הרב בורשטיין לסרוגים:'דביר מילא את שנותיו כמו צדיק' - סרוגים

הרב בורשטיין לסרוגים:'דביר מילא את שנותיו כמו צדיק'

הרב מנחם בורשטיין, ראש מכון פוע"ה ודודו של דביר שורק- תלמיד ישיבת ההסדר שנרצח בפיגוע דקירה בגוש עציון- שוחח עם אתר סרוגים וסיפר על דמותו המיוחדת: "בעוד יומיים חל יום הולדתו- הוא מילא את שנותיו"

author-image
הרב בורשטיין לסרוגים:'דביר מילא את שנותיו כמו צדיק'
  (צילום: דוברות מכון פוע"ה)

הרב מנחם בורשטיין, ראש מכון פוע"ה ודודו של דביר שורק- תלמיד ישיבת ההסדר שנרצח בפיגוע דקירה בגוש עציון- שוחח עם אתר סרוגים וסיפר על דמותו המיוחדת של דביר הי"ד.

הרב בורשטיין גילה כי "בעוד יומיים היה אמור להיות היום הולדת של דביר, וכתוב שהקב"ה ממלא שנותם של צדיקים. צריך לדעת שאנחנו מלומדי מלחמה. הרב הרלינג הי"ד, האבא של כל המשפחה, היה צדיק גדול ונרצח בהר עיבל כשיצא לטיול בארץ ישראל שהיה מאושר ומאורגן. כששאלנו את הצבא בשבעה למה לא נכנסו למחנה הפליטים ועצרו את העסק, הם אמרו 'להיכנס למחנה פליטים? איך זה אפשרי בכלל?'. הייתה תפיסה מאד פחדנית, היום ברוך ה' זה השתנה. הרב הרלינג היה ר"מ הרבה שנים בכפר הרואה, באלון מורה וראש כולל. בתו רחל היא אמה של דביר, שהיה בנה השלישי".

הרב בורשטיין סיפר על אופיו של דביר: "דביר למד בישיבת אזורים, ואחרי זה למד בישיבה במחניים, שהייתה ישיבה מאד פתוחה וטובה. הוא היה צדיק, ירא שמיים אמיתי, שהקפיד קלה כחמורה. האהבה שלו לכולם הייתה מדהימה. על כל אחד אומרים שהוא אהב את כולם והם אהבו אותו, אבל אצלו זה באמת היה מיוחד- כל אחד אהב אותו, גם חברים שלא היו קרובים אליו, גם אנשים שאף אחד לא אהב אותם. הוא היה הכתובת לכולם והיה נחמד לכולם תמיד בכל דבר. הוא מאד הקפיד על הדברים האלו, שכולם יהיו נחמדים".

"הוא אהב מאד את הטבע ולטייל, אבל תמיד אמר שצריך להקפיד על הוראות הביטחון. הוא היה סמל של שילוב- מצד אחד אהבת העם והארץ, ומצד שני שמירה על ההוראות בצורה הכי קפדנית שיש. צריך ללמוד ממנו את זה- השילוב של אהבת העם, אהבת הארץ, ושמירה על ההוראות. לפעמים מדברים על רשלנויות- פה זה לא המקרה"

הרב בורשטיין הוסיף כי "הוא מילא את שנותיו, וכתוב שהרוגי מלכות אין בריאה יכולה לעמוד בפניהם. דביר לא היה נשוי, אבל הוא תמיד היה אומר לי שאם יש לי משהו שאעשה לרווקים במכון פוע"ה הוא רצה לעזור ולתרום לכל עם ישראל. ככה היה אומר לי. בימים האלו של בית המקדש, שאנחנו מחכים לגאולה ואפילו תשעה באב נדחה, אנחנו מקווים שהקב"ה ישלח בשורות טובות ואהבה גדולה לכולם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
לבדוק
ויזתא | 08-08-2019 11:06
תפסיקו ליפות רצח מתועב.
2
למה זה נשמע לי גסות רוח הדברים לעיל
מחילה | 08-08-2019 11:29
????
3
ישיבת הזורעים, במקום ישיבת אזורים.
עצוב | 08-08-2019 13:06
עצוב, כואב ובלתי נתפס. היד.
4
בורשטיין שמורשטיין מספיק אתם מקריבים את
פליקס | 08-08-2019 13:43
ילדיכם למולך. כל יום נוסף בשטחים מעצים את השנאה שלהם וחיבים למצוא לזה פתרון, אי אפשר להמשיך ככה.