למה צריך את מפלגת נעם; תשובה לבעז שפירא

בהפוך על הפוך, דווקא הרצון של מפלגת הבית היהודי להיות נציגה אותנטית של כלל הציבור הדתי, הפך אותה להיות מפלגה סקטוריאלית וצרת אופקים. לכן צריך את מפלגת נעם

למה צריך את מפלגת נעם; תשובה לבעז שפירא

1. נושאים שונים שעלו לכותרות בשבועות האחרונים, מציפים כמה נקודות כואבות ששייכות לדי.אן.איי של החברה בה אנו חיים והמפלגה שאמורה לייצג אותנו.

ההתבחבשות סביב השאלה 'כן בנט ושקד, לא בנט ושקד', אלו שלפני כמה רגעים ירקו על כל הערכים שלנו כחברה והתנערו מאיתנו; הצורך המקודש בהשגת עוד מנדטים שהביא להזיה שמא כדאי להתחבר למשה פייגלין, זה שסימן את הפרדת הדת מהמדינה כמטרת על; התגובות המגומגמות והפוליטיקלי קורקטיות של חברי המפלגה סביב אמירות של תלמידי חכמים גדולי ישראל; כל אלו מלמדים הרבה על המקום אליו הגיע המפלגה.

2. מדינת ישראל בסכנה. זוהי איננה מליצה. זו קריאת מפה ברמה הבסיסית ביותר. אין כאן המקום להאריך מול מה אנו עומדים, אבל די להציץ מעט באתרי החדשות כדי לגלות ש'אירופה זה כאן' במוקדם או במאוחר. ייבוא של דעות ורעיונות זרים מבית מדרשן של מדינות הנמצאות בגסיסה, מפירוק הזהות הלאומית, דרך פירוק התא המשפחתי ועד לפירוק הזהות האישית, כל אלו התנחלו וקיבלו בעלות על שטחים נרחבים ביותר בתקשורת הישראלית, במשרדי החינוך, המשפטים ואפילו במשרד הביטחון ובצבא.

3. נניח ואני אב לארבעה ילדים שגר באשדוד. אינני דתי, אבל גם חס וחלילה לא חילוני. הולך בשבת לבית הכנסת, אוהד אדוק של הקבוצה המקומית, מחזיק אברך בכולל השכונתי ומקפיד על ביקור בים, לאו דווקא בחוף הנפרד. נניח שבני בן השלוש עשרה חוזר מבית הספר ומספר, שהיום הם עברו סדנא של ארגון חוש"ן, בה נאמר להם, שלא כדאי להם להחליט כבר בגיל הזה שהם 'סטרייטים', כיוון שהכול פתוח ואולי הם בכלל יגלו בעתיד שהם נמשכים גם לבני מינם.

עכשיו אני, איך נגיד את זה, כל זה לא בא לי כל כך בטוב.

תגידו – למי כדאי לי להצביע? תכל'ס בדרך כלל אני הולך עם ביבי, כי מי יכול עליו. אבל קצת מלחיץ הסיפור הזה של ההומואים ומתחיל להיראות שאין לאן לברוח מהם. אה, אולי לבית היהודי? טוב, אלה לא כל כך ברור בעד מה הם. הם קצת פה וקצת שם, תלוי עד כמה חזק יורדים עליהם בתקשורת.

4. או נניח שאני גברת מבוגרת, סבתא לעשרה נכדים חמודים כן ירבו בלי עין הרע, שמתגוררת בחיפה. שבוע שעבר, כשעלינו כולנו לכותל, לרגל הנחת התפילין של הנכד החמישי, הייתה שם קבוצה של נשים מופרעות, שלא פחות ולא יותר עטו על עצמם טלית ותפילין ולא הפסיקו לעשות שם מהומות. אחר כך, כשביררתי עם הבן שלי, הוא סיפר לי שקוראים להן – נשות הכותל והן חלק מהתנועות הרפורמיות שעוד רגע מקבלות חלק מרחבת הכותל וגם את הזכות החוקית לגייר.

עכשיו אני לא כזאת צדיקה, אבל דבר כזה בחיים שלי לא ראיתי. רק זה חסר לי, שאחד הנכדים שלי ירצה להתחתן עם אחת מהנשים שהם יגיירו. הנכדים שלי, חמודים והכול, אבל הם לא מאלה שיבדקו כל אחת שהם יוצאים איתה מאין היא באה ולאן היא הולכת.

תגידו, למי כדאי לי להצביע? בהתחלה התלהבתי וחשבתי להצביע לרב רפי פרץ. הוא גם היה שם בכותל ואפילו דיבר נגד הסכנה שהנשים הללו מביאות איתן. אבל בוקר למחרת ראיתי באינטרנט שהוא חזר בו וסיפר שרק במקרה הוא הגיע לשם והוא בעד אחדות. אני גם בעד אחדות, רק לא הבנתי מה הקשר.

5. כשהייתי קטן, שיר המפלגה הדתית לאומית היה בערך כך: "אתה דואג לעתיד ילדיך, נאבק על עתיד המדינה, אך תמיד אתה יודע – המפד"ל לימינך". בחלק הראשון של המשפט אין שום צורך לגעת, אך מה לגבי המפד"ל, כלומר 'הבית היהודי' שירשה אותה, האם כיום היא יכולה להיות הפתרון לשאלה בדבר עתיד המדינה, או לפחות חלק ממנו? מסופקני. כשאתה חייב לצאת ידי חובת החברה הדתית לאומית כולה, אתה לעיתים נאלץ לומר דברים ולפעול לטובת ערכים שהם בעצמם סכנה למדינה.

6. ברוך ה' שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה, בו הרב רפי עומד בראשות המפלגה ולא נפתלי בנט. ברוך הוא וברוך שמו. אלא שהחודשים המועטים בהם הרב רפי נמצא בתפקיד יוצרים רושם שבעצם הנושא איננו רק מיהו העומד בראשות המפלגה, אלא מה בכלל היא רוצה מעצמה ומה השיקולים המנחים אותה. רוצה לומר, גם הרב רפי איננו יכול לנסות לקדם את עולם ערכיו בתוך התשתית הפוליטית הקיימת שנקראת הבית היהודי, כיוון שהיא מסונדלת על ידי הצורך הבלתי אפשרי לצאת ידי חובת כולם.

7. בהפוך על הפוך, דווקא הרצון של מפלגת הבית היהודי להיות נציגה אותנטית של כלל הציבור הדתי, הפך אותה להיות מפלגה סקטוריאלית וצרת אופקים. מי שמנסה לזכות בקולותיהם של תלמידי הישיבה בשדרות, מצפה רמון, מעלות, מעלה גלבוע והר עציון, מוותר כמעט על כל סיכוי של נקיטת עמדה אידיאולוגית ואפשרות להיאבק עבורה.

8. מה התועלת בכל זה? מה הרווחנו מכך שישנה מפלגה המספרת שהיא נושאת דגלו של הציבור הדתי לאומי, אם בפועל אין ביכולתה לנקוט עמדה או לפעול עבור שום תחום בעולם, כיוון שהציבור הדתי לאומי כולל בתוכו היום קצוות שלעולם לא יפגשו.

אז למה לי פוליטיקה עכשיו? כי נראה שאין ברירה אחרת. ברוכה הבאה נעם. שמחים שבאת.

==

דוד וכטל הוא תושב עלי העוסק בחינוך

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
90 תגובות - 57 דיונים מיין לפי
1
יפה מאוד. צודק
גבי | 20-07-2019 21:40
.
נראה שנועם ייקבלו שיריון אצל רפי פרץ=מטרתם.
כל השאר,הסחה. | 20-07-2019 23:59
. תירשמו.
כיפה סרוגה מטמאים את עם הקודש בשחיתות ושפלות
מתנחל אבל ישר. | 20-07-2019 22:51
ממליכים שוחד מרמה והפרת אמונים על בני ישראל. שיא השפלות שיהודים יכולים להגיע...
2
יש לך בעיה קטנה שקוראים "אחוז החסימה".....
מילים כדורבנות | 20-07-2019 21:41
יאוש איתכם
כדאי ללמוד מהעבר!
הארה | 21-07-2019 1:08
אינכם חדשנים בתפיסה ובאידיאל, כבר לפני שנים היו מפלגות שחרתו על דגלם מטרות דומות, ולצערנו, הקולות שלנו הלכו לים (או למפלגות השמאל) לעיתים צריכים להיות יותר מציאותיים!
אחוז החסימה הוא לא הבעייה, כי אם הפיתרון!
להיפך | 20-07-2019 21:53
בדיוק בשביל זה הוא נועד: על מנת שלא כל מצורע וזב חוטם עם כמה אלפי תומכים ימצא את עצמו בכנסת.
3
האידיוט התורן...
בדיחה | 20-07-2019 21:46
הלוואי ותרוצו עד הסוף רק בשביל לראות את הפער בין הרעש והנפיחות העצמית לבין מספר המצביעים (פחות מאלף במיקרה הטוב...). חבורת נפוחים מחשיבות עצמית, מנותקים מהמציאות.
צ
יהודי | 21-07-2019 8:57
אפשר להגיב עניינית.... או שזה קשה מידי... הכח שלהם בבסיסו הוא 4 5 מנדטים והכח האמיתי הערכי שלהם הוא הרבה יותר..... ישנה בעיה שעכשיו הרב רפי וסמוטריץ מייצגים כביכול את החרדלים אבל פשוט לכל מתבונן כי זה לא בדיוק כך... ראו מה התרחש השבוע... אם יגידו אנשים כי מצביעים להם אז הצטרפו לגוש חוסם וזה יכול רק להועיל.
4
מילים כדורבנות
ז'וז'ו | 20-07-2019 21:49
מילים כדורבנות
5
הרב טאו הופך להיות אורן חזן החרדלי
חחח | 20-07-2019 21:51
גמל שלא רואה את דבשתו ובטוח שמאחוריו עשרות אלפים המחכים למוצא פיו, בעוד שבפועל הדבר היחיד שיש מאחוריו הוא שאריות אוויר חם מנפיחה שנפח....
הרב טאו אפילו לא מצביע למפלגה סרוגה
מה מתערב? | 21-07-2019 9:57
לא מבין את החוצפה שלו. הרי הוא עצמו לא מצביע למפלגה סרוגה, ועכשיו גם מפלג למען החרדים
ביזוי תלמידי חכמים
דודי | 21-07-2019 0:44
מותר לך לדבר יותר בכבוד על מנהיג רוחני בסדר גודל שכזה גם אתה לא מסכים עם מעשיו
6
תשובה: לא צריך, אבל זה לא באמת משנה...
לא נורא | 20-07-2019 21:58
כמה עשרות קולות שיתבזבזו הם מחיר קטן בשביל לראות את הפרצופים ההמומים של החרלדלניקים שיתבררו תוצאות האמת....
7
ענוותנותו של זכריה בן אבקולס החריבה את בית מק
אביעד | 20-07-2019 22:08
נתפלל שטהרנותו של הרב טאו ותלמידיו לא תגרום לאסון דומה
טעות בידך
ירון | 21-07-2019 16:55
וזה בדיוק בא המאמר להגיד. מפלגת נעם הוקמה כדי להביע עמדה. הבית היהודי עושים מעשה זכריה ולא נוקטים עמדה. תקרא שוב.
תגובה חכמה וצודקת.
יוסף | 21-07-2019 8:56
אני יושב ומוחא כפים לתגובה הזאת. ולוואי והרב טאו יקרא אותה.
8
אתה צודק מאוד אידאולוגית אבל
חרדלית | 20-07-2019 22:09
פוליטיקה זה משחק של הרע במיעוטו. ועדיף בנט והרב רפי ואיילת ממרץ וברק
9
לדוד וכטל
בעז שפירא | 20-07-2019 22:14
שבוע טוב. לא התנגדתי להקמת נעם, רק הבעתי תמיהה באשר לחשיבה הראלית נוכח סיכויי הצלחה לא גדולים, בשל אחוז החסימה. בפוליטיקה רובנו מתפשרים ולא כל עקרונותינו מקבלים ביטוי במפלגה פלונית. הקשיים אותם תיארת מוכרים. אלא שהרב טאו שליטא גדול דור ורב חכם. אולי הוא רואה או מבין משהו שאני הקטן לא מבין. הקושיה בה התמקדתי היא לגבי הצורך בהתארגנות הפוליטית, לעומת האפשרות לפעול בתנועה חוץ פרלמנטרית, כדוגמת אלה שהזכרתי למשל. נאחל לעם ישראל הצלחה במבחן הבא עלינו (לטובה ?...)
10
כמה שאתה מנותק מהמציאות
יואב | 20-07-2019 22:32
המסורתי הממוצע באשדוד לא חולם להחזיק אברך כולל והסבתא מחיפה לא נבהלת מנשות הכותל. יפה שציינת שאתה מעלי, אתה ממש הסטיגמה של מתנחל חרדלי קלאסי שאין לו מושג מהפנים האמיתיות של עם ישראל ובטוח שהוא הנציג הבלעדי של האמת האלוהית וכולם מחכים לאור שהוא ישפיע על האומה.
דווקא יש הרבה מסורתים שנגעלים מהלהטביזם
לא נכון | 21-07-2019 17:37
וסבתא מרוקאית (או מעדות אחרות) מסורתית מחיפה כן תחוש דחיה מנשות הכותל.
מ
יהודי | 21-07-2019 9:00
יש לי משפחה עניפה מאשדוד ואני אומר לך שרפורמי ושמאל וכל מה שאנטי יהודי מקפיץ אותם לשמיים................
כמה שאתה צודק!!
אלמוני | 20-07-2019 23:02
ניכרים דברי אמת
נראה שאתה הוא המנותק
דוד | 20-07-2019 22:52
מסורתי אשדודי, תורם ומחזיק, אכן, רבים מתופסי התורה באזור. ולא עוד, יודע את ריבונו, ומודה שאינו מצליח לעמוד בניסיון. הסבתא מחיפה מבינה באינטואיצייה שנשות הכותל הן טיפוסים אנטי דתיים ותו לא. נראה שמצאת הזדמנו להשתלח באדם ששומר על מקום שבאהבתך את עצמך, לא חשבת מעולם לשמור
11
ממלכתים עלובים
אמת | 20-07-2019 22:35
די לממלכתים דתיים כמו טאו שאחראי לגירוש גוש קטיף. די לממלכתיות שהיא העבודה זרה של ימינו. ללכת בדרך התורה ולא בדרך הממלכתיות.
עוד עשרים שנה
בת ציון | 21-07-2019 11:46
עוד עשרים שנה כשהילדים/נכדים שלכם ישאלו בשביל מה להיתחתן?אבא ואמא זה פרמיטיבי !תדעו שיכלנו לעצור את הטירוף הזה איפה הייתם אז כשנעם נאבקה בזה .?וגם נקודה לחשיבה מי יהיו החיילים אז אם יהיו ?רבותי זאת בעיה קיומית !!
12
בדיוק הפוך מר וכטל
שימי | 20-07-2019 23:10
המפלגה הקיקיונית שאתם מקימים תייצג רק את הקווניקים ההזויים שמדברים גבוהה גבוהה על כלליות ואידיאלים אבל עושים הכל כדי להתנתק מעם ישראל כולל הציונות הדתית. האמירות של רבני מכינת עלי הם לא יוצאי דופן, הם מדגם מייצג של האמונות הקיצוניות והמעוותות שלכם. אז קדימה , רוצים להחריב את הציונות הדתית מבפנים? בהצלחה. אבל אל תבואו אחר כך לבקש כסף מאנשי גבעת שמואל פתח תקווה ואלקנה.
לאדון ירון
שימי | 21-07-2019 20:15
בגבעת שמואל ופתח תקווה יש הרבה תורה, הרבה יותר מבהר המור. ממליץ לך להגיע פעם בשבועות ולראות מה זה תורה שמחוברת לעם ולארץ, ולא רק סיסמאות וציטוטים חלקיים מהרב קוק, יחד עם פלגנות, יהירות, קיצוניות והחרבת הייצוג של הציונות הדתית.
בגבעת שמואל ופת יש ישיבות...
ירון | 21-07-2019 16:58
או שגם לגוש אמונים או לגרעינים התורניים היית אומר את זה?...
13
הרב טאו גדול ועצום
שימי | 20-07-2019 23:12
אבל הדעות שלו מייצגות קבוצה קטנה של אנשים בעלי, מצפה , נווה ועוד כמה ריכוזים של בוגרי הר המור. כלל ישראל? זה לא
14
שכחת את הטעם המרכזי
יהודי | 20-07-2019 23:15
צריך את מפלגת נעם כדי להבטיח בזבוז של עוד קולות שלא יעברו את אחוז החסימה ויבטיחו את הקמתה של ממשלת מרכז-שמאל. ברוך הבא ראש הממשלה החדש (רק אל תשכח להודות למפלגת נעם, על זכייתך).
15
בקיצור, אתם דוסים. אז יהדות התורה או שס זה הפ
מיכל | 20-07-2019 23:17
הזקנה מאשדוד וזאת מחיפה יצביעו ליהדות התורה או לשס, אם הן כבר מממנות אברכים...
16
האידיאולוגיה של מעלות
חתיכת ליצן | 20-07-2019 23:21
והר עציון עולה בעשרת מונים בהשפעתה על הציבוריות הישראלית על זו של הר המור.מה הר המור תרמה לציבוריות הישראלית? שופטים? אנשי מדע? כלום. רק רבנים ואנשי צבא. זהו. ואתם לא מבינים שהרבנים שלכם לא רלוונטיים גם לציבור הדתי, והצבא לא מעניין את מי שמחוץ לצבא. אתם יושבים לכם בעלי ובעצמונה ובמצפה, ממלמלים על אורות התחייה ובטוחים שיש מיליונים מאחוריכם. ט אז זהו, שלא. אתם הזויים. אתם מדברים ומדברים ובטוחים שאין כמוכם משפיעים על הציונות הדתית. ולכן כדאי לחדד שלדתיים הנורמליים, אלה שכן רואים במציאות חילוני,בניגוד ליישובים ולקהילות ההומוגניים שהקמתם לעצמכם, פשוט נמאס מהפלגנות והפצת השנאה והקיצוניות שלכם.אין לכם דבר וחצי דבר עם הציבוריות הישראלית, אין לכם הבנה מהי פוליטיקה, קבלת האחר, ויתור על מעט כדי להשיג הרבה, ופעם אחר פעם אתם ממשיכים בלפלג ולשסע בתוך הציונות הדתית. רוצים להיות חרדים לאומיים?תשתלבו עם ג' וצאו מהציונות הדתית, ש60 שנה היתה גשר בין חלקי העם, ואתם ההזויים מפרקים אותו. ואם אתה אדון וכטל לא מבין את זה, לך לראש ישיבת קרית הרצוג שיסביר לך באמת מה זה חיבור לעם ישראל. נדמה שבהר המור שכחת מה זה.
את נשמעת לי כמו בת אולפנה מתלהבת
ליהודיה | 21-07-2019 14:30
תחזרי לגבעות. את הסטירה תקבלי מהחיים, כשתגלי שלא הכל זה כמו הבועה שסיפרו לך.
מ
יהודיה | 21-07-2019 10:04
שתה מים והרבה.... אתה ושכמותך לא במצב טוב...... מדברים וכותבים אך לא חושבים... מה שיוצא ממך ומידומך זו שנאה שנאה שנאה בלי להכיר כלום עצוב.
לחבורת שטופי המוח מהר המור
שי מ | 21-07-2019 1:16
הרבנים שלכם לא רלוונטים כי השפה שהם מדברים היא לא השפה של שאר עם ישראל. ותפסיקו לזלזל בעורכי דין רואי חשבון ורופאים ושופטים ומדענים. דבר ראשון כי אתם מקבלים את הכסף שלהם. דבר שני כי הרבנים שלכם שאומרים שטויות שהנייר לא יכול לסבול לא רלוונטיים לדתי הנורמלי שרוצה תורה ועבודה ושילוב עם עם ישראל. הר המור היא ישיבה שקמה בחטא והאידיאולוגיה ההרסנית שלה ושל בנותיה אולי עושה רושם עם ילדים בני 18 ועוד כמה מעלי ומצפה רמון, אבל כשיוצאין מהבועה ומתחברים באמת לכלל ישראל בלי סיסמאות, מבינים עד כמה האידיאולוגיה שלכם הרסנית, קיצונית, מפלגת,הזויה ומנותקת מהמציאות.
בצעירותו, למדתי באחת מחשיבות הקו
אני | 21-07-2019 0:35
אני זוכר את הירידות הדומות מכל הסובבים (קצת אירוני לקבל מלא התנגדויות וירידות על זה שאנחנו לא מקבלים את השונה ולשתוק..) זוכר את הדוד ההוא, העורך דין שחשב שזה ביזבוז זמן, ואז ניסיתי לחשוב איפה הילדים המכיניסטים המוצלחים שלו למדו. אז בעלי עצמונה וכו'.. ומי הרבנים שלהם בסוף? מי האנשים רוח שלהם? אז מי יותר משפיע העורך דין שצובר כסף או הרב טאו שהקים שדרה שלה של אנשי רוח רבנים ומחנכי הדור הבא? כן, גם המחנכים של הבן שלך... בסוף תהליכי עומק לא מגיעים מרופאים (שזה דבר חשוב מאד) אלא מאנשי הרוחני הרבנים. נפגש עוד 20 שנה (אתה יודע להסתכל למרחקים כאלו?) ונראה למי בסוף גם יש יותר השפעה..
תגובתך שלך מלאה שנאה
גיא | 21-07-2019 0:10
אחי היקר אני הר המורניק, ולא אוהב את הדיבורים שלך על פילוג העם, די לשנאה שיוצאת ממך אפילו את הציבור הדתי לאומי אתה מפלג?! אבל כנראה שאתה יושב בביתך בלשם או אנעערף איפה ורואה טלוויזיה ובטוח שהקמת מפלגה והשמעת דעה עמוקה וקצת לא פופולרית לתקשורת זה פילוג למרות שאותם אנשים מוסרים עצמם על עמי אבל אתה בטוח שיש אחריך מיליונים שמדמיינים שכל מה שכתוב בעיתון נכון, אז אחי האהוב צא מהבועה שלך באמת ותסתכל בעיניים שלנו ותאהב ותכבד ולא תפיץ כזו מחלוקת ושנאה. בכללי דע כלל בעמי יש מחלוקת בדעות ולא בלבבות. מקווה שתפנים את הנק' ולא תתנצח.
17
שהינו פיצולים
גבי | 20-07-2019 23:23
עוד פיצול ואבדנו תסתמו את האף ותצביעו לאיחוד מפלגות הימין אנחנו מצביעים בבחירות לכנסת לא לרבנות הראשית כל קול קובע גם אם יש דברים שמנוגדים לאידיאולוגיה שלכם
18
עוד כמה דברים
יאיא | 20-07-2019 23:25
מפלגה מאמינה שהתורה היא תנאי קיום תרבותי לאומה,איבדה המפלגה זכות קיומה! אם ביבי ירצה להנהיג אותנו מה נאמר לו? ובמה שקד שונה? ובנט? נעם זו מפלגה ששמה לנו בנעימות את האמת המרה על עצמינו בפרצוף..לא לכולם זה נעים,אך נהיה אמיתיים..
19
פשוט לא ייאמן
לא ייאמן | 20-07-2019 23:38
החבר'ה האלה לא לומדים לקח ובוחרים לוודא שתקום כאן ממשלת שמאל רק כי לא כל הציונות הדתית גילתה את האור של הר המור. מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו. הר המור ובנותיה הן האסון הגדול ביותר של הציונות הדתית, ופעם אחר פעם מחריבים מה שנבנה בעמל של שנים. אגב, מרב אברום ביקשתם סליחה?
אנחנו בבחירות בגלל ליברמן
שימי | 21-07-2019 9:50
ובגלל הזויי הר המור תקום כאן ממשלת שמאל.
מ
אדם | 21-07-2019 9:29
להזירך למה אנחנו בבחירות.... שאל את בני הזוג בנט שקד.
חתיכת ליצן מי מתחנן לבנט?
ח | 21-07-2019 1:18
אבל יותר גרוע בנט עשה טעות ובאים החוכמולוגים מהר המור ועושים דווקא! לחזור על הטעות! יורים בנגמש ומשמידים מבפנים את הציונות הדתית הלוואי שיסגרו את הישיבות שלכם ותחזור השפיות לציונות הדתית במקום ההזיות ששומעים בשיעורים ממכינת עלי.
מצחיק איך בסלחנות
אני | 21-07-2019 0:39
כולם שוכחים שלא הר המור פיצלו את המפלגה בבחירות האחרונות. בואו נתחנן לבנט שיחזור. אבל הר מור שלפני יותר מעשרים שנה פיצלו ישיבה ממניעים אידיאולוגיים טהורים, להם תמיד יזכרו שהם פלגנים וירחיקו אותם...
20
אני אתכם חזק
גיא | 21-07-2019 0:04
אבל יש בעיה שאני לא רוצה לזרוק קולות לפח, אם יהיה לכם סיכוי אצביע לכם בוודאי... בכל מקרה טוב שיש אותכם..
21
דוד:האם אתה רוצה לראות ישובים נעקרים חס וחלילה?
גולן | 21-07-2019 0:11
דוד אני מבין שאתה מתגורר בישוב עלי ושאלה לי אליך:האם בגלל אובדן קולות למפלגת נעם השמאל עלול חס וחלילה לעלות לשלטון ותמונות של ישובים נעקרים ונחרבים עלולים חס וחלילה לחזור? ותמונה של ילדה שגרשו אותה מהבית שלה בגוש קטיף שישנה על המדרכה מכוון שנהג האוטובוס חזר לישון בביתו והוא לא הביא אותה לבית המלון וזרק אותה ברחובעלולה חס וחלילה לחזור .בבקשה תבין: הבחירות הן גורליות גם לך וגם לישוב עלי ולכלל הציונות הדתית מפלגת נעם לא תעבור את אחוז החסימה כל קול מבוזבז הוא קול לשמאל וזה מעשה מסוכן.
22
לא יודע הר המור או לא הר המור
יהודה | 21-07-2019 0:30
אני אומנם לא קשור אליהם, אבל אם הציבור הדתי לאומי מעלה על דעתו לשים בראש אישה חילונייה, אני מצביע לנעם.
מזדהה...
אנוכי | 21-07-2019 1:12
איני יודעת אם אצביע להם, או לאחרים. אבל בודאי לא למפלגה הדתית ... מעניין שבסקרים לא שאלו אותי ועוד הרבה שכמותי. ?
23
דברים כדרבנות
מ. | 21-07-2019 0:43
אשרינו שיש לנו מפלגה כזאת
24
אינני יודע מיהו וכטל ובמה עוסק אבל מהמאר נראה שהוא די אידיוט.
בנצי | 21-07-2019 0:51
25
קראתי לא השתכנעתי. לומד רבות את תורת רבני הקו.
אורי שוחט | 21-07-2019 1:01
מה ההבדל בינכם לבין האיחוד הלאומי. סתם זריקת קולות חסרת אחריות
26
כת חנפים
חמי | 21-07-2019 1:04
בזמן שהרפורמים שוקדים במרץ על החרבת המדינה היהודית. הדתיים עסוקים בלהיות נחמדים. למי אתם מתחנפים להשמאל הקיצוני? אמר החפץ חיים מילא כח להלחם בהם אין לכם. אבל מי התיר לכם לכבד אותם ולהתחנף להם
27
כל זה מראה
אני | 21-07-2019 1:04
שאתם לא יודעים מה עובד בראש של אשדודניק ממוצע ושל סבתא ממוצעת, ואיך נראים החיים שלהם וסדר העדיפויות שלהם. הפתרון הוא פשוט. בואו לגור חודש-חודשיים באשדוד. או בכל מקום שיש בו רוב חילוני. ותראו אם ככה נראה עם ישראל וזה מה שעובר לו בראש. לנסות זה לא מזיק.
28
את הקול שלי קיבלתם
יאיר | 21-07-2019 1:15
אני יצביע למי שיילחם הכי חזק בזה שוטפים לילדים שלנו את המוח בבית ספר שלהיות הומו זה אחלה.
29
לא ברור איך מפלגה עם שם כמו נעם מציגה עמדות
יעקב | 21-07-2019 2:33
ומפלגות. כמו מישהי מכוערת עם שם כמו יפה....מתהדרים עם השם נעם..אבל מפיצים שנאה ותככנות ופלגנות...פשוט אנשים מבחילים.
30
הטקסט
הראל | 21-07-2019 8:18
הזה הזכיר לי באופן מעורר חשד, פשקוויל של הפלג הירושלמי נגד גיוס חרדים. גם שם היו כל מיני דמויות כלל ישראליות שהכותב התיימר לייצג את ההרגשה שלהם כלפי גיוס חרדים (כולם נגד, אגב כולל איזשהו חייל חילוני). ולא הבנתי את הקטע עם המספור.
31
יפה מאוד אבל מה הקשר למפלגה??
אייל | 21-07-2019 8:28
זה מה שאנשי הר המר וישיבת (מפלגת) נעם לא מבינים, פוליטיקה זה לא ישיבה, הרב רפי, וסמוטריץ לא פחות טובים ממכם אבל זה שניכנסתם לכנסת, קרי, עברתם את אחוז החסימה וניכנסתם לקואליציה(מה שלא יהיה במקרה שלכם) זה עדיין לא אומר שכולם הולכים להשתחוות לכם ולהסכים איתכם, הנה, חסמו אותכם בפייסבוק, באיזה כלים אתם הולכים להשתמש?? זה אומנות הפוליטיקה ואת זה אתם לא מבינים!!!
צ
יהודי | 21-07-2019 9:24
אתה מציע להתיאש ולהפקיר את מדינת ישראל לעולם הנוצרי מערבי אתאסתי ושות.........אנשים שם חכמים מאד גם בתחום הפוליטי.. דברים ניבנים לאט ובהרבה מאד חכמה... שם לא צומחים מגלומנים אך בהחלט אנשים שאינם נוטשים את אמיתות החיים ובדרכ שיצאו למאבק ציבורי הצליחו לא רע... בדוק בנט והציונות הדתית הרבנות הראשית בנות בשיריון ועוד ועוד מה שחבל זה שכולם נזכרים בזה הרבה שנים מאוחר מידי ויהיו כאלה שעכשיו לא יתנו לדברים לעבור בשתיקה גם במסדרונות הכנסת......
32
כ"כ כואב
יפעת | 21-07-2019 8:35
יקרים כואב לי לקרוא כאלה תגובות גסות רוח אחד כלפי השני. אני חושבת שהנושאים שהמפלגה הזאת מעלה חשובים.. איך זה שהבית היהודי לא מגיב בעניינים כאלה של הבית היהודי? ומתעסק רק בפוליטיקה ומשחק הכסאות. דרושים אנשי מהות ואידיאלים.
33
היטבת להסביר את הצורך
חיה | 21-07-2019 8:57
במפלגת נעם. התחברתי
34
דוד וכטל תושב נווה ולא עלי
אחד שיודע טוב | 21-07-2019 9:03
הירי בתוך הנגמש היישובי התחיל. מה יעשו אנשי נווה? יילכו אחרי שכנם הרב רפי או אחרי מורם ורבם הרהג צבי טאו?
35
דודי עשה טובה
מכיר אותו | 21-07-2019 9:05
אתה יודע בעצמך שבגלל שאבי מעוז אדם פרקטי ויודע דבר או שניים בפוליטיקה אז הוא לא יוכל להיצמד לקו כל הזמן. מה יקרה אז? הרב טאו יתנער גם ממנו? פיצוץ בתוך הנגמש המפלגתי? הנה לך תסריט לא דמיוני שאני נותן לו כמה חודשים ספורים עד שיתממש לצערנו.
36
התבלבלת לגמרי
רוני | 21-07-2019 9:21
הדוגמאות שנתת הן שוליות בחיי האנשים (אולי קיימות אך בהחלט לא בראש הלוז) והמחשבה שלכם שאנשים אלה מצליחים-אפילו להבין- למה הגיעה מפלגת נעם לעולם, (ובטח להעלות על דעתכם שגם יצביעו לכם) , מעידה, שוב, על הניתוק שלכם מהעם ועל ההתנשאות שלכם לחשוב שאתם מבינים הכי טוב מה העם רוצה.
37
ת
יהודי | 21-07-2019 9:39
תשימו לב באיזה בוטות מגיבים אלה הקרויים נאורים משכילים ופתוחים ובאיזה עדינות מגיבים התומכים.... 'הפרימטיבים החשוכים וכו'... חומר למחשבה.
38
אל תיתמם
שמאלני בחסד | 21-07-2019 9:40
אני מקבל את הדעה שלך לגבי להטבים או נישואים עם יהודים שהתגיירו בצורה לא אורתודוקסית. אבל אתה חייב להודות שמדובר בדעות קיצוניות. כן, קיצוניות. לא מדובר בסך הכול באבא שמפחד שהבן שלו יצא הומו. מדובר באדם קיצוני שאם לומר את האמת נראה שמעולם לא באמת נתקל בלהטבים בכל צורה שהיא. אל תיתמם ותציג את העובדה כאילו נעם היא לא מפלגה קיצונית בטירוף ושמציגה דעות שמבחילות את רוב אזרחי ישראל.
39
בכוונה לא איתגרת את עצמך לדבר על בצלאל
איתמר | 21-07-2019 10:20
ושום מילה על סמוטריץ' המוכשר. ולא סתם. חבורת פתטים
אחי שים לב...
יהודה | 21-07-2019 11:55
שים לב שבצלאל יודע לדבר יפה ואפילו בתקיפות על הרבה סוגיות, אבל הסוגיות עליהם הוא שובר את הכלים ומאיים בפיצוץ הממשלה זה רק סוגיות ביטחוניות או כאלה שקשורות להתנחלויות. על ההומואים במשרד החינוך הוא לא יעשה את זה.
40
איפה כלל ישרואל שלמדתם מהרב קוק???
ארצי | 21-07-2019 12:05
אנשים שיודעים בכל מקום וזמן רק !!! לפלג?? תקראו לעצמכם פלג לא נעם! אפילו בתוך הציבור הדתי ציוני אתה אומר שהם לא יפגשו אף פעם??? איפה האמונה? האידיאלים? להזכירך ב-יז' בתמוז על מה חרב הבית?? שהיו תלמידי חכמים!! כמו שאתה רוצה.. אבל! לא נהגו כבוד וחשבו את מי שלא נוהג כמותם ביראת שמים!! לצדוקי ואפיקורס.. זה בדיוק מה שאתם עושים!! בכל מקום!! איך יבנה הבית?? בושה!! אבל תלכו ראש בקיר.. תאבדו קולות ימין וקולות תורה לאבדון.. בגללכם ושכמותכם תקום ממשלת שמאל ואז כל האידיאלים שלכם ימשיכו להתקיים אולי בבית המדרש בטח לא מחוצה לו.. העיקר שהצבעתם לעצמכם.. תמשיכו להשאר לבד.. כאישה תורנית לא פחות מכם ותלמידת הרב קוק לא פחות מכם אני פשוט מתביישת בכם
איך את רואה
ברנש | 11-08-2019 22:57
אבל איך את רואה מפלגה (שאמורה להיות) דתית נפגשת עם מפלגה שמפרידה דת ומדינה?!
41
רק עוצמה
יהודית | 21-07-2019 13:04
רק עוצמה יהודית
42
במקום שבו השכל נגמר מתחילה הדת
דרור | 21-07-2019 13:42
פעם הערכתי את הציבור הציוני דתי, ככל שאני נחשף לאמונותיה, אני נדהם מהבורות, השטחיות וההתייחסות חכל מיני נושאים הנתונים במחלוקת. כשאני קורא את המשפט חס וחלילה חילוני, אני מבין באיזה עומק נוראי אנחנו חיים. חיו ותנו לחיות, איש על פי אמונתו יחיה. אני יהודי חילוני, המאמין באלוהים ומנסה לחיות על פי עשרת הדברות, לא כי הקדוש ברוך הוא נתן אותם, אלא כי בעיני יהדות היא פשוט להיות בני אדם. גם אותי מערכת יחסים חד מינית מגעילה. אבל אני לא רואה בזה מום. יש שמנים ויש רזים, יש גבוהים ויש נמוכים יש ג'ינג'יים ויש בלונדינים או שחורים ויש שחורים או חבנים. כל אחד נברא אחר ויש הומואים ויש כאלה שלא. זה לא כמו להיות חילוני או דתי, שזאת בחירה. לאנשים האלה אין ברירה זה הם.
43
מסכן תורן
שלמה | 21-07-2019 13:50
אין מושלם בחיים ואין מפלגה התפורה עבור כולם. לחלום זה כף, להיות מטורלל חרדלי זה עונש, לחפש את כליל היופי משמעו להישאר רווק עלוב. חבל שהחסימה איננה עשר מנדטים - היינו נפטרים מכל הוזי ובודי עולם ומשאירים אותם בחוריהם
ואז היית נשאר
ברנש | 11-08-2019 22:59
עם ליכוד כחול לבן ורעם בלד (או איך שקוראים להם)?
44
טרוף מערכות
שלמה | 21-07-2019 14:17
מטורפים תתפצלו עוד וכל הציונות הדתית תשב בבית ביחד עם כל הימין מספיק משיחיסטים מהימין הפילו ממשלות והביאו עלינו את אוסלו. תתאחדו ותרדו מהגג. בחירות זה לא מאמר מערכת זו מערכה.
45
המפלגה הזו זה רעיון מעולה, איפה הייתם עד עכשו
שמאלני | 21-07-2019 14:33
קדימה! עוד מפלגות! עוד מפלגות! תמשיכו! אתם מגישים לנו את השלטון על מגש של כסף. תמשיכו ככה ואנחנו ננצח בקלות.
46
כל הכבוד! מסביר את הדברים יפה מאד
אלי | 21-07-2019 14:46
ועכשיו נותר לנו רק לאחל להם בהצלחה גדולה
47
נועם
אילן אלפונטה | 21-07-2019 14:54
מקסים. מדוייק.מציאותי.וממבריק בפשטותו
48
לא רוצים מפד"ל. תצביעו ש"ס
רחל | 21-07-2019 16:22
חזון, חותם, סבבה. למה צריך מפלגה בכנסת? מה תעשו עם 4 מנדטים, תנהלו את המדינה? לציבור המסורתי יש למי להצביע. הוא בין הליכוד לשס והוא לא מחפש משהו אחר. לא יעזור כלום, אתם לא עוברים את אחוז החסימה. נכון שזה לא הכל, אבל זה הרבה מאד.
49
כבוד אבל
חיים סלח | 21-07-2019 17:14
אני חובש כיפה סרוגה בני לומדים או למדו בהסדר ובישיבות של בני עקיבא וקשה לי להבין למה צריך עוד מפלגה סרוגה אחת הבית היהודי חייבת להיות הבית שלתוכו יכנסו המתונים החרדלניקים והסופר חרדלים כולם יחד תחת אותה כיפה להחזיר הביתה את כול אלה שחושבים שהם חלק מהציבוריות ומצביעים ליכוד רוצים ישיבות רוצים לנהל סוף סוף את הרבנות הראשית ולהחזיק את הכוח לעדים הנכונות איחוד של כול הסרוגים תחת כיפה אחת זה מה שהיה רוצא מרן הרב אליהו זצײל
אחדות
ברנש | 11-08-2019 23:09
לידיעת הציבור דורש האחדות הרב דב ליאור שליטא אומר שלפעמים יש הצבור שלנו קצת עבודה זרה לאחדות אחדות היא דבר מצוין אבל לפעמים בשביל לתקן באופן המושלם לא לוקחים כולבוייניק אלא נגר מקצועי. נעם לא אומרת שהרב רפי וסמוטריץ' לא טובים הם אנשים מעולים הבעיה היא שהם לא יכולים לעשות מה שהם רוצים כאשר הם מייצגים ציבור רחב אשר אינו מסכים על חלק מהערכים או לא חושב שהם כל כך דחופים מול תקציב לישיבות וכדו'
50
אם וכטל מעלי הוא מחסידי הרב טאו
מנחם | 21-07-2019 18:04
הוא כנראה אחד מהעסקנים של נועם וקיבל פרסומת בחנם
51
הציונות הדתית סיימה תפקידה
החרדי מגבעתיים | 21-07-2019 18:58
המדינה הציונית סיימה את דרכה, לאחר 70 שנה מי שהחזיק עד עתה ב'שיניים' את הציונות הייתה הציונות הדתית. ברוך השם לאחר 70 שנה שהוא ההבדל בין דבר קבוע לדבר ארעי (ראה ערך נהר מכזב בגמרא) מגלה הציונות הדתית שהם דבר ארעי חולף ובלוף הציונות הדתית גם תחלוף המדינה הצינית ובמקומה נזכה לראות בעיננו את הגאולה אמיתית והשלימה של הרבי מלך המשיח. ועד שנזכה לראות את הגאולה בפועל ממליץ לציונות הדתית להתאחד תחת דגל אחד בבלוק טכני כדי שהשמאל ההזוי לא יקח את השלטון לידיו.
52
להגיד לא לליכוד. להצביע למפלגה דתית
הגיע הזמן | 21-07-2019 20:21
ולא למפלגת זיגזג
53
לחיות בנועם במדינה יהודית
עם נורמלי | 21-07-2019 20:22
ולא לחסל את מקור הציונות
54
הכל טוב חוץ מזה שלמפלגה כזו אין סיכוי
אני | 21-07-2019 21:29
לקבל יותר ממנדט. פוליטיקה זה כח .ומי שלא מבין את זה מקומו לא בפוליטיקה
55
וכטל היה יורד עלי הרבה בישיבה התיכונית
בוגר קרית הרצוג | 22-07-2019 9:48
היה פוגע בי ומדבר לא יפה מעולם לא התנצל פתאום גידל זקן, שם כיפה גדולה עוסק בחינוך מותר לשאול איפה בדיוק? ונהיה חסיד שוטה של חבורת הזויים מנווה חתיכת ליצן, איפה אני היום ואיפה אתה
אשמח מאוד
דודי | 23-07-2019 12:04
אשמח מאוד ליצור קשר 0544431140
לשון הרע
לשון הרע | 23-07-2019 10:29
אתה יכול לראות איפה אתה נמצא היום, יש היתר הילכתי לרכל על בן אדם כמו שאתה עושה?!רשע!!! כדאי שתכתוב התנצלות!
56
תרוץ לבד ותתרסק. יש לך מספיק כסף להחזיר חובות
עוז | 23-07-2019 11:47
תרוץ לבד ותתרסק. יש לך מספיק כסף להחזיר חובות
57
נועם
אבי שרמן | 31-07-2019 1:16
כל הכבוד אתם אף פעם לא מפרסמים את התגובה שלנו אז לא נגיד לכם מה אנחנו חושבים אבל גבר אחד כן חסר טהרה בעם ואתם הבית היהודי נכשלתם חבל המתכון לניצחון נועם+ עוצמה יהודית