"אל תשנו תכניות": יואב שורק בפוסט מטלטל - סרוגים

"אל תשנו תכניות": יואב שורק בפוסט מטלטל

יואב שורק, אביו של תלמיד ישיבת ההסדר, החייל דביר שורק הי"ד, שנרצח בפיגוע דקירה ביום חמישי האחרון בגוש עציון, פרסם הבוקר לראשונה מאז הרצח, פוסט מטלטל בו סיפר על ייחודיותו של עם ישראל ועל בנו "דביריק"

"אל תשנו תכניות": יואב שורק בפוסט מטלטל
  (צילום: באדיבות המשפחה)

יואב שורק, אביו של תלמיד ישיבת ההסדר, החייל דביר שורק הי"ד, שנרצח בפיגוע דקירה ביום חמישי האחרון בגוש עציון, פרסם הבוקר (שני) לראשונה מאז הרצח, פוסט מטלטל בו הוא מספר על המוני בית ישראל שבאו לנחם בבית המשפחה כי נשבו בתמונת פניו של דביר.

האב השכול סיפר גם על עוצמתו וייחודיותו של עם ישראל המטשטשות בימי שגרה בגלל העיסוק הרב במחלוקות.

וכך כתב יואב שורק: "מבין מעגלי השבעה, וההמונים הבאים, חלקם ללא כל היכרות מוקדמת; וממעגלי התגובה הרחבים יותר, בתקשורת וברשתות ובקהילות בארץ ובעולם, שהדים מהם מגיעים אלינו – -עולה דמותו המופלאה באמת, הבלתי ניתנת להסברים מקטינים, של עם ישראל".

"פלא שבימים כתיקונם אנו משתדלים להתעלם ממנו ולטשטשו, באינספור אמצעים שסיגלנו לעצמנו. אנו טועים בעיקר בשתיים: אחד, בהפיכת המחלוקות לגדולות ומכריעות מכפי שהן, בניפוח מלאכותי של שסעים שכאשר מגרדים טיפה מגלים שכלל לא בטוח שהם שם. שתיים, בבריחה המתמדת שלנו מההכרה בייחוד ובעוצמה של העם שלנו, עד כדי התכחשות לעובדות אינספור רק כדי להתעקש ש'ככל הגויים בית ישראל'. ואגב – אין זה משנה אם הייחוד הוא מהותי או פרי ההיסטוריה הארוכה שלנו, עניין של בחירה או של ייעוד או של גורל. הוא נוכח".

"בשלב הזה עבר שורק לכתוב על דביר הי"ד: "ומן העם לאדם. לדביריק, דביר יהודה שלנו. מתוך האירוע עצמו, והסיפורים שסביבו, מתגלה מי שבסופו של דבר ובתחילתו היה ועודנו ילד מתוק, מתוק מדבש, עם משברי ההתבגרות ותום החיפוש – כנשמה ייחודית, שבנוכחותה הפשוטה, הענוותנית והחיה את ההווה, הביאה אור לכל כך הרבה – וזאת אף בשנות חיים קצרות כל כך. נשמה שהסתלקה ברגע שקשה להסביר, בצירוף נסיבות כמעט בלתי אפשרי".

"והנה גם כאן מכריחה אותנו המציאות, אם איננו מתעקשים להמשיך ולהסב מבט, וזורקת אותנו אל המיסטי, אל הבלתי-מובן, אל הממד שמעבר. זה שטמון בכל אחד מאתנו, אך אינו מתגלה ואינו יכול להתגלות ביומיום. רבים כל כך באו בגלל תמונת פניו של דביר. הם ראו בה אור גדול. זה אור פני אדם, נשמת אדם, שבוחרת בחיים ובטוב. אור שטמון בכל אחד מאתנו".

בסוף דבריו פנה שורק למי שדמותו נגעה בו וכתב: "ועכשיו קיץ, ובין-הזמנים, ואוגוסט. גם אם נגע דביר הי"ד ללבכם, ואולי דווקא אם נגע, אל תשנו את התוכניות. לכו לעשות חיים עם הילדים המתוקים שלכם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
איזה עוצמות
אבי | 12-08-2019 8:49
אנשים גדולים חיים בתוכנו. חבל שלפעמים אנחנו מגלים את זה רק לאחר מעשה
2
הפסט של אבא יואב
הלן הופמן | 12-08-2019 11:35
מעניין שגם כל הזמן היתה הרגשה קשה יחד עם הרגשה מיסטית שאיני יכולה להסביר! עברתי את השואה לפני 76 שנה! כך ששאני למודת נסתרי ה וכאן זה היה מה שהוא עוד יותר נסתר מכולנו! ה ינחם אותכם עם שאר אבלי ציון וירושים ולא תוסיפו לדאוה עוד! יישר כח על הפוסט המחזק את עם ישראל!
3
אבא תותח, הלב רותח,
חנן | 12-08-2019 12:30
אבל הסיבה היחידה שהממשלה עושה בקשת על תושבי יוש זה כי לא משנים תכניות. הדם ימשיך להישפך, בפרופורציה מסוימת - רצח לחצי שנה פלוס מינוס.. הנרצחים ייחרטו על אנדטאות לרוב, וייכנסו לחשבונות הסטטיסטיקה, דגלנות למקום הפיגוע בגיבוי 4 חטיבות ל הראות ריבונות והכל טוב ויפה וממשיכים הלאה. ה' ינחמכם אבא יקר
אינך מוצא בשפה העברית תואר שם מלבד 'תותח'?
עלגות הלשון | 12-08-2019 15:45
פושטת בעם
4
דביר ז"ל השם יקום דמו
אורנה | 12-08-2019 12:47
יואב טני רוצה לומא לך שהפוסט שלך העביר בגופח צמרמורת ומילותיך השורה האחרונה הזילו דמעוץ מעני למרות כאבך הקשה מנשוא אתה עוד מעודד אותנו להמשיך בתוכניות כי כך ציוונו השם יואב אתה איבדת בן ואנחנן עבדנו אח שהרי כמו שכתוב כול ישראל אחים יואב אץ דבירקי לא נוכל להשיב אני שולחת לכם משפחה אבלה את תנחומי ומקווה שלא תדעו יותר צער אמן
5
שורק סודק את הנשמה בכתיבתו
משה זק | 12-08-2019 14:05
לבו של יואב שורק שותת דם, וכתיבתו ספוגה בנשמתו של בנו היד.
6
מעלה דמעות. הי"ד של דביר.
אוהבים אתכם | 12-08-2019 16:41
משפחת שורק היקרה, תנוחמו מן השמים.
7
וואו כמה מרגש
ציפי | 12-08-2019 20:22
איזה אנשים מופלאים .איזה אובדן ענק..משתתפת בצער המשפחה. עצוב נורא. אב יקר כמה תעצומות נפש יש בך ולא בכדי בנך דביר זל היה כזה אדם נפלא
8
דביר ז"ל
אופירה | 13-08-2019 11:03
כל כך כואב הדמעות פשוט יורדות איזה אבא עם נשמה גדולה אתה השם יקום דמו אמן ואמן