את הציבור הסרוג לא מעניין אחדות ישראל אלא האליטה - סרוגים

את הציבור הסרוג לא מעניין אחדות ישראל אלא האליטה

איש התקשורת שמעון ריקלין מותח בקורת על הציונות הדתית ועל תושבי עפרה ואומר כי הם משתמשים בכסות של אחדות ישראל כדי להצדיק את יניקת התרבות מאלה שסולדים מהם: "לא מעניינת אותם אחדות ישראל אלא להתקרב לאליטה"

חדשות סרוגים
את הציבור הסרוג לא מעניין אחדות ישראל אלא האליטה
  (צילום: אמיר לוי/ פלאש90)

על רקע הדיבורים בימים האחרונים על אחדות ישראל, דיבורים שצברו תאוצה אחרי הרצח של דביר שורק הי"ד, איש התקשורת שמעון ריקלין מותח בקורת על תושבי עפרה בפרט ועל הציונות הדתית בכלל, ואומר שהם משתמשים בכסות של אחדות ישראל כדי להצדיק את יניקת התרבות מאלה שסולדים מהם, כדוגמת עמוס עוז ודוד גרוסמן.

עם או בלי קשר, דבריו של ריקלין מגיעים אחרי הדיווחים כי דביר שורק הי"ד נמצא כשהוא חובק את אחד מספריו של הסופר דוד גרוסמן.

בעמוד הפייסבוק שלו כתב ריקלין: "לפני כשלושים שנה הכרתי את אשתי באולם שמחות בבני ברק. התחלנו לצאת והיא סיפרה לי שהיא מעפרה. התלהבתי. כמי שהשתתף בצעדות שארגן גוש אמונים. כמי שגדל בבית שחינך ליישב את הארץ. כמי שהיה בבני עקיבא. כמי שגדל בשיכון של המפד"ל. הערצתי את המתנחלים.

"ואז הגעתי לעפרה. ושמתי לב שאין גדר מסביב ליישוב, למרות הכפרים העוינים מסביב. לשאלתי מדוע אין גדר הסבירו לי המארחים שהם חלק מהאזור ולא מתחבאים מאחורי גדרות. והערצתי אליהם הוכפלה.

"ואז הגעתי לשבת. ובסלון של משפחת הראל התקיים דיון ער על האחרון של עמוס עוז, דוד גרוסמן ועוד .ובמרפסות ראיתי אנשים שקוראים אותם ואת חבריהם שונאי המתנחלים בשקיקה. והייתי בהלם. שאלתי אותם מדוע הם קוראים את מי שכל כך שונא אתם. את מי שמחרף ומגדף אותם. את מי שקרא להם כת צמאת דם. הם הופתעו לרגע מהשאלה והסבירו לי שהם עושים הפרדה וחוץ מזה הם רוצים להיות בקשר ולהתאחד עם כל חלקי עם ישראל. סיפרתי את זה לאבא שלי זכרו לברכה והוא שתק. אבל ראיתי את האכזבה על פניו.

"אני כותב את זה לפני תשעה באב. ובמיוחד בתקופה הזו שלפני תשעה באב אין מטרה ראויה יותר מאחדות ישראל. ושנים ניסיתי להסביר לעצמי מדוע אני, שלא אקרא את עמוס עוז, ולא את דוד גרוסמן, ולא את כל מי שמגדף אותי ורואה בי פאשיסט נאלח, מדוע כל כך הפריע לי שבעפרה כן קראו אותם.

"והתשובה שלי היא שמדובר בזיוף. וגם בשקר. כי אלו שקוראים אותם בשם אחדות ישראל, לדעתי לא באמת מעניינת אותם אחדות ישראל או ליצור דיאלוג. יותר מעניין אותם להתקרב למי שנחשב. למי שמוביל את השיח. למי שמקובל. כי אם באמת אחדות ישראל הייתה מעניינת את קוראי עוז וחבריו, הם לא היו מנסים להתחבר לקבוצה שולית של סופרים מהשמאל הקיצוני, אלא מנסים להשקיע את אותו מאמץ להתחבר באמת לרוב רובו של עם ישראל. וזה לא נעשה.

"זו הסיבה העיקרית בעיניי שהציבור המסורתי נטש את המתנחלים למרות אהדתו הבסיסית אליהם. כי הוא הבין בחושיו שיש פה שתי אליטות אשכנזיות האחת בהתיישבות והשנייה בשמאל הקיצוני שמפרכסות זו את זו. וזו הסיבה העיקרית בעיניי מדוע אחרי כל כך הרבה שנים של ימין בשלטון דבר כמעט לא השתנה. כי רבים בציונות הדתית לא באמת רוצים להתחבר לעם ישראל. או להחליף את האליטות הישנות. הם רוצים בסך הכל אישור מהן. ליטוף. וככה דבר לא ישתנה.

"קארל מרקס אמר שבסוף הפרולטריון ינצח כי הוא הרוב. הוא טעה. כי מי ששולט במוסדות הוא זה שישלוט. ואנחנו בתמיכה שלנו בעיתון 'הארץ' ובספרים של אלו שמבזים אותנו ובמוסדות שמפלים אותנו, אנחנו אלו שמבטיחים את שלטון המיעוט השמאלני הקיצוני על חיינו. והציבור המסורתי שרואה איך אנחנו משתפים פעולה עם אלו ששונאים אותו. עם אלו שבזים לו מאוכזב בליבו שנטשנו אותו. שבגדנו בו בשביל הליטוף.

"באותה שבת עליתי בצהריים עם אישתי להר שלימים יהפוך לעמונה. תוך כדי התלהבות מהמקום התווכחנו מה הכי חשוב לעשות למען עם ישראל. אני חשבתי שהסכנה ליהודה ושומרון מוחשית ולכן צריך להתיישב וליישב. אשתי אמרה: בוא נלך לירוחם. בסוף הדיון שכנעתי אותה ועברנו למכמש, הקמנו ישובים פרצנו דרכים שתלנו עצים ועזרנו להתיישבות. אבל תמיד אני חושב לעצמי שאולי היא זו שצדקה. שגם אני עמוק בליבי רציתי להיות חלוץ. ליישב את הארץ. להיות כמו הקיבוצניקים. להיות כמוהם. ותוך כדי לוותר על חלקים גדולים בעם ישראל. ולכן ראוי לזכור שמי שרוצה שינוי שלא יתמוך במי שמתעב אותו. ומי שרוצה אחדות, יתכבד לרדת ממגדל השן ולבוא בפשטות ומתוך ענווה אל אחינו עם ישראל. לשנה הבאה בירושלים הבנויה".

בסוף דבריו ביקש ריקלין להבהיר: "אין בפוסט זה שום ביקורת על דביר שורק הי"ד הטוב. מציאתו עם ספר של גרוסמן הזכירה לי נשכחות מלפני הרבה מאוד שנים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
92 תגובות - 71 דיונים מיין לפי
1
אותו דבר על התרבות והערכים
יהודי | 09-08-2019 17:26
הדמוקרטים שוויוניים ציוניים וכו'.. איך זה קשור ליהדות? לתורה?!
2
אמת לאמיתה.
כרמל | 09-08-2019 17:28
יישר כח על האומץ לומר את האמת .
ריקלין - חבל שהמציאו צבעים
ניסן | 11-08-2019 14:30
אתה חי בשחור לבן המציאות שהעולם הנורמלי חי בה אינה שחור לבן יכול לקרוא גרוסמן ולהיות בעד סיפוח יכול לקרוא עוז ולהיות בעד עוצמה יהודית
כיפה סרוגה מטמאים את עם ישראל בשחיתות ושפלות
מתנחל אבל ישר. | 09-08-2019 18:10
שוחד מרמה והפרת אמונים בחסות מתנחלים על בני ישראל עם קרובו..
אבל
התמים | 09-08-2019 17:47
את מי מצטט ריקלין כדי לחדד את דבריו ? את קארל מארכס , האידיאולוג של הבולשביקים שסיסמתם הייתה : הדת היא אופיום להמונים. עינינו הרואות שידע בספרות ובהגות של זרמים אחרים, גם יריבים, הוא נכס ולא נטל. אסור לדתיים להסתגר בגטו תרבותי . בוודאי שכאשר מדובר בסופרים או אמנים ישראלים - אסור להחרים אותם , גם כשמתנגדים להם.
אכן נחיתות ברורה
דודו | 09-08-2019 17:43
האמת היא לא רק תיאור הנסיבות של ריקלין אלא עצם הנחיתות האינטלקטואלית של המתנחלים הגזענים. כובשים ובוכים
אי אפשר להכליל.ויש מחללי שבת.נו...אז מה?
להבחין בין עיקר לתפל | 09-08-2019 17:37
.
3
למה עכשיו?
יוסי | 09-08-2019 17:29
לא ראוי כרגע . זה לא העיתוי הנכון שמעון תושב עפרה
4
ההתיישבות
לוי | 09-08-2019 17:30
אתה צודק בהחלט מר שמעון , גם אני הייתי בשנות ה- 80 וזוכר את האליטות כבייכול לשמור על שיוויון וכדי למצוא חן בעיני משהו , לצערי כול ציבור כביכול המתנחלים , הם אשר הביאו עליהם את הקורות באזורם, כי אם היו היום מליון מתנחלים לא היו מדברים עליהם כלל , למרות זאת אני תומך בהם ומוכן לסייע בכול דרך אפשרית שאוכל .
5
האמת הוא צודק לצערי
נדב | 09-08-2019 17:31
הרב
6
ריקלין אתה הסמרטוט
דודו | 09-08-2019 17:33
הרי אתה עצמך סמרטוט עלוב של ביבי וחבורת הזבל העוטפת אותו. כפי שכמובן ברור לך מתוך הדברים שכתבת, המתנחלים והדוסים לעולם יביטו בערגה כלפי החילוניים מאחר ונחיתותם האינטלקטואלית ידועה להם היטב. מערוגת החושך והשנאה שלכם לא יצמח דבר למעט גזענות, בן גבירים וטינופת נוסח הלכות הריגת גוי ויתר הזבל הפאשיסטי שלכם. לכן לעולם תשחרו לפתחו של השמאל. לכן לעולם תכשלו.
דודו
כפרה | 10-08-2019 7:19
תגובתך הסטרית ונחותה. כנראה זה האיש
7
כל מילה של ריקלין בסלע
מאייר | 09-08-2019 17:34
המתנחלים מכשירים את השרץ שנקרא שמאל ואילו השמאל מתעב אותם אבל הם לא לומדים מאומה כי הם רוצים להראות כמה הם נאורים ולא רק .. גם מביאים מורים על טהרת השמאל הרדיקלי אותו פורמן מתקוע שהלך לעולמו השאיר אחריו שמאלן לא קטן את הבן שלו שהוא היה הרב של דביר .. ודביר שאל אותו אזה ספר הוא יקנה לאנשי הישיבה וזה ענה לו ספר של גרוסמן .. כאילו חסר ספרים על רבנים או מפרשים גדולים .. אבל מאחר וישיבה הזו ריקה מתוכן כי הרבנים זה לא רבנים אלא אספסוף של שמאלנים שמעתי את נאומו של רבה של עופרה נראה לי שזה נאום כניעה והם מחכים לסגור את עופרה ולחיות בתל אביב מיוסודה של סדום ולרב של עופרה שמור מקום בסדום בזכות הנאום ולריקלין אני אומר אתה שומר הסף אל תרדם .. כי העדיפו את תורת השמאל על פני תורת אלוהים .. בלי ציניות ייתכן שאם היה מחזיק ספר תורה או ספר של רבי מיוחס ייתכן והכל היה נמנע
מִלָּה בְּסֶלַע, מַשְׁתּוֹקָא בִּתְרֵין
דורון | 11-08-2019 13:21
מִלָּה בְּסֶלַע, מַשְׁתּוֹקָא בִּתְרֵין
מאייר, מתקופת האבן.אתה כ"כ קדמוני ופרימיטיבי.
ימות המשיחה | 09-08-2019 23:05
עדיין מאמין בשטויות העבר. רבנים מיוחסים, פרשנים, אלים, תורה, אתה חצי בהמה וחצי אדיוט. ב 130 AD היו בסין 30 מליון נפש ויהודים 10מליון. היום בסין יש 1800מליון נפש ורק - 14 מליון יהודים ולא היה להם אפילו רגע אחד של נחת. מה עזרה לך התורה והאליל והרבנים (שהעתיקו והעניקו לעצמם בגולה את המעמד ואת זכויות הפריץ. ובארץ עדיין מתקשים להשתחרר מההרגל הנבזי הזה) מה עזרה לך והפרימיטיויות שלך? צר עולמך העלוב כעולם נמלה.
8
צודק. הם הראשונים שייתפנו
רעות | 09-08-2019 17:35
חצי מהישוב סמולנים וההוכחה זה בראיונות של יפעת ארליך ואבא שורק. בושה לציונות הדתית ולמפעל ההתנחלויות.
חמור, מי התחיל את רעיון ההתנחלויות? השמאל.
ווו | 09-08-2019 23:19
אדיוט
9
שמעון במחילה מכבודך
ניסים | 09-08-2019 17:38
אתה טרחן בלתי נלאה וצדקן גדול בערב תשעה באב וכל שאר השנה אני מעדיף את ההתייחסות של אנשי עופרה שמאמינים שאנחנו למרות הכל עם אחד .ולא את השיטה המוטרפת שלך
10
זה ביקורת שאינה במקומה
אלי אשקלון | 09-08-2019 17:40
מוטב היה שריקלין לא ידבר או יכתוב. הביקורת שלו מה מועילה? מה מועילה כרגע? מה מועילה לפני תשע באב לאהבת חינם? מה מועילה לזכרו של הנירצח ןמשפחתו האבילה? מה השטות בדברי ריקלין,לתושבי עופרה כמו לכל האזרחים חופש מחשבה וקריאה בלי לעשות "יחודיים וכוונס" מוטב היה שהכתבה הסו לא היתה מתפרסמת לא עכשו ולא תמיד!!
ביקורת על תושבי עופרה
דבי זוהר | 10-08-2019 9:39
זה לא הזמן.
בימין יש לנו או איזו מסעודה או ריקלין
ההה | 09-08-2019 23:09
ועלינו לבחור בין התוהו לתהום.
11
אמת לאמיתה, פירוט בפנים
תושב יקיר | 09-08-2019 17:46
הציונות הדתית מפולגת ומחולקת כי בתוך תוכה והגרעין שמנהל אותה אנשי גאווה ושררה, אליטה גזענית ומתבדלת הדואגת לעצמה וסביבתה הקרובה אליה כשכל השאר הם חיילים למטרותיהם האישיות (וזה כולל את מרבית רבני הציונות הדתית)
רבנים תמיד נתקעים בעל חור ותחת
ההה | 09-08-2019 23:15
תשתדל שיניו שקופים העיניך. אתה פשוט צריך להמנע מלהתייחס לקיומם. ככל שהם תובעים ורוצים תשומת לב ככה הם יותר חרדים וצדקנים. פשוט תתעלם מקיומם.
12
עלי זהב
יואב | 09-08-2019 17:49
דוגרי וצודק!
13
ריקלין
רונן | 09-08-2019 17:50
שמעון, כל הכבוד על גילוי הלב, על האמת ששוכנת בך,
14
ניסחת היטב את רגשותי ומחשבותי בנושא
תמר | 09-08-2019 17:50
השתתפתי בהרצאה לציבור סטודנטים (לא דתי) , המרצה היתה דמות תורנית צעירה מירושלים, ששאלה: מי קרא את סיפור על אהבה וחושך? אצבעות בודדות הורמו, אם בכלל. חשוב שתקראו, אמר לנו. ואני תהיתי ביני לבין עצמי: למה שאעשה את זה לעצמי?!
