עד שאהוד ברק לא חותם אין אוניברסיטה באריאל - סרוגים

עד שאהוד ברק לא חותם אין אוניברסיטה באריאל

השמחה עדיין מוקדמת. למרות החלטת הממשלה מהיום, המאשררת את החלטת מל"ג יו"ש, המצב נשאר כפי שהיה. כל עוד שר הבטחון לא חותם, אין אוניברסיטה באריאל. במרכז האוניברסיטאי יודעים זאת ואומרים "אנו מצפים שהחלטה זו תסיר את החסמים הבירוקרטים האחרונים"

author-image
עד שאהוד ברק לא חותם אין אוניברסיטה באריאל
  ברק מחכה לבג"צ (המרכז האוניברסיטאי אריאל)

השמחה עדיין מוקדמת.

הבוקר אישרה הממשלה את הסבת המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה במהלך שמאשרר למעשה את  החלטת מועצת מל"ג יו"ש מלפני כמה שבועות.

במהלך הדיון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי הצורך באוניברסיטה נוספת: "חשוב שתהיה אוניברסיטה נוספת במדינת ישראל, חשוב שתהיה אוניברסיטה באריאל. אני אוהב לפרוץ מונופולים וקרטלים בכל תחום, וזה אחד התחומים. אני לא חושב שמספיק שלמדינת ישראל יהיו שבע אוניברסיטאות, שלא נוספת עליהן אוניברסיטה נוספת אחרי 40 שנה."

ביחס להקמת האוניברסיטה דווקא באריאל אמר נתניהו: "אריאל היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל והיא תישאר חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל בכל הסדר עתידי כמו שאר גושי ההתיישבות. אישור האוניברסיטה באריאל הוא חלק מסדרת הפעולות שאנחנו עושים במטרה לחזק את ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל וההחלטה הזאת מבטאת את האמון שלנו ברמה האקדמית באריאל".

אלא שהחלטת הממשלה, לא מעלה ולא מורידה שום דבר. מבחינה חוקית, מכיוון שאריאל נמצאת מעבר לקו ירוק היחידים שרשאים לאשר את ההכרה באוניברסיטת אריאל הם שר הבטחון ואלוף הפיקוד. מאותה סיבה, החלטתה של המל"ג לא הייתה תקפה, והיה צורך בכינוס מועצה מיוחדת בשם מל"ג יו"ש.

אלא ששר הבטחון ברק, לא ממהר לחתום על שום דבר. בשלב זה תלויה עתירה בבית המשפט העליון, נגד אישור האוניברסיטה באריאל, וכל עוד בג"צ לא הכריע בנושא, ברק יכול למשוך את הזמן. גם אלוף הפיקוד לא יחתום לפני אהוד ברק ולכן כל ההחלטה תקועה.

מי שעוד צריך לקבל החלטה הוא היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, שיתן חוות דעת משפטית לגבי עמדת המדינה בתשובה לבג"צ, גם הוא לא ממהר לשום מקום.

את הנתון הזה יודעים במרכז האוניברסיטאי באריאל, ובהודעה שהוציאו היום לאחר החלטת הממשלה הם כותבים: "חשוב לזכור כי התהליך הענייני, המכיר בנו כאוניברסיטה בהכרה קבועה, הסתיים זה מכבר בהחלטת מל"ג יו"ש".

"אנו שמחים שממשלת ישראל הביעה שוב את מחויבותה לתהליך שהסתיים ולהכרה באוניברסיטת אריאל. אנו מצפים שהחלטה זו תסיר את החסמים הבירוקרטים האחרונים."

"מאחר ובעקבות החלטת הממשלה הקודמת היועמ"ש כבר הכיר באוניברסיטת אריאל ובמל"ג יו"ש כבעלת הסמכות לקבוע בתהליך זה, אנו מצפים מהיועמ"ש שלא להשתהות, ולהעביר את אישורו בהקדם האפשרי."

שוב הגורמים המשפטיים מראים כי הם השולטים במדינה. החלטת ממשלה שהתקבלה היום ברוב גדול, תקועה בין היועץ המשפטי לממשלה לבין בג"צ כשגורמים עוינים להתיישבות משתמשים בהם כדי לעכב החלטות של גופים מקצועיים ואת החלטת הממשלה עצמה.

עוד מעט חגים, ואחר כך תתחיל שנת הלימודים וטחנות הצדק פועלות לאט. סאגת האוניברסיטה באריאל רק מראות עד כמה צריך להוציא את השלטון מידי הגורמים המשפטיים ולהחזיר אותו לידי הממשלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
עכשיו רק נשאר להתפלל
טל | 09-09-2012 20:31
2
אהוד ברק
דרשן כהן פנחס אלחנן | 09-09-2012 21:00
אם הוא לא חותם אני דורש את התפטרותו כל זאת מפני שהממשלה אישרה שר הביטחון לא מעל הממשלה הוא חייב לחתום ולא התפטרות מיד.