הרשימה המשותפת: אחמד טיבי מסרב להצטרף - סרוגים

הרשימה המשותפת: אחמד טיבי מסרב להצטרף

ארבע המפלגות הערביות לא מצליחות הגיע להסכמים על רקע חילוקי דעות בהרכב הרשימה. מפלגות חד"ש ורע"ם ניסו לכנס מסיבת עיתונאים כדי ללחוץ על בל"ד ותע"ל שמסרבות להצטרף בתנאים הנוכחיים

author-image
הרשימה המשותפת: אחמד טיבי מסרב להצטרף
  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרשימה הערבית המשותפת בדרך לפיצול: לאחר ניסיונות פיוס בין 4 המפלגות הערביות וכינוס מסיבת עיתונאים, הודיעו המפלגות הערביות היום (שני) כי אינן מצטרפות להסכמות להחייאת הרשימה המשותפת לקראת הבחירות.

בבל"ד- בראשות מטאנס שחאדה, נשמעים קולות לעזיבת המפלגה את כנסת ישראל והפיכתה לתנועה שתפעל בשטחים הערביים. המשמעות: מחיקת המפלגה.

כזכור, מפלגות חד"ש – בראשות איימן עודה שכיהן בעבר כראש הרשימה המשותפת, ורע"ם- בראשות מנסור עבאס,  הודיעו על מסיבת עיתונאים כדי להפעיל לחץ על בל"ד ותע"ל – בראשות אחמד טיבי,  להגיע להסכמות על הרכב הרשימה המשותפת וליזום את "ועדת הפיוס" בין כלל המפלגות הערביות.

אולם, לאחר שבל"ד ותע"ל הודיעו כי לא ישתתפו במסיבת העיתונאים – היא נדחתה ליום חמישי כדי להביא למפלגות לחדש את המשא ומתן ביניהן. רקע המחלוקת נעוץ בהרכב הרשימה.

על פי הנוסחה שגובשה בתחילה לאחר פיזור הכנסת, בל"ד, תע"ל ורע"ם יקבלו 2 מקומות ברשימה בעוד מפלגת חד"ש תקבל 4 מקומות בעשירייה הראשונה.

בל"ד ותע"ל דחו את הצעת ועדת הפיוס, וכאמור ביטלו את השתתפותם במסיבת העיתונאים של רע"ם ותע"ל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו