חילי טרופר באולפן סרוגים: "הדתיים מרגישים שחלף זמנו של נתניהו"

חילי טרופר באולפן סרוגים: "הדתיים מרגישים שחלף זמנו של נתניהו"

חבר הכנסת הסרוג ממפלגת כחול-לבן, חילי טרופר, מאמין בחיבור בין הציונות הדתית ובין בני גנץ: "יש הרבה בציונות הדתית שמרגישים שחלף זמנו של נתניהו", ועל איחוד אפשרי עם מפלגות שמאל: "לא על הפרק"

חבר הכנסת הסרוג ממפלגת כחול-לבן, חילי טרופר, מאמין בחיבור של הציונות הדתית עם בני גנץ ואומר בראיון לסרוגים: "דווקא היום בי"ז תמוז, שכולנו גדלנו על המשמעות של שנאת חינם, שכל אחד ישאל את עצמו מי היום מוביל שיח מחבר, מכבד וממלכתי ומי בוחר לפלג ולשסות".

על נושאי דת ומדינה שמפלגת כחול-לבן מובילה, אומר טרופר בהקשר של בנט ושקד: "אני סומך על אנשים שיבדקו מה הם עשו. או יותר נכון מה הם לא עשו. בכל צומת הכרעה של דת ומדינה בנט ושקד בחרו ללכת עם הפלח החרד"לי".

על איחוד אפשרי עם מפלגות שמאל: "לא על הפרק. כחול -לבן היא עצמה איחוד של 3 מפלגות, וזו הצורה בה נרוץ".

הקרב על הקול הסרוג

בתקופה האחרונה נפגשו טרופר, יועז הנדל ואלעזר שטרן לבניית קמפיין שיפנה לציונות הדתית: "היעד בבחירות האלה הוא לשמר 2 המנדטים שקיבלנו מהציונות הדתית ומעבר", אומר טרופר, "מפלגת כחול-לבן היא מפלגת מרכז שיש בה דתיים וחילונים וקמת ימין וקצת שמאל, והציונות הדתית היא פלח מאוד חשוב בסיפור זה. כל מי שלא רוצה מפלגה סקטוריאלית, וכל מי שלא מאמין שנתניהו לא צריך להיות ראש הממשלה, אלא בני גנץ עם הקו הממלכתי – כחול לבן היא הכתובת"

האלקטורט הסרוג: "יש הרבה גוונים בציונות הדתית, אנחנו פונים לאלו שלא מצביעים רק למפלגה דתית אלא רוצים בחיבורים. בני גנץ קרוב מאוד למסורת היהודית והוא הגדיר את עצמו ככה, וחשוב לנו הנושא של דת ומדינה וחיבורים בין חלקים שונים בעם".

על ההבדל בין הח"כים הסרוגים בכחול-לבן: "אני מאוד מכבד את בצלאל ואת הרב רפי ויש לנו מחלוקות עמוקות. אנחנו מציגים עמדות ממלכתיות יותר והם בקו חרד"לי".

טרופר מותח ביקורת על האמירה כי מפלגת כחול-לבן היא שמאל: "הגדרות של 'ימין' ו-'שמאל' הם ניסיונות של נתניהו לפלג. הוא חזק בדיבורים לא במעשים. כאשר 700 טילים עפו לא ראיתי שהוא ימין חזק, והוא הצביע 3 פעמים בעד ההתנקות. בכחול לבן זה כמו בליכוד. שאתה במפלגת שלטון אתה לא יכול להיות פינתי כי אז אתה מפלגת נישה קטנה".

על הגישה המדינית של כחול לבן: "יש לנו מצע מפורט, גנץ אמר שאין לו כוונה לפנות יישובים כי אין פרטנר בצד השני. לכן אנחנו עסוקים בסוגיות פנים. השאלה המדינית היא חשובה אבל אם היא לא על הפרק – למה להתעסק בה ולא בחינוך, בריאות ותחבורה – בגלל השעבוד לשאלה המדינית שהיא בכלל לא על הפרק מזניחים את סוגיות הפנים החשובות".

מחלוקת עמוקה עם הרב רפי אבל מעריך אותו

על שר החינוך החדש הרב רפי פרץ, והסערה שפרצה בעקבות טיפולי ההמרה, אומר טרופר: "אני נגד טיפולי המרה, גם הרב רפי אמר וכתב בכתב ידו נגד. לא רציתי בשום שלב להיות חלק מההתקפה הציבורית נגדו, אבל אני מאוד מסתייג מדבריו כי אנחנו עסוקים בדיני נפשות, וזו הנטייה המינית שלהם, גם ברמה שאתה אומר לאדם להשתנות – ואם הוא לא רוצה להשתנות".

טרופר מוסיף כי: "לא קראתי לו להתפטר, כי אני לא שולל את הלגיטימיות שלו. שר החינוך הוא מי שראש הממשלה ממנה על פי תוצאות הבחירות. אני מעדיף ששר החינוך יהיה מכחול-לבן.  יש לי מחלוקת עמוקה עם הרב רפי, אבל מעריך אותו והוא מונה להיות שר החינוך של כולנו".

על אפשרות לממשלה עם איחוד מפלגות הימים אם גנץ ירכיב את הממשלה: "אין לי פסילה קטגורית. יש קווי יסוד ואם נמצא את היכולת להתחבר ושכל אחד יעשה תזוזה, זה לא יהיה קל אבל אפשר להתחבר".

על הדיווחים סביב קשריה של חברת הכנסת החרדיה עומר ינקלביץ' ובני גנץ, אומר טרופר: "יש גורמים פוליטיים שלא בוחלים באמצעים וזורקים רכילויות לאוויר", ומותח ביקורת על השיח בתקופת הבחירות ויוצא נגד ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק: "דווקא היום, בי"ז בתמוז, כולנו גדלנו על המשמעות של שנאת חינם, שכל אחד ישאל את עצמו: מי היום מוביל שיח מחבר, מכבד וממלכתי ומי בוחר לשסות ולפלג. לנתניהו וברק יש אצלי מניות שליליות של רפש וירידה למקומות נמוכים".

לדבריו, דווקא מי שהכי מאוכזב מדרכו של נתניהו הוא המגזר הסרוג: "יש הרבה בציונות הדתית שמרגישים שחלף זמנו של נתניהו. האיש שאומר שהוא ימין ומנסה לסגור עם מפלגת העבודה. בחודש היחיד שהייתי חבר כנסת היו הכי הרבה דילים בין המפלגות הערביות לנתניהו. הוא שם את עצמו לפני שהוא שם את מדינת ישראל והוא עסוק בהישרדות אישית, והאכזבות הכי גדולות ממנו שאני שמעתי מגיעות מהציונות הדתית".

לאחר שנתניהו לא הצליח להרכיב ממשלה, המנדט היה אמור לעבור לגנץ, אומר טרופר, ומוסיף כי הוא חש כאב "שדווקא הציונות הדתית, בחלקה לפחות, מאתרגת את נתניהו. הוא חשוד בפלילים, הוא לא משמש דוגמא אישית וחי בצורה בעייתית. לפחות תהיו נבוכים מזה. כל מי שהצביע לפיזור הכנסת הוא חלק מזה, כולל חברי כנסת של המפלגה הציונית דתית, שאמרו שזה אסור ושזה בזבוז של מיליונים".

לדבריו, "יש מה שנקרא ממלכה – במשך 71 שנה נהוג שמי שמקבל את המנדט להרכיב ממשלה ולא מצליח זה עובר ממנו. אפשר לעשות תרגילים שעומדים בחוק אבל ערכית יש להם ריח מסריח".

