תמיכה מפתיעה: "תוקפים את סמוטריץ' לחינם" - סרוגים

תמיכה מפתיעה: "תוקפים את סמוטריץ' לחינם"

הרב רונן לוביץ' שנכח בכנס בו נשא דברים השר בצלאל סמוטריץ', מבהיר כי הוא אינו דיבר כלל על מדינת הלכה וכי דבריו פורשו באופן שגוי. עם זאת, יש לו בקורת על הנימה בה הדברים נאמרו

הרב רונן לוביץ', נשיא תנועת נאמני תורה ועבודה וחבר בארגון רבני בית הלל, נכח אמש (שלישי) בכנס של הארגון בו נשא דברים בצלאל סמוטריץ', דברים שגררו תגובות רבות נגדו.

בניגוד למה שמנסים לצייר בשמאל, הרב לוביץ' מבהיר כי שמע את דבריו של סמוטריץ' והוא כלל לא דיבר על מדינת הלכה.

"סמוטריץ׳ לא דיבר אמש על מדינת הלכה ודבריו פורשו באופן שגוי", אמר הרב לוביץ', שמתח בקורת על סמוטריץ' מכיוון ש"רוח הפשרה, ההקשבה והמתינות לא הייתה בדבריו".

עוד באותו נושא

הימין המאוחד מגבה את סמוטריץ': "לינץ' תקשורתי"


17

הרב לוביץ' הוסיף ואמר כי "מי שרוצה יותר יהדות במדינת ישראל, צריך להפגין הרבה יותר גמישות ופחות נוקשות ולהבין שיש צורך בהרבה התחשבות ושיתוף של הציבור. יש מקום לגישה הרבה יותר מתונה ומכילה וכל זה היה חסר בדבריו של סמוטריץ'".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
מדינת הלכה
יוסי מור........ | 06-08-2019 10:07
כרגיל אחרי פרסום הצהרה בוטה ומביכה בא הפירוש שהדברים הוצאו מהקשרם וכו. זו לא הפעם הראשונה שסמוטריץ מביע דעתו על מדינת הלכה. נראה לי שמי שהוא תפס שנעשה מישגה טקטי בחישוף כוונות בטרם עת אבל זה לא שולל את מה שנאמר מלכתחילה וסמוטריץ חזר עליו כמה פעמים בנסיבות שונות. המטרה של סמוטריץ ושו''ת היא הנהגת מדינת הלכה ולכל מי שמכיר את הדעה וההשקפות שלהם יודע שזו המטרה הסופית וכל אקרובטיקה לשונית לא תמחה את זה. אם סמוטריץ ושו''ת רוצים לשכנע שאין להם כוונה להקמת מדינת הלכה שחוקי התורה יהיו חוקיה שיצהירו על כך בפומבי ובשפה ברורה נקיה ומדוייקת אני לא מאמין שיהודי דתי יצהיר הצהרה כזו אבל אני מוכן להיות מופתע.......
מדינת הלכה זה שוחד מרמה והפרת אמונים בחסות מת
מתנחל אבל ישר. | 06-08-2019 13:13
הלכה משמעותה שחיתות עם זקן ?
מה הקשר???
יהודה | 06-08-2019 10:59
נתחיל עם זה שהמושג מדינת הלכה הוא מושג שהומצא כדי להפחיד! נמשיך עם זה שהרעיון פחות משנה יותר משנה מה אתה מוכן לעשות בשבילו. דוגמא: 99 אחוז מהעולם רוצים שיהיה טוב! השאלה היא כמה הם מוכנים להתפשר לוותר כדי שקח יהיה. ככה גם בפוליטיקה מה סמוטריץ' מוכן לעשות ורוצה לעשות כדי שכרגע תהיה פה מדינה כמו בימי דוד ושלמה(אגב הדברים נאמרו בעצרת תורנית שברור שלדברים בכזה מקרה יש משמעות אחרת) בלי השאלה הזאת החזון העתידי שלו לא רלוונטי!
2
הלכה
חיים גולני | 06-08-2019 10:33
חזק וברוך כן ירבו כמך אני אתמוך בך בלי נדר
3
אפילו בנאמני תורה ועבודה יודעים שהכל הצגה
פחח | 06-08-2019 10:46
סמוטריץ' רוצה לקבל את קולות הציבור התורני ולגרום להם להתעלם מהעובדה שבראשם עומדת חילונית מוצהרת, אז הוא מפריח דיבורים באוויר, דיבורים שהוא כלל לא מתכוון אליהם, כדי שהשמאל החילוני יצא נגדו והציבור התורני ירוץ אחריו. אז סורי, מר סמוטריץ', זה לא עובד לך! אפילו נאמני תורה ועבודה יודעים שאין בך שמץ של חרדליות ושאתה הרבה יותר מייצג אותם מאשר את הציבור התורני. הרי כל בר דעת מבין שחרדל אמיתי לא היה מגיע לנאום בכנס של הארגון הניאו רפורמי בית הילל. אז נו באמת סמוטריץ', תפסיק לנסות, הציבור החרדלי לא ילך איתך, תשכח מזה. חרדלים מצביעים עוצמה יהודית, בקלפי רק כף!
4
הבחירות האלה הם על הציביון היהודי שלנו!!!
זה כבר ברור לכולם! | 06-08-2019 10:53
יש אנשים שהציביון(הלא יהודי) של המדינה חשוב להם אז הם מצביעים ליברמן!!! מי שהציביון היהודי שלנו חשוב לו צריך לבחור בנעם!!! אבל הם לא יעברו את אחוז החסימה??? אם כל אחד שרוצה לתמוך בהם, יתמוך בהם וישכנע עוד שני אנשים לתמוך אז הם יעברו!!!
אמת
אלקנה | 06-08-2019 11:44
נכון מאוד. אם כל מי שמפחד מאחוז החסימה יפסיק לפחד, ויתעלם מהשיקול הפחדני הזה - יהיה ייצוג אמיתי בכנסת ישראל.
5
רק נעם!
יהודה | 06-08-2019 11:41
כל מי שתומך במפלגת נעם הנה קישור לוואצפ שלהם: http://noamparty.org.il/wa
חחחח נועם
שמוליק | 06-08-2019 14:43
ברצינות??
6
די כבר
נחמה הירש | 06-08-2019 23:52
אתם ממש מגזימים
7
יעוגן מעמד הכהנים בחוק
כהן צדק | 07-08-2019 15:11
כולל מעמד מיוחד לברק כהן..