מוטי יוגב באולפן סרוגים: "נילחם ששקד תחזור למקומה כשרת המשפטים"

מוטי יוגב באולפן סרוגים: "נילחם ששקד תחזור למקומה כשרת המשפטים"

חה"כ מוטי יוגב באולפן סרוגים: "אני בעד הליכה בראש אחד, בראשו תעמוד האישיות הציונות הדתית אותה בחרנו. לאיילת שקד מקום של כבוד, נילחם עליה שתחזור למקומה כשרת המשפטים", מקווה ל- 10 מנדטים ומצהיר: "אהיה שר הרווחה"

יוגב מגיב למהלך של שקד לעמוד בראש הימין החדש וליצור לחץ לחיבור עם איחוד הימין: "אנחנו לא באים להילחם, לא אנחנו פיצלנו. אחדות היא בעייני ערך גדול אבל לא אנחנו קראנו את קריאת גזור של משפט שלמה, שמביאה ל'גם לי גם לך לא יהיה', איזה מין  למפלגה של לייטים או חרד"לים – המושגים האלא רחוקים ממני, אוהב את אלה ואלה. אני חושב שכל הציונות הדתית לגווניה צריכה להיות במפלגה אחת אם לא, לא היה לה מספיק כוחות להשפיע".

מצד אחד עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, אתם באמצע הבית היהודי ומצד השני הימין החדש, איך כולם יגורו תחת אותה כיפה?

"ככה המפד"ל חיה, כך הבית היהודי חי עם האיחוד הלאומי – כך טוב שיהיה בשביל לגבש את הממשלה הבאה כממשלה ימנית ולא בשביל לזרוק פח רבע מליון קולות".

אתה מדבר בצורה מאד ממלכתית לעומת מי שתקף את נפתלי בנט בכל אורך הדרך. מה קרה ביומיים האחרונים?

"אכן תקפתי לפני כחודש וחצי, טעות הייתה בידי שתקפתי לגופו של אדם. לגופו על עניין לא אנחנו פיצלנו וביוהרה להתבסם בסקרים של 16 – 14 מנדטים שבסופו של דבר לא עובדים את אחוז החסימה, אלא בכובד ראש ובאחריות, לאיזו ממשלה תהיה פה? לאומית עם הערכה למסורת ישראל ולארץ ישראל או שהרוב ילך למקום אחר".

הרב רפי צריך לעמוד בראש מערך הימין

עכשיו מקובל עליך האיחוד עם נפתלי בנט ואיילת שקד?

"אני קראתי לאיחוד ככל שאפשר, עם כל מי שאפשר כשבראש איחוד מפלגות עומד הרב רפי פרץ, בחרנו בו והוא צריך לעמוד בראש המערך הזה ונשמח לצרף תוך שיקול דעת באיזונים מתאימים".

כולל את נפתלי בנט?

"כולל כל מי שיחשוב שסולם הערכים הזה אינו אלא מקום שאליו באים כולם, אלא אנחנו מפלגה שיש לה גם סולם ערכים שאפשר להחילו בתוכו בוודאי את איילת שקד, גם את נפתלי בנט. היינו ביחד מפלגה אחת 6 שנים, ידענו להכיל  אחד את השני ולמצוא את המכנה המשותף הרחב מספיק שתביא את מירב ההשפעה בממשלה הבאה.

כניסתו של נפתלי בנט, דוחק את יוגב מקום אחד למטה, והוא מסתייג מהעיסוק במיקום שלו, שצפוי להיות מספר 4 ברשימה: "סולם הערכים שלי הוא קודם כל עם ישראל ואחריו ערכי הציונות הדתית, נבחרתי ראשון בפריימריז. על זה ידברו במשא ומתן, קודם כל לבוא לא מתוך יוהרה אלא מתוך ענווה אמיתית מתוך כנות לתוצאות הבחירות וגם לאיזונים המתאימים בציונות הדתית – על זה נדבר".

