קפריסין הגרסה הכשרה: כך עושים חופשה איכותית וכשרה
חוץ לארץ, טיולים, תוכן שיווקי

קפריסין הגרסה הכשרה: כך עושים חופשה איכותית וכשרה

יותר ויותר דתיים ושומרי כשרות כבר לא מוכנים להתפשר על חופשה ממוצעת בחו"ל עם קופסאות שימורים ומחפשים פתרון הגון ושפוי ליהנות מכל העולמות. יצאנו לחופשה כשרה למהדרין בקפריסין וגילנו שאפשר גם אחרת | ביקורת תיירות

אין זו אגדה: עולם התיירות משתנה לטובת שומרי הכשרות
  (צילום: שטארסטוק)

בטן גב, נופים קסומים ו..קופסאות שימורים- לא עוד!

כשומרת כשרות במשך שנים ויתרתי על חופשות בחו"ל, בעיקר מהסיבה שאני פחות חסידה של ז'אנר החופשות המוזר עם קופסאות השימורים והמנות החמות במזוודות והסתפקתי בחופשות סבירות ומפנקות בארצנו היפה והקטנטונת. מה לעשות, כזו אני מצפה גם לאוכל נורמלי בחופשות.

אבל אז שמעתי על טרנד החופשות הכשרות והוצפתי בשלל פרסומות שמבטיחות חופשה מפנקת בחו"ל עם אוכל כשר, עד כדי כך שהחלטתי לבדוק את העניין מקרוב. מודה שבהתחלה הייתי מאוד סקפטית בעניין וניחשתי שמדובר בחופשות בבתי מלון ממוצעים עם אוכל כשר בחמגשיות שמביאים מבית חב"ד שנמצא בקצה השני, אבל החשש הזה נעלם ברגע שנחתתי במלון 'הלגונה הכחולה' בקפריסין עם כהנא גרופ.

מלון הרבה מעל הממוצע (צילום: lagoonkosher.com)

40 דקות טיסה בלבד מפרידות בין ישראל לקפריסין, יעד קסום ועמוס בחופים ונופים מרהיבים שלא מביישים יעדים יקרים ופופולריים. בלי ג'ט לג או אפילו צורך לשנות את השעון התחלתי את החופשה שלי שהיתה שילוב מושלם בין אקסטרים לבטן גב מסביב לשעון (וכל זה עם אוכל כשר ומלון יפיפה, כן?).

ים של שלווה

מלון "הלגונה הכחולה" בו התארחתי, שוכן על שפת הים בעיר הנופש פאפוס ומפעיל לאורך כל ימות השנה מטבח שף כשר למהדרין.

החדרים במלון מרווחים ויפים עם נוף ישיר לבריכה ולים, מה שהוסיף לחופשה שלי כל כך הרבה הנאה ורוגע. תדמיינו רגע איך זה מרגיש לצפות בשקיעה המרהיבה דרך המיטה (כיף לא נורמלי).

לקום לנוף של ים ובריכה

על אף הנוף היפיפה שמשתקף לי מהחדר, ממש לא התכוונתי להעביר את כל החופשה שלי מהמלון ולקחתי בשתי ידיי כמעט את כל האופציות שהחבילה של החופשה הכילה לעונה החמה. החל מהפלגה ללב הים ועד לטרקטורונים בהרים (המלצות תוכלו למצוא בסוף הכתבה).

באופן מפתיע גיליתי שגם הבריכה הפנימית במלון, מציעה כמה שעות נפרדות לגברים ולנשים, כך שגם המקפידים יוכלו להתרענן מהחום בהתאם.

לא רק בטן גב (צילום: Meir Lavi/ באדיבות כהנא גרופ)

אבל עם כל הכבוד לאטרקציות ולנופים, אין ספק שהחופשה הזו הפכה לחוויה מושלמת הרבה בזכות הארוחות החמות שחיכו בחדר האוכל בבוקר ובערב.

על אף שלא קל למצוא אוכל חם וכשר בחו"ל, המבחר של הבשרים והתוספות היה מרשים במיוחד שעומד בסטנדרט השפע האהוב על הישראלים וכל זה בזכות מטבח כשר שנמצא במלון.

להעמיס צלחות גם בחו"ל (צילום: lagoonkosher.com)

אין ספק שיחד עם הביקוש הגדול פני התיירות משתנות לטובה בשנים האחרונות, לטובת שומרי הכשרות והמסורת והשינוי הזה רק מעיד על תחילתו של תהליך הנגשה מבורך שהולך להפוך את הטיול הבא מעבר לים להרבה יותר קל ונוח.

ניפגש ביעד הכשר הבא..

5 מקומות ואטרקציות מומלצים בקפריסין:

1. הפלגה ללגונה הכחולה 

הלגונה המפורסמת באזור אקאמאס (Akamas), מרחק כ-50 דקות נסיעה מפאפוס, היא לגונה מדהימה ורדודה (גובה המים בלגונה הוא כ- 2.5 מטר ולאחר שחיה קצרצרה גובה המים יורד עד לאיזור המותניים) עם אדמה חולית, מים חמימים בצבעי טורקיז.

קיימות מספר דרכים להגיע שונות להגיע ללגונה, אני העדפתי בהפלגה וזו היתה חוויה מדהימה שאסור לפספס.

לא צריך לנסוע רחוק בשביל נוף מרהיב (צילום: אלירן אבוחצירה)

2. Paphos Castle- מצודת פאפוס

מצודת פאפוס היא שריד קדום אשר נבנה כמבצר על מנת להגן על הנמל וממוקמת על שפת נמל פאפוס, בו תוכלו גם למצוא מזכרות מקוריות ונופים מקסימים לתמנות .המצודה עצמה עברה גילגולים רבים ושימשה בין הייתר כמבצר, בית כלא ואפילו כמחסן למלח.

כיום המצודה משמשת בעיקר כתפאורה לפסטיבל התרבות הפתוח של העיר אשר מתקיים בחודש ספטמבר.

(צילום: שטארסטוק)

3. הקניון של פאפוס

אם אתם לא מתכוונים לחזור בידיים ריקות, שופינג בקניון הענק של פאפוס יסדר לכם אחלה מתנות למשפחה ולעצמכם במחירים נוחים לכיס. מהג'מבו הענק ועד המבצעים בזארה.

(צילום: שטארסוק)

4. טיול טרקטרונים

ביום שישי על הבוקר יצאתי עם חברת כהנא גרופ לספארי טרקטורונים בהרי האקמס. החוויה לנהוג בכלי הזה, לעצור בפסגת ההר ולהשקיף לנוף המרהיב, זאת חוויה שאסור להחמיץ.

(צילום: מאיר לוי/באדיבות כהנא גרופ)

5. אוניה טרופה

מרחק קצר ממערות הים של פאיה, נמצאת ספינה נטושה. המקומיים מספרים כי בשנת 2011 נתקלה בתקלה טכנית במנוע אשר גרמה לה לעלות השרטון סמוך לחוף ומאז נתקעה והפכה כמובן ליעד תיירותי ששווה תמונה לאינסטגרם.

(צילום: באדיבות כהנא גרופ)

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
כתבת יחצ שלא משקפת את המציאות
מלא דברים לא נכון | 31-07-2019 17:46
נא לדייק
שקר או לא
דוד | 02-08-2019 13:43
אתה יכול להגיד מה לא נכון בכתבה שלה?
2
אתר דתי לא צריך לעודד חופשות מחוץ לארץ ישראל
דוד | 31-07-2019 22:05
גם אפשרות לאוכל כשר לא מצדיק לצאת את ארץ ישראל . יש לנפוש בארץ ישראל בלבד
3
פפוס
יעקב | 01-08-2019 18:51
יש הרבה מאד מלשפר מחירים בומבסטים
4
גם אני הייתי שם... גם אני עיתונאי
שמעון כהן | 05-08-2019 0:12
רוב מה שהיא אמרה נכון, רק שכחה משהו אחד - מלבד האוכל הכשר אין שום דבר כשר שם. הבריכה מעורבת, בלובי עוברות נשים עם בגדי ים, המלון הוא על שפת הים ככה ש.... יש בית כנסת, ויש חדר אוכל כשר, בזה מסתכם המילה כשר... כל אחד יעשה את השיקול שלו. אני הייתי במאי, למזלי המלון היה ריק והיה מעט קריר, ככה שלא נתקלנו בבעיות, אך יולי אוגוסט זה בדיוק אילת
5
זלזול בלקוחות מצד כהנא גרופ
יעקב | 05-11-2020 20:08
הכל טוב ויפה, וכל זאת אני ממליץ: חישבו ובידקו היטב לפני הזמנת חופשה אצל כהנא גרופ. החברה עוברת בימים אלה על החוק, בזה שאינה משיבה ללקוחות שאת חופשתם ביטלה עקב הקורונה את כספם. החברה לא חוזרת ללקוחות אלה, מתעלמת, מזלזלת זלזול עמוק, והעיקר ממשיכה לפרסם כדי למכור חבילות נופש נוספות. כל שכתבתי כאן מתועד וממוסמך, ובקרוב תוגש תביעה משפטית.