תכירו: האפליקציה שתעזור לכם להתחמק מהמדוזות - סרוגים

תכירו: האפליקציה שתעזור לכם להתחמק מהמדוזות

לכבוד תחילת הקיץ, אפליקציה חדשה בשם "מדוזות בע"מ" תאפשר לכם להתחמק ממטרד החופים המוכר. האפליקציה מציגה מפה המתעדכנת בזמן אמת ומציגה באילו חופים נמצאים המדוזות- וכן אפשרות להזעיק עזרה ראשונה במקרה של צריבה

תכירו: האפליקציה שתעזור לכם להתחמק מהמדוזות
  (צילום: שאטרסטוק)

מתכננים לנסוע לים הקיץ? אפליקציה חדשה תוכל לעזור לכם לתכנן את הנסיעה בדרך הטובה ביותר, בכך שתעזור לכם להתחמק מנחילי המדוזות שעושות מדי שנה את דרכן לישראל.

האפליקציה, שנקראת "מדוזות בע"מ", מציגה מפה מתעדכנת המאפשרת למשתמשים לדווח על הימצאותן של המדוזות המטרידות בחופים השונים- ובכך לסייע לכל השאר לדעת באיזה חוף רחצה כדאי לבחור ומאיפה כדאי להתרחק. האפליקציה מאפשרת להבחין בדיווחים בין "מדוזות צורבות", אשר עקיצתן ארסית או מסוכנת, לבין "מדוזות לא צורבות" אשר לא מהוות סכנה, דבר שמאפשר להימנע מבהלה מיותרת בים.

מעבר לדיווחים שמגיעים מהמתרחצים ואלו שמגיעים לים בעצמם, האפליקציה מסתמכת גם על דיווחים של "מדווחי הזהב" – קבוצה של שחיינים, צוללנים, שייטים, דייגים, גולשי גלים, ומפעילי כלי שיט, שנמצאים בים פעמים רבות בשנה- גם בעונות פחות פופולריות עבור המדוזות.

בנוסף למפה המתעדכנת, האפליקציה גם מכילה מידע שימושי על מדוזות וטיפים כיצד להימנע מצריבות במקרה של היתקלות במדוזה. במידה והמתרחצים בים נעקצו בכל זאת, הם יוכלו להשתמש באפליקציה כדי להציג דרכי טיפול- ואף להזעיק עזרה ראשונה במקרה הצורך.

האפליקציה פותחה על ידי ד״ר דור אדליסט, אקולוג ימי וחוקר מדוזות מאוניברסיטת חיפה. "ככל שיש יותר דיווחים, מסוגים שונים, כך נוכל לספק מפת מדוזות עדכנית יותר, ולכך נדרשים גם דיווחי הציבור הרחב והמתרחצים בחופים" אמר. "למעשה, גם דיווח שלא ראיתם מדוזה הוא דיווח שימושי- ולמעשה הוא חשוב לא פחות מדיווח על מפגש״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חוף הנכים ...
חוף אכדיה | 30-07-2020 21:39
חוף הנכים