האם בכלל צריך מפלגה דתית-לאומית? שמא עדיף שכל אדם דתי יצביע בעד המפלגה הקרובה לנפשו ,וישפיע בה השפעה ברוכה של יראת שמים?
שאלה גדולה היא זו. בכלל, היה עדיף שלא תהיינה מפלגות כלל, אלא מפלגה אחת גדולה: כלל ישראל. אבל לא זכינו, ונחרבנו בגלל שנאת חינם. ב"ה, היום אין באומתנו שנאת חינם, אך יש עדיין פירודים ופילוגים, מה שגם בא לידי ביטוי בריבוי מפלגות.
ואם כך הם פני הדברים, אין לנו ברירה אלא להקים מפלגה אשר עניינה יהיה לחבר את מדינתנו לאבינו מלכנו, לא רק הפרט, אלא הכלל. אם לא נעשה זאת, חס וחלילה הכלל יתייבש, והלאומיות היבשה תציג את מדינתנו על תהום הכליה.
ודאי העם היושב בציון, צדיק וישר הוא, אך לא נוכל להעלים עין מזה שאיננו יושבים בחלל ריק, אלא רוחות רעות וטמאות נושבות עלינו בלי הרף ממדינות המערב, ובמיוחד דרך התקשורת שהיא ארג כזבים.
אנו נמצאים כעת תחת שלטון "המלכות הרביעית", היא "אדום" אשר חז"ל הגדירוה כ"תהום" (בראשית רבה ב, ד). המובן של תהום הוא תוהו, אין, מחיקת כל הערכים, אימפריית הריק. אותו מהלך של הריסת הערכים הולך ומתעצם. תוכן החיים מצטמצם לאכילה ושתייה, שינה והנאה, עבודה ומנוחה. הכל ממוסחר, הכל מותר – בתנאי שאינו פוגע בזולת. כל זהות בעלת משמעות בריאה הולכת ונמחקת. אין איש ואשה, אין יהודי וגוי, כל אחד מחליט מה הוא רוצה להיות. הכל ריק. אין עומק אידיאולוגי, אין אמונה בכלום. חיה ותן לחיות. ומה הם החיים: אכילה, שינה, כסף, טלוויזיה. אין מהות פנימית. כל אחד מחליט מהו. ואקום. אין אמת. פוסט-אמת. כל הרעיונות מותרים.
באופן פראדוקסאלי. אותה תרבות של ריק כועסת על מי שיש לו ערכים, כגון משפחה. פתאום אין לה סובלנות. זה מזכיר את פרדוקס הסובלנות של קרל פופר Karl Popper כלפי חסרי הסובלנות, The Paradox of Tolerance. הריק האידיאולוגי מפחד מערכים. הוא מגן על עצמו על ידי שטיפת מוח מתמדת באמצעות התקשורת. בזמנו, מרקס אמר: הדת היא אופיום להמונים. עתה הניאו-מרקסיסטים אומרים: התקשורת היא אופיום להמונים. כל יום, אותה שטיפת מוח של ריק.
אותו ריק אינו חופש אלא עבדות, עבדות לריק, עבדות לפריצות, עבדות לאנטי-אמת. הוא נגרר למעגל קסמים: לצרוך, לחסוך, לאכול, לקנות, ללוות כסף מהבנק כדי לקנות דירה. זה השילוש הקדוש: עבודה-הנאה- שינה.
אין יהודי, אין גוי. יש אזרח. אזרח הארץ, אזרח העולם, מדנית כל אזרחיה. אין אלוהים. יש אלוהים המותאם לתחושותי. אלוהים של התרגשות ילדותית חוויתית, פלסטלינה רגשית.
מרן הרב קוק קיווה שהמזרחי, המפלגה הדתית-הלאומית דאז, תהיה בחוד התחייה הלאומית, ותטביע בה חותם של קדושה. מהר מאוד, הוא ראה שזה חזון שווא, כי המזרחי הוא פשרן, פשרן מתוך אידיאל. המפלגה הדתית- לאומית לגלגוליה השונים הולכת ונעשית יותר פשרנית מים ליום. כבר קשה לכנות אותה דתית-לאומית. המקף הקדוש התפוגג. אפשר לקנות אותה בכסף, במשרות, בתשוקה של מציאות חן. הרוח המערבית קונה את הכל בכספה הטמא: משרד החינוך, משרד הרווחה, משרד הבריאות, הצבא, ועוד. הכסף יענה את הכל.
אגב, פשרנות זו אינה מניבה פרי. הפשע לא משתלם. מספר המנדטים הולך ויורד. העם היושב בציון אינו אוהב מים לא חמים לא קרים. הוא אוהב כיוון ברור, הוא אוהב מנהיגות ראויה לשמה. אשרינו שעמנו בריא. הנהגתנו חולה ועמנו בריא. לכן מגיעה לו מפלגה שתילחם בלי חת ובלי מורא, בעד חיים של אורה.
אשרינו שזכינו לעם, מתוך כך נזכה לחדש את המלוכה, את המפלגה של העם, המפלגה של האור.
מה דעתך בנושא?
31 תגובות
7 דיונים
יהושע
אין באומתנו שנאת חינם הרב אבינר - הטובל ושרץ בידו - מפיץ ללא הפסקה הכפשות והשמצות נגד ה"מזרחי" . אלמלא "המזרחי" ועד...
אין באומתנו שנאת חינם הרב אבינר - הטובל ושרץ בידו - מפיץ ללא הפסקה הכפשות והשמצות נגד ה"מזרחי" . אלמלא "המזרחי" ועד לא מזמן המפד"ל לא היה היום הרב אבינר ראש .ישיבת עטרת כהנים. הרב אבינר היה בתחילת דרכו רב קיבוץ "לביא" ועתה הוא יורק לבאר ששתה ממנה.
המשך 18:35 12.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ליאורזוס
אבינר מסתיר דעות חשוכות ,שמרניות ומפלות מאחורי מילים יפות. מציג את עצמו כאיש מלא תוכן ואידיאולוגיה וכל מי שהוא לא הוא- כנראה שהוא ריק, צורך תקשורת וכו...אבינר דעותיך מיותרות וחבל...
אבינר מסתיר דעות חשוכות ,שמרניות ומפלות מאחורי מילים יפות. מציג את עצמו כאיש מלא תוכן ואידיאולוגיה וכל מי שהוא לא הוא- כנראה שהוא ריק, צורך תקשורת וכו...אבינר דעותיך מיותרות וחבל שאדם כמוך מקבל צינורות השפעה כל כך חזקים. אגב, אתה משתמש בכלי תקשורת כדי להפיץ דעותיך.
המשך 13:54 12.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חוסר ערכים?
שומע פה דיבורים גהוהה גהוהה. היה עוד רב גדול שדיבר באותו פאתוס וחמד אדת איש... חלאס. לא טוב בעיני כבודו החופש שיש היום לציבור? מה עדיף? השלטון החשוך של הרבנים הנואפי בסתר? חוץ...
שומע פה דיבורים גהוהה גהוהה. היה עוד רב גדול שדיבר באותו פאתוס וחמד אדת איש... חלאס. לא טוב בעיני כבודו החופש שיש היום לציבור? מה עדיף? השלטון החשוך של הרבנים הנואפי בסתר? חוץ מהרב שמואל אליהו כמה רבנים יצאו חוצץ כנגד מעשיו הפסולים של הרב מהדרום? ואני מתכווחן על מה שהוא כבר הודה?? הטם כבוד תורתו כבר הוקיע את הרב הנל וקרא לו לרדת מתפקידו? אם אתם בעלי מחשבות יבוא בעל המחשבות וייפרע מכם. כולכם. בושנ וחילול ה'
המשך 06:47 12.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שוקי
.
18:49 12.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נחום
אחרי ההיתנתקות והמעשים בעזה אין למפלגה כזו שום תועלת כמו החרדים שדועגים לכיסם כך הדתיים הלאומים צרכים לדעוג לכיסם ןלזה צריך שיהיה דתי בראש
06:35 12.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהודי פשוט
ככ עצוב לראות אנשים ( לדעתי מדובר במתחזים לדתיים, רק חבל שאתר סרוגים מפרסם כל מודעה שמעלים כאן) שלא טעמו טעם תורה ומרשים לעצמם לחלוק על גדולי דור, גם אם...
ככ עצוב לראות אנשים ( לדעתי מדובר במתחזים לדתיים, רק חבל שאתר סרוגים מפרסם כל מודעה שמעלים כאן) שלא טעמו טעם תורה ומרשים לעצמם לחלוק על גדולי דור, גם אם נגיד שיש בהם ריח של תורה ודעה, היכן הענווה?! גם אם לדעתך אתה מבין יותר, יש דרך איך להגיב... ככ מגוחך שהאתר כותב מתחת לכתיבת התגובות כאן 'אין לשלוח תגובות...לרבות דברי הסתה דיבה ולשון הרע..' ודברי לשון הרע והסתה נגד הרב אבינר מעלים בלי בדיקה לתוכן התגובה. למסקנה גם מי שחושב אחרת..אדרבה נשמח כולנו לאיחוד מפלגות אף אחד לא ירצה לראות בשלטון שמאל או ערבים, אז במקום לדבר על גדולי דור בואו נצא ונתאחד נחזק את המנהיגים שלנו שיבינו שאין משחקים ..כל אחד מחמם את הכיסא שלו..צריך להילחם להציב מטרות על אחדות ישראל, קדושת השבת, גאולת הארץ, להבין שאנחנו דור הגאולה עם כל המחויבויות שיש בכך שנזכה
המשך 15:27 11.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מה קרה לממלכתיות?!
דומני שיש כאן פגם ביראת שמיים. חוסר ביטחון בגאולה שהקב"ה מוביל אותנו לקראתה.
14:15 11.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אחי לא הבנת כלום
ממלכתיות לא אומרת שהכל מושלם אלא שה' מוביל את העולם לגאולה ומדינת ישראל זה סימן (מהנביאים יחזקאל לו\לז ועוד) שהקץ דוחק ,
00:01 14.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
danny david
אינני מסכים עם מה שכתב הרב. המפלגה שח הציונות הדתית הופכת ליותר ויותר חרדלי"ת וחניוקית . אם נביט בספרי ההיסטוריה, ההישגים הגדולים ביותר בתחום יחסי דת- מדינה היו בזמן...
אינני מסכים עם מה שכתב הרב. המפלגה שח הציונות הדתית הופכת ליותר ויותר חרדלי"ת וחניוקית . אם נביט בספרי ההיסטוריה, ההישגים הגדולים ביותר בתחום יחסי דת- מדינה היו בזמן המפד"ל של בורג , ורהפטיג והמר , מפלגה פשרנית. אין שום יומרה שמפלגה פוליטית תכתיר את מלך המשיח ו8תאג להביא את הגאולה השלמה.
המשך 13:11 11.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אפללו מאור
הרב אבינר הנכבד טועה ובעצם בחטא לשון הרע על קבוצה וחלק מהעם שה' אוהב אותו מאוד. לבל נשכח שבית שני חרב אע"פ שהיו זהירין במצוות וכל וסת טובה הייתה בהן...
הרב אבינר הנכבד טועה ובעצם בחטא לשון הרע על קבוצה וחלק מהעם שה' אוהב אותו מאוד. לבל נשכח שבית שני חרב אע"פ שהיו זהירין במצוות וכל וסת טובה הייתה בהן ולמה חרב כאשר הגעתי ללמוד במרכז הרב ישר היו מלמדים את ההקדמה של הנצי"ב לספר בראשית שכל קבוצה בזמן בית שני הייתה צדיקה מאוד במצוות ולא פשרנית ולא קיבלה בשום אופן את הקבוצות האחרות וטענו. שאין להם מקום ורק התורה שלהם היא התורה הטהורה וכך התפתחה השנאה.ועוד דבר לרב הנכבד כבר אמרו חז"ל שאין לומר דבר שאינו נשמע והוא נכשל בזה כמה פעמים וגרם לחילול ה לצערינו רב שהרבה מעריכים אותו.
המשך 12:11 11.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יוסי
האם צריך לראות ולשמוע כל יום למה כל העולם לא בסדר.
12:09 11.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מוטי
הרב אבינר
11:54 11.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חמי
זה שנאמן לתורה?
17:28 11.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר