"לא קורא תגובות אף פעם": הזמר יעקב שוואקי בראיון מיוחד לסרוגים

"לא קורא תגובות אף פעם": הזמר יעקב שוואקי בראיון מיוחד לסרוגים

גדול הזמר היהודי, יעקב שוואקי מספר בראיון מיוחד לסרוגים למה הוא לא אוהב שקוראים למוזיקה שלו חסידית? על הקשר הקרוב שלו עם שלומי שבת ואיך הוא מתמודד עם התגובות נגדו מהמגזר החרדי?- צפו

author-image
שוואקי חושף לסרוגים: "לא קורא תגובות עליי". צפו

לא קורא תגובות ומאוהב בישראל: כבר קרוב ל-20 שנה, הזמר יעקב שוואקי מרים את הבמות בארץ ובעולם. תפסנו אותו לראיון מיוחד בביקור קצר בישראל, רגע לפני שהוא הולך למלא לראשונה את הלייב פארק בראשון לציון, שהיה שמור עד עכשיו למסיבות ענק ולמופעים בינלאומיים, כמו הבקסטריט בויז, מרטין גריקס, מאלומה ועוד.

על אף גילו הצעיר יחסית (42) שוואקי הספיק להוציא כבר מעל 15 אלבומים ובהם שירים שהפכו ללהיטים ואף כמה מאלבומיו זכו למעמד פלטינה וזהב.

רק אל תקראו לו חסידי

בשנים האחרונות המוזיקה של שוואקי קיבלה שלל חידושים ונגיעות אלקטרוניות ומזרחיות. "כל המוזיקה השתנתה, לא רק שלי" מספר שוואקי לסרוגים "אני כל הזמן אומר האולפנים שהייתי הולך אין כבר, יש אולפנים חדשים, יש מעבדים חדשים, יש מוזיקה חדשה. כל שנה יש דברים חדשים לעשות ולא יכולים לעשות את אותו הדבר במוזיקה, צריכים לחדש, להשתפר וגם לעשות דברים שהנוער מתחבר אליהם וגם שאתה אוהב. אז זה שילוב שאנחנו עובדים עליו כל הזמן".

צפו בראיון המלא:

מרגיש שהמוזיקה החסידית הקלאסית, הולכת ונעלמת? 

"קודם אני לא יודע מה זה מוזיקה חסידית, אני לא חסיד- אני יהודי. ככה הם קוראים לזה בארץ ולא הבנתי את השם. כי מוזיקה יהודית זה מוזיקה עם מסר שאני חושב שהנוער צריך.

חשוב שיהיה חיבור לפסוקים ולמקורות, אבל גם מסר שאפשר להתחבר אליו. רציתי לעשות אלבום לא רק לעולם הישיבות או בעולם הכללי, רציתי לשלב את כל היהודים ביחד. כי קיבלנו את התורה כאיש אחד, בלב אחד."

המסיבה היהודית של שוואקי

אתה הולך להופיע בקרוב בלייב פארק בראשון לציון, מקום שאיך נאמר לא בדיוק מאפיין את רוח הקהל שלך 

"גם בקיסריה אמרו לי את זה, יש לך כיפה על הראש, אף דתי לא עושה פה. אבל תמיד אמרתי שצריך לעשות מסיבה יהודית, מסיבה שאנחנו והקב"ה שרים אחד לשני ולעשות קידוש שם שמיים. במוזיקה שהקב"ה נתן לנו זה לא רק סתם לעשות מסיבות בלי מסר, אני רואה את הצורך הזה גם אצל הנוער שרוצים לשיר שרים עם מסר.. אפילו לא רק דתיים. לכל יהודי יש נשמה וקיסריה וראשון צריכים לעשות מסיבה גדולה יהודית ולשיר לקב"ה, זה קידוש ה' ואני מרגיש מאוד טוב עם זה"

בקרב הקהל היותר שמרני שלך, אתה מעורר ביקורת רבה על הופעותיך במעורב, איך אתה מתמודד עם התגובות? 

"קודם כל אני לא מסתכל על תגובות, אף פעם. אני מתמקד במוזיקה, ברעיונות לשירים. אני באמת לא רואה ולא שומע כי אני צריך לעשות מה שאני חושב שזה נכון ומה שאנשים יאמרו זה בסדר. אבל בסוף צריכים לעשות מה שבלב, מה שהנשמה רוצה. אני רואה את האלפים שמגיעים להופעות וזו הדרך הנכונה.

כל הזמן יהיו תגובות, זה באמת לא מעניין אותי. ב"ה אנחנו עושים המון דברים טובים, הופענו בפריז, במקסיקו, ספרד, קנדה, כמעט לכל מקום בעולם. אני כל יום מודה על הזכות שאני יכול לקרב לבבות ולעשות קידוש השם"

מה החלום הבא שלך?

"חולם שכולם יהיו מאוחדים, ספרדים, אשכנזים, חב"דניקים. שפשוט כולם ישבו ביחד וישכחו מכל הדברים החיצוניים, פשוט להסתכל אחד על השני ולהסתכל על הנשמה. זה לא קל, בגלל כל התקשורת וכל זה.. אבל פשוט לחתוך את כל הדברים האלו ולשיר יחד ולהיות כאיש אחד בלב אחד" •

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
הוא גם לא נכנס לאתר הטמא הסרוג
דרך אגב | 08-07-2019 18:41
כי זה ממומן על ידי נתניהו וחבריו
דרך השכל : טמא במומו פוסל.
סרוג. | 09-07-2019 8:00
.דרך אגב.