בעקבות הקלון: רות קפלן תחליף את ראש מועצת תמר - סרוגים

בעקבות הקלון: רות קפלן תחליף את ראש מועצת תמר

לאחר שבית המשפט גזר עונש קלון על ראש המועצה האזורית תמר דב ליטבינוף, במועצה הודיעו כי רות קפלן נבחרה להחליף אותו בתפקיד. ליטבינוף הורשע בהפרת אמונים בעקבות מעורבותו בפרשת ישראל ביתנו

בעקבות הקלון: רות קפלן תחליף את ראש מועצת תמר
  דב ליטבינוף, ראש המועצה לשעבר, בדיון בבית המשפט (צילום: פלאש 90)

לאחר שבית המשפט גזר עונש קלון על ראש המועצה האזורית תמר דב ליטבינוף, במועצה הודיעו כי רות קפלן, חברת מושב עין חצבה וחברת מליאת המועצה מזה 42 שנה, נבחרה להחליף את ליטבינוף ותשמש כראש המועצה החדש. עד כה תמר שימשה כסגניתו של ליטבינוף, שנאלץ להתפטר מתפקידו בעקבות הקלון.

מהמועצה נמסר כי "המועצה האזורית תמר תמשיך להעניק את השירותים הטובים ביותר לתושביה ותפעל למימוש תכניות העבודה ולפיתוח האזור, בהתאם לתכנית העבודה הסדורה ולתקציב שאושרו בתחילת שנת העבודה".

כזכור, בנוסף לאות הקלון בית המשפט גזר היום שלושה חודשי מאסר שיומרו לעבודות שירות על ליטבינוף, שהודה והורשע בהסדר טיעון בעבירת הפרת אמונים בפרשת השחיתות המיוחסת למפלגת ישראל ביתנו. במקביל לעבודות השירות, נגזרו על ליטבינוף שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך עשרת אלפים שקלים.

במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עם הפרקליטות באוקטובר בשנה שעברה, ליטבינוף הודה בין היתר כי במסגרת גיוס תקציבים לבניית מכון מחקר בים המלח, נמסר לו מאיש קשר שישראל ביתנו תקצה לכך תקציבים- אך רק בתמורה לתשלום עמלה של 25% לאדם שקשור למפלגה. ליטבינוף התבקש להעביר את התשלום לחברה פרטית, כשחלק מהתקציב של המועצה הועבר באמצעות החטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית.

עוד נטען כי ליטבינוף ידע שהכספים מגיעים מתקציבי מדינה בשליטת ישראל ביתנו, וידע כי העמלה תעבור לאיש שקשור למפלגה. לפי הסדר הטיעון, ליטבינוף לא מנע העלאת הצעה לתשלום כספים ללוביסטים שהציגו את עצמם כמי שיש בידם יכולת להשפיע על העברת תקציבים או למועצה ולרשות הניקוז, אף ששיער שכספים אלה יגיעו לעובדי ציבור.

הסדר הטיעון קבע כי בתמורה להודאה, ליטבינוף יורשע בעבירת הפרת אמונים ללא סעיף מרמה. שיקולי הפרקליטות להגעה להסדר היו נטילת האחריות של ליטבינוף וההודאה במעשים. בפרקליטות ביקשו לגזור תשעה חודשי מאסר- אך בסופו של דבר אלו הורדו לשלושה חודשים וקנס כספי לצד הקלון שהוביל להתפטרותו. "חומרת המעשים ונסיבות ביצועם המחייבת עונש מאסר אינה מאפשרת שלא להטיל קלון" נכתב בגזר הדין. "מעשי הנאשם היו נגועים בשחיתות שלטונית אינם מאפשרים להימנע מהטלת קלון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יהודים
נועם | 29-11-2020 16:35
יהודים תצביעו לרבי מלובביץ'