הסנאט אישר: זו תהיה המחליפה של ניקי היילי באו"ם

הסנאט אישר: זו תהיה המחליפה של ניקי היילי באו"ם

הסנאט בארה"ב אישר את מינויה של קלי קראפט כשגרירת ארה"ב החדשה באו"ם, זאת לאחר המלצתו של הנשיא דונלד טראמפ. קראפט תחל בתפקידה בספטמבר הקרוב ותחליף את השגרירה היוצאת ניקי היילי, שפרשה בדצמבר האחרון

הסנאט אישר: זו תהיה המחליפה של ניקי היילי
  השגרירה החדשה קלי קראפט (צילום: שאטרסטוק)

עכשיו זה רשמי: הסנאט האמריקני אישר הלילה (חמישי) את מינוייה של קלי קראפט לתפקיד שגרירת ארה"ב החדשה באו"ם, כשההצעה לאישור המינוי של הנשיא טראמפ עברה ברוב של 56 קולות בעד לעומת 34 מתנגדים. קראפט צפויה להיכנס לתפקידה החדש בספטמבר הקרוב, ותחליף את ניקי היילי שפרשה מתפקידה בדצמבר האחרון.

קראפט בת ה-57 שימשה עד היום כשגרירת ארה"ב בקנדה תחת ממשל טראמפ. בשנת 2004 מונתה על ידי הנשיא דאז ג'ורג' בוש הבן כחברה במשלחת האמריקנית באו"ם.

על פי הדיווחים בארה"ב, המינוי של קראפט לתפקיד זכה לתמיכה ממזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו והיועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ון בולטון- שמיהרו להביע את שמחתם ולברך אותה על התפקיד החדש. "קלי קראפט שימשה כשגרירה נהדרת בקנדה, ואין לי ספק שהיא תהיה נהדרת גם בניו יורק ותקדם את הביטחון והערכים של אזרחי ארה"ב" כתב פומפאו בטוויטר.

גם שגריר ישראל באו"ם דני דנון בירך על הבחירה, וקרא לקראפט להמשיך בדרכה של היילי ולפעול באו"ם למען ישראל. "שיתוף הפעולה בין ארה"ב לישראל הוביל לשינוי הרוח העוינת בזירת האו"ם" אמר. "אנו מצפים לעבוד יחד עם השגרירה קראפט ולהוביל את המדינות להישגים נוספים בקדמת הבמה הדיפלומטית".

כזכור, טראמפ מינה במקור את דוברת מחלקת המדינה הת'ר נאוארט לתפקיד השגרירה באו"ם, אך בפברואר האחרון נאוארט הודיעה כי היא מוותרת על התפקיד לטובת משפחתה. "החודשיים האחרונים היו מפרכים עבור המשפחה שלי, ולכן אני מסירה את שמי לטובתה" אמרה בפרישתה. עם זאת, גורמים בקונגרס טענו כי מינויה היה צפוי להיתקל בקשיים בסנאט, בין היתר בגלל חוסר הניסיון שלה ודיווח ב"בלומברג" על כך שהיא ובעלה העסיקו מהגרת בלתי חוקית כמטפלת לידיהם ללא היתר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו