משפחת טקה דורשת: "הרשו לנו לעיין בחומרי החקירה" - סרוגים

משפחת טקה דורשת: "הרשו לנו לעיין בחומרי החקירה"

בני משפחתו של סלומון טקה פנו לפרקליטות המדינה בדרישה לעיין בחומרי חקירת האירוע- זאת על רקע הדיווחים על חיזוק גרסת השוטר שטען כי הוא ירה לרצפה. לדבריהם, "הנסיבות מטילות ספק ביחס לתקינות ההליך"

משפחת טקה דורשת: "הרשו לנו לעיין בחומרי החקירה"
  בני המשפחה של סלומון טקה ז"ל (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

לאחר פרסום ההתקדמות בחקירת אירוע הירי של סלומון טקה ז"ל וחיזוק גרסתו של השוטר, לפיו הנער נפגע מנתז לאחר שהקצין ירה לרצפה, בני משפחת טקה פנו היום (חמישי) לפרקליטות המדינה בבקשה חוזרת לעיין בחומרי חקירת האירוע. בדבריהם דרשו לקבל את חומרי החקירה המלאים בטרם העברתם להכרעת הפרקליטות.

"בצעד חריג, המחלקה לחקירות שוטרים הפיצה לתקשורת את ממצאי הדוח הבליסטי שנערך במסגרת החקירה בעניין הירי שהביא להריגתו של סלמון" נטען במכתב. "אנו מופתעים ומצטערים במיוחד על רקע דחיית בקשתנו, בסמוך לפני הפרסומים, לעיון בחומרי החקירה וזאת מבלי שבפגישה צוינה על ידכם כל נטייה או מסקנה מסתברת מהחקירה, בטענה כי לא ניתן לעשות זאת בטרם החקירה תושלם".

לדבריהם, "הפרסומים – הן הפרסום הרשמי והן פרסומים אחרים, המיוחסים למח"ש – מצטרפים לשורה ארוכה של נסיבות חריגות שאופפות את תהליך חקירת המקרה, אשר מטילות ספק ביחס לתקינות ההליך, ולמצער אינן תורמות להפחתת חוסר האמון במשטרה וברשויות האכיפה האחרות – מטרה המשותפת לכולנו. לאור כל זאת, אנו עומדים על הבקשה לעיין בחומר החקירה על מנת לתת לנו הזדמנות להשמיע את עמדתנו ביחס אליו בטרם גיבוש החלטה על-ידי פרקליט המדינה בדבר העמדה לדין".

כזכור, בתחילת השבוע עורכי הדין המייצגים את המשפחה נפגשו עם ראש מח"ש, קרן בר מנחם, לשיחה על חקירת אירוע הירי שהוביל למוות. במהלך הפגישה נציגי המשפחה ביקשו לקבל את דוח הנתיחה שלאחר המוות ואת תוצאות הבדיקה הבליסטית, ונענו שהדבר יישקל והם יקבלו תשובה בקרוב. לדברי המח"ש, מהחקירה עולה שהירי אכן בוצע לכיוון הרצפה וריקושט ניתז הוא שפגע בטקה וגרם למותו. עם זאת, בפגישה לא נאמר לנציגי המשפחה איזו עבירה יש בדעת מח"ש לייחס לקצין המשטרה.

אמש פורסם בחדשות 12 כי שרידי DNA של טקה ז"ל נמצאו על אחת האבנים שהתגלו בזירת הירי- כשעל פי ההערכות ייתכן כי טקה זרק אבן על השוטר לפני שנורה. עם זאת, עו"ד איציק דסה- שמייצג את משפחת טקה- טען כי "צריך לקחת בחשבון שלשוטר היה מספיק זמן לחבל בזירת האירוע, ואני לא פוסל את האפשרות שהוא שתל בעצמו את האבן בזירה לצורך שיבוש חקירה. המצב הוא לא שסלמון הלך ותקף את השוטר, ואז הוא קם וירה, אלא הפוך לגמרי – מי שיזם את האירוע זה השוטר. כרגע מנסים לצייר את סלמון כאילו הוא היה המסוכן, וזה ממש לא המצב. אדם שירה בנער ורוצה להציל את עורו מסוגל לעשות כל דבר, כולל לחבל בראיות בזירת האירוע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
היגזימו
דודו | 11-07-2019 10:52
אין לי בעיה עים האטיופים בגלל הצבע. אלה ההיתנהגות המילטנתית. והאגרסבית שלהם. כל העליות סבלו השפלה במהלך הקליטה. ולא הגיבו כזה קשה. אישית לא נוח לי איתת כל מילה מיותרת הופכת לריב
למגיב דודו
התמים | 11-07-2019 11:20
אתה צודק בהחלט. בנוסף, הטענה שהשוטר חיבל בזירה ושתל אבן ועליה ד.נ.א של המנוח היא טענה חמורה שלא לומר הזויה. אין ספק שמימצאי החקירה יועברו למשפחה - בסיום החקירה. לא צריך סתם להתלהם.
2
עים כל הצער הבן שלך היה שיכור והשוטר היה בסכנ
ע | 11-07-2019 11:15
תחנכו את הנוער האתיופי שמשרה פחד על אזרחים תמימים
3
לאור כל ההתפתחויות של החקירה מעדיף לגבות שוטר
אייל | 11-07-2019 12:00
מתי העדה אתיופית ירדו מהעץ ולא יקשרו את הבעיות שלהם לשוטר הנקי כפיים שפעל כהלכה ,וזאת לאור מה שכתוב באינטרנט מאותו אירוע דוחה של נערים עבריינים .
4
משטרה חוקרת משטרה
משטרה חוקרת משטרה | 11-07-2019 21:51
משטקה שחוקרת משטרה לעולם לא תוכל להיות אובייקטיבית, נטולת פניות או אינטרסים.
זהו שלא המשטרה חוקרת
רון | 12-07-2019 18:01
ממציאים קישקושים ומאמינים בהם. מחש גוף ששייך למשרד המשפטים והשוטרים ממש אבל ממש לא סובלים אותם ומחש ממש לא עושים הנחות לשוטרים
5
הציבור דורש לפרסם את כל התיקים של טקה
בן | 12-07-2019 17:58
את כל העבר שלו כולל הכל ונראה בכמה אנשים פגע עד הגיעו לגיל 19
6
השוטר חייב לתבוע על הוצאת דיבה
בן | 12-07-2019 18:02
מכל מחבל שקרא לו רוצח. המשפחה הזו שגידלה עבריין אלים חייבת לשלם
7
משפחה צודקת
שמואל | 13-07-2019 22:55
אין להאמין לשוטר! כל התירוץ הזה שהכדור פגע בריצפה וניתז למנוח נראה כסיפור מצוץ מהתחת של השוטר. יש פה טיוח של החקירה וחיפוי על שוטר רוצח ושקרן עי מחש, מי שאמור לתת דין וחשבון על שוטרים הסורחים בתפקידם. היד קלה על ההדק כשמדובר באתיופי וגם סגירת התיק וטיוח החקירה קלה כשמדובר באתיופי, לכן המשפחה צודקת בעיון חומרי החקירה והקמת ועדת חקירה מלכותית שתשים סוף למקרי הרצח של אתיופים עי המשטרה.