15
ריקלין המבולבל
ס.תחמן | 09-08-2019 17:50
הציונות הדתית המתנחלת היא הקטר שמושך את הרכבת ששמה מדינת ישראל. נכון. צריך להתנחל בלבבות צריך שבת אחים גם יחד אבל י שפורץ דך יכל להסתכל אחור בגאווה ולנופף לכולם. גם למי שחושב וכותב אחרת. תמשיכו. תפרצו דרכים תיישבו. בעפולה מצדיעים לכם. גם ובפרט למתיישבי עופרה. כבוד
16
עפרה-שמעון ריקלין
חנןאביטל | 09-08-2019 17:52
כל מילה במאמרו של שמעון ריקלין כסלע. עפרה זו לא יישוב קלאסי בשומרון. הוא כמו נטע זר. גם התרבות שלהם. כאחד שבא התרבות-רוב האומנים וההצגות הם מהצד התל אביבי הרוקריסטי. במטרה להיות כמו כולם כמו כל התלאביבים.כמעט נשכחה התרבות היהודית לא נדבר שהמזרחיות מקומה לא שם. התרבות של ״מקור ראשון״ וחוברת״מוצ״ש״ הם השולטים. ובכל זאת תושבי עפרה הם אנשים מצויינים אחינו המה. והלואי והארץ היתה מלאה באנשי עופרה. יש לנו מלאי של אנשים מצויינים ללא עמוס עוז. גרוסמן ודומיהם.
עופרה
גנץ | 10-08-2019 7:23
עופרה עיירה אשכנזית טיפוסית
17
זה שמעון ריקלין. הוא לא מסוגל להבין שיש אנשים
גדעון | 09-08-2019 17:56
שונים ממנו. אצל ריקלין הכל שחור או לבן. מי שחולק עליו הוא - מיד - שונא, אויב. הוא לא מסוגל להבין שיש אנשים שדיעותיהם חלוקות , אבל הם אינם הופכים לשונאים , אויבים. בסך הכל , מסכן הריקלין הזה.
18
שמעון ביביקלין
הצבעתי לימין החדש | 09-08-2019 17:58
הבנתי ביבי צודק וכל השאר מלקקים או מתחנפים מי שמתחנף ללא הפסקה זה אתה גס רוח עם מיקרופון
19
עם כל הכאב הענק ריקלין צודק
בנץ | 09-08-2019 18:03
20
ריקלין צודק ואמיתי
אהרן דרעי | 09-08-2019 18:07
כל מילה של ריקלין האמיץ במקום.במקום להוכיח את השמאל החילוני שפורק עול וערכים.מלקקים.ומחניפים לפושעים.די לצביעות.אנשי הכיפא צריכים לדבוק בערכי התורה ולהתגאות בהיותנו יהודים
21
שימעון ריקלין עדיין שייך לאסכולת הרייך השלישי
שפירא | 09-08-2019 18:09
אך בצעדים גדולים הוא מתקדם לתפוס את מעצמת הרייך הרבעי ברשות סמוטריץ ופרץ.
למגיב 16
המיואש | 10-08-2019 21:49
אתה מבין למה אנחנו שונאים אתכם? בגלל בורות צואה כמו זה שכתב לפני זו הבבואה של כוהני הדת הטמאים בגלל זה נשנא אתכם לנצח נצחים
22
אולי המחבלים הארורים תחבו לו את הספר ביד
חנוך | 09-08-2019 18:12
הייתי ממליץ מאוד שיבקרו בחנות הספרים בה ביקר החלל זל ולברר באם הוא אכן קנה את הספר
למגיב 21: המחבלים בוודאי קראו את גרוסמן
אין ספק | 11-08-2019 0:12
אני מבינה שקשה לך להתמודד עם העובדה שהנרצח אחז בהשקפה שונה משלך, אבל אנא- כבד את זכרו הטוב, ואל תנסה לצייר את דמותו בדמותך.
חנוך ריקלין
מה קרה לנו | 09-08-2019 18:23
התחרפנתם זהו אם ביבי לא יהיה שר הממשלה המדינה תתפרק מותר לכבד אחרים ולא לחשוב שמישהו תחב ספר או מישהו מלקק לשמאל די . אתם מיעוט בציבור הדתי לאומי אבל צועקים כאילו הייתם רוב מוחלט אתם ועוצמה ביחד רבע מנדט
23
הכריש
שמעון ריקלין | 09-08-2019 18:13
ישר כח על הדברים צודק במאה אחוז לגבי האליטה האשכנזית ( אשכנזי...)
24
אין עליך, אמת לאמיתה
דוד | 09-08-2019 18:18
הכל אמת, אתה צודק לגמרי
25
למסורתיים יש שני בתים עכשיו
אני | 09-08-2019 18:21
מפלגת נעם ומפלגת עוצמה יהודית. שני רשימות שמתחברות לעם ישראל באמת
26
ביקורת צודקת ונכונה עדיף ללמוד גמרא/תהילים
נתנאל טאוב | 09-08-2019 18:47
מאשר לקרוא את את ששונאים אותנו . הם בטח לא מנסים להתקרב אלינו .
27
חולמים שיראו אותם כחילוניים בני דת משה
מאיה גרדיש | 09-08-2019 19:15
לא כל הסרוגים כאלה.
28
כמה קל
סמולן | 09-08-2019 20:19
כמה קל זה לבקר את כל מי שחושב אחרת, מנסה ליצור דיאלוג מורכב, וישר להאשים אותו בקללה הנוראית שכמעט ואסור להגיד - שמאלני! אותם אנשים, שיתכן ושאפו למציאות שאינה שחור ולבן, אלא מורכבת, קוראים דוד גרוסמן ועמוס עוז ואילו רק בכדי להחשף להשקפת חיים שונה משלהם, אפילו בשביל היכולת המועטה להתעמת מולה. אפילו ברמה הבסיסית של ''דע מה עמיתך מרגיש''. ריקלין לא מתבסס על הגיון, או דיאלוג, אלא על - יאללה, ''מכות''! כמה קל זה לזלזל באנשים עם ראיית עולם מורכבת, וישר להאשים אותם בהתחנפות לאליטה, וכמובן אנלוגיה למרקסיזם באופן הכי מביך שאפשר. ריקלין הוא לא עיתונאי. הוא גם לא פובליציסט. הוא פשוט אדם חסר טעם שרואה את המציאות בפריזמה דקה כזכוכית, חסרת עומק, חסרת מורכבות, בה קל מאוד להגדיר 'אויבים' ולשנוא אותם. בימי תשעה באב, בהם העם היה מחולק לקנאים ולמתונים, ריקלין מבליט עצמו כאחד מגדולי הקנאים. ואז הוא עוד מדבר על שנאת חינם, פ'חחחח. אם היה פה בית מקדש שלישי ריקלין היה מהראשונים שגורמים להחריבו.
29
ריקלין לא רק מתגלה כסמאלן
עודד אורבך | 09-08-2019 21:04
אלא ממש המוכר ישראל. נצח ישראל לא ישקר
30
מי זכאי לשאת בתואר ציונות דתית?
בן בסט | 09-08-2019 22:36
הגידול האלים שפשט בגופה של הציונות הדתית האמיתית של בורג, ורהפטיג, המר וקודמיהם הוא כמו מוטציה המאיימת על קיומה. דעות כמו של ריקלין ודומיו הן זרז להעלמותה של הציונות הדתית הליברלית ורחבת האופקים.
31
אתה ואביך הפשיסטים והנאלחים ביותר הימין
ההה | 09-08-2019 22:41
מה הקשר? אדיוט
32
חתיכת טיפש
ריקלין ביביסט שפל | 09-08-2019 23:26
אני גר בעפרה, ולא אתן לאדם אכול השנאה הזה לקטלג אותנו.
33
ההתיישבות
המתיישב | 10-08-2019 4:21
צודק לגמרי לא לומדים מטעויות
34
האליטות האשכנזיות בשמאל הקיצוני
אריאל | 10-08-2019 7:17
צודק לחלוטין!!!!
35
אני מתחיל להבין את הקסם שבך
אילן | 10-08-2019 8:34
ביריון חשוך, שונא אינטלקטואלים, ובאופן כללי מלא רגשי נחיתות. אתה מתקשה אפילו בתובנות בסיסיות למרות שאתה מנסה לכאורה להעמיק ומשרבב את קרל מארקס. אתה סבור בטעות שארץ ישראל (מה זה?) ועם ישראל (מה זה?) חד המה. מה בכללל הקשר? ואם כבר, רוב עם ישראל סולד מההרתתקאות הנפשעות שלכם. בכלל, הרי הודעת שאתה יוצא לתענית טוויטר עד אחרי תשעה באב, אז מדוע נחפזת? כולך עסקן קטן וקולני שמוציא אפילו שם רע למפעל ההתנחלויות הנפשע. אה כן, אתה בעצמך עבריין בנייה. זה הולך טוב עם אידאולוגיות
אני לא חושב שלריקלין יש "רגשי נחיתות"
עמיר | 10-08-2019 16:20
הוא פשוט באמת נחות.
36
ריקלין
יואב | 10-08-2019 11:09
צודק ב 100% .
37
ריקלין
ריקלין | 10-08-2019 12:30
נבל .. השמאל בנה את המדינה.. השמאל ניצח את המלחמות...
38
שנאת חינם
איל | 10-08-2019 12:37
אני חילוני, היום הייתי בבית כנסת בבר מצווה של חברים קרובים. בסוף התפילה, דיבר אדם בפני הקהל והסביר מעט על תשעה באב - מדוע חרב בית שני? בגלל שנאת חינם. התשובה לדבריו היא אהבת חינם. אדם כמוך יכול להפיץ שנאת חינם ואהבת חינם פי כמה וכמה מאנשים רגילים כמוני. אנא חשוב על כך בעת הצום.
39
שמעון ריקלין אפס
אמיתי | 10-08-2019 15:16
הפילוג בעם ישראל זה מה שמחזיק אותו ואת חבריו
40
שנאת חינם
ירון | 10-08-2019 15:42
אני חילוני מוחלט, שמאלני, צימחוני, כל הסרט. דביר נראה כאילו הוא היה טהור ומואר אפילו שאני חולק עליו בכל צורה. מתנגד למה שהוא מאמין בו. מתנגד לאיפה שהוא גר. ולמרות זאת לראות אדם בזוי שעסוק בלאהוב את הרבנות ולשנוא את המלאכה. מסרסר מוות וגיוס הון פוליטי מדם של ילד מקומם אותי ממש. ריקלין הוא בושה לעם ישראל. הוא רוע צרוף. הוא איש קטן ואומלל שלא בוחל בכלום כדי לקדם את האג'נדה שלו קצת מזכיר את הגנב ברשות התורה מכלוף דרעי זה עושה תורתו קרדום לחפור בה וזה מתרגם דם לשלמונים.
