דיווח בארה"ב: בנו של בן לאדן חוסל במבצע צבאי - סרוגים

דיווח בארה"ב: בנו של בן לאדן חוסל במבצע צבאי

כלי התקשורת בארה"ב דיווחו כי חמזה בן לאדן, בנו של מייסד אל-קאעידה אוסמה בן לאדן, חוסל הלילה במהלך מבצע של הצבא האמריקני. בן לאדן נחשב כמנהיג החדש של ארגון הטרור אחרי שאביו חוסל בשנת 2011

דיווח בארה"ב: בנו של בן לאדן חוסל במבצע צבאי
  פעיל אל-קאעידה חמזה בן לאדן, אשר ככל הנראה חוסל אמש (צילום: מתוך טוויטר

חיסול אמריקני נוסף: חמזה בן לאדן, בנו של מייסד אל-קאעידה אוסמה בן לאדן, חוסל הלילה (חמישי) במהלך מבצע של המודיעין האמריקני- כך דווח הבוקר ברשת CBS News ובעיתון הניו יורק טיימס. על פי הדיווחים, בן לאדן לא היה היעד של אותו מבצע – והכוחות שהשתתפו בו לא היו מודעים להימצאותו של היעד המודיעיני במקום.

גורמים בארה"ב אמרו כי המודיעין האמריקני גילה על מותו של המחבל המבוקש באמצעות ניטור שיחות של פעילי אל קאעידה. לדבריהם, המודיעין נחשף לשיחות פנימיות שבהן הפעילים התלבטו האם לשמור על מותו של בן לאדן בסוד, או להכריז על מותו כשאהיד. הגורמים סירבו למסור פרטים נוספים ולומר היכן הוא מת ובאילו נסיבות, אך הממשל האמריקני צפוי למסור הודעה על כך הערב.

חמזה בן לאדן נחשב כיורש של אביו, והפך באופן בלתי רשמי למנהיג אל קאעידה לאחר חיסולו. במרץ האחרון מחלקת המדינה האמריקנית הציעה פרס של מיליון דולר למי שימסור מידע על מקום הימצאו, וציינו שהוא נמצא ככל הנראה באזור אפגניסטן ופקיסטן. בעקבות ההודעה האמריקנית, סעודיה שללה מחמזה את האזרחות שלו.

הפעם האחרונה שבה בן-לאדן הצעיר נראה בציבור היה בנובמבר 2017, כשתועד בהקלטה בו קרא לפעילים לפעול לנקמת מותו של אביו, שחוסל בפקיסטן על ידי צבא ארה"ב בשנת 2011. מאז פרסם סרטונים רבים שבהם קרא לתקוף את ארה"ב ואת בנות בריתה ולהמשיך את המורשת של מייסד הארגון והאחראי לפיגועי ה-11 בספטמבר בניו יורק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו