בן חיים: "תומכים בהפרדה? תומכים בדיכוי מזרחיים" - סרוגים

בן חיים: "תומכים בהפרדה? תומכים בדיכוי מזרחיים"

הד"ר אבישי בן חיים, פרשן חדשות 13 הגיב בפייסבוק לפסיקה שאסרה אירוע בהפרדה וכתב: "תמיכה בהפרדה מגדרית היא במקרים רבים מדי תמיכה בדיכוי של חלשים וחלשות"

author-image
בן חיים: "תומכים בהפרדה? תומכים בדיכוי מזרחיים"
  צילומסך ערוץ 10

פרשן חדשות 13 ד"ר אבישי בן חיים כתב בחשבון הפייסבוק שלו בתגובה לפולמוס סביב פסיקת בית המשפט המחוזי בנצרת, שאסר אירוע בהפרדה מגדרית בעפולה: "תמיכה בהפרדה מגדרית היא במקרים רבים מדי תמיכה בדיכוי"

בן חיים כותב בפוסט שפרסם, "תומכים בתביעת החרדים המחמירים להפרדה? קחו אחריות: אתם תומכים בדיכוי מזרחים ומזרחיות מתונים (ומסייעים לקיצוניים לעצב את אורחות חייהם של חרדים וחרדיות מתונים בכלל ואף את דמותה של היהדות).

עוד באותו נושא

מה השלב הבא? לבטל את עזרת הנשים בבתי הכנסת?


18

אני מבקש שתחשבו גם על זה: תמיכה בהפרדה מגדרית היא במקרים רבים מדי תמיכה בדיכוי של חלשים וחלשות. כיוון שיש שאינם מבינים, צריך לומר מפורשות: תומכי ההפרדה לא תמיד תומכים בסובלנות, אלא דווקא בדיכוי. בפועל, הם מתייצבים לצד אליטות דתיות אשכנזיות שכופות נורמות מחמירות על ציבור מזרחי מתון (ומרחיקות אותו מהיהדות! אם זו הייתה הנורמה כל השנים לא הייתה תנועת תשובה וקירוב בישראל)."

בן חיים נותן דוגמה מהאירוע האחרון שהוא עצמו צלם ויועד להיות בהפרדה, אך לא התקיים כך בשל התערבות חילונית מבחוץ. לדבריו, "המארגנים השסניקים (סוציולוגית) אמרו שבאופן אישי הם לא שומרים על הפרדה כזו והולכים חופשי לאירועים מעורבים, אבל הם פוחדים מביקורת החרדים האשכנזים (הקיצוניים, חרדים מתונים יעלימו עין).

רובו המכריע של הקהל היה מסורתיים מזרחים ומסורתיות מזרחיות, שנמנע ניסיון לכפות עליהם לשבת לחוד והם ישבו ביחד, כפי תרבותם.

מיעוטו של הקהל היו חרדים וחרדיות שבהיעדר כפייה פנימית חרדית ובזכות כפייה חיצונית חילונית ישבו מבחירתם במעורב בשיא הטבעיות, על אף שכמובן יכולים היו להיפרד".

מסקנה אותה לוקח בן חיים היא ש"במקרים רבים מדי תמיכה בהפרדה ובהדרת נשים איננה תמיכה בזכויות מיעוט חלש וחיזוק מסורת ישראל, אלא תמיכה בדיכוי מיעוט חלש עוד יותר ופגיעה במסורת ישראל."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
59 תגובות - 43 דיונים מיין לפי
1
תפסיק עם השטויות שלך הפרדה קיימת תמיד
אורלי | 11-08-2019 22:06
הדיכוי פה הוא של בית המשפט שאפילו ארוע אחד מסכן מבטל ולא שואל את הנשים החרדיות מה אתן רוצות
כל המיצר לישראל נעשה ראש
ש | 12-08-2019 21:30
השופט הזה עכשיו מבסוט עד הגג. היה אנונימי ועכשיו כולם מכירים אותו. בטח הוא בונה עכשיו להתקדם לעליון. חחחח.
אין הנחתום מעיד על עיסתו
אחד | 12-08-2019 16:55
מגיע החילוני האנטי דתי ועוד מערוץ 13 ומסביר למה הפרדה היא רעה... נו באמת... זה האטימות לשונים ממך אבל האטימות במיטבה...
תפסיקי את לדבר שטויות.
דן | 12-08-2019 2:23
הדת היהודית אף פעם לא עודדה הפרדה מגדרית. או שטויות כמו מניעת שירת נשים מגברים. הרבנים הראשיים אשמים בכל מקרה.
2
הזמר שטיינמץ הוא חרדי חסידי אשכנזי... מה בכלל הולכים לשמוע אותו.... לשיטתך כמובן
אגרון | 11-08-2019 22:24
יש כללים
3
עוד ליצן
מועדון | 11-08-2019 22:30
מה לא יעשה הליצן כדי להיות דתי מחמד ימציא הלכות והנהגות הזויות די לכפייה חילונית
הוא חולה ב"מזרחיתטיס- אפליתיטיס"- כול ענין
מלכי | 12-08-2019 22:23
בוחן בעיניים צרות של מזרחיים מסורתיים שחלקם עדיין תקועים באפליה. בוודאי אינו מיצג את החרדים תלמידי הרב עובדיה זצל.
4
פסק דין בנושא הפרדה
יק | 11-08-2019 22:35
צודק השופט לא יתכן שמיעוט קיצוני יכתיב אורח חיים שרוב הציבור לא רוצה את זה.מציע לסמוטריץ תבדוק מדוע 40 אחוז מצעירי הציונות חוזר בשאלה כולל בנות שהלחץ הולכות לשרות לאומי איש באמונתו תפסיקו להכתיב מי שלא רוצה שישאיר בביתו.
יש רבבות נשים כמוני שרוצות הפרדה.
חני | 12-08-2019 21:22
אני לא מוכנה לשבת עם גברים באירועים של דתיים וחרדים. החילונים לא יכפו עלינו את חילוניותם. נראה אם יש לשופט אומץ להתעסק עם ערבים. רק מהפחד יבטל כל עתירה נגדם . שלא יהיו מהומות. ראו ערך בכיר בעירייה של אום אלפחם בנה ללא אישור בניה טירה ענקית ושנים שכבר יצאו נגדו צווי הריסה ואף אחד לא אכף אותם . אפילו שי ניצן פרקליט המדינה פוחד לתת אישור למשטרה לבצע את ההריסה כל הזמן דוחים את זה. עד שלאחרונה החילטו אותם פרקליטים ושופטים לאשר את השרץ ולתת לו אישור בניה. אז איפה הצדק ?????
אין פסוק כזב
אודי | 12-08-2019 10:42
יש צדיק באמונתו יחיה וההבדל ברור...
5
זה דת היהודית
יאיר | 11-08-2019 22:36
בן חיים . פה מדינה יהודית .לא של גויים.
6
הפרדה באירועים
יק | 11-08-2019 22:51
ישר כח לפוסט צודק ביותר יש לנו מיעוט קטן שמנסה להכתיב את החיים לכולם. רוב הציבור לא רוצה את ההפרדה. גם בציבור הציוני הרוב הוא ליברלי יוצאים לקולנוע והצגות ולכל ארוע .וגם כל המתחרדים או רובם כשהם לבד נמצאים בכל מקום.שיפסיקו עם ההצגות האלה .גם בבתי הקולנוע רואים יותר ויותר זוגות חרדים שרוצים להנות וגברים.
זכותנו לצניעות.
חני | 12-08-2019 21:26
כל החברות שלי רוצות הפרדה. אתה יכול לכפות עלינו אחרת ? מזכיר לי את היוונים שאסרו על היהודים את קיום המצוות.
7
מה אתה מבלבל במוח
שלמה | 11-08-2019 22:51
הרי אתה מבין ביהדות החרדית ממתי ההפרדה היא נגד המסורת וכי אין בעדות המזרח אנשים שרוצים את ההפרדה בוודאיי שיש דיכוי דיכוי של כל דבר הנוגע לשמירת מצוות דיכוי אגרסיבי רשעי מבת מדרשה של הגב' זילבר ובשתיקה של מר מנדבליט עברנו את האינקוויזיציה עברנו את הקומוניסטים עברנו את הנריטה סולד נעבור גם את הגב' זילבר מדינת ישראל בשנת 2019 לא תצליח להעביר אותנו על הדת מקסימום לדכא אותה בשם ריבוי התרבויות שכמובן לא לא חל על יהודי שומר מצוות
יפה כתבת
אב | 11-08-2019 23:30
מזדהה
8
בלבלן שכל
גיא | 11-08-2019 23:04
אז חקרת קצת את החרדים.. לעומק? ממש לא!
9
ומה עם עזרת נשים בבתי הכנסת?!
צניעות אינה הדרה. | 11-08-2019 23:11
נשות כותל+להטב+משפחה-חדשה + ממציאי דרכים זרות מקעקעים את יסוד מסורת בת אלפי שנים. קיעקוע יסוד הבית גרועה מטרור/נשק אוייב. אפילו במדינות מערב בודקים מי עומד אחר מימון פעילות תומכי נישואין חד-מיניים. שהם ארס והרס החברה היהודית הקיימת באדמת מדינת עם ישראל. ילד/ה צריכים , מה זה צריכים. חייבים , רק אימא אחת פלוס רק אבא אחד לגדול ולהתפתח טוב , נכון ונורמלי. שתיקת המועצה לשלום הילד זועקת .
פעם להטב היה טאבו
אחד | 12-08-2019 16:59
פעם עד לפני כמה עשורים הומואים היו נחשבים כמחוץ לתחום גם אצל החילוניים והנה הצליחו עם השטיפות מח שלהם, לא ירחק היום שלהיות דתי יהיה מחוץ לחוק
בית כנסת זה משהוא אחר לחלוטין.
דן | 12-08-2019 2:28
הפרדה מגדרית בבית כנסת נועדה רק בכדי שלא יהיה הסחת דעת בתפילות.
10
עוד טמבל .
אלכס | 11-08-2019 23:20
הפרדה
עפרה | 12-08-2019 8:58
זו השעה להפגין ליברליות ולכבד כל דעה גם אם היא קיצונית ומחמירה במדינה הזו לא יודעים לכבד את השונה
11
חוסר הבנה וידע
יהודי | 11-08-2019 23:21
חבל שאתה מביע דעה - במקום שאינך מבין עדיף לא להתערב!
12
מבלבל המוח
גב | 11-08-2019 23:44
מי עשה אותך מבין החרדים .. סתם מבלבל בראש אל תתיימר גם לתת דעה ...
13
טופל על האשכנזים ועל הספרדים
שימעלה | 11-08-2019 23:56
יש מקילים בכל מקום ויש מחמירים. מה זה שייך לעצם הכפייה החילונית על מארגני האירוע ??
14
אפילו לשיטתך
סטודנט | 11-08-2019 23:58
אז הפתרון הוא להשתמש בהתנשאות של מערכת המשפט, המדכאת את האוכלוסייה המוחלשת מבחינה תקצבי תרבות והשפעה במערכת המשפט
15
בילבול מח, יש לבן אדם תזה אחת
ישראל | 12-08-2019 1:41
מיום ליום הבן אדם מתגלה כמגולמן, פרשן בשקל.
16
מזרחי מקצועי, בכיין כרוני. לא טוב לך? אל תבוא
ארוע לחרדים | 12-08-2019 1:58
האירוע לחרדים לא מסורתיים ולא נעליים. ומסורתיים שרוצים לבוא זה לא מפריע להם, הם יודעים שהארע מאורגן לחרדים. נמאס מהבכי השבועי שלך על כמה המזרחים דפוקים עי האשכנזים והמעברות.
17
"מזרחים ומזרחיות חרדים וחרדיות" ממש מרב מכאלי
לעניים | 12-08-2019 2:02
לעניים. צא לאומה מהוריד כבר. פמיניסט מהקשת האנטי דמוקרטית בשיתוף הקרן החדשה. מדוכא אתה ושכמותך בטוח לא, תראה על מה קיבלת תואר- כלום.
18
למי שאין בעיה עם מעורב
פמיניסטית חרדית | 12-08-2019 2:14
יש מספיק אירועים מעורבים.... אני חרדית מזרחית בוחרת שס וזה בכלל לא קשור לאשכנזים! זה עניין של פסיקת הרבנים.. וזכותי בתור משלמת מיסים, להנות גם מהופעות תרבות מידי פעם גם אם אני לא הולכת להופעות מעורבות! זו לא הדרה! זו הפרדה!! יחי ההבדל הקטן!
רק אם כל החרדים בארץ
שני | 13-08-2019 3:07
יפסיקו לשלם מיסים ויעשו חרם בלי לפחד ,מישהו אולי יתעורר
19
לא מספיק לעמוד מהצד, צריך לחיות אותו
כדי להבין את המגזר | 12-08-2019 2:24
נו רבאק מה אתה מבלבל תמוח, אני לגמרי מסכים עם העובדה שיש כמה חרדים מהשוליים שאין להם בעיה עם ארועים מעורבים, אבל לבוא לצייר אותם כאילו הם הנורמה ואלה שתומכים באירועים בהפרדה הם הקיצוניים זה משהו כמו לומר שההשקפה של פלג הנטורי קרתא שמתנגד למדינת ישראל ולהשתתפות בבחירות (הטמאות כלשונם) היא ההשקפה הנורמאלית המקובלת על כלל המגזר החרדי. אגב הנתון של ה10 אחוז יציאה בשאלה מהמגזר החרדי שהבאת בעבר בתוכניתך החרדים ההתפרקות הם רובם מאותם שוליים שאין להם בעיה עם ארועים מעורבים שנטשו את השימוש בפרקטיקה של ההתבדלות שהיא המשמרת את המגזר החרדי, כך שלדגימה הכמותנית הזאת אין שום ערך ממשי בהבנת האמת.
20
בבית המקדש לא היתה הפרדה
דן | 12-08-2019 2:31
חוקרים משערים שבתקופה העתיקה לא הייתה הפרדה בין נשים לגברים במקדש ובבתי הכנסת הארצישראליים. בבית המקדש הייתה הפרדה רק בזמן שמחת בית השואבה. באף אחד מבתי הכנסת העתיקים (מהתקופה הרומית והביזנטית) שנמצאו באי לא נמצאו עדויות להפרדה.[2] ומצד שני, ישנן עדויות רבות על נשים שבאו לבית הכנסת.
זה כאילו עלית על משהו
אני | 13-08-2019 10:17
אתה מזכיר לי מושג מיזרחי- המישפחתיות. עדות המיזרח בערב המישפחתיות שלטה ולא הייתה הפרדה. רק בבית כנסת הייתה הפרדה. אולי חשיפה זו אם נכונה מראה שזה היה כמו עדות המיזרח בערב. אם היו שמים לב לדרכם שהייתה מחוברת לתנך לבית המיקדש. באמת בערב אני חייתי שם המישפחתיות שלטה, והמסורת המודרנית.
מאיפה לקחת את השטות הזאת
אודי | 12-08-2019 10:43
ודאי שהיתה הפרדה בבית המקדש
אתה צודק. אז מה?
אלי | 12-08-2019 8:25
בגמרא נאמר ששיחקו בנים ובנות כבני 17 18 ולא חטאו. אז לכן תעשה זאת כיום? אינך רואה שהמציאות השתנתה?
זה עוד שטות בעזרת ישראל בודאי היית ויש הוכחות
אמיר | 12-08-2019 5:22
תלמדהגמרא
21
אוי נו באמת
... | 12-08-2019 2:33
מלבד זה שעצם הפסיקה כל כך מנוגדת לחירות הפרט והקהילה, מי אתה בכלל שתגיד מה מחמיר ומה לא מחמיר?! ואם הרבנים השסניקים יפסקו לציבור שלהם שחייב לקיים אירועים בהפרדה?! מי אתה שתחליט בשביל הציבור מה הוא רוצה?! שחצנות ופטרונות חילונית.
22
הפרדה זה הלכה ד''ר דלשמטה.
יניב | 12-08-2019 4:52
ולכל האפיקורסים שמגיבים כאן שבו בשקט ואל תפתחו את פיכם מלא הבורות...
23
למי אתה מתחנף בן חיים יתנו לך לעבוד בכל מצב
אמיר | 12-08-2019 5:19
גם אם לא תגיד שטויות .מתפלא עלייך אתה שמכיר את החברה החרדית ודתית .הפרדה זה עניין מהותי גם במרוקו הייתי הפרדה וגם בתימן זה לא חדש
24
לשיטתך הם לא יקבלו שום מופע עד שישנו דרכם
חיים | 12-08-2019 5:25
דבר שלא יקרא לעולם .זה דיכוי אמיתי
25
מאכזב אותי אבישי פעם היה הקול נגד הזרם
דני אוחנה | 12-08-2019 5:48
היום הוא הולך ומתחנף למיינסטרים הרי הוא יודע שזה דבר שלא ישונה אז הלכות עוד יותר?שום ארוע מתוך 360 נראה הגיוני?
26
אני ספרדי ורוצה הפרדה
דוד | 12-08-2019 8:13
הרב עובדיה היה בעד הפרדה ולא עשה את זה בגלל האשכנזים אזגם אם אכן אצל האשכנזים החרדים יש יותר שרוצים הפרדה זה לא הופך את את זה למשהו אשכנזי וחוצמיזה אף אחד לא אמר שלא יהיו גם אירועים בלי הפרדה אלא שיהיו גם אירועים עם הפרדה למעוניינים בזה
27
למה נעם? התשובה בכתבה!
רק נעם! | 12-08-2019 8:50
חלאס נמאס מהטירוף הזה!!! חייבים את מפלגת נעם שתאבק בטרלול הזה!!! כל מי שרוצה שהשיגעון הזה יפסק חייב להצביע נעם!!!
28
שוב קופצת הרגשת הקיפוח והשד העדתי גם אם
רפול | 12-08-2019 9:04
אין לזה קשר בכלל.מזל שאבישי לא חיבר את זה לכיבוש.
29
הבנאדם איבד את זה מזמן.
זאב | 12-08-2019 9:05
ומחזיק בחסותו תואר דר.
30
נו באמת... השסניקים הם קופים חקיינים?
מאן דהוא | 12-08-2019 9:06
מיסטר דר .. נו באמת האם זו התזה שלך שהשסניקים הם חקיינים עלובים של האליטות האשכנזיות??? תימה...
31
ההלכה מחייבת הפרדה
ללא שם | 12-08-2019 9:19
אין פה עניין של כפיה ע''י קיצוניים, ההלכה חד משמעית ולכל הדעות מחייבת הפרדה בין נשים וגברים, הנשים בוחרות בזה מרצונן, כך נשמרת צניעות והדבר שומר את שלמות המשפחה ורק כך ישנה שמירה מבורא עולם. זה צו אלוקי, גם אם קשה להבינו. זה בזיון שבית משפט לא מאפשר ליהודים בארץ הקודש לקיים ארועים לפי הדת היהודית, הארוע מיועד לציבור החרדי מכל העדות. אני מכירה מקרוב את הציבור הספרדי החרדי שגם מקפיד על הפרדה בארועים ובחתונות. בקיצור אין להפלות שום קבוצה.
32
הכוונה להדיר את החרדים מהמרחב הציבורי.
ירדן | 12-08-2019 9:20
זו הכוונה הסמויה של ההתנגדות להפרדה במרחב הציבורי. זו ולא אחרת. לא רוצים את החרדים/דתיים/ימנים בכיכר רבין. אז זועקים גם על עפולה ועל עוד מקומות, אבל הכוונה קודם כל על כיכר רבין, כי מבחינתם כיכר ההפגנות הגדולת, כיכר רבין, היא רק שלהם! והימנים האלה על כל גווניהם, שיעופו להם מהעיניים. איך אף אחד לא רואה את זה??!! מה, זה לא ברור?
33
תקנת יחזקיהו
חמי | 12-08-2019 10:39
אל תקלקל את המזרחיים. תן להם שחרור קצת מהאשה
34
מנסה לחנך את החרדים?
יעל | 12-08-2019 10:41
איזו פטרונות
35
אם אני זוכר נכון גם בבית המקדש היתה הפרדה
א' | 12-08-2019 11:40
אה כן - עזרת נשים, והרמבם מציין שהיא היתה יותר גבוהה כדי שלא יהיה עירבוב בין המינים
36
חקיין זול
קוקו אשכנזי | 13-08-2019 5:55
אתה מפחד מהאליטות האשכנזיות של התקשורת ובחיצוניות שלך אתה מחקה אשכנזיות בדיוק כמו שס.... תבדוק אם בתוניסה או מרוקו היו אירועי תרבות של שירה ביחד אפילו הלוויה היתה בנפרד אומנם בלי גדר אך היתה בנפרד. אתה השמאלן האחרון שנותר לשס
37
צודק . בעבר ישבו במעורב בהופעות של קרליבך .
ציפי | 13-08-2019 6:54
היום משחירים לנו את הצורה וקובעים הלכות חדשות די לדיכוי
38
האם אפשר להמשיך ולנגן את הרעיון
ש | 13-08-2019 9:11
שהחרדים המזרחיים יותר יותר מתונים מהחרדים אשכנזים? נראה לי לצערי שכבר לא. לגבי המקרה הנדון :נראה שהדיכוי הוא דווקא מצד החילוניים והליברלים so called. מה השלב הבא?לעשות דה לגיטימציה לחתונות בהפרדה(שזה נהוג מדורי דורות וגם אבותינו ואמותינובמרוקו לא התערבבו בחתונות). ודרך אגב מה עם הפרדה בהלויות(לפחות במקומותינו)? הרי בית עלמין הוא מקום ציבורי. אין דין הפרדה בהופעה כדין הפרדה באוטובוס או מדרכות. בהופעה נשים דתיות לא ישירו וירקדו אם האירוע לא נפרד(ועובדה שלא תראה אותן רוקדות באירוע מעורב)כך שבביטול ההופעה עשית את מה שטענת שהחרדים עושים. דיכוי של אוכלוסיה חלשה(נשים תושבות הפריפריה שזה בדרך כלל מזרחיות) שלא יוציאו 100שח לראש (אמא ובנותיה) לראות את שטיינמץ בהופעה במקום פרטי(לדוגמא קיסריה). אז יתכן שאתה צודק והמניעים הם אכן זדוניים(כולל מצד שטיינמץ ואולי הרבנים שלו) אבל במבחן התוצאה נכשלת ומי ששילם את המחיר היו תושבי פריפריה דתיים בעיקר מזרחיים ממעמד בינוני-נמוך.
39
בהלם שמישהו עם כיפה מדבר כך..
נועה | 13-08-2019 13:07
לא שאלת את עצמך אפילו לרגע אם יש גם מזרחים ששומרים על חוקי ההפרדה מרצון! כי ככה צריך שיהיה ולא כי כפו עליהם??? הפרדה מגדרית היא בסיסית בהלכה!! אפילו בבית המקדש הייתה עזרת נשים! אז מה גם אז, האשכנזים הקיצוניים השפיעו שכך יהיה? או פשוט כי כך צריך להיות לא רק בגלל שזה היה מקום תפילה...
40
אא
איתן | 13-08-2019 14:04
עד עכשיו החזקתי ממך. היית די אובייקטיבי. עד שהתחלת לדבר שטויות.
41
בן חיים טמבל עם חותמת. מה אתה מבין בהפרדות
יוסי | 13-08-2019 17:57
מי שלא נוח לו שלא יבא . מה כל הסיפור
42
זה דרישה של הזמר.
דיכוי ? | 13-08-2019 20:55
אם יופיע ללא הפרדה יאבד את מטה לחמו. לא מתאים הדוקטור שטחיות.
43
חחח הוא משעשע
מישהו | 13-08-2019 22:03
הוא צריך להבין שאם על כל דבר שקורה הוא יכניס הפליה מזרחית כבר יפסיקו להקשיב לו ויבינו שהוא חרטטן. אי אפשר לדחוף לכל מקום הפליה מזרחית. ואין שום קשר. אני מזרחי ואני בעד הפרדה. גדולי הרבנים המזרחיים נלחמו על הפרדה.. למשל ידוע שהרב רפאל כדיר צבאן ובבא סאלי הפכו את נתיבות כדי שלא יהיה בה בית ספר מעורב ובאמת עד פטירת הרב צבאן לא העזו לעשות בית ספר כזה.. ועוד אלפי סיפורים כאלה