אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

מה כדאי לבדוק לפני שבוחרים שותף עסקי?

שותפויות עסקיות בתחומים רבים בתעשייה יכולות להוביל להצלחה הדדית של שני הארגונים או לפגיעה קשה באחד מהם. הצלחת השותפות תלויה ביחסים בין החברות, ביושרה של מובילי כל ארגון וכן בבדיקה יסודית ומעמיקה של הערך המוסף שיכולה לתת החברה הנוספת כאשר תשתפו פעולה יחדיו

מה כדאי לבדוק לפני שבוחרים שותף עסקי?
  מתוך האתר: pexels.com

במאמר זה אספנו מספר תחומים שכדאי לבדוק לפני שבוחרים שותפים עסקיים.

האם השותף העתידי שלכם יציב מבחינה כלכלית?

לעתים, שותפות עסקית תלויה באורך רוח וסבלנות רבה עד שמוצרי ושירותי שתי החברות מצליחים לעבוד יחדיו. בזמן הזה חשוב לוודא כי השותף העסקי שלכם יציב כלכלית ואינו תלוי בשותפות עצמה על מנת להתקיים. שאלו את עצמכם את השאלה הבאה – האם ללא השותפות בינינו החברה השנייה עשויה לקרוס? אם התשובה חיובית מומלץ לחפש שותף עסקי יציב יותר מבחינה פיננסית.

הנטוורקינג של השותף העסקי

כל חברה ואינדיבידואל מביאים עמם רשת ענפה של קשרים שיכולה להוות מקפצה להתקדמות של שני העסקים. בדקו האם השותף שלכם בנה את הקשרים הנכונים בתעשייה שבה אתם מתכננים לפעול? אם הוא בונה על המוניטין שצברתם ועדיין לא בנה את הקשרים הנכונים, מומלץ להמתין מעט ולתת לו לבנות נטוורקינג איכותי בעצמו. כך תוכלו לשתף את הקשרים החדשים בעתיד וליצור שיתוף פעולה הוגן יותר ביניכם.

האם השותפות היא כורח המציאות?

יש לכם את המימון והידע לצאת עם מוצר עובד לשוק. השירותים שלכם מוכרים בתעשייה או שאתם כבר עובדים עם שותפים אחרים. כעת חשבו, האם השותפות הזו היא כורח המציאות? האם השותף עומד לתת ערך מוסף ממשי לעסק או שאתם יכולים להסתפק בהעסקת עובד נוסף במקומו בתמורה למשכורת חודשית מבלי להתחלק ברווחי החברה?

כיצד הסתיימה השותפות הקודמת של אותו אינדיבידואל?

שותפות בעסקים מקבילה פעמים רבות ליחסים בין בני זוג. חשוב לדעת כיצד התנהלו שותפויות קודמות של אותו אדם עם אחרים על מנת שתוכלו "לנבא" מה סיכוי ההצלחה של השותפות ביניכם? אם גיליתם, למשל, כי השותף שלכם עזב את הפעילות של העסק והתנתק משותפיו הקודמים מומלץ להזהר.

כמה זמן ניסיון יש לשותף העסקי הפוטנציאלי בתחום בו אתם פועלים?

קיימות שתי דרכים לייצר שותפות בריאה. הראשונה, שותף שקט שמשמש כזרוע המימונית לעסק בתמורה לאחוזים מהרווחים. השנייה, היא שותפות פעילה בה שניכם פעילים בעסק וכל אחד מכם פועל בצורה אקטיבית בתהליך הניהול והגדילה של העסק. במקרה שהשותף הפוטנציאלי אינו מיועד להיות המממן של העסק כדאי לבדוק אם יש לו ניסיון מעשי בתחום בו אתם עומדים לפעול בכדי שיתרום בצורה מהותי לעסק. אם זו שותפות להקמת מסעדה חדשה או יוזמה שהובילה לחברה טכנולוגית – לניסיון העבר יש תפקיד משמעותי בהצלחה העתידית.

בשותפות יש משמעות רבה ליושרה האישית של הפרטנר. אדם שאינו ישר עשוי להוות מכשול לעסק כאשר לקוחות החברה עשויים לחוש כי הונו אותם. בנוסף אדם שאינו ישר עשוי להעתיק את פעילות העסק ולהתפצל ממנו על מנת להעתיק את המוצר או השירות שאתם מספקים ואת התכונות המבדלות אותו מהמתחרים.

האם תכונות האופי של השותף העסקי מתאימות לתפקיד?

האם השותף שלכם ביישן או אגוצנטרי? מוחצן או מופנם? כל אחת מתכונות האופי הללו עשויה להשפיע על הדרך בה יתפקד בחברה. אם אתם מעוניינים להתחיל שותפות שבה הפרטנר משמש כמנכ"ל החברה? כדאי לבחור באדם עם יכולת מנהיגות. אם הוא אמור להיות אמון על הצד השיווקי – מומלץ לבחור באדם בעל אוריינטציה שיווקית ובטחון עצמי. את תכונות האופי תוכלו לגלות בשיחות אישיות אחד על אחד כמו גם באמצעות תכנון סיטואציות חברתיות שיסייעו להאיר על אופיו.

לסיכום, שותפויות עסקיות מוצלחות יכולות להוביל להצלחה מסחררת. שותפות שנכשלה יכולה לעלות הון ולגרום לנפילתה של החברה. לכן, בחרו את השותפים שלכם לאט, בזהירות ותוך קבלת מידע רב ככל האפשר על האדם שמולכם.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו