ללא פיטורים: הסתיימה הפגישה של נתניהו וסמוטריץ' - סרוגים

ללא פיטורים: הסתיימה הפגישה של נתניהו וסמוטריץ'

בתום הפגישה של ראש הממשלה ושר התחבורה הוחלט שלא לפטר את בצלאל סמוטריץ' מתפקידיו בממשלה. הרב רפי פרץ הצטרף לפגישה כדי לתווך ולהביא לסיום הסערה ללא עונש

ללא פיטורים: הסתיימה הפגישה של נתניהו וסמוטריץ'
  (צילומים: פלאש 90)

ללא פיטורים: הסתיימה הפגישה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ'– בסופה החליט שלא לפטר את יו"ר האיחוד הלאומי מתפקידיו בממשלה.

על פי הדיווח בחדשות 13, יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ השתתף גם כן בפגישה במטרה לתווך ביניהם- זאת על מנת לסיים את הפרשה ללא כל עונש כלפי סמוטריץ'. ככל הנראה, סמוטריץ' צפוי להתנצל בהמשך הערב על אמירותיו בנאומו באירוע השקת הקמפיין של מפלגת הימין המאוחד.

הפגישה נערכה על רקע הסערה שחולל כשתקף אתמול את ראש הממשלה לאחר החלטת ביהמ"ש המחוזי בנצרת על איסור האירוע המפורד בעפולה. "מערכת משפט מטומטמת. סליחה שלמרות מעמדי לא מוצא מילה מעודנת יותר. ראש ממשלה חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו" אמר על נתניהו. "אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי".

"הלוואי ויכולתי לצפות מראש הממשלה לצאת להגנתו של הציבור הדתי ולקרוא את היועץ המשפטי לממשלה, שאנשיו מובילים את הכפיה החילונית הפונדמנטליסטית הזו, לסדר. אבל הוא עסוק בלחפש כעת את המנדטים שלהם ואין לו זמן לטפל במצוקותיהם" הוסיף ותקף.

עוד באותו נושא

סמוטריץ׳ בתגובה: "עובד כרגיל, יש מדינה לנהל"


23

בעקבות דבריו, רבים בליכוד מיהרו לתקוף את סמוטריץ' ולדרוש כי יתנצל בפני ראש הממשלה. "זאת אמירה שמחייבת התנצלות, וגם תזכורת: האחריות על מערכת המשפט בקדנציה האחרונה הייתה נתונה בידי מפלגתו שלו ושרה מהרשימה שהוא חבר בה עמדה בראש המערכת" אמר השר אופיר אקוניס. גם מירי רגב כתבה אתמול "סמוטריץ' התבייש לך! אני קוראת לך להתנצל על המילים שבהם כינית את ראש הממשלה. אתה כנראה מסתובב לאחרונה יותר מדי בקרבת שקד בנט וגם אתה נדבקת מהם במחלת 'יורים בתוך הנגמ"ש'".

במקביל, חברי הליכוד הפעילו היום לחץ רב על נתניהו לפטר את סמוטריץ' מתפקידו בממשלה- אך נתניהו התלבט על כך. סמוטריץ' עצמו לא  לא חזר בו, אך הבהיר כי הדברים נאמרו בכאב. "מבין שיש מי שנעלבו בשביל רה"מ על הציוץ הזה. אני מאלה שלא מפסיקים לשבח אותו על יכולותיו המדיניות. אבל אי אפשר לתת לו קרדיט על כל מה שטוב כאן ולפטור אותו מאחריות למה שרע" אמר. "עשר שנים הוא נותן למערכת המשפט לחרב את המדינה הנהדרת שלנו. עד עכשיו הוא אפילו התגאה בכך שהוא מנע כל תיקון."

"אז הוא אשם בהשתוללות של דינה זילבר. חד משמעית. מציע לכל אנשיו הנעלבים כאן במקום להיעלב לדאוג שאחרי הבחירות האלה סוף סוף נבצע את השינויים הנדרשים האלה. זה קריטי לביטחון, לזהות היהודית, למשילות ולזכויות האדם והאזרח במדינת ישראל" הוסיף ברשת ב'. "אני ארבע שנים מנסה לנהל את האירוע הזה, אירוע שבז ליהדות ומבקש לחנך אותי ועוד אזרחים במדינת ישראל חינוך מחדש. אני לא משחק ולא עושה הצגות, כשכואב לי אני צועק, נקודה. יכול להיות שסמוטריץ' זה לא חנה בבלי."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
נראה שסמוטריץ' צדק ביחס לעליבותו של ביבי
מ.ש.ל. | 12-08-2019 18:34
לא יותר מדחליל חלול
צדק ועוד איך
מי | 12-08-2019 19:23
צדק .ביבי הוא אפס
2
חבל שלא פיטר את שמוטריץ
לוי | 12-08-2019 18:41
ביבי צריך ללכת זה לא טוב ליהודים אדם שחושב שהוא כל יכול ואין מי שיזיז אותו הוא מסוכן ליהודים
3
סמוטריץ
מירי | 12-08-2019 18:45
יכולתם להציע פתרונות חלופיים , אפשר היה לעשות את הארוע באולם עם כמה מחיצות שתרצו , לא יתכן שאני ישב בצד אחד בפארק וילדי ישבו בצד השני. אתה בשאיפה לסגור את המדינהאבל עש פה חילוניים שגם אותם צריך לכבד.
4
סמוטריץ בושה למגזר
קולי לנתניהו | 12-08-2019 18:46
החילונים שתקו בתשעה באב והטיפש הזה עסק בשנאת חינם. לא שכחנו מי הייתה שרת המשפטים ואת מי ניהלה דינה זילבר.
קצת
התמים | 12-08-2019 19:33
סדר לא יזיק : א. מה קשורה דינה זילבר לעניין ? אין לדינה זילבר כל שייכות לסיפור של עפולה. עמותת נשים הגישה עתירה ואין שום קשר ליועמש אצלו עובדת דינה זילבר. ב. השופט פסק לפי החוק שאינו מאפשר קיום אירוע שמקפח נשים במימון ציבורי. ג. שום ראש ממשלה או שר משפטים לא שולט על החלטות בתי המשפט ולא יכול להורות לשופט כיצד לפסוק. וטוב שכך, אחרת המשפט היה כפוף לגחמות הפוליטיקאים - מתכון לאסון. ד. סמוטריץ רוצה להצר את צעדיהם וסמכויותיהם של בתי המשפט, דבר שיפגע אנושות באזרח הקטן ובזכויות היסוד של כולנו. בתי המשפט הם המחסום בפני שרירות השלטון. ה. אגב כך נציין שהשופט בו מדובר הוא מלח הארץ במובן הבסיסי ביותר : טייס קרב ומדריך טיסה לשעבר בחיל האוויר, מושבניק ממוצא כורדי שהצליח לבנות את עצמו ולהגיע רחוק בזכות ולא בחסד, ילדיו כולל בנותיו משרתים בתפקידים קרביים ונחשבים, והגיעו למקומות שסמוטריץ בחיים לא ראה - ובודאי לא בשירותו הקרבי במכללה למשפטים. ו. לעצם העניין : סמוטי הוא פרובקטור ופושק שפתיים מהזן הגרוע ביותר. רוב העם סולד מכפייה דתית ואינו מעוניין לממן אירועים בהפרדה מכספי ציבור. ינהג כל אדם על פי אמונתו - אך במרחב הציבורי עלינו לנהוג על פי חוק ועל פי השקפת הרוב. והרוב לא בחר בהפרדה מיגדרית ובקיפוח נשים. ההיפך הוא הנכון. אז, סמוטריץ ודומיו מתבקשים לנהל את חייהם הפרטיים כאוות נפשם - ולהניח לנו להתההל במרחב הציבורי כמדינה נאורה ושפויה. וכנהוג לומר : איראן זה לא כאן.
5
מקווה שנתניהו ישתה את איחוד הימין ויותיר אותם עם 4-5 מנדטים
יוסף | 12-08-2019 19:31
סמוטריץ = סמרטוט
6
כל הכבוד לנתניהו. מכיל את הקצוות.
אלי | 12-08-2019 19:47
יכולת ההכלה של נתניהו מעוררת השתאות. אבל מסוכנת לא פחות.
7
זה ממש לא ברור, הרי השופט יונתן אברהם שפסק נגד ההפרדה הוא מועמד מוביל של איילת שקד לעליון...
אילן | 12-08-2019 21:18
אז מיסטר סמוטריץ!!! קשוט עצמך.... מה אתה רוצה מביבי אם השופט הנ״ל הוא מהנבחרת שלכם!!!???