"דווקא בי"ז בתמוז נזיז רגע את הדרך בה אנחנו רבים", אומר טרופר, "יש לא מעט אנשים בציונות הדתית שרואים בבני גנץ אלטרנטיבה. זו מפלגת מרכז שמדברת שפה שכולנו יכולים להרגיש בה בנוח ביום שאחרי הבחירות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
אז איזה חילי עם משקל ציבורי של כלום אמר
אפי | 21-07-2019 21:02
כשתפגשו מישהו שאיכפת לו מה אמר החילי הזה - זו תהיה חדשה מסעירה
Bb מדבר כמו צ'רציל ו...עושה כמו צ'מברליין
בן בתואל | 22-07-2019 7:57
Bb ממשיך את אוסלו מהרגע הראשון שנבחר ב-96 כשמסר את חברון לערפאת ואפשר הקמת מסגד באורוות שלמה ב-96 ו-מסגד בשער חולדה ב-98, עד היום שהוא מאפשר מסגד בשער הרחמים
2
כל עוד לפיד שם
מאיר | 21-07-2019 21:05
כל עוד לפיד שם אין על מה לדבר... אנשים ששונאים ומפלגים כמו יאיר לפיד וליברמן אין להם מקום בפוליטיקה הישראלית...
לגבי יאיר לפיד
אליאב | 22-07-2019 10:00
עם כל הבעיות שבו, הבן אדם יכול להיות שר חוץ מעולה. משמח לראות שהאתר הזה סוף סוף נותן סקירה לכחול לבן- אין הבדל מהותי בינם לבין הליכוד, וממשלת אחדות יכולה להיות מצוינת לישראל.
Bb הצליח לפורר השמאל,הימין,הליכוד,מערכת החוק
Bb קוסם | 22-07-2019 8:53
Bb אלוף בלפורר מערכות ויחסים, רק תראו מה קורה אצלו בלשכה... אפילו 2 מערכות נישואין שלו התפוררו...והוא שורד. רק שלא יפורר היחסים עם פוטין וטראמפ
3
בלוף. תומכים בביבי!
נעם | 21-07-2019 21:19
הולכים עם נתניהו
4
חי בסרט. אתה לא דתי אז אל תגיד מה אנחנו
לי | 21-07-2019 21:39
מרגישים. אני דתיה לאומית מהמיינסטרים, אולי אפילו עם נטיה לאגף התורני ואני תומכת בביבי במלוא הכח. אפילו הרבה יותר מבמפלגות המגזריות.
באמת הצבעתי לעוצמה יהודית. פעמיים
לי | 22-07-2019 20:16
גם ב2009 כשלא עברו את אחוז החסימה
חחחחחח
אלרועי | 22-07-2019 10:02
אז את תומכת בשחיתות ותעבת בצע. או שתעברי לימין האמיתי (עוצמה יהודית), או שתבחרי בליכוד ערכי ולא מושחת (כחול לבן). ביבי עובד על כולנו כדי לא ללחת לכלא.
5
נתניהו רק באצע הדרך
אהרן דרעי | 21-07-2019 21:47
נתניהו רק באמצע הדרך וכל הימין סביבו.מה שחלף זו האידיאולוגיה.המטופשת והאינפנטילית של השמאל המבולבל.וביניהם גנץ ושות
6
סרוג, שנמצא בצד שכנגד...
אביגדור | 22-07-2019 0:08
עלה תאנה, שכמוך, זה מה שאתה. גם מסייע, לעוברי עבירה, נחשב עבריין. איך לא תבוש? יש קונה עולמו, ויש מחריב עולמו, שווה לך, בשביל הון פוליטי שקרי. תעוף משם, לפני שתפצה האדמה את פיה....
מי
התמים | 22-07-2019 7:08
עוברי עבירה ? ניקח רגע את ביבי אהובך : חילוני למהדרין, אוכל לא כשר, בעבר נשא גויה לאישה, בעל אשת איש ( הקלטת הלוהטת ) , 3 תיקים פליליים תלויים ועומדים כנגדו. אז כשמסייעים לביבי - לא מסייעים לעובר עבירה ??? ובנוסף תחת הנהגתו : מחירי הדיור בשמיים, בתי החולים בקריסה, החינוך על הפנים, אין תחבורה ציבורית נורמלית, משלם פרוטקשן לחמאס אבל הדרום בוער, האיראנים בסוריה, קיצבאות נכים וזקנים - בושה למדינה, שיסוי חלקי העם זה בזה , מקריב את המדינה למען אינטרס אישי. אז זו הדמות שמנהיגה היום את הליכוד והמדינה - לעזור לה זו מצווה ????
7
ץץץץ
אני | 22-07-2019 0:25
אני לאומנית והאכזבה מהליכוד נוראה. הם מימשו את המצע של אהרון ברק ועוד הוסיפו כהנה וכהנה. ישראל מדינת כל אזרחיה. עם מציאות כזו אפילו תחת שילטון השמאל יהיה אפשר להשיג מהלאומיות דרך מיפלגה קטנה יותר מיכל שנות הליכוד האחרונות. למשל עם לפיד. למה הם משקרים הם שמאל. ביבי הוא הכיבשה השחורה במישפחה השמאלנית. למטרותיו האנוכיות. ובזמן האחרון הם לא עושים כלום. אז הכושי עשה שלו הוא יכול ללכת. הם רוצים להחליף שמאלן כמוהו באיש שמאל אחר. זו המציאות המרה ללאומי כמוני. מחכה לצמחית המילה לאומי שהושמדה והוכחדה על ידי האנטי לאומיים ביבי הליכוד והגמרתיים החרדים.
8
למה היא צועקת!!!
ש | 22-07-2019 2:25
למה היא צועקת!!!
9
מה לפיד עשה בכלל חוץ מלחמם את הכסא ולטוס לחו״ל
בן נתן | 22-07-2019 8:31
אז מספיק עם הדמגוגיה
יאיר לפיד
אבי | 22-07-2019 10:04
תפור עליו להיות שר חוץ.
10
טרופר
יוסף | 23-07-2019 8:09
אנחנו לא תופסים ותפסיק לחשוב בשבילנו חצוף עוד מעט תקבע לי מה לאכול בארוחת בוקר
11
אחרי שקראתי דברי טרופר אין הבדל בינם לליכוד
א.ס | 23-07-2019 16:06
התאכזבתי קשות כחול לבן חשבתי שאתם האור בפוליטקה הישראלית מצטט .... גנץ אמר שאין לו כוונה לפנות יישובים כי אין פרטנר בצד השני. לכן אנחנו כאשר טוען חכ טרופר השאלה המדינית היא חשובה אבל אם היא לא על הפרק – למה להתעסק... זה בדיוק ביבי ימשיכו לנהל את הסכסוך אכזבתם אותי קשות.