המעשה של עומר אדם הוא לא רק קידוש ה' אלא גבורה
הרב דוד מנחם מתייחס לפולמוס סביב הברכה של עומר אדם לה ענו 50,000 איש 'אמן': "אני מאמין לברכה של עומר אדם. מאמין בכוונה שלו. בעיניי הוא נאזר בגבורה שיש בה נעימות"
הרב דוד מנחם, רב קהילת 'היכל אוריאל' שבמבשרת ציון, מתייחס לפולמוס סביב השאלה האם ברכת 'שהכל' על בקבוק המים של עומר אדם שהביאה 50,000 איש לענות 'אמן', היא אכן קידוש השם או ההיפך.
בעמוד הפייסבוק שלו כתב הרב מנחם: "עומר אדם עשה קידוש ה' או לא? זו השאלה שדנים בה בחלק מהציבור הדתי. הצד המנותק טוען שאין בזה שום מימד של קידוש ה'. ותסלחו לי על השיפוטיות: רק מי שמנותק מהציבור ומההיסטוריה רואה את עם ישראל בכלל ואת המסורתיות בפרט בכלים הלכתיים ותו לא".
הרב מנחם הוסיף כי "רבותינו לא דנו רק את ערך המעשה רק לפי כמה שהוא הלכתי, אלא עד כמה הוא משקף חיבור לקב"ה ולמסורת אבות. לעמוד בעולם מלא ציניות ולעג על אמונה ב"חבר הדמיוני" ולהזכיר שם שמיים, ייתכן בלי כיפה, בתוך קהל מעורב שגם רוקד במעורב, זו גבורה! לא פחות. המסורתיות בדורנו אינה נדרשת להיות רק נעימה ומכילה, אלא לעמוד על מקומה בגבורה של נעימות".
(צילום: משה ביטון)
"אם היינו מכריעים את המעשה רק בכלים הלכתיים היינו מוצאים הרבה בעיות, את חלקם הזכרתי לעיל. אך כשמביטים על המעשה בהקשר המסורתי, יש פה קידוש זכר אבות ואימהות ששם שמיים היה שגור על לשונם, בבחינת "זה אלי ואנווהו אלוהי אבי וארוממנהו".
"אני מאמין לברכה של עומר אדם. מאמין בכוונה שלו. בעיניי הוא נאזר בגבורה שיש בה נעימות. ולמערערים אמליץ לקרוא מה שכתב רבי יוסף משאש זצ"ל כשהתמודד עם עצבנות דתית של רב אחד במכתב נפלא וממנו אביא לענייננו: "ואם בכל זאת אנחנו רואים אותו (את האדם שאינו בעל מסורת דתית ואינו שומר מצוות) שעשה מצווה, אזי חידוש גדול הוא, וראוי לשמוח בו שמחה גדולה. ואם ראית אותו עובר עבירה, תהיה מה שתהיה, אל תשנאהו ואל תזניחהו חס וחלילה.." (אוצר המכתבים אלף תרנז).כמה פשוט ככה נכון".
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו