צפו: מעצר של 32 חשודים בגניבת מים בהר חברון - סרוגים

צפו: מעצר של 32 חשודים בגניבת מים בהר חברון

הסוף לגניבות המים? הלילה במבצע רחב היקף בחברון נעצרו לחקירה 32 חשודים בגניבת מים ופגיעה בתשתיות מדינה באומדן של 4 מיליון מטרים מעוקבים של מים ובסכום המוערך בעשרות מליוני ש"ח

צפו: מעצר של 32 חשודים בגניבת מים בהר חברון
  צילומסך

לאחר ימים רבים של גניבות מים ביישובי דרום הר חברון, שסבלו ממחסור במים זורים משטרת ישראל עצרה במצע רחב היקף 32 חשודים בגניבת מים ופגיעה בתשתיות מדינה באומדן של 4 מיליון מטרים מעוקבים של מים ובסכום המוערך בעשרות מליוני שקלים.

במשטרת ישראל התנהלה חקירה סמויה בשיתוף לוחמי מג"ב של המשטרה ויחידת הפיקוח של המנהל האזרחי, חברת מקורות וכוחות צה"ל מחטמ"ר חברון, בחשד לגניבת מים באומדן של מיליוני מטרים מעוקבים של מים באזור חברון.

במהלך חקירה מורכבת ומקצועית עלה חשד כי החשודים היו נוהגים להתחבר באופן פיראטי לצינורות של חברת מקורות המזרימים מים לאזור הישובים בדרום הר חברון ובדרך זו פגעו בהספקה הרציפה של המים לתושבי הישובים ופגיעה באיכות המים.החשודים גנבו מים ושאבו אותם לבריכות באמצעות מערכות השקיה וזאת לצורך השקיית מטעים ושדות ומכירתם למפעלים ולתושבי האזור.

על פי החשד פעלו החשודים בשתי חוליות מרכזיות שנוהלו באופן היררכי, ולכל חבר בחוליה היה תפקיד מוגדר. אחת החוליות עסקה בחיבור לתשתיות, שאיבת המים ואגירתם בבריכה והחוליה השנייה עסקה במכירת המים ואספקתם באמצעות משאיות.

הלילה, הפכה החקירה לגלויה עם פשיטת הכוחות על מתחמים, בתים ומתחמי עסקים שבבעלות החשודים. במהלך פעילות הכוחות נעצרו לחקירה 32 חשודים בחשד לפגיעה בתשתיות מדינה וגניבת מים..

לאחר מכן, בשעות הבוקר הוחרמו על ידי יחידת הפיקוח במנהל האזרחי ומנהלת התיאום והקישור בחברון 12 מיכליות מים שהופללו בגניבת מים ונתפסו תשתיות צנרת שבאמצעותם בוצעו חיבורים בלתי חוקיים לקווי מים מוסדרים ובוצעה אכיפה נגד בריכות פיראטיות. בנוסף, בוצעאכיפה של קידוח מים בלתי חוקי הנמצא בשטח B.

במהלך השנה האחרונה בוצעו על ידי יחידת הפיקוח במנהל האזרחי 1,450 פעילויות אכיפה נגד גניבות מים. כמו כן, התקיימו מספר מבצעי ניתוק חיבורים פיראטיים בשטחי B שאושרו באופן חריג.

למנוע פגיעה במרקם החיים

מפקד מרחב חברון, נצ"מ דודי חיון אמר:"יצאנו הלילה למבצע רחב היקף שבו נטלו חלק גורמים רבים, במטרה להשיב ולהעניק לתושבי האזור אספקת מים תקינה ולמנוע פגיעה במרקם חייהם ופגיעה בתשתיות המדינה. אנו פעלנו ונמשיך בפעילות נחושה ועקבית, לצד יתר גורמי האכיפה, לתפיסת חוליות עבריינים ולהבאתם לדין במלוא החומרה.

קצין מטה מים במנהל האזרחי, רועי אסייג, אמר:"המנהל האזרחי רואה חשיבות רבה בכל הנוגע לתחום המים ולוקח חלק אקטיבי במאבק נגד גניבות המים באזור יהודה ושומרון. מבצע המים הממוקד שהתקיים היום ממחיש את שיתוף הפעולה ושילוב הזרועות בין המנהל האזרחי למשטרת מחוז ש"י, חברת מקורות, רשות המים וכוחות הביטחון באזור שמטרתו לייצר הרתעה ולהביא למיגור התופעה".

סמנכ"ל תפעול בחברת מקורות, דני סופר מסר כי: ״חברת מקורות פועלת בתיאום מלא עם משטרת ישראל למיגור תופעה של גניבות מים, הגורמת בין היתר לפגיעה במשאב הלאומי ולפגיעה כלכלית חמורה. כנגד שכלול שיטות הגניבה מפעילה מקורות, בשיתוף הגורמים הרלוונטיים, אמצעים מיוחדים לאיתור וסיכול של אותם פורעי חוק.״

מדובר בטרור מים לכל דבר

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי :"אנו מברכים את חטיבת יהודה, המנהל האזרחי, חברת מקורות ומשטרת ישראל, מדובר בטרור מים של ממש, לערבים לא חסר מים, יש להם את המקורות שלהם אך כחלק מהשתלטות על שטחי C הם נדרשים למים עבור חקלאות ומגורים חדשים ומרוחקים. זהו חטא על פשע ולא ייתכן מצב שבו אזרחי ישראל, המשלמים למדינה מסים כשורה, ממשיכים לסבול בעוד הגנבים ממשיכים ליהנות מאספקה תקינה של מים באין מפריע. אנו פועלים יחד עם רשויות המדינה כדי להפסיק את הטירוף הזה. ולשמחתי המבצע הלילה יחד עם פעולות מתמשכות למימוש סמכות הריבון, הם כיוון חיובי. הולך ומתברר עוצמת המנגנון שפועל בשטח כנגד ריבונתה של המדינה, אני קורא לשר הביטחון להגיב בהתאם ולשלש את האכיפה בשטח על מנת לעצור את כרסום בריבונות, פגיעה בתושבים והפסד כפסי גדול למדינת ישראל."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
זה לא ייגמר אם לא תגרש
סילוק הערבי הוא ברכה | 15-07-2019 15:56
יש למישהו שאלות איך נראית נאכבה שנייה? שאלו אותן כאן
2
גירוש מיידי
פינקלשטיין | 15-07-2019 16:40
לגרש את המחבלים האלה מהארץ.
3
בית משפט ישחרר אותם מהר,''ירחם עליהם''
יעקב | 15-07-2019 17:41
בושה לנו ותודה למשטרה
4
הבראה
יצחק אשכנזי | 15-07-2019 20:32
עובודת שירות. חחחחחח ולימודים
5
אתר נכבד
נתן כהן | 15-07-2019 21:46
עם כל הכבוד לאתר סרוגים.... אבל למה קופצות תמונות באתר שלכם של בחורות עם בגד ים חצי ערומות??? זה מה שסרוגים מציע