בגרמניה מודאגים, אך מרקל מרגיעה: "אני בסדר גמור" - סרוגים

בגרמניה מודאגים, אך מרקל מרגיעה: "אני בסדר גמור"

לאחר שאנגלה מרקל תועדה בפעם השלישית כשהיא רועדת מול המצלמות, בגרמניה עלו חששות לגבי מצבה הבריאותי- כשרבים העריכו שייתכן והיא תפרוש מוקדם מהמתוכנן. הקנצלרית מצדה ניסתה להרגיע את הרוחות: "אני בסדר גמור"

author-image
בגרמניה מודאגים, אך מרקל מרגיעה: "אני בסדר גמור"
  מרגישה בסדר גמור? קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמש (צילום מסך)

יום לאחר שתיעוד מדאיג נוסף הציג את אנגלה מרקל כשהיא רועדת מול המצלמות, קנצלרית גרמניה ניסתה להרגיע את החששות לגביה במדינה ואמרה כי היא נמצאת במצב בריאותי טוב.

"אני בסדר גמור, באמת שאין שום סיבה לדאוג" אמרה הבוקר (חמישי) במסיבת עיתונאים. "אני אצטרך לחיות עם זה תקופה, אבל כמו שזה הגיע, כך יום אחד זה ילך וייעלם".

עם זאת, בתקשורת הגרמנית החלו להעלות חששות לגבי מצבה הבריאותי של מרקל, שתועדה רועדת שלושה פעמים בחודש האחרון. רבים תהו עם המנהיגה הגרמנית, שתחגוג בשבוע הבא יום הולדת 65, עובדת קשה מדי- כשייתכן שהלו"ז הצפוף שלה מתחיל לגבות ממנה מחיר. "מצבה הבריאותי של אנגלה מרקל הוא עכשיו עניין פוליטי" אמרו בעיתון ה"בילד" הגרמני בעקבות התיעוד אמש. "בשלב הזה כבר לא קל כל כך להבין את השתיקה והיחס המבטל של הממשלה. במקרה שסימנים של חולשה פיזית או נפשית מופיעים לעיתים קרובות, הממשלה צריכה לחשוב שוב על טקטיקת ההתחמקות שלה, אחרת השמועות יפתחו חיים משל עצמן".

בלשכתה של מרקל סירבו למסור פרטים על מצבה הרפואי- זאת בניגוד למקובל במדינות אחרות, בראשן ארה"ב, שם הרופא של הנשיא מפרסם מדי שנה דו"ח על מצבו הבריאותי. מרקל כבר הודיעה כי היא תפרוש מתפקידה בסוף הקדנציה הרביעית שלה בשנת 2021, אך בעקבות האירועים האחרונים הועלו ספקולציות רבות על כך שהיא תפרוש מוקדם יותר ממה שתכננה. הקנצלרית מצידה הבהירה כי אין כל שינוי בתכניות, ואמרה כי "אני משוכנעת שאני כשירה לתפקיד".

כאמור, בחודש האחרון תועדה הקנצלרית כשהיא רועדת בשני אירועים שונים, בפעם הראשונה בקבלת פנים לנשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי, ובפעם השנייה תועדו הרעידות של הקנצלרית במסיבת עיתונאים עם נשיא גרמניה וולטר שטיינמאייר. אמש הוצג התיעוד השלישי, שהתרחש במהלך קבלת פנים לראש ממשלת פינלנד בברלין. מרקל התייחסה לנושא לאחר הפעם הראשונה בה תועדה רועדת ואמרה כי היא סבלה מהתייבשות: "שתיתי כמה כוסות מים שהייתי צריכה ככל הנראה, אני בסדר". לאחר הפעם השנייה בה תועדה רועדת, גורמים בממשלה אמרו כי מדובר באירוע פסיכולוגי, כשהזיכרון של התקרית הקודמת עורר תגובה דומה במצבים זהים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
רעידות מרקל
משגיח | 11-07-2019 12:37
איזו תרופה פסכיאטרית ככל הניראה עלולה להביא לתופעה כזו ?