"חרפה לאומית": הימין נגד סגירת הר הבית ליהודים - סרוגים

"חרפה לאומית": הימין נגד סגירת הר הבית ליהודים

בימין תוקפים את החלטת הדרג המדיני לסגור את הר הבית בפני עליית יהודים בצום תשעה באב, ומכנים אותה "נצחון לטרור" ו"חרפה לאומית". עד כה, רק ח"כ אחד מהליכוד הגיב להחלטה

"חרפה לאומית": הימין נגד סגירת הר הבית ליהודים
  (צילום: תומר ניוברג\ פלאש90)

בימין תוקפים את החלטת הדרג המדיני לסגור את הר הבית בפני עליית יהודים בצום תשעה באב, ומכנים אותה "נצחון לטרור" ו"חרפה לאומית".

יו"ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ', אמר: "סגירת הר הבית ליהודים בתשעה באב היא בושה וחרפה, מהסוג שמזכיר לנו על מה אנחנו צמים היום. ההחלטה להיכנע לטרור ולאלימות הערבית במקום הקדוש ביותר לעם היהודי היא השורש לאבדן ההרתעה גם ביתר הגזרות. כך גם סגירת מערת המכפלה היום בשל יום אידם. 'על הר ציון ששמם שועלים הילכו בו'".

עוד באותו נושא

צפו: עימותים בהר הבית בין שוטרים למוסלמים

ח"כ עידין סילמן מהבית היהודי אמרה: "הר הבית ריק מיהודים ביום תשעה באב. ההשתלטות על הר הבית והאירועים האלימים במקום רק מוכיחים כי אין להשאיר בידי הוואקף את ההחלטות על סגירת ההר ולא להיערך בהתאם. לא ייתכן כי תימשך האפליה כלפי יהודים בהר הבית. אני קוראת למשטרת ישראל ולראש הממשלה למצוא את הפתרון הבטיחותי הנכון ולאפשר כניסה למאות היהודים שנמצאים כעת בכניסה להר".

עו"ד איתמר בן גביר ממפלגת עוצמה יהודית אמר: "הכניעה וההתקפלות בהר הבית רק נותנת רוח גבית לטרור. משטרה שמאפשרת תליית שלטי הסתה, נכנעת לאיומים ומנהיגה מדיניות אפרטהייד ואוסרת על יהודים לעלות להר ולהתפלל רק בגלל שהם יהודים צריכה לעבור שינוי מהותי. זה מה שקורה כשהשרים שלנו הופכים להיות צייצני טוויטר במקום להשפיע לשנות. תפקידו של השר לביטחון פנים לתת הוראות למשטרה ולא להפך. דווקא ביום שבו עם ישראל מציין חורבן הממשלה נכנעת בהר הבית. מי ששולט בהר הבית ישלוט בארץ ישראל כולה".

עוד באותו נושא

הרב הראשי: "מברך על סגירת הר הבית ליהודים"


36

ח"כ אופיר סופר מהאיחוד הלאומי אמר: "סגירת הר הבית ליהודים הבוקר-צום תשעה באב, כאשר מאות יהודים מחכים לעלות להר היא כניעה לטרור וכניעה לפחד מהאלימות הערבית הקובעת את סדר היום במקום. בושה וחרפה".

ממפלגת הימין המאוחד, בראשות איילת שקד, נמסר: "החלטת נתניהו לסגור את הר הבית היא חרפה לאומית. ההר הוא המקום המקודש ביותר לעם היהודי. אנו קוראים לראש הממשלה: תשנה את החלטתך. תפתח את הר הבית ליהודים".

עד כה רק ח"כ אחד מהליכוד, מפלגתו של נתניהו, הגיב לסגירת ההר ליהודים. מדובר בראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת שפנה למפקד מחוז ירושלים ואמר: "‏מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד היקר, ‏מנסיוני כראש העיר ירושלים, ההתחשבות במתפללים המוסלמים בחג הקורבן ראויה, אך אסור שהדבר יהיה על חשבון נחישות המשטרה ושמירת הסטטוס קוו המקובל עשרות שנים. ‏חייבים להמשיך ולאפשר ליהודים לעלות להר הבית.‏ הפעל את סמכויותיך ואל תיכנע לאלימות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
זה לא היה קורה אם היתה ממשלת ימין עם סמוטריץ
יאיר | 11-08-2019 10:32
ופרץ בתור שרים ועם ביבי בתור ראש ממשלה!
2
אנחנו מורתעים: בהר הבית, בעזה, בגבול הלבנון
מאיר | 11-08-2019 10:56
חדירת חולית חמאס חמושה עד לשיניה: מוכלת עי ממשלת הימין. תשלום דמי פרוטקשיין לחמאס: כנל. רצח מתיישבים: אותו הדבר. ואני שואל למה מחכים? שהפיגוע הבא יצליח? למה לא לשלוח את חמורי המשיח להלחם בחמאס?
3
במקום לקשקש תתפטר
דוד | 11-08-2019 10:58
תפסיק לצייץ כל הזמן, אתה חלק מהממשלה בזכות איתמר.
4
סגירת הר הבית בפני יהודים
טובי | 11-08-2019 11:03
הרצון בשקט חשוב אך רק גבול דק מפריד בין כניעה לרצון בשקט ויש להיזהר שלא יהפוך לנורמה..
5
החרפה הלאומית היא חרפת הציבור הלאומני חרדל"י.
חסיד שוטה | 11-08-2019 13:26
אתמול ראש הציונות הדתית הרב רפי מלווה בעריק מצהל סמרטוטריץ' העניקו לרב יצחק פייביש גינזבורג את פרס היצירה התורנית. אותו מאור גולה שכתב את צו השעה, קומי אורי שבהם הוא מטיף להרג וחיסול המדינה הציונית הגדיל עשות ופרסם פסק הלכה שמחזיר לחיים אל משיח צדקנו בדמותו של הרב ליבוביץ'. ואני שואל מה לכם עבודה זרה?