41
השטחים
שמעון סגל | 10-08-2019 16:37
ישוב השטחים בצורה לא מבוקרת פגע לו רק בירוחם ובפריפריה, אלא גם בלב המדינה .את חוסר האוכלוסיה היהודית בתל אביב ראשלצ וכל המרכז ,מלאו בני דודנו בחנויות במסחר ובשעשועים. סחבנו את הסמיכה לעברה הראש (זנב) והשאירו רגליים גלויות. וזה רע שמרוקנים את הבסיס. שהוא בסיס קיומינו כאן.
42
צודק
צפון | 10-08-2019 17:18
צודק גבר
43
ריקלין מטיף מוסר
ללל | 10-08-2019 17:42
האם יניקת תרבות היא בהכרח גם יניקת אידאולוגיה? האם כל יהודי שקורא בקוראן הוא מתאסלם? מה זה עניינך מר ריקלין, איזה ספרים קוראים בעפרה? משהו מפריע לך. מעניין למה. ולמי בדיוק מתכוון מר ריקלין כשהוא כותב ״אחינו עם ישראל״ ו״הציבור המסורתי״? למה ריקלין לא קורא לילד בשמו? ועוד משהו - 12 שבטים לעם ישראל. לדעתי, אנשים אומרים אחדות, אבל למעשה מתכוונים לאחידות. אנחנו נהיה מאוחדים כשנכיר בעובדה שכולנו יהודים ואנחנו שונים אחד מהשני, ולכן כדאי יותר לדבר על הזכות לכבוד והחובה לכבד, כך שבני השבטים השונים יכולו לחיות במרחב ללא מועקה ותחושה שיש שבט אחד שהוא בעל הבית.
44
אשדוד
אדמור | 10-08-2019 19:09
ריקלין, אתה פאשיסט ומנוול! אני שייך לצד השמאלי של המפה, מוקיעים אותי, קוראים לי בוגד, מקללים, אומרים לי שבגללי פיגועים ואנשים מתים ומאחלים שמשפחתי תישרף. זה הימין שאתה מייצג. אני לא מתנשא, אוהב את המדינה, שירתתי ומשרת אותה בגאווה אנחנו היום במיעוט - מקבל את זה בהכנעה, אז לבוא ולהגיד שאנחנו שולטים באופן נסתר? ככה אמרו על היהודים בגרמניה הנאצית.. צר לי על אובדן החיים, כמובן גם של מתנחלים שאינם שותפים לדעותיי. אני חושב שההתנחלויות הינן מקור של רוע לא מבוטל, כשזה מגיע לביטול זכותו הבסיסית של האחר לדעה או רגש שונים משלך - ואתה, מה שכתבת, ממחיש זאת יותר מכל. וכל זאת, בשעה כלכך קשה ואיומה. ממש בושה! אתה בן אדם אלים וצר לי עליך ועל שכמותך.
45
האמת מאחורי הכיפה הסרוגה
יוסף | 10-08-2019 21:10
בחיי החילוניים שלי למעלה מ41 שנים תמיד הרגשתי כמו החילוניים שהכיפות הסרוגות מאוד נחמדים וגם דתיים ובכלל לא קיצוניים וימנייים חלוצים וכולי וכולי אבל אז חזרתי בתשובה ולאט לאט למדתי שלתורת ישראל אין צורך בתוספת של לאומי ואין צורך בלהיות גשר בין הדתיים לבין שונאי הדת ואנטישמים יהודים למדתי שגם אצל המתנחלים יש שווים ושווים יותר בעיקר אם אתה אשכנזי יפה בלורית למדתי גם שכל הספרים החיצוניים לא מגיעים לקצה הציפורן של התורה ובכל זאת דתיים סרוגים מתגאים שהם גם נאורים כמו שונאי הדת גם כששעתי את הרבנים שלהם שלא צריך להיות קיצוני ושמעתי אותם מתגאים שהם לא קיצוניים מה שבאמת הם אומרים שתורת ישראל נחמדה אבל החיים הנעורים דורשים יותר וגם ראיתי איך ישובים שלמים של סרוגים נאורים מתוחכמים עושים ערבי שירה מעורבת נשים גברים ונראה להם תקין וגם שמעתי את הרב שרקי שלא צריך לאחוז בתורה ובתפילה אלא צריך ללמוד הגנה עצמית בתור חוזר בתשובה שעזב את עולם השקר החילוני גיליתי עולם שקר סרוג חבל כל כך ציפיתי מכם בכלל אתם עובים על עם ישראל אולי באמת כדי שתורידו את הכיפות והזקן ותודו באמת איפה הלב שלכם מונח
צינות דתית
סתם אחד | 11-08-2019 15:45
בתור חוזר בתשובה נאלצתי לעבור מספר יישובים דתיים עד שהגעתי ליישוב תורני שארצה לגור בו מכיון שחששתי שילדי ילמדו מילדי השכנים שרובם הורידו את הכיפות. למעשה אני מכיר בציונות הדתית הרבה ישובים שהנוער עוזב את הדת ומנסה להידמות לחילונים. דבריו של מר ריקלין פוגעות בול בבעיות של הציונות הדתית והאמת צריכה להאמר.
לא האמת, כי אם דעתך
כ | 10-08-2019 21:38
ולא סתם דעתך, אלה דעתך המאוד שיפוטית, יהירה ומתנשאת. יטב אם תתעסק בחיים שלך, ובלשאול את עצמך שאלות, בטרם אתה מטיף מוסר ודברי תוכחה (שמוטלים בספק רב) לאחרים.
46
אכן, עם כל...
| 10-08-2019 21:19
אכן, עם כל החיבה והדאגה למתנחלים וגם כבוד לכלל. עדיין הם לא מתחברים לכל המחאות של הימין דוגמת אלאור אזריה וכד'
47
קוראים עמוס עוז בשבת??? עד שיש זמן להשתקע
שמוליק | 10-08-2019 21:26
בתורה... לא חסר מה ללמוד: תורה, נביאים, כתובים, משנה, בבלי, ירושלמי, ראשונים ואחרונים. אי אפשר להספיק הכל, אז לפחות לטעום משהו...
48
אחלה דרך להתחיל את תשעה באב
מתניה | 10-08-2019 22:01
בא לי להקיא התבטאות כזאת בערב תשעה באב לא הדבר הכי יהודי לעשות
49
וואו הטבת להעמיד את הדברים על דיוקם.
יהודה | 10-08-2019 22:03
לצערי גם בישובך במיוחד בבית הכנסת שבו אתה מתפלל לא חסרים כאלה.
50
כאב לך לראות את החיבור בעם? את האמפתיה?
והיה לך דחוף לכתוב? | 10-08-2019 22:16
רגע לפני ט באב, רגע אחרי רצח נורא שחיבר בצורה טראגית בין אב שכול שהוא סופר שמאלני לחייל דתי שהוא גם איש תרבות, בא כותב לפזר שנאה ופילוג בעם. ובא גוף תקשורת ומפרסם. העיקר שיהיו כניסות, שיהיו תגובות. שתהיה ביקורת על שמאלנים (גם ההורים השכולים מביניהם) שתזעזע ותביא קיצוניים שמכירים דתיים רק מהתבטאויות כאלה, וחוזר חלילה.
51
עבור ממכמש לירוחם ואז תטיף לזולתך
אוכל את העוגה ומדבר | 10-08-2019 22:28
בפה מלא
52
ישר
אמיתי | 10-08-2019 22:55
שפתיים ישק משיב דברים נכוחים ישר חילך לאמת
53
צודק
משה | 10-08-2019 23:02
ההזמנה המתיפיפת של תושבי עופרה לעמוס עוז החלה תהליך של רקבון תרבותי בהתיישבות. אנשים עם תרבות תורנית יהודית מוצקה, פתאום התחילו לבדוק את עצמם לאור הנר בטיפשות נוראה.
54
פנייה אישית
שלמה בן- דוד | 10-08-2019 23:11
מר ריקלין, אם כבר נגעת בנושא ההתנשאות והשינאה החינמית, הייתי רוצה להסב את תשומת ליבך לעוד כמה מגזרים שמתנשאים זה לזה. רשימה חלקית: ספרדים -מזרחיים דתיים -חילוניים צפון תא -דרום תא מדינת תא-פריפריה עשירים - עניים מכבי תא -שאר הקבוצות דיירי המגדלים - בניין משותף רגיל בעלי כלב רוטווילר- פודל ואפשר עוד הרבה...ח.ח.ח אבל אם נהיה רציניים לרגע אתה אדם אמיתי ואמיץ...תמיד אמרתי שחובשי הכיפונת הסרוגה(הכיפל׳ה) הכי אוהבים חילוניים קיצוניים והם תמיד יתבטלו לידם.זו גם הסיבה שרבים מהם כשמתגייסים ליחידות המיוחדות מסירים את הכיפל׳ה שמימילא לא הייתה רוב הזמן בראשם...עליהם משתלט הכוחי והעוצם ידי... והליברליזם...והפלורליזם...החד צדדי. הכל מאהבת העם והמולדת ממני (חובש כיפה סרוגה)
55
כשל מחשבתי
יוסי | 10-08-2019 23:27
ראיה נכונה וניתוח כל כך נכון של מציאות שקיימת שנים אין ספור.. למה לכם לקחת את הנער יפה הבלורית והתואר שלכם ובכוח לדחוף לו את ספרו של גרוסמן ועי כך ליצור ממנו את יפה הבלורית .. שלהם. וכי מה חסר הוא דביר זל מירב עדינות והטוהר היהודי האוטנתי יידיש אמאמא נסוך על פניו. האם הוא זקוק במשהו מספריו של גרוסמן כדי להיראות טוב יותר ..האם גזרתם עליו לעלות בטהרה השמיימה בחיבוק הדוב הגרוס.. לא היה די לכם בכל הרעות החולות שפקדו אתכם וכו וכו
56
התנשאות אנשי עפרה
ורד | 10-08-2019 23:55
דבריך לגבי אנשי עפרה בהקשר לרצח של דביר לא ראויים...
57
סוף סוף האמת צפה.חבורת בורגנים ותו לא
נתי | 11-08-2019 0:09
58
אמלק- אחדות ישראל ללא שמאל, ריקלין מיישר קו
hippie | 11-08-2019 8:03
יגאל עמיר
תושבי עפרה והמתנחלים היקרים
חדוי זנזורי | 11-08-2019 9:04
אוהבים אותכם, אתם חוד החנית של מדינת ישראל. לגבי קריאת ספרים של שמאל קיצוני אני אישית מתנגד לכך וגם מרבית המתנחלים מתנגדים לכך ולא קוראים ספרים כאלה. בעפרה יש קצת יותר פתיחות וזה בסדר, לא כולם חייבים לחשוב אותו דבר בכל נושא. המתנחלים אינם אליטיסטיים בכלל ואלו דברי הבל, שאינם ראויים לתשעה באב ולא לאחר פיגוע שהישוב עפרה ספג, קצת רגישות לא תזיק לך מר ריקלין .
