השוטר שירה בסלומון טקה הוצא לחופשה כפויה מהמשטרה - סרוגים

השוטר שירה בסלומון טקה הוצא לחופשה כפויה מהמשטרה

השוטר בדרגת קצין שירה בסלמון טקה ז"ל הוצא לחופשה כפויה מתפקידו במשטרה, כך החליטה היום (שלישי) מחלקת המשמעת במשטרה, זאת חרף הודעת בית המשפט אתמול כי הוא יכול לשוב לעבודתו

author-image
השוטר שירה בסלומון טקה הוצא לחופשה כפויה מהמשטרה
  הוריו של טקה ז"ל (צילום: נועם רבקין פנטון/ פלאש 90)

השוטר בדרגת קצין שירה בסלמון טקה הוצא לחופשה כפויה מתפקידו במשטרה, כך החליטה היום (שלישי) מחלקת המשמעת במשטרה, זאת חרף הודעת בית המשפט אתמול כי הוא יכול לשוב לעבודתו.

בית משפט השלום בחיפה אישר אתמולל לשחרר את הקצין למעצר בית, בנוסף ביקשו במח"ש בקשו לשנות את העבירה המיוחסת לו מ"הריגה", ל"המתקה בקלות דעת", זאת בשל השינויים שנכנסו לתוקף בעבירות ההמתה.

עם זאת הקצין היורה ימשיך להיחקר וייאסר עליו ליצור קשר עם גורמים המעורבים באירוע.

במקביל, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, הודיעו אחר הצהריים על הקמת צוות מיוחד שיפעל על מנת "להבטיח טיפול יעיל ואפקטיבי מצד משטרת ישראל והמחלקה לחקירות שוטרים בתלונות מצד ישראלים יוצאי אתיופיה".

הקמת הצוות באה בעקבות מספר התייעצויות שהתקיימו בימים האחרונים בצמרת משרד המשפטים, פיקוד המשטרה ומערכת אכיפת החוק על רקע האירועים שהתרחשו בעקבות אירוע מותו של סלומון טקה ז"ל, בעקבותן הוחלט להקים צוות בכיר, אשר יניח בפני היועמ"ש לממשלה, מ"מ מפכ״ל המשטרה ופרקליט המדינה, תוך זמן קצר, מסקנות והמלצות אופרטיביות לשפר את המענה לתלונות כאמור.

הצוות מתבקש כעת, בהמשך לעבודה שכבר נעשתה בנושא, להמליץ על צעדים מעשיים על מנת להמשיך ולשפר את המענה של מח"ש ומשטרת ישראל ולהבטיח בכך טיפול מהיר ואפקטיבי בתלונות.

הכול, כמובן, "תוך שמירה על זכויות השוטרים, ובשים לב לצורך לאפשר למשטרת ישראל למלא את משימותיה כנדרש", הוהבר בהודעה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו