יוגב: "אין מדיניות מול ההשתלטות הפלשתינית ביו"ש" - סרוגים

יוגב: "אין מדיניות מול ההשתלטות הפלשתינית ביו"ש"

תכנית נתניהו לאשר בניית מאות יחידות דיור לפלסטינים בשטחי C מעוררת זעם. ח"כ מוטי יוגב: "אין פוצה פה ומצפצף, מהמינהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים ועד הקבינט והממשלה"

author-image
יוגב: "אין מדיניות מול ההשתלטות הפלשתינית ביו"ש"

"מטרת תכנית פיאד להשתלט ולכבוש את שטחי C באמצעות פיתוח קרקע, קביעת קושאנים על בנייה, באמצעות עיבוד חקלאי וסלילת כבישים בצורה מאסיבית מאוד", כך התריע הבוקר (ג') ח"כ מוטי יוגב, בראיון לישי שנרב בגלי צה"ל בעקבות דיון הקבינט על תכניות הבנייה שמקדמים בממשלה לפלשתינים.

לדברי יוגב, יו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון, "הפלשתינים הקימו משרדים לכל מחוז ומחוז, עם אנשים שעוסקים בכל המישורים, מהכספי ועד השתלטות על הקרקע. ואין פוצה פה ומצפצף, מהמינהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, שתפקידו לאכוף ועד הקבינט והממשלה, שתפקידה הייתה לעצב ולקבוע מדיניות – איך שומרים על שטחי המדינה ולא נכנעים לטרור ההשתלטות הפלשתינית".

בתשובה להתנגדות מפלגת הליכוד לקיום דיון במליאת הכנסת בנושא אמר יוגב כי על אף שהיסב את תשומת ליבם של ראש הממשלה נתניהו וראש המל"ל להתפתחות הקשה ברחבי יהודה ושומרון, "לא התקיימה מדיניות כמו שצריך".

במקום להפקיר את השטחים, להחזיר את השליטה

עם זאת, בעקבות מאמצי הוועדה ותנועת 'רגבים', פיקוד המרכז החל להפיק דו"חות מודיעיניים משמעותיים בנוגע לפעולות הרשות הפלשתינית. "צה"ל הכיר בכך שיש תופעה כזאת, האמירה מה עושים עם זה עוד לא נאמרה", אמר. "במקום להחרים באגר ל-24 שעות, לחלט אותם. במקום להפקיר את השטחים, להחזיר את השליטה בשטחי C הפתוחים למועצות המקומיות – כפי שאמרו הסכמי אוסלו, שלא זכורים לטוב, אבל לפחות לקיים אותם."

לדברי יוגב שאלת אישורי הבנייה עבור הפלשתינים צריכה להיבחן מעיניים ריבוניות: "כריבון בשטח אנחנו צריכים לדאוג גם למרקם החיים שלהם, אבל גם לאכוף בנייה בלתי חוקית, עיבודי קרקע, ולהחרים ולחלט כלי עבודה שפועלים בטרור ההשתלטות.

שטחי C בשליטת ישראל

"יש גם שטחי A ושטחי B, שם אנחנו שולטים ביטחונית ומודיעינית, אבל שטחי C נשארו בידי מדינת ישראל. על השטחים הפתוחים צריך להעביר את השליטה לידי המועצות המקומיות, ולאפשר את האכיפה ע"י אנשים מקצועיים, לשמור את אדמות המדינה ולחזק את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. הם לא ילכו לשום מקום, ואנחנו בוודאי לא נלך לשום מקום.

"אינני נגד הצרכים הפלשתיניים, אבל עם מדיניות ברורה – של חיזוק האחיזה היהודית ביהודה ושומרון. יהודה ושומרון חלק בלתי נפרד מארץ ישראל ובעתיד יהיו חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ביבי לא סופר אתכם,עבדים נרצעים ובזויים.
מעדיפים כסף וג'ובים | 30-07-2019 11:03
ציונות דתית עאלק.
2
נתניהו מזיק, עליו להתפטר
ש | 30-07-2019 19:59
נתניהו מזיק, עליו להתפטר.