איראן מאיימת: "אם צריך נפרוש מהסכם הגרעין" - סרוגים

איראן מאיימת: "אם צריך נפרוש מהסכם הגרעין"

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף איים כי איראן תפרוש מהסכם הגרעין במידה והאינטרסים שלה לא יישמרו על ידי המעצמות. עוד אישר כי הוזמן לפגישה עם טראמפ בבית הלבן בתמורה להסרת הסנקציות- אך סירב להזמנה

author-image
איראן מאיימת: "אם צריך נפרוש מהסכם הגרעין"
  שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף (צילום: שאטרסטוק)

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף איים היום (שני) כי איראן תפרוש מהסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015, זאת במידה ותקבע שהאינטרסים שלה לא יישמרו על ידי המעצמות שעדיין חתומות בהסכם.

"אם יהיה בכך צורך, איראן תעזוב את הסכם הגרעין עם המעצמות מ-2015" אמר במסיבת עיתונאים בטהרן. "אנו קוראים לאירופים להאיץ את המאמצים להגן על הכלכלה האיראנית מהסנקציות האמריקאיות".

עוד באותו נושא

דיווח: איראן השתלטה על מיכלית נפט נוספת

עוד התייחס לסנקציות שהוטלו עליו, במסגרתם נאסר על זריף לבקר באתרים בארה"ב שאינם קשורים לעבודתו. בדבריו אישר כי קיבל הזמנה להיפגש עם הנשיא דונלד טראמפ בבית הלבן- אך סירב להזמנה האמריקנית. "הם אמרו לי שיסירו את הסנקציות אם אקבל את ההצעה להיפגש, אבל אני דחיתי את ההצעה, אמר. "הם לא באמת מעוניינים בפתרון דיפלומטי בסוגיית הגרעין. ארה"ב ניצבת לבד בעולם, היא לא יכולה לבנות קואליציה במפרץ הפרסי כי בנות בריתה מתביישות להצטרף, ולכן היא רוצה לשלול מאיראן את זכויותיה".

כזכור, בסוף השבוע איראן הודיעה כי תנקוט בצעד נוסף, השלישי במספר, לצמצום התחייבויותיה להסכם הגרעין שממנה ארה"ב פרשה בשנה שעברה. "הצעד השלישי בהפחתת המחויבות להסכם ייושם אם לא יהיה שינוי מהמצב הנוכחי", אמר השר האיראני. "אמרנו שאם אחרים לא יישמו את ההסכם במלואו, גם אנחנו נעשה זאת. כמובן שכל פעולותינו הן במסגרת ההסכם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו