נתניהו באוגדת עזה: "רוצים רגיעה במקביל נערכים למבצע צבאי"

נתניהו באוגדת עזה: "רוצים רגיעה במקביל נערכים למבצע צבאי"

בישיבת קבינט באוגדת עזה אמר רה"מ: "רוצים להשיב את הרגיעה, במקביל אנחנו נערכים למבצע צבאי רחב" לגבי מחאות יוצאי אתיופיה אמר: "לא נסבול חסימת צירים והפעלת אלימות"

author-image
נתניהו: "רוצים רגיעה ונערכים למבצע צבאי"
  צילומסך

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קיים הבוקר (רביעי) דיון קבינט בראשותו באוגדת עזה ונפגש במקום עם ראשי רשויות מהעוטף והדרום: "אנחנו רוצים להשיב את הרגיעה, אבל במקביל אנחנו נערכים למבצע צבאי רחב".

במהלך הדיון התייחס לאלימות במחאת יוצאי אתיופיה: "אנחנו לא מוכנים לקבל ולא נסבול חסימת צירים והפעלת אלימות. אנחנו מדינת חוק. אנחנו דורשים שכולם יכבדו את החוק".

 

ישיבת הקבינט באוגדת עזה נערכה בהשתתפות מפקד פיקוד דרום ומפקד האוגדה. במהלכה אמר ראש הממשלה ושר הביטחון, "המדיניות שלנו היא ברורה – אנחנו רוצים להשיב את הרגיעה, אבל במקביל אנחנו נערכים למבצע צבאי רחב, אם כזה יידרש. אלה ההנחיות שלי לצבא".

לאחר דיון הקבינט נפגשו רה"מ נתניהו ושר האוצר כחלון עם ראשי רשויות מעוטף עזה: ראש עיריית אשקלון, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, ראש המועצה האזורית מרחבים ויו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש מועצה אזורית בני שמעון. בפגישה השתתפו גם ראש המל"ל, מזכיר הממשלה, מנכ"ל משרד רה"מ, מפקד פיקוד דרום ומפקד אוגדת עזה. נתניהו מתח ביקורת על חלק מראשי הרשויות שנעדרו מהישיבה, "אני מצטער שכמה מראשי הרשויות שתמיד אומרים שלא מקשיבים להם – הלכו דווקא כשבאנו להקשיב להם, אבל אנחנו נעשה את מה שדרוש עבור כולם".

אנחנו דורשים שכולם יכבדו את החוק

ראש הממשלה התייחס לאלימות בהפגנות של יוצאי אתיופיה: "העדה הזאת יקרה לנו. אני אומר את זה בתור מי שמקיים גם היום ישיבה כשאני עומד בראש צוות השרים כדי לטפל בבעיות של העדה הזאת. אנחנו נדון בכל הנושאים, אבל נדון גם בדבר שהוא בלתי נסבל – אנחנו לא מוכנים לקבל ולא נסבול חסימת צירים והפעלת אלימות כולל בקבוקי תבערה נגד כוחותינו, ושריפת מכוניות או כל רכוש אחר של אזרחים. אנחנו מדינת חוק. אנחנו דורשים שכולם יכבדו את החוק.

אנחנו קיימנו דיונים על שיטור יתר, על שינוי הדפוסים של ההתנהגות מול בני העדה האתיופית. זה דבר שכבר חל בו שיפור וייתכן שאנחנו צריכים להביא עוד הרבה שיפורים, אבל דבר אחד בטוח – אי אפשר לטפל בזה בחסימת צירים ואי אפשר לטפל בזה באלימות, בדרכים אחרות כן, לשם כך אנחנו גם מכנסים את הוועדה".

אך בכירים בהנהגת הקהילה סרבו להיפגש עם ראש הממשלה הערב, בטענה כי הם שבעו הבטחות והם רוצים תוצאות בשטח.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מאחז העיניים הגדול מכולם
ביבי פיפי | 03-07-2019 17:51
מר מאחז עיניים סדרתי עד מתי תוסיף לשבת על הגדר רגל פה ורגל שם .לספר סיפורים ולא לעשות דבר?אדוני מאז סגאת הר חומה לא השתנה דבר.אתה ממשיך לספר סיפורי מעשיות .נכנע בכיף לכל קבוצת לחץ ונותן בידם הכל.כמו לחמאס למשל(!) כמו לגיהאד האיסלאמי ועוד... .
מכירת צוללת לאויב תמורת שלמונים מקומו בתא של
צוללת. | 04-07-2019 0:33
מכירת צוללת לאויב תמורת שלמונים מקומו בתא של וענונו עד שחברא קדישא יבואו לקחת את ה..
2
הדרום
אלי אביאל | 03-07-2019 18:05
ביבי נתניהו. דבר פחות וצא לרגיעה בדרום אתה כמו גלי הים באים בעוצמה ובחוף נירגעים .אל תשלה את הדרום
3
נתניהו מזגזג
רובי | 03-07-2019 19:00
מדוע אתם לא מציינים שראשי הרשויות החרימו את ביקורו? מזה חדשים זה הביקור היחידי שלו באזור. ראו את הפוסט שלו על השבוע החולף שבו הוא מהלל את עצמו ולא מזכיר במילה אחת 100 שריפות!
4
תפסיק לקשקש דמגוג
המגחך | 04-07-2019 11:58
ביבי אתה מסיים את חייך הפוליטיים כי לכל אורך הדרך החמאס מתעתע בך ומטיל עליך אימה ופחד ובנתיים עוטף עזה נשרף ואין איש אשר יעשה מעשה ויפסיק את הביזיון הזה שלו אתה אחראי.