אחרי וועידת בחריין: ג'ארד קושנר יגיע שוב לישראל - סרוגים

אחרי וועידת בחריין: ג'ארד קושנר יגיע שוב לישראל

חודש לאחר וועידת בחריין, יועץ הבית הלבן ג'ארד קושנר צפוי להגיע שוב לביקור בישראל בשבוע הבא. בביקור צפוי להיפגש עם בכירים בממשל הישראלי לשיחות על החלק השני של "עסקת המאה"

author-image
אחרי וועידת בחריין: ג'ארד קושנר יגיע שוב לישראל
  עץ הנשיא ג'ארד קושנר נפגש עם ראש הממשלה נתניהו (צילום: מתי שטרן\שגרירות ארה"ב)

לאחר שהוביל בחודש שעבר את וועידת בחריין, יועץ הבית הלבן ג'ארד קושנר צפוי להגיע שוב לביקור בישראל בשבוע הבא. בביקור צפוי להיפגש עם בכירים בממשל הישראלי לשיחות על החלק השני של "עסקת המאה". לאחר מכן יבקר במצרים, ירדן וערב הסעודית. קושנר ביקר בפעם האחרונה בישראל לפני כחודשיים, כאשר נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

למרות ההערכות כי מדובר במגעים לקראת חשיפת החלק הפוליטי של העסקה, גורם אמריקני טען כי "המטרה היא להמשיך לקדם את התוכנית הכלכלית". עוד ציין כי הנשיא דונלד טראמפ יחליט בקרוב האם החלק השני יפורסם לפני או אחרי הבחירות בישראל.

כזכור, לפני שבועיים התייחס להמשך קידום תכנית השלום, ואמר לתקשורת המקומית כי "לא נצא לדרך עם עסקת המאה עד שלא יהיו הבנות בנושא השלום". "אנחנו מרוצים מאיך שהתנהלה הסדנה בבחריין, ומהעובדה שכולם אמרו שזו תכנית טובה- אבל צריך שהממשלות יהיו מוכנות להגשים את המטרות" טען קושנר. "כששמים קודם את הפוליטיקה, אנשים חוששים להמשיך הלאה, ואנחנו עשינו את ההפך. העובדה שהצבנו תכנית ברורה של 140 עמודים מראה שמדובר בתכנית רצינית".

לדבריו, "מטרת הסדנה בבחריין הייתה להניח תכנית כלכלית שתציג מה קורה באזור במידה ויש פתרון פוליטי. אין שום כוונה להתקדם עם ההשקעות האלה לפני שתהיה התקדמות פוליטית. בשבוע הבא נודיע מה הצעדים הבאים שלנו ואיך נמשיך להתקדם".

עוד תקף את הרשות הפלסטינית: "תפקידה של ההנהגה היא לדאוג לאנשים ולשגשוג, ואנחנו לא רואים את זה בהנהגה הפלסטינית. הנשיא טראמפ היה ברור מאד, והוא רוצה שיהיה פתרון. אכפת לו מהאזרחים הפלסטינים, והוא רוצה לראות פתרון לבעיה הזאת. אבל הפלסטינים צריכים להתקדם".

"ההנהגה הפלסטינית עשתה טעות אסטרטגית גדולה בכך שלא הצטרפה לסדנה הכלכלית בבחריין. הם נראו די טיפשים שניסו להיאבק בזה" הוסיף. "אנחנו הצגנו חזון של שגשוג ותקווה לעם הפלסטיני, ולא ברור לי מה ההנהגה הפלסטינית מוכרת לעם שלה. התגובה שלהם היתה היסטרית ולא מועילה בכלל".

עוד טען כי "התחלנו שיח בעולם הערבי על העתיד הפלסטיני והיכולת של ההנהגה הנוכחית להשיג את העתיד הזה. בשלב מסויים בעתיד תהיה נקודה שבה תהיה נורמליזציה בין ישראל והעולם הערבי- וכשזה יקרה, זה יוביל למזרח תיכון יותר בטוח ויותר יציב, ויגדיל את האפשרויות הכלכליות עבור האזור כולו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו