בוריס ג'ונסון: "נערוך בחירות רק אחרי הברקזיט" - סרוגים

בוריס ג'ונסון: "נערוך בחירות רק אחרי הברקזיט"

לאחר שהאופוזיציה הודיעה על כוונתה לערוך הצבעת אי אמון, בוריס ג'ונסון הבהיר כי גם אם ממשלתו תופל- הבחירות לא ייערכו לפני הפרישה מהאיחוד האירופי: "אי אפשר למנוע מהם לכפות בחירות- אך אנחנו נקבע את התאריך"

author-image
בוריס ג'ונסון: "נערוך בחירות רק אחרי הברקזיט"
  ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

על רקע כוונת הפרלמנט הבריטי לערוך הצבעת אי אמון ולהביא להפלת ממשלתו, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון איים כי במידה ויוחלט על הקדמת הבחירות, הן ייערכו רק אחרי הפרישה מהאיחוד האירופי- גם במקרה של פיזור הפרלמנט.

על פי הדיווח בעיתון "Financial Times", המטרה במהלך הזה היא למנוע מחברי האופוזיציה למנוע את יישום הברקזיט ואת הפרישה מהאיחוד האירופי על ידי פיזור הפרלמנט בהצבעת אי אמון והקדמת הבחירות לראשות הממשלה. "אנחנו לא יכולים למנוע מהם לכפות עלינו בחירות, אבל אנחנו כן שולטים על לוח הזמנים" אמר ג'ונסון. "אם הפרלמנט אכן יחליט על הקדמת הבחירות, אנחנו נקבע את התאריך- שיהיה אחרי ה-31 באוקטובר".

עוד באותו נושא

בוריס ג'ונסון בנאום ראשון: "כולנו מחוייבים לברקזיט"

כזכור, ג'ונסון נכנס לתפקידו לפני כחודש לאחר שקודמתו בתפקיד, תרזה מיי, הודיעה על פרישה בעקבות הכישלון באישור הסכם הפרישה מהאיחוד האירופי. בנאומו הראשון התחייב להמשיך לפעול למען קידום הברקזיט והציב מטרה להגיע לפרישה מהאיחוד האירופי עד ה-31 באוקטובר- גם ללא הסכם עם האיחוד על תנאי הפרישה. "יש לנו משימה אדירה לפנינו" אמר בדבריו. "ברגע המכריע הזה בהיסטוריה של ארצנו, כולנו מחויבים לעזוב את האיחוד האירופי עד ה-31 באוקטובר, או מוקדם יותר, ללא סייגים. בלי שום 'אם' או 'אבל".

"לא נסכים לחכות 99 ימים כדי להגיע לעסקה חדשה וטובה יותר, כי לבריטים כבר נמאס לחכות" הוסיף. "הגיע הזמן לפעול, לקבל החלטות, להראות הנהגה ולשנות את המצב במדינה לטובה. יש הרבה פסימיסטים שחושבים שהפכנו לאסירים של הרעיונות שקודמו בהצבעה על הברקזיט ב-2016- אבל בסופו של דבר תראו שהם יטעו שוב. אנחנו רוצים להחזיר את האמון בדמוקרטיה שלנו. יהיו קשיים, אך הם יהיו פחות רציניים מאלו שצופים רואי השחורות. אל תמעיטו ביכולתה של בריטניה. הגיעה העת לא להסתכל רק על הסיכונים, אלא לעבר ההזדמנויות״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו