מטרת הקמפיין שהחל בסוף השבוע האחרון, היא הצגת הפעילות הענפה שעושה הרבנות הראשית לישראל בכל הקשור למערך ההשגחה הממלכתית – החל מפעילויות השגחה בנטיעה ובשדה, עבור דרך השגחה על חומרי גלם במפעלים, ועד לאכיפת זיופים והצבת משגיחים במסעדות. בנוסף, המטרה ליידע את הציבור כי פעילות הרבנות אינה מסתכמת אך רק במתן תעודות כשרות בבית העסק – אלא מאחוריה עומד מערך שלם של אורגנים העוסקים בתחום הכשרות.
המודעות מתייחסות למטבח החלבי והבשרי (כחול ואדום), כאשר בכל אחת מהמודעות מופיעות חלק מן האורגנים הלוקחים חלק בפיקוח המזון על ידי הרבנות הראשית. בנוסף בתחתית המודעה מופיעה סדרת אייקונים הממחישים את תהליך ההשגחה בשרשרת ייצור המזון וכן סמל הכשרות החדש שאושר על ידי מועצת הרבנות הראשית. כאשר במקביל מפורסם קמפיין משלים באתרי האינטרנט שתומך ומרחיב את המסרים שבעיתונות ומפנה לדף נחיתה ייעודי שנבנה עבור הקמפיין ואשר מכיל מידע נוסף בנוגע לפעילות אגף הכשרות ברבנות הראשית ולפעולות הנעשות בתחום הכשרות.

מנכ"ל הרבנות הרב משה דגן : "הכשרות הממלכתית המופעלת על ידי הרבנויות המקומיות, בהתאם למדיניות מועצת הרבנות הראשית לישראל, בליווי והדרכת אגף הכשרות ברבנות הראשית לישראל, באה לידי ביטוי במערך השגחה רוחבי בכל תהליך ייצור המזון והכנתו, "מהשדה ועד לצלחת" – האופרציה המורכבת ופעולות מבורכות אלה, לרוב אינן מוכרות לאזרח ובמסגרת הקמפיין בחרנו להדגיש ולהציג את הפעולות הרבות והחשובות הנעשות על ידי המשגיחים והרבנויות המקומיות".
מנהל תחום דוברות פרסום והסברה ברבנות הראשית לישראל, קובי אלתר: "הכשרות הממלכתית מוכרת בעיקר מהצד של קיר המסעדה עליו תלויה תעודת הכשרות מהרבנות המקומית, אך מאחורי תעודת הכשרות ופעולת המשגיח במסעדה מתבצעת עבודה רבה. לראשונה הרבנות הראשית יוצאת בקמפיין שמדגיש את הפעילות הענפה של המשגיחים שפועלים ללא ליאות מאחורי הקלעים ושעבודתם אינה מוכרת לציבור הרחב".
מה דעתך בנושא?
2 תגובות
0 דיונים
אלעד
22:12 06.08.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלכס
06:23 06.08.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר