רוסיה משנה גרסה: עלייה ברמת הקרינה, התושבים פונו מבתיהם

רוסיה משנה גרסה: עלייה ברמת הקרינה, התושבים פונו מבתיהם

חמישה ימים לאחר פיצוץ הטיל בצפון רוסיה, הרשויות הודו כי נרשמה עלייה ברמת הקרינה באזור התקרית- שעלתה בשיעור של עד פי 16 מהמותר. בעקבות ההודעה, תושבי העיר הורו להתפנות מבתיהם

author-image
רוסיה משנה גרסה: עלייה ברמת הקרינה, תושבים פונו
  שיגור טיל רוסי. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

חמישה ימים לאחר שטיל התפוצץ במהלך ניסוי צבאי והוביל למותם של חמישה בני אדם ופציעתם של שישה נוספים, השירות המטאורולוגי ברוסיה דיווח היום (שלישי) כי רמת הקרינה בעיר סברודבינסק, הסמוכה למקום הפיצוץ, עלתה אחרי התקרית בשיעור של פי ארבעה עד פי 16 מהמותר. בעקבות ההודעה, תושבי העיר הורו להתפנות מבתיהם על ידי הרשויות.

ההודעה הנוכחית מהווה שינוי בגרסה של רוסיה מדיווחיה בשבוע שעבר. יום לאחר התקרית, משרד ההגנה הרוסי הבהיר כי רמת הקרינה נותרה תקינה, אך רשויות העיר שבצפון רוסיה אמרו שנרשמה עלייה ברמות הקרינה לזמן קצר אחרי הפיצוץ.

במקביל, סוכנות הידיעות הרוסית "טאס" דיווחה כי החובשים שטיפלו בקורבנות שנהרגו בפיצוץ המסתורי נשלחו לבדיקה רפואית במוסקבה. לדבריהם, החובשים חתמו על מסמך שאוסר עליהם למסור מידע על התקרית לשום גורם- דבר שמעלה את החשש בעולם כי ממשלת רוסיה מעוניינת להסתיר את מה שבאמת קרה שם.

כזכור, סוכניות המודיעין בארה"ב העריכו כי הפיצוץ התרחש במהלך ניסוי שיגור של טיל שיוט גרעיני שהשתבש. האירוע תואר כאסון הגרעיני החמור ביותר מאז האסון בכור הגרעיני בצ'רנוביל בשנת 1986, כשמעבר למותם ופציעתם של החיילים עלה גם חשש שדלק רעיל יישפך לים בעקבות פיצוץ הטיל. חמשת ההרוגים קיבלו עיטור צבאי לאחר מותם – מבלי שצוינה הסיבה להענקתו, כשראש מרכז הגרעין הרוסי רק אמר כי "הם מתו כגיבורים לאומיים, והיו האליטה של המרכז הגרעיני".

הפיצוץ הנוכחי הצטרף לאסון נוסף שהתרחש לפני כחודש, כש-14 איש נהרגו בשריפה בצוללת גרעינית במהלך פעילות בים ברנץ. גם אז הרשויות במדינה שמרו על סודיות רבה בנוגע לגורמים שהובילו לשריפה, ורק אחרי ימים ארוכים אישרו שהצוללת המדוברת נעזרה בכור גרעיני – אך הבהירו כי הכור לא ניזוק בשריפה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו