הרב טרופר: להסכם האיחוד של בנט וכצל'ה אין תוקף - סרוגים

הרב טרופר: להסכם האיחוד של בנט וכצל'ה אין תוקף

יו"ר ועדת המפקד של המפד"ל פוסל את ההסכם שנחתם אתמול לאיחוד המפלגות ואומר: "גם אני יכול לחתום על הסכם כזה, אבל אין לי סמכות". מטה הרב הרשקוביץ תוקף את בנט ש"פעל מאחורי גבם של המתפקדים והמתמודדים". זבולון אורלב בחר להגיב באמצעות סטטוס של גדעון דוקוב.

הרב טרופר: להסכם האיחוד של בנט וכצל'ה אין תוקף
  הסכם לא מחייב. הרב טרופר (גשר)

"להסכם בין בנט לכצל'ה אין תוקף משפטי", כך אומר ל'סרוגים יו"ר ועדת המפקד של המפד"ל, הרב דני טרופר.

הלילה נחתם הסכם לריצה משותפת בבחירות בין יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) לבין המתמודד על יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט.

בשיחה שניהלנו הערב (ג') עם יו"ר הרב טרופר הוא לא מייחס להסכם תוקף, אלא רואה בו כהצהרת כוונות של המתמודד.

"הוא לא נבחר לתפקיד אז הוא יכול להתחייב?!" שואל הרב טרופר ומוסיף כי החלטות כאלה צריכות להתקבל אחרי הבחירות הפנימיות על ידי המוסדות הפנימיים של הבית היהודי. "גם אני יכול להתחייב על הסכם כזה, אבל אין לי סמכות. כמו שאני יכול למכור דירה שאינה שלי…"

בהסכם עצמו רואה, הרב טרופר, "לא יותר מאשר הצהרת כוונות והבעת דעה של המתמודד. גם אורי אורבך עשה את זה, אבל עד לאחר הבחירות, אין להסכמים האלה שום משמעות" אומר הרב טרופר.

מהלך חסר אחריות

ההסכם עליו חתם אתמול נפתלי בנט, הוצע במהלך השבועיים האחרונים גם לשני המועמדים הנוספים לתפקיד היו"ר, אך הם סרבו לחתום עליו עד לקביעת יו"ר חדש למפלגה.

בתגובות לתקשורת הם רומזים על כך, כשבמטה הרב הרשקוביץ תקפו את בנט, כי הוא מבצע מהלך לא דמוקרטי: "השר הרשקוביץ הודיע לאנשי האיחוד הלאומי כי מיד בתום הבחירות ינהל מו"מ לאיחוד הכוחות הפוליטיים בציונות הדתית, כפי שפעל רבות גם בעבר, וכי כעת יש להתמקד בהובלת ההליך הדמוקרטי בבית היהודי  – ולא לפעול מאחורי גבם של המתפקדים ושל המתמודדים הרבים שהציבו עצמם לבחירה לרשימת המועמדים לכנסת." נאמר בהודעה של מטהו.

ח"כ אורלב, פרסם בצהריים התכתבות בינו לבין אורי אריאל (האיחוד הלאומי) בו הוא דורש להשהות את כל המגעים לאחדות עד לאחר הבחירות. "כידוע לך אנו בעיצומו של תהליך בחירת הנהגת המפלגה ולכן אין מי מטעמינו מוסמך בשלב זה להתחייב בשם המפלגה.", כותב אורלב לאריאל.

בדף הפייסבוק, בחרו במטהו של אורלב, לפרסם תגובה של גדעון דוקוב, סגן עורך היומן של 'מקור ראשון':

"הדמוקרטיה על פי נפתלי בנט: חתימה על הסכם מטעם מפלגה מסוימת, בלי לעמוד בראשה, בלי להעמיד את ההסכם להצבעת חברי המפלגה, ובלי לפרסם לאחר מכן את פרטי ההסכם.
וזה מהאיש שיחד עם אורי 'אורבך אמר שהמפד"לניקים הזקנים מתנגדים לפריימריז כי הם עוד לא עיכלו מה זה דמוקרטיה. #אנחת ייאוש".

יו"ר המפד"ל הקודם בעד

מי שתומך בהסכם בין כצל' ה ובנט הוא שר החינוך ויו"ר המפד"ל לשעבר, הרב יצחק לוי: "ההסכם שנחתם הלילה בין נפתלי בנט לאיחוד הלאומי הוא בשורה גדולה לציונות הדתית ולמחנה הלאומי. מדובר באותה אחדות שהציבור כל כך ציפה לה, ויפה עשה נפתלי בנט שלא המתין ומייד סימן את הדרך לאחדות בתוך המחנה הציוני דתי. אני קורא גם לשני המועמדים הנוספים לראשות הבית היהודי לצרף את חתימתם לאחדות המבורכת. תחל שנה וברכותיה"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
אין דבר שכצלה עושה שמתברר כחוקי כמוסרי כאמין
דני לינדנר | 11-09-2012 19:39
האיש אלוף העולם בדברים לא מוסריים, לא חוקיים, לא ישירים, לא אמינים , למה??? תגיד כצלה פעם ניסית לעשות משהו בדרך הישרה? תנסה זה לא כואב ,מקווה שהרב שלך מרשה לך לעשות דברים ישרים....
2
לכצלה אין תוקף זמנו עבר שיפרד מהכסא וילך הביתה
שלמה | 11-09-2012 23:10
נמאס לנו שאנשים רדודים ומושחתים משתלטים כל פעם מחדש על הציבור כצלה לא מייצג אף אחד בציבור אולי את הרב שלו שתומך בכל מעשיו הפליליים לציבור מגיע אנשים יותר אמינים ויותר נקיי כפיים מאשר הטיפוס המפוקפק הזה
3
קצלה המתנחל האולטימטיבי רק לא בלבבות כמו רוב המתנחלים
עידן | 12-09-2012 0:05
תעשו חשבון נפש איך אתם מעוררים התנגדות ועוינות בגלל שגיאות עם כוונות טובות. איך העם לא חס על המפונים ואיך הרבנים המקצינים לא אהודים. בהסכם האומלל הזה כל זה צף בלבבות. מי לא רוצה אחדות? אבל לא בדרך הערמומית האומללה שנחתמה בשדה תעופה ביום נפילת התאומים....
4
חצוף יצחק לוי, פילג פעמייםגם את המפד"ל וגם את הייחוד.
בעל שם | 12-09-2012 0:46
5
אני מתפלא על הרב רונסקי בסיפור הזה זה לא מתאים לו.
גדליה | 12-09-2012 9:17
תראו מה שפולטיקת ביבים יכולה לעשות לרב מהישוב. אפילו לחבור לרב שמואל אליהו ר"ל , ולהפוך משאלת אחדות תמימה למהלך שפל של התערבות אומללה של האיחוד הלאומי בפרימריס בבית היהודי , כמו ששרון רצה להשליט את גומיל בלבנון כצלה מחקה אותו על יהודים. בושה וחרפה.
6
הוא מחייב את כצלה ובנט מספיק טוב
גם לטובה | 12-09-2012 10:35
עדיף שכמה שיותר יתחייבו לזה ברצינות כדי שבכנסת הבאה נשפיע משהו ולא נהיה עוד מפלגות לווין
7
בנט וכצלה ביחד= כצלה לבד , בנט עשה טעות
יאיר | 12-09-2012 12:46
כצלה מעולם לא התאחד עם אף אחד, לך תראה את המפלגה שלו ה"איחוד" הלאומי איזה איחוד יש שם? מי מאוחד עם מי? 4 ח"כ בן ארי ואלדד ביחד אריאל לבד וכצלה לבד זה האיחוד של כצלה אז אתה עושה עם אחד כזה איחוד בין מפלגות הוא מאוחד אך ורק עם עצמו וכספו