אהוד ברק: לא השתלחתי בציונות הדתית, מכבד אותם - סרוגים

אהוד ברק: לא השתלחתי בציונות הדתית, מכבד אותם

על רקע הפריימריז במפלגת עבודה, אהוד ברק במסיבת עיתונאים התחייב לבטל את חוק הגיוס, לא ישב עם נתניהו בשום מצב, ומגיב לדבריו של ליברמן: "מפעל המכינות הוא חשוב ביותר"

author-image
אהוד ברק: לא השתלחתי בציונות הדתית, מכבד אותם
  ברק. צילום: Flash90

המפלגה החדשה של אהוד ברק: יו"ר המפלגה כינס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים במלון דן בתל אביב בהשתתפות יאיר גולן, יפעת ביטון וקובי ריכטר ונעה רוטמן,  כמו גם עם הסרוגים הטריים שהצטרפו: יאיא פינק ושגית פרץ-דרעי.

לשאלת סרוגים התייחס ברק להשתלחותו בציונות הדתית במסיבת העיתונאים הקודמת בה אמר: "החבורה הזאת היא גזענית, משיחית קיצונית, מסלפי היהדות והציונות" ובהמשך הוסיף עוד בחריפות כשהוא תוקף 3 רבנים: "מול מה התלמוד מזהיר? בדיוק מול הדברים שסמוטריץ' האבא, הרב ליאור והרב גינזבורג שמכשכשים בנתניהו כמו זנב בכלב מודיעים לנו יום – יום".

בתשובתו אמר ברק: "לא השתלחתי ביהדות הדתית ובטח לא במורשת ישראל, מכבד אותם מאוד הם חשובים לי".

הגיב לדבריו של ליברמן על המכינות הקדם צבאיות: "יש מכינות שקורים בהם דברים לא ראויים והם לא לגיטימיים – איתם יש לנו מאבק. אבל מפעל המכינות חשוב – "חלק ניכר בשדרת הפיקוד בצה"ל מורכב מבוגרי המכינות".

ברק פתח את מסיבת העיתונאים: "עמדתי:  היחס בין היהדות ומורשת ישראל: עמוק ומרוכב, שורשינו, סיבת הגיענו, מקור כוחנו והחיבור האנושי. דוגל בחברה פתוחה ומכבדת מסורת, סובלנית ונאורה ברוח הכרזת העצמאות וחזון הנביאים. נגד הדתה, נגד פלישה לרשות הפרט, רגע ההכתבה לפרט מה לעשות בשבת, נגד דחיקת נשים מהמרחב הציבורי, נגד התבדלות והתנשאות מכל סוג שהוא".

"בעד: הכרזת העצמאות, בעד שוויון זכויות גמור ללא הבדל דת, גזע, מגזר ונטייה מינית. הגיע זמן שינוי, הגיע זמן תיקון, הגיע זמן שנהיה עם אחד, שישראל תפרח למען כל הישראלים".

על חוק הגיוס אמר ברק: "ממשלה בראשותי תוביל לביטול חוק הגיוס: סוף הישרא-בלוף. היישום של חוק-טל נכשל".

לדבריו, "מטרתנו היא להחזיר את ישראל לפסים ולהפיל את ממשל נתניהו, לא נשב איתו בממשלה בשום מצב ובשום דרך. נשלב ידיים כדי להפילו ולא כדי להצילו".

לשאלת התקשורת שעבר גם התחייב שלא לשבת עם נתניהו: "המצב היום שונה באופן מוחלט. נתניהו חבר עם חבורת קיצוניים, גזעניים ומשיחיים שחותרים לא רק לכיפוף מערכות המשפט אלא לכיפוף החברה הישראלית החופשית".

התייחס לתכנית בנט: של  "לא קראתי את התכנית,אצל בנט חוזרת התופעה שבטקס פרס ישראל ולפעמים ביום העצמאות על בית אחד ושכולנו חלק מהמעשה המשותף, ביתר ימות השנה הוא עושה ההיפך".

על שם המפלגה: "אנחנו צריכים להתכנס כדי להחליט על השם", אמר ברק.

מסיבת עיתונאים עם הסרוגים החדשים

מסיבת העיתונאים התקיימה בעת שמפלגת העבודה מקיימת פריימריז לראשות המפלגה.

חברת הכנסץ שלי יחימוביץ' תקפה את החלטתו של ברק לקיים מסיבת עיתונאים דווקא ביום הפריימריז ודווקא בתוך אחת הקלפיות הגדולות: "כיד לחרב את חגיגת הדמוקרטיה הצנועה שלנו ולקחת פוקוס".

לדבריה, "לא נגד ביבי הוא מנהל קרב אלא נגדנו". אפשר להיות קצת פחות נחמדים אליו".

בעקבות הציוץ של חברת הכנסת בטוויטר, שונה המיקום של מסיבת העיתונאים: "עברנו לבקשת החברים מהעבודה", אמר ברק, "מאחל לחברים הרבים מהעבודה שהליך ההצבעה יעבור בהצלחה"..

כזכור, במסיבת העיתונאים הקודמת ברק השתלח בציונות הדתית:" סמוטריץ' והרב ליאור מכשכשים בנתניהו כמו זנב בכלב; מעוותים ומסלפים את היהדות כולה".

מעבר חד: נוטשת את הבית היהודי למפלגה של ברק

עו״ד שגית פרץ דרעי, מייסדת ויושבת הראש הראשונה של פורום הנשים של מפלגת הבית היהודי וחברת ועדת החוקה של המפלגה עד שנת 2014, הודיעה היום על הצטרפותה לרשימת המפלגה החדשה של אהוד ברק לכנסת ה–22.

בהודעת ההצטרפות דרעי תקפה את הקשר שנוצר בין המגזר הדתי לקיצוניות. ״אני כואבת את החיבור שנוצר בין יהדות לאומית להקצנה לאומנית. אני דוגלת ביהדות משתפת, סובלנית העוסקת בתיקון עולם" אמרה. "אנחנו נדרשים להכרעות נוקבות על מנת לגבש תשתית חדשה להסכמות חברתיות שיאפשרו את המשך החיים המשותפים בבית הלאומי שלנו. ההסכמות הללו חייבות להישען על החיבור שעליו קמה המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית".

"הציונות הדתית חייבת לחבר מחדש את השותפות שלה לערכים אלה – ולחזור להבנה הערכית והמוסרית ששלמות העם חשובה מכל דבר אחר ושהיא הערובה להמשך קיומו של הבית השלישי" הוסיפה. "אני מאמינה שהמנהיגות, הניסיון, הנחישות והאומץ של ברק לצד קבוצת אנשים מנוסים וצעירים מחויבים היא הדבר הנכון לישראל בעת הזו. המדינה היא של כולנו. אין אדם גדול מהמעשה הלאומי".

צילום: ללא קרדיט

הסרוג הראשון שהצטרף למפלגה: יאיא פינק

יאיר (יאיא) פינק, שהתמודד בבחירות האחרונות על מקום ברשימת מפלגת העבודה וזכה במקום השמיני הצטרף שלשום לרשימת המפלגה החדשה של אהוד ברק ויתמודד מטעמה בבחירות לכנסת ה- 22 שייערכו בעוד קצת פחות משלושה חודשים.

פינק הוא בוגר ישיבת הקיבוץ הדתי, קצין בצנחנים ומייסד המיזם החברתי, 'לובי 99'. נשוי, יליד ירושלים, בעל תואר שני במינהל עסקים. הוא כיהן כמנכ"ל עמותת 'שכן טוב' ובכיר בעמותות 'תג מאיר' ו'אופק'- היוזמה להקמת הבנק הקואופרטיבי.

פינק לקח על עצמו להשתלב בבניית המפלגה החדשה ובכתיבת המצע וכן בניווט עבודת הסיעה בכנסת הבאה.

"אני מצטרף לקבוצה שאני מאוד מאמין בה, במנהיגות שלה ובהתגייסות האמיתית שהיא מייצגת. אנו זקוקים למנהיגות עם סכין בין השיניים כבר זמן רב. הגיע הזמן להפקיע את הבלעדיות שהימין הקיצוני לקח לעצמו בסוגיות לאומיות ויהודיות, היהדות לא שייכת לימין", אמר פינק.

עוד הוא הוסיף כי "70 פנים לתורה ואין לאיש בלעדיות על האתוס הציוני והרעיון היהודי. היהדות שלי רודפת שלום, המשפט שמופיע מספר הפעמים הרב ביותר בתורה הוא: זכור כי גרים היינו בארץ מצרים, היהדות מקדשת צדק חברתי. ישראל חזקה היא מדינה שיודעת לכבד את השונות בתוכה, שמבינה שהשונות היא מקור אדיר לעוצמה חברתית. פוליטיקה צרה וקטנה הוציאה שם רע ליהדות והרחיקה רבים וטובים מהיהדות. אין סתירה בין ערכי היהדות לדמוקרטיה. מי שמחפש למצוא סתירה בין השניים פועל הלכה למעשה לפגיעה במהותה של המדינה ולחתור תחת ערכי הציונות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
הם עדיפים על פני החרד"לים והכהניסטים
ואינם מחללים שם שמים | 02-07-2019 16:57
ואינם מתחברים לנוכלי הליכוד.
תגובה ל-1
אני | 02-07-2019 21:22
אין צבועים ושקרנים ודו פרצופיים יותר מהם. אתהגנראה לא ךמדת את ההיסטוריה של שלטון השמאל שברק היה ועודנו אחד מהם.. מה הם יודעים מה זה חילול שם שמים, הם גדלו בקיבוצי השומר הצעיר. ומי התן לקיבוצים את האדמות במתנב כולל תקציבים עד שנת 1977. שלאון העבודה,מערך ולפני כן מפאי ומפם מפם זה מרצ. אין שם שום חילול שם שמים , כולם צדיקים כולם קדושים כולם כולם אהובים. שונאי ישראל . זאבים בלבוש כבשים.
המקובלים: ברק הוא מקליפת סטרא אחרא
עידו 2 | 02-07-2019 19:19
'' ברק'' = רקב'' בקרוב מלאך הממנה על ריקבון. יקח אותו
2
חזון
רא | 02-07-2019 17:06
ברק אמר ברוח מגילת העצמאות וחזון הנביאים איך זה מסתדר
3
המקום היחידי שבו אהוד ברוק ישב יהיה בגיהנום!
גימי-יהודי מיהודה | 02-07-2019 17:14
ח ח ח ח ח ח ח ח...........מי ישב עם הבהמי הזה רק בהמות אחרות מטורללות ללא תורה ללא אמונה ללא דרך ארץ וללא אהבת ארץ הקודש והיהודים היושבים בה!
גהינום
עי | 04-07-2019 14:49
יש הוא יעביר את בעלות הגיהנום לערפת
4
פוליטיקה זולה
מאיר | 02-07-2019 17:34
הפוליטיקה של ישראל זולה ולא אשתמש במילים קשות יותר.. יותר מידי פוליטיקאים לא נאמנים להשקפתם מחליפים דעות השקפות ומפלגות כמו גרביים.. האמת המפלגה היחידה שהכי יציבה זה הליכוד.. אנשים נאמנים לדרכם ולא קופצים מדעה לדעה מהשקפה להשקפה ולא ממפלגה למפלגה..
תגובה למגיב ל4 וגם ל- 2
אני | 02-07-2019 21:28
ראשעת ל- 2 מה מבין חמור בסלט ירקות , ברק גשל בקיבוץ של השומר הצעיר שם לא לימדו תורה וגם לא גמרא. תגובה לנגיב ל-4 , הינך תומך בפייגלין הוא ימכור אותך כדי להשיג מבוקשו. פייגלין חתר תחת מר נתניהו, בליכוד פשוט לא סבלו אותו והקיאו אותו החוצה היום אני מבינה שכך היה צריך לעשות.
למגיב 4-אתה צודק-אבל לא לגבי הליכוד...
מצדרביעי | 02-07-2019 20:12
הליכוד ובמיוחד ביבי יציבים כמו שאני קוגל... מה שכן, פייגלין הוכיח שהוא אדם יציב מאוד, ועומד על עקרונותיו במשך 20 שנה, אז יש אלטרנטיבה בה.
5
ברק לא ישר
שלמה | 02-07-2019 17:43
להיות חבר כנסת זה כבוד וגם הרבה כסף ואם יש לך סיכוי אז אתה כבר מקים מפלגה אהוד ברד זה אדם שקשל כמו מפלגת העבודה אבל אנשים גם שומרי מצוות אוהבים כבוד וכסף ולכן יתרצו אלף תיאוצים כדי לחבור למפלגה שיש לה סיכוי עיין ירובעם בן בן נבטשכתוב עליו'וירם יד במלך'
6
שעיר המשתלח
אבו נאצר | 02-07-2019 17:46
ברק שיצא לו שם של ברח עושה עבודה מצויינת לרמיסת כל דבר שיש לו ריח של יהדות ומסורת, שפתיו נוטפות שנאה יוקדת כלפי נתניהו, ובעזה יתפוס את המקום האחרון ברשימת המפלגות, זהו גורלו של אשמאי זקן שלמד את עם ישראל כיצד לברוח מלבנון.
צודק יישר כוח , השאיר פצוע בשטח.
אני | 02-07-2019 21:31
אמר לפצוע חכה יאספו אותך לא תמות
7
מחאה על כבוד התורה
ניר אביב | 02-07-2019 19:14
אני מוחה בתוקף על הפגיעה בכבוד התורה של הרב ליאור ושאר הרבנים, עפר לפיו של אהוד ברק.
כל הכבוד
מתתיהו פישר | 03-07-2019 10:23
בפתח חודש תמוז נאמר לא חרבה ירושלים אלה על כך שביזו ה תלמידי חכמים. זה מה שברק עושה. עפרא לפיו.
8
נשאלת שאלה אחת
יהודיה | 02-07-2019 21:15
מה אתה מבין בתלמוד ומה לך פתאום הפכת לפוסק ? אחד שמזלזל ברבנים , והמתפקדת דרעי, יהדות איזה ? כנראה שאת חעה באופוריה , אין כמו היהדות ואין על היהדות, אבל את וכמו זה שהעמיד עתמו בראש המפלגה שספק אם תעבור את אחוז החסימה, דוגלת ביהדות שתתקן עולם ? כמה טימטום יש במשפט הזה. נגד יהדות לאומית קיצונית, מה את מבינה ביהדות , אל תדברי בעניני היהדות , גם את וגם פינק שניכם אינכם ראויים לדבר על היהדות קודם לכו ללמוד מה מבטאת היהדות ואחכ תוגלו להסביר את מה שאתם אינכם יכולים עכשו. בושה שאדם עם כיפוש מתפקד ךמפלגה שבראשה עומד אדם שפל קומה שהשכם והערב מבזה נבחר ציבור ראש ממשלה בישראל. מי אמר שנתניהו יזמין אותך לשבת עימו זו תהיה קטסטרופה אם תהיה שותף בהקמת הממשלה הבאה. אתה גנץ ולפיד תשבו רק באופוזיציה בעזרת ה'.
9
אהוד ברק - ברח
אני | 02-07-2019 21:36
שנים על גבי שנים היחסים בין ישראל ךצדל היו טובים מאוד. אולם אהוד ברח הבריח את החיילים באישון ליל וזנח את אנשי צדל שיפלו לידי צמאי הדם של חיזבללה, יש לברק הרבה דברים שיפה עליהם השתיקה. שיספר מאיפה ה- 30 מליון.
10
שקרן ונוכל.
חיימון | 03-07-2019 0:16
שקר הוא מקום מפלטם של....נוכלים ושקרנים. ממנו הם ניזונים,ומזינים את עמצמם למוות. זו דרכם של אנשיי השמאל,באין מענה או מוצא.