מפלגת נועם- חזון או מציאות?/ הרב שלמה אבינר

הרב אבינר על מפלגת נעם: אם יתברר שאינה עוברת את אחוז החסימה, ודאי שאין להצביע עבורה. אך זה יתברר שבוע-שבועיים לקראת הבחירות. אם מתייאשים מראש שלא תצליח, ודאי שלא תצליח

"אם יתברר שמפלגת נעם לא תעבור - לא להצביע לה"
  (צילום: יוסי זמיר/ פלאש90)

שאלה: האם מפלגת נועם, היא חזון או מציאות? האם היא מחאה טהורה או תוכנית ריאליסטית? האם יש סיכוי שהיא תעבור את אחוז החסימה? לא חבל לזרוק קולות לפח?

ודאי שהיא תוכנית מציאותית. כמובן, יש ערך גדול למחאה, להפגנה, לכתיבה, להסברה – אך בשביל זה, אין צורך במפלגה.

כמובן, אם יתברר שאינה עוברת את אחוז החסימה, ודאי שאין להצביע עבורה. אך זה יתברר שבוע-שבועיים לקראת הבחירות. אבל אם מתייאשים מראש שלא תצליח, ודאי שלא תצליח. "אם אשר יגרתי ויאתייני".

היו מקרים רבים בהיסטוריה שמפלגה שניבאו לה הצלחה, נפלה, ומאידך מפלגה שניבאו לה כשלון, הצליחה. מומחי דעת הקהל, לא תמיד מכירים עד תום את הקהל, ואפילו אינם מומחים די הצורך בסקרי דעת הקהל.

דווקא, ככל שמדברים עם עמך בית ישראל, דתיים יותר או דתיים פחות, חילונים יותר או חילונים פחות, חרדים יותר או חרדים פחות – מתברר שהם מתגעגעים למפלגה שתחרוט על דגלה "עם נורמלי בארצו": שבת נורמלית, גיור נורמלי, כותל המערבי נורמלי, משפחה נורמלית, תוכנית לימוד לילדים ולחיילים באופן נורמלי, ועוד כמה דברים נורמליים. אם נעבוד קשה, יתברר יותר ויותר, שברוך ד', עמנו הוא נורמלי.

למשל, כמה אנשים חושבים שמשפחה זה איש שחי עם איש, או אשה עם אשה? 1.2% בלבד. ב"ה. כמובן, בשביל זה יש לעבוד קשה: לדבר, לשכנע, לארגן אין סוף חוגי בית, ואיש לרעהו יאמר חזק.

בתור דוגמא, כאשר הרצל אמר שיש להקים מדינה יהודית, חשבו רבים שהוא חולה נפש, לא במובן המליצי ,אלא במובן הממשי, ושהוא זקוק לטיפול פסיכיאטרי. אבל הציונים לא נכנעו, ארגנו חוגי בית, קונגרסים, נאמו וכתבו. והנה, היום, ב"ה, יש לנו מדינה.

וכן היה, להבדיל, עם הרעיון הקומוניסטי.

או יותר קרוב לנו, הרעיון של "העם עם הגולן" היה רחוק מן הלב, רחוק מהמוח, ורק מיעוט תמך בו. אך אחרי הרבה הסברה ישרה, הרוב התהפך, והנה עתה יש לנו גולן, בחסדי ד' עלינו.

לכן, גם לגבי מדינה נורמלית, אם נעמול קשה, אם כל מי שהרעיון בוער בקרבו יצביע, וכן יעמול לשכנע  מי שהוא יכול, זה אפשר שנצליח.

אם תרצו, אין זו אגדה.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
66 תגובות - 42 דיונים מיין לפי
1
מפלגה של פרימיטיבים ועמי הארצות
שונאי תרבות והשכלה | 13-08-2019 10:50
מי צריך אותם בכלל ?
הימורים כמה יקבלו נעם 500 קולות או פחות
ניסן | 13-08-2019 19:16
לדעתי פחות
כם קורח היה גדול דור. ושבנה וצדקיה ועשרת המרג
שמוליק | 13-08-2019 15:43
גדול דור לא אומר כלום. הדאלה האם הוא מוביל את העם בדרך הישר
לך תבקש מהרב טאו סליחה הוא מגדולי הדור
א | 13-08-2019 14:48
תתבייש
אבל הם יעברו!
ישראל | 13-08-2019 13:17
בשבועיים הם צברו כמעט 2 מנדטים! הם גם יגדילו את גוש הימין כי הרבה מהמרכז מצביעים להם. אני השתכנעתי מהם!!
כלומניק
מספר שלוש בנועם | 13-08-2019 12:04
לא כל כלומניק שמחרף הוא משכיל
חצופים
אוריאל | 13-08-2019 11:36
בושה וחרפה לשמוע כאלה דברים על תלמיד חכם כזה גדול. רב צדיק בן שמונים שהקים מערך עצום של ישבות גבוהות מכיהות וישיבות הסדר. מגדולי הדור ממש
מסכים 100%
עולה להר | 13-08-2019 11:04
לא רק זה אלא זה ממש כת לפי הגדרתו. צבי טאו עם הארץ שלא למד גמרא ופוסקים ומנהל הדת לפי דיעתיו. פשוט הזוי שיש רב בישראל שמנהל צבור לפי מחשבה ולא לפי הלכה. הכל מחשבה אצלו והכל רב קוק אצלו. הוא לא אפילו מכיר רבנים אחרים. אדם הזוי מאד.
2
יישר כוח לרב אבינר הצדיק
גנרלית הימים | 13-08-2019 10:56
אני שמחה שאם יתבר שלא יעברו, הם יהיו אחראיים, בשונה מעוצמה יהודית, והם לא ירוצו.
3
לבחור ימינה זה לזרוק קולות לפח
יהודה | 13-08-2019 10:57
אם לא נועם אז יהדות התורה
תגובה לאביגיל
ר. | 13-08-2019 12:35
סיפרת סיפור מאוד כאוב. האמת שכל הרבנים והאדמורים החרדים מאוד מאוד הצטערו ומאוד בכו בגלל ההתנתקות. חלקם מחו בתוקף וניסו לבטל את זה, והאחרים חשבו שזו גזרה וניסו לבטל מבחינה רוחנית ולא הצליחו. ואם פגשת נשים אדישות, יכול להיות שאלו נשים שמכל מיני סיבות בכלל לא ידעו מה קורה. (יש כאלו שלא קוראים עיתונים ולא מחוברים לשום תקשורת ואז הם לא יודעים). ההתנתקות היא פצע בשביל כולנו. ואפילו סוג של חרפה איך עם ישראל אפשר לדבר כזה לקרות. איך מנהיג אחד, זקן וכנראה קצת לא צלול, סובב עם שלם למעשה כל כך שפל וכל כך חסר הגיון. אבל האשמים כאן הם כנראה הרבה מאוד מאוד אנשים (ובעיקר התקשורת השמאלנית, שהיתה אמורה לחשוב בהגיון ולהתנגד, אבל תמכה. אנשים כמו יאיר לפיד שהיה אז עיתונאי.... וכו').
נעם ורק נעם
יאיר | 13-08-2019 12:01
ן
האמת על החרדים ! והיא צלקת לחיי
אביגיל | 13-08-2019 11:11
אתמול 15 דנה לגירוש הייתי בת 13 הגענו לצומת יד מרדכי מאות אנשים סרוגים נשים סרוגות היו גם חילוניות חיבקו אותי בכו איתי נתנו לנו אוכל שתיה ...רחים נערה קומנרית מסעד הביאה לי פרחים וחיבקה אותי בכינו ...המשכנו לכיון אשדוד במיניבוס שעליו היתתה מונפת דגל .וכרזה הגרושים מחבל ארצינו ..הגענו לרובע אבא שלי יצא לבנק ואנו יצאנו החוצה אף אחת מהחרדיות לא התקרבה לנו שאלתי אותם בצרחות איך אתם אדישות אין לכם לב יהודי בכלל .אז לך תבחר למפלגה ששונאת יהודים ותמכה בגירוש
אבינר והאמת
בתחן | 13-08-2019 11:05
סוף סוף התפקחת ...
4
לנועם מצביעים בכל מקרה!
מצביע נועם!! | 13-08-2019 10:58
עדיף לזרוק קולות לפח, ולא להצביע למפלגות שלא אכפת להם מהיהדות במדינה, אני מצביע לנועם גם אם ברור שלא תעבור את אחוז החסימה!!
ברגע שיראו שלנועם יש כח משמעותי
מצביע נועם! | 13-08-2019 13:15
גם אם לא תעבור את אחוז החסימה, אז יקחו ברצינות את מה שהם אומרים
לא חבל? תבחר מפלגה הכי פחות רעה. איפה השכל?
אריאל | 13-08-2019 12:14
אולי נעם זה מושלם , אבל לא ריאלי. עכשיו נשאר לך לבחור בין מפלגות לא מושלמות. תבחר בין רע במיעוטו, לרע יותר. כשאתה זורק פתק לפח, הוא מתחלק בין כל המפלגות. אז חלק מהפתק שלך הולך למרץ, לערבים, לליברמן, לכחול לבן... לא יודע מה איתך, אני מעדיף להצביע לימינה
לגמרי
מסכים | 13-08-2019 11:28
איתך
נהדר ואז הקול שלך ילך למרץ...
א | 13-08-2019 11:21
לת
5
רוב האנשים חושבים
מבולבל מהעובדות | 13-08-2019 10:59
שלנסוע בשבת זה נורמלי. שלאכול לא כשר זה נורמלי וכן הלאה. אז לפי זה זה בסדר.
6
עם ישראל להתעורר!!
משה כהן | 13-08-2019 11:01
צדיקים, מחילה מכבוד רבנו אבל כבר אנחנו נחנקים מהזבל והזוהמה שמכניסים לנו בכל מקום אי אפשר לשתוק, אנחנו מצביעים רק נועם הם היחדים שנלחמים כמו שצריך
7
אסור לזרוק קולות לפח
צבי ברגמן | 13-08-2019 11:04
צודקים אסור לזרוק קולות לפח, ובלי מפלגה שתתן רוח, שתתן נשמה, שתתן אמונה שאר המפלגות שעסוקים בדברים קטנים זה זריקת קולות לפח
8
אז למי נצביע? לבית היהודי?
למה? | 13-08-2019 11:05
נועם היחידים שמעיזים לצעוק המלך ערום, שמעיזים להראות לכולם את העוולות שנעשות במרתפי משרד החינוך ומשרד השפטים!!!
9
נעם
רבי מיזרחי | 13-08-2019 11:06
הפתעת הבחירות תהיה, 80 אחוז מהעם רוצים נורמלי!!!! די לצביעות ןיפיי נפש מזויפים,
אם אתה אומר..
נעם | 15-08-2019 18:44
כבוד הנביא.
לא יעברו את ה5000 קולות...
א | 13-08-2019 11:23
לת
10
נעם
יאיר פינקל | 13-08-2019 11:07
אני מאוד נבוך, לא הבנתי למה הרב יגיד דבר כזה? איזה מפלגה אחרת יש שנלחמת על ערכנו, וחוץ מזה שמעתי מכמה מקומות ומחברים שיש סיכוי שהמפלגה יעבור.
11
להצביע
שי פולק | 13-08-2019 11:09
נצח ישראל לא ישקר, בסוף הרוח ינצח, נעם עוד תעבור ובכבוד!!!
12
המפלגה בטוח לא תעבור והצבעה לה כהצבעה למרצ
אורי | 13-08-2019 11:24
ומי שלא מבין את זה עכשיו כנראה יבין את זה רק כשיהיה מאוחר מדי. בדיוק כך היה ב1992 עם כמה מפלגות הזויות שהעניקו לנו את אוסלו.
אוסלו קטן לעומת המצב היום
מאיר | 13-08-2019 16:21
עשרות אלפי ילדים תחת משרד החינוך נשרפת נשמתם עי גרורות הקרן החדשה ועוזריה משאר העמים ואתם מפחידים אותנו עם אוסלו?!
חייבים לנסות
חייבים | 13-08-2019 14:26
אם לא מנסים לא מצליחים מאסנו מהבטחות הליכוד הם עובדים עלינו בעניים אין אנו מתיראים לא מהצדוקים ולא מהפרושים אנו מתיראים מין הצבועים ( ליכוד ובית שאינו יהודי ) עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס .
13
נועם תקרב את ימות המשיח
נס גלוי | 13-08-2019 11:34
דְּרָכֶיהָ דַרְכֵי נֹעַם, וְכָל נְתִיבוֹתֶיהָ שָׁלוֹם. ברור שרק מפלגה יהודית שדרכה זכה, צחה וברורה תקרב את גאולתינו. מפלגת הרפורמים בראשות נשים חילוניות אסורה בנגיעה.
סופם של המשיחיים להתנצר או להתאסלם
שוקי | 13-08-2019 16:57
.
14
הימין מתפצל והשמאל מתאחד
טמטום | 13-08-2019 11:36
עד אנה הטמטום יוביל? כל אחד זה מפלגה, כל רב יותר חכם והסיפור של 92 חוזר. השמאל צוחק עלינו
15
אוהבים את הרב אבינר!
בוגר ישיבה | 13-08-2019 11:36
טוב.
16
האמת תנצח
עם ישראל חי | 13-08-2019 11:40
בעזה המפלגה תעבור ובגדול- זה תלוי רק בנו. אם כל אחד ייקח אחריותולא יזלזל- סוף סוף תקום פה מפלגה שלא מפחדת
צודק
משה | 13-08-2019 11:56
מסכים עם כל מילה
17
עם נורמלי אינו מאבד את קדש הקדשים שלו לאויביו
עולה להר | 13-08-2019 11:52
בעבר הרעיון של העלייה להר הבית היה רחוק מן הלב, רחוק מהמוח, ורק מיעוט תמך בו. אך אחרי הרבה הסברה ישרה, הרוב התהפך, והנה עתה הר הבית מתחיל לשוב לידינו, בחסדי ד' עלינו. אף על פי שישנם עדיין כמה רבנים שחושבים שעדיף להמשיך ולהיות לא נורמליים...
מה
נעם | 15-08-2019 18:46
הקשר?
18
יותר ימין מימינה
גאון | 13-08-2019 12:07
צריכים להדגיש את זה בשלטי נועם. סוף סוף בבחירות האלו יש מפלגה טהורה חזקה ועם ערכים דתיים. שהמפדל החליט להעמיד אשה ולא דתיה במקום ראשון אי אפשר להלום. אני מסכים עם כל הרעיונות של מפלגת נועם חוץ מלזרוק את נשות הכותל.מה שהן עושות תוך עזרת הנשים זה לא דבר. רק מתפללות.לא כדאי להראות שהדתיים הם אכזריים על נשים חלשות שרק רוצות להתפלל על אף שזה דבר שלא רגיל. אם היו רוצות ליכנס לצד של הגברים ולכפות את הגברים להיות שלוחי צבור של גברים בטענת שיוויון ושטויות כאלה ודאי שיש למחות בכל תוקף. אבל סוף כל סוף הן רק רוצות לעשות את שלהן בתוך שלהן. אם אפשר למצוא להן מקום יותר רחוק שלא ישמע קולן אז אולי יותר טוב אבל האלימות נגדן שתמיד מופיע בתמונות ועתונים זה חילול השם שמרחיק אנשים מן הדת. לזרוק כסאות ולהריק על נשים שסוף סוף רק מתפללות בעזרת נשים זה דבר מוזר וקיצוני. דרכיה דרכי נועם.
תגובה ל-18
ר. | 13-08-2019 12:41
נשות הכותל לא באות כדי להתפלל אלא כדי לעשות פרובוקציות. הטקסים שלהן מנוגדים להלכה וגם מנוגדים לחוקי מדינת ישראל. הן שרקו בוז בזמן של התפילה לשלום חיילי צהל. והן מדברות בלעג על עבודת הקורבנות. (באוזני שמעתי) ואף צנזרו את התפילה על עבודת בית המקדש מתפילתן (באוזני ראיתי). המטרה המוצהרת שלהן, כמו שיור הארגון מצהירה, הוא לבטל את המחיצה מהכותל, כלומר, להרוס את הקדושה שלו ולהפוך אותו חלילה לעוד בית עבודה זרה. (הקיר היחיד שנשאר לנו מבית המקדש!!!! רחמים!!!!!!), ובנוסף, דרך הכותל להשליט את הדרך המעוותת הרפורמית על מדינת ישראל, ובפרט לבטל את הנישואין והגירושין שלא יהיו חלילה לפי ההלכה, ובקיצור, להפסיק את היהדות של מדינת היהודים ולהפוך את מדינת ישראל למדינה של מתבוללים רפורמיים. על זה מדובר ולכן נלחמים.
19
נעם, יש לך את הקול שלי
נעם | 13-08-2019 12:23
מזהים אמת מקלומטרים
20
עדיף לזרוק קולות לפח מאשר להקים ממשלת פח
עמית | 13-08-2019 12:46
חוקי להטב זה קו אדום עבה. אם ביבי פוחד על המקום שלו שיתחייב לא לקדם את ההזייה הזאת. אבל כרגע הוא מקדם את חוקי הפונדקאות...
21
הם לא יעברו
תרדו מזה | 13-08-2019 12:47
ברור
22
יישר ח לרב אבינר
ר' משה | 13-08-2019 13:26
אבל ברור לי שהם יעברו
23
ציונות במיטבה
החרדי מגבעתיים | 13-08-2019 13:53
צו לצו, טב לטב, זעיר ( כיפת הירדן כלשהוו) זעיר שם. המדינה מעל התורה. כך נראית הציונות הדתית במיטבה! שאו ציונה נס ודגל...דגל להטבים
24
יישר כח לרב
אבי | 13-08-2019 14:12
דברי חכמה וטעם
25
רפי פויירשטין
עמרסקי יובל | 13-08-2019 14:40
כדי להביא להצלחה מסחררת של מפלגת נועם יש לצרף מיד את הרב רפי פויירשטין איש הציונות הדתית והמפדל, הם ב רפי פויירשטין, ממקימי מערך הכשרות שמתחרה ברבנות הראשית. הוא הרב פויירשטין יביא מאות אלפים של תומכים למפלגת נועם, הרבה תומכים, כמספר בתי העסק להם הוא מנפיק תעודת כשרות. הוא גם יביא מאות אלפים תומכים מהתנועה הרפורמית בישראל ובארצות הברית. הוא גם יסחף אחריו ויביא, את כל הרבנים של צהר! וגם יגייס ויביא דמות נערצת: את אברום בורג !
26
אם אברהם אבינו ע"ה היה נורמלי
רק נעם | 13-08-2019 15:08
היינו היום עובדי אלילים... ממתי העם היהודי מנסה להיות נורמלי? מה קרה לשאיפה להיות עם סגולה, עם יוצא דופן, אור לגויים? השאיפה לנורמליות היא הסוואה לשנאה של אחינו מבית ישראל השונים מאיתנו, מתי נלמד שלא כל האמת מוחזקת אצלנו? עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום שלום עלינו ועל כל ישראל.
27
זו מפלגה של בית שמאי במקרה הטוב.
שמוליק | 13-08-2019 15:41
או של הצדוקים הקראים ונביאי השקר במקרה הרע. נראים יראי שמים אבל ממש קרח ועדתו
אתה ממש חצוף!!
נעם | 15-08-2019 18:49
מה זה הזלזול המתועב הזה בבית שמאי הקדושים? האם ככה התייחסו אליהם רבותינו הראשונים והאחרונים?? מאיפה הוצאת את מיץ ההבל והזוהמה הזה? דבריך מגודפים מראש ועד סוף, ומסתמא השכל בהם נעדר.
28
רבנים. צאו לנו מהוורידים!!!
נתי | 13-08-2019 16:14
מקומכם בבית המדרש ולא על המגרש הפוליטי. די כבר!!!
29
לא נורמלי בעצמו קובע מה נורמלי .
שוקי | 13-08-2019 16:53
הרב גאון גדול אבל בכך זה נגמר
30
בחירות
לוקה | 13-08-2019 17:26
איך ידעו על פי סקרים?
31
רק נעם!!!!!
תרצה | 13-08-2019 19:32
רק נעם!!
32
הכותרת ממש לא ע"פ רוח הדברים של הרב.
. | 13-08-2019 21:00
תפסיקו להתחנף לגברת שקד ולשאר עוטי המסיכות.
33
הרב טאו רבי זכריה של הדור יהיה אחראי על חורבן
חרדלי ימני | 13-08-2019 23:52
הארץ .מי שמצביע לנעם זורק קולות לפח ומעלה את השמאל
34
מעניין
גיל | 14-08-2019 10:01
לא ידעתי שהבנה בתורה נותנת הבנה מה נורמלי ומה לא. האם התורה היא ספר פסיכיאטרי?
35
כותרת מטעה!
אביתר יעקב מיכלשוילי | 14-08-2019 12:39
.
36
האלטרנטיבה למצביעי נועם היא עוצמה יהודית
אביתר יעקב מיכלשוילי | 14-08-2019 12:40
ולא מפדל-תקומה
37
איבוד שלטון הימין
אבי | 15-08-2019 0:32
אני לא מבין למה מפלגת נעם בכלל משתתפת בבחירות היא תגרום בסוף לאבוד שלטון הימין ! בשביל מה הם עושים את זה בשביל שיראו אותם בכל ערוצי החדשות ?
38
מי נורמלי? מה נורמלי?
איילה לבנה | 15-08-2019 9:11
ומי קובע מיהו ומהו נורמלי????? עפי הרפואה אדם לא נורמלי הוא רק מי שמאבד את הקשר עם המציאות.ובפוליטיקה מיהו הלא נורמלי הוכ בעיני המתבונן.למשל להטבים הם לא נורמליים בעיני כבוד הרב.ובעיני לא נורמלי הוא מי שמאמין שיוכל במעשיו לזרז ולהקדים בואו של משיח דבר אסור בםני עצמו.
39
פח זבל
מה אני | 15-08-2019 22:42
לצערי להצביע ימינה זה לזרוק קולות לפח זבל אחד גדול. להזכיר לעצמי ולאחרים- בנט הכניס את כל החינוך הלהטבי שרובץ היום מגני הילדים עד לאקדמיה. בזכות שקד יתמסד חילול השבת יותר ויתקבע במדינת ישראל. לא עשו כלום נגד כותל רפורמי וכו' וכו'.. דתיים יקרים תתעוררו! ימין שלא בא על גבי זהות יהודית ברורה ערכית שורשית ויציבה, לא רק שזה לא ימין, זה השמדת המדינה! זה אשלייה אופטית עושים לנו הסחת דעת ושומטים את הקרקע מתחת לרגלינו. ויהי נועם ה' עלינו
40
מתי בהיסטוריה ניבאו רעות למפלגה והיא הצליחה?
יצחק | 19-08-2019 20:01
אני זוכר מקרים שלהיפך ניבאו הצלחה וטעו. אבל מפלגה שהסוקרים אמרו שלא תעבור וכן עברה - על זה לא שמעתי.
41
אין קשר בין הכותרת לראיון!!!
סרוג | 27-08-2019 12:06
סרוגים! הגזמתם עם הקמפיין נגד נועם! אתם כנראה ממש מפחדים מהם..
42
הארון היהודי
עמית רומם | 30-08-2019 22:26
הרב אבינר ללא ספק גיי בארון. רק הומואים מודחקים שלא זכו לממש את עצמם יכולים להיות כל כך מלאי שנאה כלפי אדם באשר הוא אדם. תתעוררו! נטיה מינית אינה ניתנת לשינוי. היא תכונה מולדת או לייצר דיוק חלק מתוצר הבריאה. מעשה כפירה חמור מאד הוא להכחיש 13% מאכולוסיית האדם. נזר הבריאה. כופרים!!!