הרב אבינר: הח"כים הדתיים נכשלו יש להחליפם באחרים - סרוגים

הרב אבינר: הח"כים הדתיים נכשלו יש להחליפם באחרים

בשיחה בפני תלמידי המכינה בעלי, אמר הרב שלמה אבינר כי "מפלגה של 3 או 4 חברים זו לא מפלגה זה קיקיון צועק". הרב שהביע בעבר תמיכה בבנט, אמר על הח"כים המכהנים: "אם זה אותם האנשים אז זה לא יזוז", והוסיף כי אם המפלגה תשאר קטנה יש לשקול הצבעה לליכוד.

author-image
הרב אבינר: הח"כים הדתיים נכשלו יש להחליפם באחרים
  מפלגה זה בשביל עשייה. הרב אבינר (פלאש90)

ראש ישיבת עטרת ירושלים ורב הישוב בית אל, הרב שלמה אבינר בהתייחסות מעניינת לבחירות הפנימיות ב'בית היהודי'.

בדברים שהוקלטו ופורסמו הבוקר (ב') במקור ראשון על ידי הכתב ישי פרידמן, מתוך שיחה במוצאי ראש השנה האחרונה עם תלמידי המכינה בעלי, אמר הרב, כי המצב הנוכחי של הפוליטיקה הציונית-דתית לא יכול להמשך:

"מפלגה של שלושה חברים או ארבעה זו לא מפלגה זה קיקיון צועק. יכול להיות שהם מדברים יפה אבל הרב אלי סדן מדבר פי אלף יותר יפה מכולם ביחד. אני לא צריך מפלגה בשביל לדבר יפה. צריך מפלגה עם כוח בשביל להזיז דברים ואם הם ממשיכים להיות שלושה או ארבעה אין מה לעשות איתם. גם שלוש פלוס ארבעה ספק אם הם יכולים להזיז משהו".

על ההחלטה לתמוך בנפתלי בנט לראשות המפלגה אמר הרב: "אנשים מטלפנים אלי ואומרים: 'תשמע, למה אנשים חדשים, למה לא אנשים שנמצאים במפלגה הרבה זמן ומגיע להם'? נו, באמת, זה ניהול מועדון שיש לו ותק? מה זה קשור, הרי מדובר בהצלת האומה. אז צריך לחשוב מי יכול להועיל הכי הרבה לאומה."

מתקשרים אלי 'תן לנו צ'אנס'. למה לתת לכם צ'אנס? כבר הייתם בצ'אנס. לא קידמתם. לא אמרתי שאתם אשמים אולי גם מישהו אחר לא יוכל לעשות, אולי אלו תנאים אובייקטיביים מסובכים, אבל הדתיים הלאומיים הם לא נותנים אמון."

"לפני כל בחירות כל הרבנים עם הכיפה הסרוגה אומרים צריך להצביע בעד המפלגה הדתית לאומית עם השמות שזה משתנה והציבור מצפצף עליהם ולא מצביע כי הוא לא נותן אמון. הם לא נותנים בכם אמון זאת עובדה".

לחשוב על הצבעה לליכוד

לפני מספר שבועות, הביע הרב אבינר תמיכה בנפתלי בנט המתמודד על ראשות המפלגה, באגרת שפרסם ובה ציין את "נסיונו בתפקידי הנהגה רמים בעלי אופי מדיני, ראיה ארוכת טווח, ניתוח שורשי, בעל יוזמה ודבקות במטרה ואידיאליסט".

על חברי הכנסת המכהנים אמר הרב אבינר "אלה שהיו עד עכשיו הם אנשים טובים, אני אוהב אותם. מדי פעם אני מתקשר אליהם ואומר 'ישר כוח' אבל הם לא מזיזים אי אפשר להבטיח כאשתקד. מה, פתאום יהיה נס. מה שהפוליטיקאי עשה עד עכשיו זה מה שהוא יעשה וגם זה יפה וטוב ונפלא. לכן, אם זה אותם האנשים אז זה לא יזוז. צריך אנשים עם כוחות שיש אולי אפשרות שיקדמו."

הרב ציין כי אם לא תהיה אחדות בין המפלגות הדתיות, שיציבו רשימה שתגרוף מספר רב של מנדטים, עדיף לחשוב על הצבעה למפלגות כמו הליכוד. "אם לא, אז צריך להצביע בעד מפלגות אחרות כמו ליכוד, שהיא לא אנטי דתית והיא אוהבת דתיים."

"בתוך מפלגה גדולה יש לך יותר כוח מאשר מפלגה קיקיונית שהיא בדיוק כמוני. אלו סברות שמבוססות על הנחות יסוד שרוצים מפלגה דתית שמזיזה דברים ולא רק מדברת. בשביל לדבר יש רבנים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
את קציני הצבא נסגור בקסרקטינים
הרצל | 24-09-2012 9:56
ואת הרבנים בבתי הכנסת. אל תתערבו בפוליטיקה. מעמדכם רק יפגע מזה.
2
היהדות חושבת אחרת ממך
ל 1 | 24-09-2012 10:23
רב הוא לא חותמת כשרות - הוא מנהיג, הוא הדמות החכמה בחברה. אתה רוצה? תקשיב לאיזה שמנדריק שבא לך. אנשים רבים רואים ברב אבינר דמות חכמה וגדולה. מי שלא מכבד - בטח לא יכובד.
3
הקריאה "לחשוב" על הצבעה לליכוד היא קריאה להרהורי עברה.
עמוס ארליך | 24-09-2012 10:31
חילוני הוא אחיך לענין יבום ולמלחמה באויב משותף. גם בשביל להסתכן ולהציל אותו. לא בשביל "מקרב אחיך תשים עליך מלך".
4
בחירות
חיים | 24-09-2012 10:45
רבנים צריכים לעסוק בהפצת תורה ולא בפוליטיקה אין זה תפקידו של הרב אבינר להמליץ מי יהיה בכנסת ובעד מי להצביע אניני יודע מהיכן לקח הרב לומר שלתמוך בבנט זו הצלת האומה מי שמכם להיות אחראים על הצלת האומה זו פשוט יהורה לחשוב כך ובכלל חשבתי שבמוצאי ראש השנה יש לעסוק בנושא התשובה וביחסים שבין אדם לחבירו ולא בפליטיקה של בחירות
5
ל-1 ול-4 - למה לכל מצורע וזב חוטם מותר להביע
שיודע לשאול | 24-09-2012 11:05
דעה פוליטית ולרבנם אסור? רב לא צריך להיות עסקן פוליטי, את זה צריך להפקיד בידי העסקנים (בתנאי שהם מוכשרים), אבל להביע דעה, להדריך, לייעץ, וודאי שזה אחד מתפקידיו של הרב כמו בכל תחום אחר של החיים. מי שטבע את המונח הפרדת הדת מהמדינה היה יש"ו שציווה: "תנו לקיסר את אשר לקיסר ולאלהים את אשר לאלהים" (הבשורה הקדושה על-פי מתי פרק כב 21). מי שמצטט את הרצל לגבי רבנים/קצינים בבתי כנסיות/קסרקטינים - מצטט מהדורה מגוהצת של הברית החדשה, אבל לא את היהדות.
6
מצד חד נכון, מצד שני כדאי לדייק
דוד | 24-09-2012 11:26
חייבים דם חדש וראש גדול במפלגות המגזריות, אבל לומר על אורי אריאל וזבולון אורלב שלא סיפקו שום סחורה זה שקר וכפיות טובה. צריך גם קצת ענווה, לבדוק כמה אחוזים אנחנו באמת. זה שאנחנו נמצאים בכל הסיירות לא אומר שהקול שלנו בקלפי שווה פי 20. כמה חבל.
7
רבנים לא להם יאיה לרכב על הוריד ולמרר את חיי הנבחרים
עקיבא | 24-09-2012 12:33
רבנים מופלגים יחידים בדורם כבמגזר החרדי יאה להם לקבל נתונים ולדון לגופה של המשימה כדעת תורה. נתמזל מזלה הרע של הציונות הדתית ונוצרו בה נחילי רבנים עוקצים כנחילי דבורים . לכולם נאמר: " לא מדובשכם השרלטני ולא מעוקצכם המסכסך ומפלג " " מי ביקש מידכם רמוס חצרי" ערב יום הכיפורי תפילה לבורא עולם שיצילנו מבליל הרבנים מתוקשרים מפיצי רעלים המשרתים אדוניהם המזדמנים. יהי רציון שכל בוגר הסדר יצניע רבנותו ויצא להגשים השכלה ועשיה ברוח משנת תורה ועבודה. יהי רצון שתזכה הציונות הדתית לרב בעל שיעור קומה שיהיה מקובל על כולם ועל פיו ישקו הרבנציקים המתוקשרים ומקושרים לצק ולקטנים -ציק המושכים בחוטי בובת הפעלתם. יהי רצון שכל רבנציק במושכו בעט ובאמירותו יגלגל לשונו עשר פעמים כדי שיפנים את השלכות הגיגו לפני שיצייץ. יהי רצון שנשכיל לחקור אמת ולצייו ליד כל פסיקת רב או מאמרו את טיבו של האיש , עולמו הנפשי, עברו ,והנחיל הסובב את משנתו. שנדע להבחין בין דברי תורה מזוקקים לדברי תורה לשירות נזקקים. ומעל לכל שישכילו הנבחרים להועץ בכמה שיותר רבנים , כי אין אחד שאפשר לסמוך על גדלותו ,ולהחליט הם ורק הם כנבחרים. השם יצילנו מרבנים שרוטים ורבנים שתורתם מתובלת בתבליני מגמות ואינטרסים אמן ואמן.
8
צודק אם ימשיכו אותם אנשים צריך להצביע למפלגות אחרות
חיים | 24-09-2012 12:49
9
הוא ממליץ לנו לשקול לבחור בליכוד, .
ננו | 24-09-2012 14:44
אז מה נשאר לו הרב בדיני בינו לבינה.
10
8. אתה קורא לעבור על דברי תורה.
עמוס ארליך | 24-09-2012 22:47
וכתוספת למה שכתבתי למטה: פרוש "מקרב אחיך" מתבהר על ידי "נביא מקרבך". חילוני אינו יכול להיות נביא. מה הוא יגיד? מישהו שאין צורך לציית לו ביקש ממני להגיד לכם ... ? לכן אינו ממש מקרבך.
11
יובל המבןלבל?!
עוזי | 27-09-2012 8:36
ואתם עוד מפרסמים את הדברים ומזמינים אותו להרצות בפני ילדינו-זו שערוריה.
12
מישהו שמע כל כצ'לה ??? הוא עדיין קיים?
שלומי | 28-09-2012 9:34
חוץ מערוץ 7 שמביא מידי פעם מביא איזה פליטת פה שלו מישהו יכול לכתוב מה הוא עשה קדנציה שלמה בכנסת???? חוץ מלקנות בית בפרוייקט משכנות האומה ולהשיג כספים למוסדות ישיבת בית אל, הוא עשה משהו לאומה? הרב אבינר יודע מה שהוא אומר
13
טוב בסדר. נעשה כל מה שאתה אומר לעשות, כמו תמיד...
קטנטן שלא מבין כלום | 28-09-2012 12:59
14
כבוד הרב לצערנו הרבה"חכמים" בוחרים אורלב-לא יאומן
חיים | 01-10-2012 21:01