הסרט על יגאל עמיר בדרך לאוסקר - סרוגים

הסרט על יגאל עמיר בדרך לאוסקר

בזמן שרוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, יגאל עמיר מעורר סערה ציבורית. הסרט שנוצר עליו, "ימים נוראים" עושה עוד צעד אל עבר האוסקר

author-image

(צילום: פלאש 90)

בדרך לאוסקר עוצרים בטורנטו: בזמן שרוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, יגאל עמיר מעורר סערה ציבורית ואף פתח היום בשביתת רעב. הסרט שצפוי לצאת עליו, עושה עוד צעד גדול אל עבר האוסקר.

הסרט "ימים נוראים" של ירון זילברמן על יגאל עמיר, הצליח להתקבל לפסטיבל הסרטים היוקרתי- "פסטיבל טורונטו", שם תערך הקרנת הבכורה של הסרט. על השטיח האדום של הפסטיבל הבינלאומי צפויים לצעוד היוצרים והשחקנים יחד עם דליה רבין, בתו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל שהוזמנה כאורחת כבוד.

עוד באותו נושא

"שלילת טלפונים" יגאל עמיר פתח בשביתת רעב


42

לצד "ימים נוראים" יככבו בפסטיבל הבינלאומי, גם הסרטים הישראלים: "מאמי" של קרן ידעיה ו"מלים נרדפות" של נדב לפיד.

הסרט הישראלי העוקב אחר התקופה שלפני רצח רבין מנקודת מבטו של יגאל עמיר, צפוי להתחרות גם בפרסי אופיר (האוסקר הישראלי).

הסרט שיקרא באנגלית Incitement ("הסתה"), חושף לראשונה את מסעו של הרוצח בשנה שקדמה לאסון, דרך הכוחות החזקים שפעלו עליו ועודדו אותו, הן במישור הפוליטי והדתי, והן במישור המשפחתי והאישי. "זהו דיוקן נפשי של מתנקש פוליטי שמבקש לרצוח את הדמוקרטיה, ודיוקן של חברה שסועה", נאמר.

את הסרט ביים הבמאי הישראלי שפועל בהוליווד ירון זילברמן, שכתב את התסריט יחד עם הסופר רון לשם, שכתב בין היתר בעבר גם את התסריט לבופור.

הסרט צפוי לצאת לאקרנים בישראל ב-26 בספטמבר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
רצח של ראש ממשלה יהודי מכהן הוא פשע הסטורי
ההיסטוריה תסלח? | 15-08-2019 1:12
רצח של ראש ממשלה מכהן במדינה היהודית הראשונה אחרי 2000 שנות גלות, הוא פשע לא נסלח. ועוד כשמדובר במי שהיה רמטכל צהל ב67 ההיסטורית
הרוצח היה שמפנייה. תשאלו את שמעון פרס
אנטי אהוד ברק | 19-08-2019 0:01
יש לפרץ טלפון בקבר. מספרו כמו שהוא 0000000000 בעוד שנים עוד יצאו סרטים המשבחים את שמפנייה
2
זה סרט הסתה נגד כל הציבור הימני ובראשו הרבנים
קאטו הזקן | 15-08-2019 15:27
זה עוד לפני שראינו, וכבר הבנו לפי השם ולפי המשתתפים בטקס... עוד מפעל שנאה תהומי מבית היוצר השמאלי, יורשי פלוגות הפועל, מסגירי הסזון ומטביעי אלטלנה. נורא, פשוט נורא. יש מישהו שמוכן להיאבק כבר עכשיו כדי שלא יקבלו את הפרס??
ואולי אולי הסרט חושף שבן-נון שיקר , כפי שהודה
אמונתיה שבות-אל | 25-08-2019 16:20
ואף רב לא אמר משהו בעד הריגת רבין שאגב היה כבר מת פוליטי , ועמד לפני מפלה מוחצת לנתניהו, ורק 'החלפתו' בפרס יכלה להציל את השמאל? אני כותב אולי , כי מסתבר יותר שבאמת לפנינו סרט עלילת דם כלפי הימין בכלל והרבנים בפרט.
3
איזו אירוניה: מצד אחד נראה כמו
אוראור | 15-08-2019 15:43
טריילר של סרט מתח - מצד שני נראה משעמם רצח - ובעצם המילה רצח הכי מתאימה פה - והמבין יבין. חחחחחחחחחחחחחחחחח!
בקיצור.זילברמן עושה$כסף מטרגדייה.
וגם כבוד. | 28-08-2019 13:08
.
4
שבת שלום
אני | 15-08-2019 19:20
יגאל עמיר יצר תסביך אצל השמאל אבל הלו המדינה שייכת לכל עם ישראל .אני בתור מיזרחית מקומם אותי למה אני צריכה להמשיך לחיות עם צורת החשיבה מ48 אני מרגישה שעברו אלפיים שנה נוספות. בכל זאת בתור מיזרחית חייתי פה בערב ונישארתי פה. יש לי הפנמות מבית ההורים שהם לא פחות טובות משל העולם האשכנזי. בפועל אנו חיים את הקודקס האשכנזי כהונתי ששכח את הנבואה. העולם המיזרחי גרורתי כאילו אין לו מה לחדש. אני רואה בנבואה את עתיד המדינה ובכל תחומי החיים. יש אותה בחגורת התנך .המון דברים מגיעים מאמריקה אבל לא זה. המודל האשכנזי עוין את הנוצרים שם מיסתכל עליהם בהמון דעות קדומות. ראיתי הרבה סרטים הוליוודים על העיניין על הגזענות כאילו נגד השחורים אומנם היה אבל החשיבה של העולם האשכנזי נורא סטראוטיפית מזכירה את זו בארץ ורוב האמריקאים והמצליחים אשכנזים. אני רואה את חגורת התנך את נוצריי הדרום אחרת וככה לא היפסדתי מתאים לי התנך הנבואי שלהם. הוא ניפלא הוא מעניין מסקרן ומתאים למאה 21. זה אוונגרד נועז מדהים ומעורר סקרנות. היתחדשות ניפלאה. אני מאמינה שהוא בסוף יגיע. כל הרעיונות מארצות הברית בסוף מגיעים.
את נראית יותר מיסיונרית מאשר יהודייה מזרחית
אלי | 26-08-2019 0:29
הצורה השפה לא מתאימים למזרחית
5
אלרגיה
נועם | 17-08-2019 9:53
אתם מכירים כאלה שיש להם אלרגיה
6
הרבי מלובביץ'
נועם | 17-08-2019 9:54
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף
7
תגובה מפעיל שמאל
שמואל ירושלמי | 01-10-2019 21:08
עדיין לא יצא לי לצפות בסרט ימים נוראים על יגאל עמיר. אולם, דווקא בתור איש שמאל ברצוני לומר, שאני שמח שנושא של יגאל עמיר מתחיל לעלות לדיון ציבורי מנקודת מבט אובייקטיבית ולא נגועה במשוא פנים פוליטי של פסילה על הסף של מי שיש ומכנים אותו בשם רוע מוחלט. יגאל עמיר אינו רוע בכלל. הוא אדם כמו כל אחד ואחת מאיתנו וכל הכבוד לבמאי ולשחקנים שהיה להם אומץ להעלות את הנושא לדיון ציבורי במסגרת יצירתם הקולנועית.