59
מטייל טובס
יונתן | 11-08-2019 8:46
שמעון ידידי ממתי קריאת ספרות היא עיניין ...לאחדות... קרא את אלו שנחשבים בעיניך, ב.נתניהו, י.גינזבורג, ה.וויס ואחרים מסוגם. אין ספק שבקוראך בספריהם לא באמת מעניינת אותך אחדות ישראל או ליצור דיאלוג. יותר מעניין אותך להתקרב למי שנחשב. למי שמוביל את השיח(המרושע {(י.א}). למי שמקובל. היפוכו של טקסט חוזר לבעליו. שמעון. גם דמגוגיה צריך לדעת לעשות. ואשתך צדקה אז. בירוחם נלחמים על רוחה של הישראליות.
60
}}}המציאות שלא מדברים עליה=ישראל דו לאומית.
יהודי חרד | 11-08-2019 9:44
{{{ ישראל מדינה דו לאומית מ67 . בין הים התיכון לירדן(כולל הגדה בלי עזה)6.5 מליון יהודים 4.5 מליון ערבים עוז ריקלין נתניהו שקד פורוש ודומיהם טומנים הראש בחול ומסתירים מהעם את המשמעות=במקומות אחרים בעולם כמו יגוסלביה קפריסין ועוד הסתיים במרחץ דמים. כאן???
הציונות הדתית מקימה גרעיני התיישבות בערי פיתו
יעל | 11-08-2019 12:05
הציונות הדתית הולכת להתיישב בלוד, רמלה, עכו, נצרת עילית, דימונה, ירוחם, מעניין אם שם נמצאת האליטה שרקלין מדבר עליה
61
אין כבוד עצמי. צריכת ה"ארץ" ושונאי ישראל
למתנחלים קוראי עוז | 11-08-2019 11:25
טור מדוייק של רקלין. מגעיל ומתרפס לצרוך את תרבות השקר הזו ממי שיורק לך בפרצוף..זו התנהגות של כלבלב מחמד ש מנסה לרצות את אדונו שיורק בפרצופו. איכככססס ובוז גדול למלוקקים הללו. כל עיתונאי ימני שמשתבח בזה שקורא עוז/גרוסמן/שלו/עיתון הארץ וכו פשוט מגעיללללללים אותי וקטנים בעיניי ומביישים אותי
62
ריקלין
משה | 11-08-2019 11:32
כנראה שביהודה ושומרון גרים גם אנשים ערכיים ותבוניים שיודעים להעריך ספרות טובה וגם לצרוך אותה מבלי להתנהג כעדר צייתן.
63
הכותרת הראשית היתה ברכה של עוז לחיילים
ביום ההתנתקות | 11-08-2019 11:33
שסופגים את היריקה בפרצופם ולא מגיבים...והת מונה היתה טור של חיילים לבושי שחורים ונערה אחת מנסה בכוחה הדל לעצור את הפשע האיום..זה כמו אנס שחור וגדול שבא לאנוס בחורה ועולה עליה והיא נאנקת ומתפתלת תחתיו בכוחה הדל אך כמובן שאינה מצליחה ובצר לה היא לפחות יורקת בפני האנס הגדול. ואז מופיע הפרשן עמוס עוז מהצד ומורה כלפיה באצבע : נו נו נו את יורקת...לא יפה..כל הכבוד לאנס שסופג את היריקה..
64
באמת....
חיים | 11-08-2019 12:53
אני ציוני דתי. ורחוק מאוד ממה שאתה אומר .ומכרי לא פחות מימני . חבל שאתה עושה הכללה ודברי בלע. הגזמת מאוד מאוד וחבל
65
ריקלין חושף את עומק ההתגוננות התרבותית של
חולשת הרוח המתגוננת | 11-08-2019 13:56
המתנחלים.
66
הסרוגים יותר מחוברים לאליטה מאשר לדת.
חיים | 11-08-2019 14:42
ציבור המרגיש רגשי נחיתות,בהעדר חיבור אמיתי לרוח ישראל סבא,באופן טבעי,יתחבר לשואו-האליטות.
67
לסרוגים יותר חשוב שהאיליטות יכבדו אותם ,מהאמת
משה | 11-08-2019 14:50
הסרוגים בהעדר עמוד שידרה ,תמיד יתחנפו לאיליטות-מה יפית.אל דאגה,לא יעזור להם ,האיליטות ימשיכו לסלוד מהם.
68
לא מסכים בכללללל
עודד | 11-08-2019 16:58
ריקלין כבר כמה שנים איבד את התדר
69
לאור פסיקת בית המשפט
צחי | 11-08-2019 21:23
יהודי מאמין מצביע רק למפלגה דתית
70
ריקלין
כהן אלברט | 12-08-2019 11:40
ריקלין לך תזדיין קיצוני מסריח אנשים כמוך זורעים שינאה בעם ישראל אנשים כמוך מקרבים את עם ישראל לגלות נוספת מקווה שתיפול עלך מחלה שלא תקום ממנה
71
ריקלין, אני אתך. מזה עשורים וויתרתי על המפדל
אברהם | 12-08-2019 14:24
לבסוף, כאשר שמו את בנט וסמוטריץ עליהם, הגדישו את הסאה. חבורת העדר שלא יתבגר לעולם. אני ימני ובהחלט מוכן לוותר על השלטון אם זה מצריך המשך ישיבה איתם.