בג"ץ יכריע: קלנר מהליכוד נגד האיחוד עם כחלון - סרוגים

בג"ץ יכריע: קלנר מהליכוד נגד האיחוד עם כחלון

לאחר שהערעור נדחה בבית המשפט המחוזי, ערער חבר הכנסת מהליכוד לבג"ץ ולהורות כי החלטת מזכירות הליכוד ששריינה את ארבעת חברי כולנו - "בטלה בשל אי החוקיות הגלומה בה ובשל כך שהתקבלה בחוסר סמכות"

author-image
בג"ץ יכריע: קלנר מהליכוד נגד האיחוד עם כחלון
  אריאל קלנר באולפן סרוגים

חבר הכנסת מהליכוד אריאל קלנר, ערער הבוקר (שני) לבג"ץ נגד איחוד מפלגת הליכוד עם 'כולנו' של כחלון והשריונים שהובטחו לחברי הכנסת ברשימה.

קלנר, בלי ח"כ מיכל שיר שהייתה עמו במאבק עד כה, עתר נגד מפלגת הליכוד, רה"מ נתניהו, בית הדין של הליכוד, מרכז הליכוד, מזכירות הליכוד, יו"ר מרכז הליכוד בשר חיים כץ, ונגד מפלגת כולנו וחברי הרשימה.

בראיון לסרוגים אמר קלנר כי יעתור לבג"ץ וימצה את כל ההליכים כדי למנוע את השריון של כולנו בליכוד.

לפי שהגשת הרשימות לכנסת יחולו בעוד שבועיים, בראשון לאוגוסט, ביקשו קלנר וב"כ עו"ד שמחה רוטמן לדון בערעור "בהקדם האפשרי", ולהורות כי החלטת מזכירות הליכוד ששריינה את ארבעת חברי כולנו – "בטלה בשל אי החוקיות הגלומה בה ובשל כך שהתקבלה בחוסר סמכות".

בית המשפט המחוזי: דין הבקשה להידחות

כזכור, לפני כמה ימים נדחה הערעור של קלנר בפעם השנייה בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

בדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, דנו בטענות קלנר ושיר שאמרו כי לפי חוק הבחירות סעיף 57 א' אינו מאפשר זאת בתקופה של מעל ל- 90 יום. כמו כן, הגוף היחיד אשר מוסמך לקבל החלטה בנושא שריון מועמדים ברשימת הליכוד הוא מרכז הליכוד, טענו השניים בנוסף.

בליכוד ביקשו במהלך המשפט לדחות את העתירה על הסף, עם זאת עורך הדין של הליכוד אבי הלוי הצהיר לפרוטוקול הדיון כי היה בין המפלגות הסכם פוליטי, לאחר שבליכוד טענו כי אין הסכם שכזה. בתשובת הליכוד נאמר עוד כי כולנו לא פיצלו סיעה, אלא עברו יחדיו בהתמזגות לליכוד וכי מטרת האיחוד עם כולנו היא להגדיל את מספר המנדטים.

לבסוף, השופט קבע כי לאחר שעיין בהכרעת בית הדין של המפלגה ושמע את טענות הצדדים היום בדיון, אני מוצא לא בלי היסוס כי דין הבקשה להידחות.

"נעתור לבג"ץ, נמצה את כל התהליכים".

בראיון סרוגים, על המהלך יחד עם ח"כ מיכל שיר למנוע את השריונים של מפלגת כולנו וכחלון בתוך הליכוד, אמר: "אנחנו לא יוצאים נגד ראש הממשלה, תומכים בו, הוא המנהיג הטוב ביותר שיש כרגע במדינת ישראל. אנחנו מייצגים את חברי הליכוד ומי שנבחר על ידי חברי ומרכז הליכוד ונאמן לערכי הליכוד. אם נכניס אנשים מבחוץ לא בטוח שהם ייצגו את ערכי הליכוד".

ואם החיבור יוביל לעלייה במספר המנדטים של הליכוד? "לא ברור לי בכלל אם 'כולנו' יצליחו להביא את המצביעים והאלקטורט שלהם לליכוד והלוואי ואתבדה. כדי להכניס אנשים מבחוץ צריכים שני תנאים: האחד שיביאו באמת את האלקטורט שלהם, והשני שיהיו נאמנים לערכי התנועה".

קלנר מביא לדוגמא את רועי פולקמן שהתנגד לחוק הלאום וגם לא הצביע בעד פיזור הכנסת – "נגד המטרה שלשמה נכנסו לליכוד". לדבריו, כחלון הוא "בשר מבשרה של תנועת הליכוד ועשה טעות שעזב אבל בהחלט יכולים לקבל את כחלון לליכוד".

ההצעה לפשרה שמביא קלנר הנה ששר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אלי כהן יקבלו את המקומות שהציע נתניהו, מקום 5 ומקום 15, ואילו יפעת שאשא ביטון ורועי פולקמו ישובצו במקומות בסוף הרשימה לאחר חברי הכנסת של הליכוד. באם העתירה לא תתקבל בבית המשפט המחוזי "נעתור לבג"ץ. נמצה את כל התהליכים".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
טמבל.אתה לא מבין שביבי עושה מה שהוא רוצה?
אמיר | 15-07-2019 15:45
2
לך הבייתה טמבל!
אדיוט מושלם | 15-07-2019 16:01
אתה מבקש מבגץ להתערב בקביעת רשימת הליכוד לכנסת?? אחר כך תיצווח שבגץ לא נותן למשול?
3
חייבים את קלנר בכנסת!
לא לוותר | 15-07-2019 16:18
צריך מחליפים לאורן חזן, איוב קרא ונאווה בוקר! אסנת מארק לבדה לא תוכל למלא את החסר! צריך אידיוט נוסף, ודביל מושלם כמו קלנר הוא בחירה מצויינת ומעולה@
להעיף מיד את הקלנר הזה מאיזה גורה הוא בה לנו
יואל אלימלך | 16-07-2019 13:56
אריאל קלנר הביתה ומיד
אריאל קלנר אתה מבחינתי מחוק בליכוד
יואל גואל אלימךך | 16-07-2019 13:53
לא ידעתי שאריאל קלנר כזה טמבל צריך להעיף אותו במיידי מהליכוד וכמה שיותר מהר
השפויים בליכוד
ברוך | 15-07-2019 22:04
קלנר מייצג את השפויים בליכוד !
4
קלנר כל הכבוד
פרדי קרוגר | 15-07-2019 17:05
כחלון הבטיח לבוחריו, ובהם אני, שלא יחבור לליכוד. לצערי, העם יצא כפוי טובה ולא הצביע לכחלון בהיקף הראוי (4 מנדטים במקום 12). כחלון הרים ידיים וכעת מצפה מציבור בוחריו שיפסע בעקבותיו כמו עדר חסר חשיבה עצמאית ויתמוך בנתניהו שבמקום לטפל בשריפות בדרום וביוקר המחיה, טרוד בסיגרים ובשמפניות ורודות. בנוסף לכל האמור לעיל, קלנר צודק במאה אחוז, יש חוקים, כללים ותקנונים שלא ניתן לבטל אותם בהינף יד מתי שנוח לנתניהו. זה תקדים מסוכן, זלזול בוטה בכללים ובחוקים, וצריך לעצור את זה. בגצ, להמשך טיפולכם אודה.
כחלון
קוביה הונגרית | 15-07-2019 17:53
בתכופת כחלון הקודמת בוא יצא מהממשלה וקיבל 10 מנדטים כמה שנים לאחר מכן כששוק התקשורת התמתן ונכנסו מתחרים חדשים ךשוק מה שהכיף את המחירים למטה. גם פה זה יקרה,בעוד כשנתיים יצוצו דירות במהירות הבזק מה שיוריד מחירים וכחלון שוב יקבל את אמון הציבור,אין מה לעשות מהפכה בשוק הדיור לוקחת כמה שנים והציבור יווכח שמחיר למשתכן זוהי תוכנית עובדת אבל זה יקרה רק כאשר השירות יצאו לשוק
5
למה מחזירים לליכוד את העריקים ?
שמואל | 16-07-2019 11:56
כנראה שנתניהו צריך את כחלון בשביל מסירת שטחי יהודה ושומרון לערבים.
6
ליכוד
ייואל | 16-07-2019 13:48
אריאל קלנר מי אתה בדיוק הרי כחלון ואנשיו יותר נאמנים ממך לערכים של הליכוד תתבייש לך חצוף אחד וקטן שכמוך אני אישית מכיר לפחות 15 20 אנשים שיצביו בגללו
7
קלנר
א.ב.י | 16-07-2019 20:21
חהכ קלנר צודק, ואני מתפלל בשבילו שיצליח. חברי הליכוד שלחו ורוצים את קליק בכנסת ולא בפלוקסמן מכולנו שהוא בכלל שמאלני. הוא עלול לערוק מהליכוד במהלך הקדנציה. חהכ קלנר הוא משלנו. עושה רושם מצויין.