שהאזינה לגולשים

בעקבות אפל, גוגל, אמזון ופייסבוק, היום הגיע תורה של חברת מיקרוסופט להודות שהאזינה לשיחות שבוצעו בסקייפ במטרה לשפר את השירות באפליקציה. בעקבות ההודאה, מדיניות הפרטיות של החברה עודכנה

לא רק פייסבוק: מיקרוסופט מודה שהאזינה לגולשים
  (צילום: שאטרסטוק)

סערת ההאזנות נמשכת: יום לאחר שפייסבוק הודתה כי האזינה לשיחות שנשלחו באפליקציית מסנג'ר, היום (חמישי) חברת מיקרוסופט הודתה בכך שהיא אוספת נתונים קוליים על המשתמשים שלה. בדבריה אמרה כי עובדים וחברות קבלן האזינו לשיחות שבוצעו דרך אפליקציית סקייפ וכן להוראות שנשלחו דרך העוזרת הקולית "קורטנה", זאת במטרה לשפר את השירות של האפליקציות.

"הנתונים נאספים כדי לספק שירותים שונים, ולעתים אנחנו משתמשים בחברות חיצוניות כדי לסייע בשיפור השירותים הללו" הסבירו בחברה. "הבנו שבני אדם יוכלו לסייע לנו לשפר את רמות הדיוק של השירותים".

בעקבות ההודעה, מיקרוסופט גם עדכנה את מדיניות הפרטיות שלה – שעכשיו מציינת במפורש כי ייתכן והשיחות יוקלטו ויבדקו על ידי עובדים אנושיים. מדיניות הפרטיות המעודכנת קובעת כי "עיבוד המידע האישי למטרות אלה כולל שיטות עיבוד אוטומטיות וגם ידניות". עם זאת, חשוב לציין שמיקרוסופט רק מקליטה שיחות כששירות התרגום מופעל על ידי המשתמשים – כך שבמידה ותרצו לוודא שלא מקליטים אתכם, כל מה שצריך לעשות זה לכבות את התרגום האוטומטי.

עוד באותו נושא

פייסבוק מודה: "האזנו לשיחות שנשלחו במסנג'ר"

כזכור, בחודשים האחרונים נחשף כי גוגל, אפל ואמזון נהגו גם הן להאזין להקלטות של המשתמשים – פרקטיקה שלטענת המבקרים פוגעת בפרטיות. אפל וגוגל הודיעו כי יפסיקו לעשות זאת בעקבות הדיווחים, בעוד שאמזון הודיעה כי תאפשר למשתמשים לבחור האם הם אינם מעוניינים שהקלטותיהם יועברו לבדיקה אנושית.

אמש הנהלת פייסבוק הודתה כי עובדי האתר האזינו להקלטות של משתמשים שנשלחו באפליקציית מסנג'ר, כשפעלה לתמלל את השיחות כדי לשפר את שירות הבינה המלאכותית של מסנג'ר, המאפשר לדבר למיקרופון המכשיר כדי לכתוב הודעות. על פי הדיווח באתר "בלומברג", החברה העסיקה עובדי קבלן שהאזינו ותמללו את השיחות- זאת מבלי שהודיעה למשתמשים כי בני אדם יקשיבו לשיחות. גם העובדים לא ידעו מה המטרה של התמלולים שלהם, שדרשו שעות רבות של עבודה, וכן לא ידעו מאיפה ההקלטות הגיעו וכיצד הם הושגו.

כצפוי, החשיפה של בלומברג עוררה זעם רב ברשת, בעיקר אחרי שפייסבוק הודתה כי אכן תמללה הקלטות של משתמשים – אך הבהירה כי הפסיקה לעשות זאת בשבוע האחרון, וכי לא תעשה זאת יותר בעתיד. "בדומה לאפל וגוגל, הפסקנו את הביקורת האנושית על ההודעות הקולית לפני יותר משבוע" נמסר מהחברה. עוד טענו כי המשתמשים ששיחותם תומללו בחרו להתיר לפייסבוק לתמלל את אותן השיחות לצורך שיפור השירות.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו