עם פציעה וחלום: הכירו את הקאובוי הדתי שהולך להדהים את נינג'ה ישראל

עם פציעה וחלום: הכירו את הקאובוי הדתי שהולך להדהים את נינג'ה ישראל

רגע לפני שייחשף ב"נינג'ה ישראל", הקאובוי הדתי-אלחנן שפיצר מספר בראיון ראשון לסרוגים על ההחלטה ללכת לאתגר למרות הפציעה הקשה שעבר, האתגרים כספורטאי דתי והחלום להתחתן. "חושבים שדתיים הם מסכנים ולא בכושר, חשוב להוכיח שזה אחרת"

"חשוב לי להציג את הדתיים אחרת על המסך"| ראיון
  (צילום: מתוך קשת 12/ נינג'ה ישראל)

כבר כמעט שבע שנים שאלחנן שפיצר, נמצא בעולם הרכיבה. הוא מדריך רכיבה בחוות סוסים טיפולית ומשתתף בתחרויות סוסים, אך ההחלטה לאתגר את עצמו בגדול, הגיעה דווקא אחרי תאונה שעבר.

אלחנן שייחשף הערב (א') בתכנית 'נינג'ה ישראל'(קשת 12), מספר בראיון ראשון לסרוגים מה עומד מאחורי ההחלטה לעשות את הבלתי אפשרי וללכת להתחרות על מסלול האתגרים כשהוא פצוע.

"האמת שלא הייתי סגור בכלל אם להירשם לעונה" מספר אלחנן לסרוגים "יכולתי לוותר על זה נורא בקלות, כי אני לקראת ניתוח ולהגיד שאני לא מסוגל, לא יכול. אבל אני חושב שזכיתי בכוח רצון שעזר לי להתמודד על המגבלות הפיזיות. זה לא שעכשיו אני נכה, אבל מדובר בפציעה די רצינית".

לא קל להיות קאובוי דתי 

אלחנן (31), מבית שמש מגיע מבית דתי, כל חייו היה קרוע בין הזרם החרדי לזרם הדתי לאומי ונמנע מלשייך את עצמו לזרם מסוים. אל הסוסים הגיע, דרך לימודי התואר בחינוך מיוחד. "תמיד אהבתי טבע ובעלי חיים. העולם החרדי קצת דיכא לי את זה, אבל אחרי שקצת השתחררתי משם ומצאתי את הדרך שמתאימה לי יותר, סיימתי את לימודי התואר ובחרתי ללכת על הכיוון של תרפיה עם בעלי חיים ויותר נקודתי, סוסים".

על אף שמדובר בתחום די מגוון, הוא כמעט בין הדתיים היחידים בחווה. "תמיד מופתעים כשרואים את הכיפה שנחשפת כשאני מוריד את הכובע של הקאובוי".

(צילום: דבורה הירש)

בתור מדריך רכיבה עבור ילדים עם בעיות קשב וריכוז וילדים חסרי ביטחון, אלחנן משתדל לתת את כל הכלים שהם צריכים דרך הסוס. "בהתנהלות מול חיה כמו סוס, אתה חייב תכונות מסוימות. כמו מנהיגות, ביטחון עצמי, סבלנות ודימויי עצמי גבוה ודרך הרכיבה על הסוס הילד מצליח לקבל את הכלים לפתח את התכונות האלו אצלו גם בשאר התחומים בחייו".

אחרי שנכנס לעולם הטיפולי עם הסוסים, אלחנן התאהב גם בחלק הספורטיבי והחל להתאמן לתחרויות סוסים יחד עם אלוף הארץ ב'קאובוי אקסטרים' שמייצג גם את ישראל בתחרויות בעולם. "הלכתי לקורס אצלו ושם נחשפתי לכל התקשורת עם הסוסים והדברים המדהימים שאפשר לעשות איתו ברכיבה ומשם ההתקדמתי, קניתי סוסה ונכנסתי לעולם של התחרויות".

איך זה עבורך כדתי להשתתף בתחרויות האלו? 

"עולם התחרויות, הוא די עולם של קיבוצניקים חילונים והייתי בין הדתיים היחידים. ואז נכנסו גם כל הקונפליקטים עם עצמי מול התחרויות ושבת, הרבה תחרויות חשובות מתקיימות בשבת וזה היה מאוד קשה עבורי"

מקאובוי לנינג'ה

באחת מהרכיבות, אלחנן נפצע במהלך קפיצה מהסוס במהירות 60 קמ"ש. בעקבות הפציעה הוא קרע את הרצועה ברגל ושני מיניסקוסים (הרקמה הסחוסית הנמצאת בין חיבור הברך לעצם הירך). אבל זה לא מה שמנע ממנו להירשם לנינג'ה.

איך הופכים מקאבוי לנינג'ה?

"מרכיבה על סוסים לבד, אי אפשר להפוך לנינג'ה. אבל אני גם מטפס על קירות טיפוב, כבר קרוב ל-4 שנים אז השילוב בין רכיבה, שמעניקה יכולת להתמודד עם אין גבולות, ועם המנטליות הזו שמקבלים מהסוס אני מגיע למסלול. אם לא הייתי מטפס לא הייתי יכול להצליח בנינג'ה"

איך הכרת את התכנית?

"המדריך שעברתי אצלו קורס בטיפוס סיפר לי שהוא נרשם לזה ושלח לי קישור לראות את הגרסה של התכנית בחו"ל ומאוד התלהבתי, אבל העונה הראשונה כבר נסגרה להרשמה. אז חיכיתי שההרשמה לעונה השנייה תיפתח ונרשמתי לאודישנים."

היה מכשול מסוים שפחדת ממנו במיוחד?

"הדבר היחיד שהפחיד אותי, היו המכשולים שתלויים בכוח של רגליים. מאוד פחדתי מזה (בגלל הפציעה), אבל כל מכשול שקשור לכוח של הידיים לא היה לי חשש".

מה העניק לך ביטחון שאתה מסוגל לעשות את זה על אף הכול?

"האודשנים המוקדמים נתנו לי דווקא ביטחון. כשהגעתי לאודישנים המוקדמים (לפני מה שמשדרים בתכנית), ראיתי מולי מלא חבר'ה מפותחים ומלאי שרירים, כולם עושים חימומים והייתי די פסימי. הכניסו אותנו 40 מתמודדים לחדר והיה כמה מכשולים שצריך לעשות והמכשול הראשון שהיה צריך לעבור, היה קיר טיפוס.

מה שקרה בסופו של דבר שכל ה-40 לא הצליחו חוץ ממני, אחר כך היה עוד מכשול שרק אני ועוד אחד הצלחנו. אחר כך היה עוד אודישן ועברתי אותו ומפה לשם הגעתי לתכנית".

הנינג'ה של הדתיים

בשונה מהרבה מתמודדים שמגיעים לנינג'ה ולפריים טיים בכלל- כדי להיחשף, אצל אלחנן זה בדיוק ההפך. "אני טיפוס שנחבא אל הכלים ולא מדבר הרבה ולכן האתגר הקשה עבורי הרבה יותר מהאתגר הפיזי, היה להיחשף" מספר אלחנן לסרוגים.

"זו פעם ראשונה שאני נחשף על המסך. במהלך התכנית יש גם ראיונות שצריך לדבר על עצמך וחששתי מאוד להתחרט על מה שאגיד. ויש לי גם פחד קהל וזה גם משפיע. אבל משך אותי גם להתמודד עם אתגר הפחד הזה ולבוא ולחשוף את עצמי"

(צילום: נועם שושני)

חוץ מהרצון להתמודד באתגרים, לאלחנן חשוב גם לעשות סוג של תיקון על המסך עבור המגזר הדתי. 

"מרגיש לי שיש פחות ביטוי לציבור הדתי בטלוויזיה וחלק גדול ממני רצה להראות להם כיוון אחר של הדתיים שפחות נחשף" מספר אלחנן "הרבה חושבים שחרדיים ודתיים הם מסכנים שכל היום לומדים תורה ולא עושים כושר וזה לא נכון, יש הרבה שכן.

אני מרגיש את התחושה הזו הרבה שאני הולך לטפס. 90 אחוז מהמטפסים שמגיעים הם חילונים ואני תמיד מגיע בכוונה לקיר טיפוס עם כיפה ומרגיש תמיד שיש מהסובבים את תחושת ההפתעה של 'איך הדתי הזה עושה את זה יותר טוב מאיתנו'..".

מה החלום הבא אחרי שעברת את אתגר הנינג'ה? 

"להתחתן, כל פעם דחיתי את העניין ליצור קשר רציני מסיבה אחרת. בגלל הלימודים, חו"ל, התמקדות בקריירה ועכשיו אחרי שכל הדברים האלו כבר מאחורי (למרות שאני מתכונן להשתתף גם בעונה הבאה של הנינג'ה) אז כן הגיע הזמן להגשים את החלום שלי להתחתן".

"נינג'ה ישראל" הערב, 21:15 בקשת 12

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אשריך איזה חמד של בחור צפינו בך ממש מקצוען.
ב ה צ ל ח ה | 29-07-2019 14:43
תתכונן להצעות שידוך רבות שתשנה לך על הדרך את פוזת הקאבויי