"עוד דקירה בלב": יעל ויסמן בפוסט מטלטל - סרוגים

"עוד דקירה בלב": יעל ויסמן בפוסט מטלטל

אחרי פרסום גזר הדין נגד המחבלים שרצחו את בעלה, יעל ויסמן פרסמה פוסט קשה בו היא מבהירה כי איבדה אמון במערכת המשפט: "לכזאת דקירה בלב ממערכת המשפט המייצגת את המוסר והצדק האנושי, לזה לא ציפיתי"

"עוד דקירה בלב": יעל ויסמן בפוסט מטלטל
  (צילום: באדיבות המשפחה)

יעל ויסמן, אלמנתו של ינאי ויסמן הי"ד שנרצח בפיגוע דקירה בסופר רמי לוי בשער בנימין בעת שניסה להשתלט על מחבל עם סכין, פרסמה פוסט מרגש ומטלטל בו היא מותחת בקורת על גזר הדין שבית המשפט גזר על שני רוצחיו.

כזכור, אתמול בית המשפט הצבאי ביהודה עונשי מאסר של 35 ו-32 שנים וכן פיצוי כולל של 2.5 מיליון שקלים על שני מחבלים שהורשעו בעבירה של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת רצח, ועבירות חמורות נוספות. שמות המחבלים לא פורסמו לנוכח היותם קטינים.

נטע, שאלת אם אבא באמת לא יחזור

בפוסט שפרסמה, כתבה יעל ויסמן: "רק בשבוע שעבר ישבנו בבית, את ואני, נטע, מחובקות בספה. הסתכלת עליי בעיניים הכחולות שלך ושאלת אם באמת אבא לא יחזור, כי את מתגעגעת כבר יותר מידי זמן, ותכף את בת 4 והוא בטח יבוא לתת מתנה ליום ההולדת. המשכת לשאול איך אבא מת ואם זה כאב, וכשסיפרתי לך על אותם אנשים רעים שאבא ניסה להגן עלינו מפניהם שאלת אותי אם יום אחד הם יוכלו להגיע גם אלינו. אמרתי לך שלא, שהם בבית כלא. רחוקים מאיתנו, כי מי שעושה מעשה כזה נורא לא יכול לחיות לצידנו. אבל המשכת להתעקש ושאלת אם לתמיד הם יהיו שם. רציתי להבטיח לך ולהגיד שכן אבל פשוט חיבקתי אותך ואמרתי לך שאני כאן לתמיד וזה מה שחשוב".

כנראה שהחיים של אבא שווים 35 שנה

ויסמן התייחסה לעונש שהוטל על המחבלים וכתבה: "35 שנה. זה מה שכנראה החיים של אבא ינאי שלנו שווים פה. 35 שנה זה מה ששווה הכאב האינסופי שאנחנו חווים פה מאז שינאי לא איתנו פה. אני מקבלת הרבה טלפונים והודעות מכם, ,מתעניינים ,שואלים מה אני חושבת. אז בואו ואגיד לכם, שאני לא מופתעת. מאוכזבת- כן, מאוד. הייתה בי טיפת תקווה שאולי אני טועה".

"תבינו, הייתי שם בבית המשפט. ישבתי והסתכלתי איך בני המשפחה שלנו, של ינאי עולים בגבורה אחד אחד לדבר מול השופטים והמחבל רק כדי לנסות ולהסביר את האובדן שאנו חווים. לנסות לצעוק את המוות של ינאי. וכשעליתי לדבר, נעמדתי ולכמה שניות רק הבטתי בשופטים והבנתי, שלא משנה מה אגיד הם בוחרים לא להקשיב".

אף שופט לא הסתכל עליי

במשך דקות ארוכות דיברתי על המציאות המטורפת שאני חווה, על האובדן, על הסיוטים שלא נגמרים. לא היה שופט אחד שהסתכל עליי. וכשנתנו למחבל לדבר זה היה בכלל סיפור אחר. אותו אדם שבכלל לא צריך להיות לו זכות להמשיך להתקיים פה, אותו מחבל שרצח את ינאי שלי הצליח לגרום לשופטים להסתכל עליו במבט מרחם.

חשבתי שידעתי כבר הכל על כאב, כמה כואבת המציאות יכולה להיות. כמה אפשר להתאכזב ולהיפגע. וכאן בבית המשפט נוכחתי שתמיד אפשר לשבור את שיא הכאב. כאן הבנתי שהשתגענו. אם אותו מחבל שפל הצליח בשני משפטים לגרום לשופטים לרחם עליו, בעוד שמשפחה שכולה שלמה שעולה לדבר אחד אחד ולספר על האין חיים שהיא חיה אפילו טיפת התייחסות לא קיבלה, הבנתי כמה השתגענו.

בוחרת לא להתעסק במשפט יותר

בסוף דבריה כתבה ויסמן: "אתם שואלים אותי? אני בוחרת לעזוב, ולא להתעסק יותר במשפט. לא מצפה יותר לכלום. כרגע אני מאוכזבת וכואבת. לא חשבתי שצדק אמיתי יעשה כאן, כי אף אחד לא יחזיר לי את ינאי. אבל לכזאת דקירה בלב ממערכת המשפט המייצגת את המוסר והצדק האנושי, לזה לא ציפיתי. סליחה ינאי שלי. הלוואי והמציאות הייתה אחרת. הלוואי והיית פה והייתי יכולה להסתכל עליך ולהגיד לך סליחה. בשם המדינה, בשם כולנו, ובשמי נבוא אליך, להיות איתך, לשיר, לכאוב ולבכות את הכאב שלנו. נגיע המשפחה וחברים וגם מי שלא זכה להכיר אותך לחלקת הקבר בהר הרצל שישי הקרוב12.7 ט' בתמוז בשעה 10:00 בבוקר. אנחנו מזמינים את כל שרוצה להצטרף אלינו, לזעוק את צעקתך ביחד, לבוא ולהיות איתך ואיתנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
בית משפט בזיון
איתי | 11-07-2019 10:08
חולרות
2
אין חוק מוות חובה לרוצחים- כשלון של הממשלה
צדק | 11-07-2019 10:10
נתניהו אמרת שכל מה שאתה רוצה עובר אצל ארדואן הרוצחים היו מתים נתניהו 11 שנים רוה''מ ולרוצחים יש קייטנה בבתי הכלא בישראל השכלה תארים ביקורים הכל ממשיך יש גם דמי כיס לרוצחים מתי תתעורר ותביט על האזרח הקטן מתי תפסיק לתמוך בחמא''ס במנהיגיו ברוצחיו די לפחד
3
אני מבין את הכאב אבל לא מבין את הסוגיה
ישעיהו | 11-07-2019 10:54
הכאב בגדול של יעל שנותרה אלמנה עם ילדה צעירה הוא מובן ומעורר הזדהות גדולה. מה שאני לא מצליח להבין הוא מדוע גזר דין של 35 שנה בכלא הוא לא מספיק גבוה ולמה נדרש גזר דין מוות. האם גזר דין מוות יחזיר את בעלה לחיים? האם גזר דין מוות ימנע את הכאב שלה ושל ילדתה? האם גזר דין מוות באמת יכול למנוע פיגועים עתידיים? האם גזר דין מוות יכול לפתור את הסיכסוך הישראלי-פלסטיני?
אתה תמים
שלמה בן- דוד | 15-10-2019 15:00
לצערי אתה נתפס לתירוצים של אנשים מתוכנו שרוצים להחליש אותנו. מול ערבי תמיד היה חזק יותר,נחוש יותר וחד משמעי בתגובות כלפיו.לצערנו או אולי לשימחתנו אלא,אנשים עם תפיסת עולם פרימיטיבית,שיבטית וחייתית.
תשובה לדברי ישעיהו
אורי | 12-07-2019 13:14
האם זה לא יכול להפחית ברמה דרסטית את כמות הפיגועים? האם לא תהיה הרתעה גדולה יותר כאשר הפספוסים הקטנים האלה רואים שזה עולה להם בחיים שלהם? כל ערבי רוצה רצוח כדי לקבל תואר בכלא עם תנאים של מלון! למה לא לרצוח???
ללא גזר דין מוות יש אפס הרתעה
אל תהיה טיפש | 11-07-2019 14:14
אין הרתעה אז ממשיכים לרצוח. ודרך אגב, אין באמת כזה דבר עם פלסטיני. מה היה לפני 1967? היו ירדנים. היתה מדינה פלסטינית מתי שהוא בהיסטוריה??? לא. זה שקר איסלמי כדי לנסות להוציא את היהודים מירושלים ומהארץ כולה. כי לפי האסלאם היהדות נמחקה בקום האיסלאם. אם היהדות חוזרת אז זה סותר את האסלאם... לכן הם ממציאים עם פלסטיני ושקרים כאילו אל אקצה זה בירושלים. אל אקצה זה בכלל ליד מכה. ירושלים לא מוזכרת כלל בקוראן!
4
שופטים רשעים
האמת | 11-07-2019 12:36
השיבה שופטנו כבראשונה. קללה על השופטים הרשעים שהם יתן עונשם.
5
מאמר חזל מי שמרחם על אחזרים.
נתנאל | 11-07-2019 17:47
וכאן לצערינו רואים את זה עוד יותר חזק, לא סופו להתעחזר... אלא בעצם המעשה של רחמנות על עחזר על רשע בן אוולה שצריך לשסף את גרונו כאגג בישעתו, בעצם המעשה של רחמנות לא במקומה, יש אחזריות רבה כלפי העולם הטוב והמתוקן. מזעזע ממש.
אמת
אזרח | 11-08-2019 5:59
כל מילה בסלע אין עניין של חמלה על חיות פראיות וכל הטבה שתינתן בכלא ברמת טלויזיה ....תואר ?! פשוט השתגענו ?? זה רק מוסיף מוטיבציה אצלם לרצוח... המדינה ופוליטיקאים וכל מי שהסדר והחיים הנורמטיבים חשובים לו צריך לצעוק ולזעוק...