מחשש לפרובוקציה: ישראל שוקלת לאסור את כניסת חברות הקונגרס המוסלמיות

מחשש לפרובוקציה: ישראל שוקלת לאסור את כניסת חברות הקונגרס המוסלמיות

ישראל שוקלת לאסור על חברות הקונגרס המוסלמיות ראשידה טאליב ואילהן עומאר להיכנס לארץ - זאת מחשש לפרובוקציות במהלך ביקורן. המהלך נשקל לאחר שנודע כי השתיים מתכננות לבקר בהר הבית עם בכירים ברשות הפלסטינית

ישראל שוקלת לאסור את כניסת חברות הקונגרס לארץ
  חברת הקונגרס המוסלמית ראשידה טאליב (צילום: שאטרסטוק)

יום לפני הגעתן הצפויה של חברות הקונגרס המוסלמיות ראשידה טאליב ואילהן עומאר לביקור בישראל, הבוקר (חמישי) דווח בחדשות 12 כי הממשלה שוקלת לאסור את כניסתן של חברות המפלגה הדמוקרטית לארץ.  על פי הדיווח, בישראל חוששים מפני פרובוקציה אפשרית, זאת לאחר שדווח כי השתיים מתכוונות לבקר בהר הבית לצד בכירים ברשות הפלסטינית.

בימים האחרונים התקיימו דיונים רבים בנושא, בהשתתפות גורמים במועצה לביטחון לאומי, במשרד הפנים, במשרד לעניינים אסטרטגיים ובמשרד החוץ. אמש דווח כי ישראל לא תמנע את כניסתן של חברות הקונגרס, זאת ״מתוך כבוד לקונגרס של ארה״ב״ – אך כעת הנושא נשקל מחדש, זאת לאחר שנודע כי לוח הזמנים של הביקור יכלול רק ביקורים ברשות הפלסטינית ומזרח ירושלים. ככל הנראה, הביקור נועד לעורר פרובוקציות ולקדם את האג'נדה של חברות הקונגרס, שהתבטאו בעבר פעמים רבות נגד ישראל וקראו לחרם על המדינה.

עוד באותו נושא

מסתמן: חברות הקונגרס המוסלמיות יגיעו לישראל


5

על פי החוק, ישראל רשאית לאסור על פעילים התומכים בחרם על ישראל להיכנס לארץ – דבר שהעלה את הקריאות למנוע את כניסתן של עומאר וטאליב. הידיעה על הביקור בישראל התקבל במחאה אצל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שעל פי דיווחים בארה"ב הבהיר לשגריר ישראל בוושינגטון כי הוא אינו מרוצה מכך שירושלים מתכוונת להתיר את כניסתן לארץ. מנגד, ראשי המפלגה הדמוקרטית הבהירו לגורמים בכירים בישראל שאם תימנע כניסתן של עומאר וטאליב – ייחצה קו אדום ביחסים עם המפלגה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "אתמול התקיימו התייעצויות בין רה"מ, שר הפנים, שר החוץ, שר הבט"פ, ראש המל"ל והיועץ המשפטי לממשלה לגבי ההחלטה הסופית שתתקבל בנושא. קיימת אפשרות שישראל לא תאפשר את הביקור במתכונתו הנוכחית. צוותים מקצועיים ומשפטיים של משרדי הממשלה ממשיכים לבחון את החומרים. על פי החוק – הסמכות נתונה בידי שר הפנים".

עוד באותו נושא

חברות הקונגרס המוסלמיות מעוררות סערה בארה"ב

כאמור, שתי חברות הקונגרס הדמוקרטיות ידועות בעמדותיהן האנטי-ישראליות ובהצהרותיהן הפרובוקטיביות מאז שנבחרו לקונגרס האמריקני בנובמבר האחרון. בין השאר עומאר השוותה בעבר בין ישראל לאיראן כשאמרה: "כשישראל מעבירה חוק שמכיר בה כמדינה יהודית ולא מכיר בדתות אחרות שחיות שם, ואנחנו עדיין מתייחסים אליה כאל דמוקרטיה במזרח התיכון, אני כמעט צוחקת. אלו דברים שאנחנו רואים את זה בחברות שאותן אנחנו מבקרים כמו איראן". כמו כן קראה מספר פעמים בתקשורת להפסיק כל סיוע לישראל, ואף ניסתה לגייס מספר חברי קונגרס אחרים לתמיכה במהלך.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף את עומאר בחריפות על דבריה, כשאמר בין השאר כי "היא צריכה להתבייש בעצמה, ההצהרה שלה הייתה בושה נוראית". גם בקרב חברי המפלגה הדמוקרטית, שבה עומאר חברה, הביאו סלידה מדבריה מספר פעמים, ואף ערכו הצבעה בקונגרס על הצעת החלטה המגנה את האנטישמיות בעקבות האמירות של טליב ועומאר. מנהיגת המפלגה אמרה "בית הנבחרים מכיר בהשלכות המסוכנות של שימוש בסטריאוטיפים אנטישמיים. אנו דוחים אנטישמיות וביטויי שנאה וחוסר סובלנות, אשר מנוגדים לערכים שמגדירים את העם האמריקני".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
סרוגים
חנה הנדל | 15-08-2019 9:51
בבקשה תפסיקו לשלוח לי הודעות.!!!!!!!!
2
מציעה להקשיב טוב לנשיא טראמפ
ליאורה | 15-08-2019 10:04
מבינה את ישראל ואת המהלכים שלה . אך אם הביקור יתקיים ...תהיה נזק בלתי הפיך למדינה ולעם היהודי ... זאת ביקור אך ורק לקדם תאג'נדות .של הערבי האויב .ושל המוסלמיות חברות הגונגרס גרידה .ו
3
אסור כניסה
יחיאל | 15-08-2019 10:07
שילכו לעזה למה לאפשר להם שונאי ישראל די להתרפסות מהממשלה החלשה הזאת
4
ביקור הנשים המוסלמיות
יוסי | 15-08-2019 11:07
לא לתת לאנטישמיות ויזה לבקר בישראל. לא צריך את הזבל הזה
5
כולם ימין מזויף
ירון שאול | 15-08-2019 13:10
הליכוד וביבי ליברמן בנט סמוטריץ הרב פרץ דרעי המושחת וכל אלה שקוראים לעצמם ימין הם ימין מזויף שמשרת את האינטרסים של השמאל ויש לי עשרות הוכחות מוצקות לכך.הימין האמיתי היחיד במדינה הם עוצמה יהודית ולא יעזור לאף אחד כלום כי זו האמת היחידה.עוד יגיע היום שבו כל השמאלנים הבזויים וגם כל הימין המזויף יצעקו בקול גדול שהרב כהנא צדק אבל אז כבר יהיה מאוחר מידי ולא תהיה לנו מדינה.