יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק כתב בחשבון הטוויטר שלו כי אין לו בעיה להיות במקום ה-10 בשביל להתאחד.
"זה הזמן לפעול! הניצחון בבחירות הוא לא הדבר הכי חשוב. הוא הדבר היחיד שחשוב. תפקידנו – לעשות מה שצריך, כל מה שצריך, בשביל לנצח", כתב ברק. "השיקולים האישיים – לא רלוונטיים. אם זה מה שיוביל לאיחוד גדול במחנה הדמוקרטי – אין לי בעיה להיות במקום ה-10. זו לא העת להיפרד. זו העת להתאחד".
מי שממשיכה לפעול לחיבורים בגוש השמאל בניגוד ליו"ר מפלגתה עמיר פרץ, היא חברת הכנסת סתיו שפיר (העבודה) שמתחה עליו הבוקר (שני) ביקורת בגל"צ: "פרץ טועה. החיבור עם אורלי לוי הוא חשוב, אך לא מספיק: שתיים מהמפלגות במחנה שלנו עשויות לרדת מתחת לאחוז החסימה, זה סיכון שאי אפשר לקחת"
ברק מקום ראשון בשמאל מרכז נשמח שתהיה מקום ראשון. כך בטוח שיחוסל השמאל באיבחת ברק. ברק לקח ברק ברח השמאל נעלם.