יוגב שולל כי מדובר ביוהרה של הבית היהודי לא להסכים לשקד לעמוד בראש: "יש פה גם סולם ערכים אבל יש פה גם התבסמות מסקרים שלא הייתי ממהר להתבסם מהם, בחרנו ברב רפי פרץ, בשונה ממפלגות אחרות שעורפות ראשים – אנחנו מחזקים אותו".

על הדיווח לפוטש שינסו לעשות לרב פרץ ולהדיחו: "סמוטריץ' כבר סיכם את ההליכה המשותפת, אני מניח שהם יבואו במדיניות אחת גם לשילוב של עוצמה יהודית והימין החדש. כל מי שניתן בתוך מארג הציונות הדתית לגווניה".

לאיילת שקד מקום של כבוד

שורה תחתונה, אתה בעד הליכה בראש אחד או בשני ראשים של ימין ליברי וימן חרד"לי?

"אני בעד הליכה בראש אחד, בראשו תעמוד האישיות הציונות הדתית אותה בחרנו. לאיילת שקד מקום של כבוד, נילחם עליה שתחזור למקומה כשרת המשפטים ואת יתר המארג עוד נבנה בשיח מכבד וכנה שיודע לשים את האיזונים הנכונים בתוך הגוונים בציונות הדתית".

רוצה להיות שר הרווחה

יוגב שמקיים מחר כנס חברתי ראשון בהשתתפות הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', לאחריו המסקנות ישובצו במשא ומתן הקואליציוני, מסביר כי  "מעולם היה הציונות הדתית גם וגם. אנחנו לא תלויים רק על הר אחד. המצוקות של עם ישראל, הפריפריה החברתית והגאוגרפית אז מגיע הבית היהודי ומרים דגל להוביל את הצדדים הללו", ומצהיר על תפקידו בממשלה הבאה: "במציאות  של הצפיפות בצמרת, בתקווה שיהיו מעל 10 מנדטים באיחוד הכוחות, אני אשמח מאד להיות שר הרווחה בממשלה הבאה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
מה הקשר בין סמוטריץ לציונות הדתית
ישראל בן שחר | 21-07-2019 18:19
אדם שרימה את הצבא והצהיר שתורתו אומנותו והלך ללמוד משפטים? זו הציונות הדתית? זה התורה של הדתיים לאומיים? איך נותנים לאחד כזה לעמוד ליד הרב פרץ או ליד מוטי יוגב איך סמוטריץ מסוגל לעמוד ליד בנט או מתן כהנא ,בושה
2
מקודם תלחמו לעבור את אחוז החסימה
הלוחם | 21-07-2019 18:23
אחר כך תלחמו ותתפללו שתרכיבו ממשלה ובסוף תסתפקו בתפקידים,אם בכלל, שישרתו את עם ישראל.אל יתהלל......וגומר
3
קודם כל שבכלל תהיו בכנסת, אח"כ שתהיו בממשלה
אורי | 21-07-2019 18:31
לפי איך שזה נראה כרגע - עם כל ההתקוטטיויות והפיצולים לצערי הרב כנראה שלא תהיה פה ממשלת ימין.
4
שקד לא הוכיחה את עצמה כימנית במשרד המשפטים
מהציבור | 21-07-2019 19:15
מה עם גירוש המסתננים וילדיהם? מה עם מינוי עוד שפיר צוק, מינוי בעייתי
5
לכנסת אולי תגיע בתור עוזר פרלמנטרי
מה???? | 21-07-2019 19:31
של שולי מועלם. לממשלה? שר ? עם תפיסת מציאות כזאת מוטב שתפנה לפסיכייאטר.
6
לא רלוונטי. כולם מצביעים נעם!
יניב | 21-07-2019 19:43
כולם נוהרים לתנועת נעם הפונה אל האומה כולה, מעלה את בעיות הדור, ומדברת בשפה של הדור! רוב מוחלט של הציבור רואה את המסרים הברורים, העמידה הזקופה והאמיצה, וההנהגה הצמודה של גדול הדור, ויפנה להצביע לה. אשרינו שזכינו!
נעם היא תנועה של כלל ישראל
דרור | 22-07-2019 14:42
נשמת האומה מייחלת לשגשוגה ולהצלחתה המובטחת של נעם שהיא תנועה כלל ישראלית על פי חזונו של מרן הרב קוק. בעזרת ה' נעשה ונצליח. בטוחים אנו שהאתערותא דלתתא תביא גם לאתערותא דלעילא ונזכה להצלחה מובטחת כפי הצלחתה של תנועת דגל ירושלים אכיר.
7
איילת שקד חילונית ואופורטוניסטית
מלכה | 21-07-2019 21:19
מוטב שתילחם על הציונות הדתית. איילת שקד האופורטוניסטית והמגלומנית, יודעת טוב מאוד לדאוג לעניניה. אחרי החבירה אליה, לא תהיה יותר ציונות דתית. תוכל להכין את החומר והתיקים על מנת להעבירם לבר-אילן, כמו החומר שנמסר להם כשנסגר בנין הקסטל. תהיו האחרונים שיכבו את האור.
8
תתאחדו
אהרן דרעי | 21-07-2019 21:50
תתאחדו.תותרו על האגו כמו שעשה בנט.תנצחו וסוף הכבוד לבוא.כשיהיה איחוד למטה.הקבה ישמח.ויעזור לנו ממרום.זה יהיה ניסי
9
קופץ
קפצן | 21-07-2019 22:54
יוגב קופץ בראש.. אתה כבר מקים ממשלה? עם כמוכם לפיד יקים ממשלה יה ליצן. אתה תהיה שר? אתה תדרוש ? כן תרוצו לגנץ ולפיד העיקר הכסא
10
אין דרך אין ערכים והרבנית שותקים
אליהו | 22-07-2019 0:09
אין מטרה ,ואין דרך ואין ערכים - רבני השתיקה ! יש אינטרסים צרים ואנחנו בתהליך של התאבדות רוחנית. איילת שקד בהיותה יושבת ראש ועדת שרים לענייני חקיקה חסמה פעמיים הצעת חוק . פעם ראשונה הצעת חוק של תמר זנדברג , ופעם שנייה , אותה הצעת חוק מוגש על ידי יהודה גליק. וכל העניין - לאסור על ישראל לחמש ולאמן כוחות רצחניים בדרום סודן , מיאנמר , קמרון , קונגו, בורונדי, רואנדה ועוד. ועכשיו , הגיע הישועה. למה כי היא מציעה פסקת התגברות על העליון , ומצד שני היא עושה פסקת התגברות עם העליון והיועץ המשפטי נגד נשמת ישראל. ישראל רחמניים בני רחמניים. 382000 נשים גברים וילדים נרצחו בדם קר גם עם הרבה נשק שלנו בדרום סודן. לא יעזור חיבורים , הציונות הדתית לקראת חיסול עצמי. כי אין ערכים .. ורבני ישראל בוחרים לשתוק. שתיקה שכולו חרפה. מסכן העם היהודי היושב בציון שאלה רועי ישראל - רבני ישראל שותקים שאנו מחמשים רצח עם.רבנים דמתכחשים לייעוץ של ישראל להיות אור לגויים . נכנה אותם רבנים - רבני השתיקה. הם שותקים שנזרעים זרעים של חרבן.
11
אם בנט חוזר למקום בעל השפעה
מישהו | 22-07-2019 7:42
אין סיכוי שנבחר ברשימה הזאת! אסור לציונות הדתית לקבל מישהו שמכריז השכם והערב שיעשה הכל לפגוע בעולם התורה וביהדות. פעם היה עוד מכבס את הדברים אבל היום הוא מכריז בריש גלי- אני כאן כדי לפגוע בכל מה שקשור לדת למדינה. הוא גרוע מפייגלין
12
יש שמועה
יצחק | 22-07-2019 7:44
שבנט הציב תנאי אחד לשקד. את תהיי בראש בתנאי שאני מחליט על דת ומדינה. אין לי בעיה לוותר על כל הערכים שלי העיקר שאצליח להרוס את כל מה שבנתה היהדות במהלך השנים
13
איחוד
שמעון יוסף | 23-07-2019 17:53
רק איחוד יצליח למקסם את המנדטים