בצל המחאה: אלפים מלווים למנוחות את סלומון טקה ז"ל - סרוגים

בצל המחאה: אלפים מלווים למנוחות את סלומון טקה ז"ל

אלפים הגיעו להשתתף בהלווייתו של סלומון טקה ז"ל, הצעיר שנורה למוות על ידי שוטר. ההלוויה נערכת על רקע המחאה הנרחבת של בני הקהילה האתיופית, שצפויה להימשך גם היום ברחבי הארץ

author-image
בצל המחאה: אלפים מלווים למנוחות את סלומון טקה ז"ל
  המשתתפים בהלוויה של סלומון טקה ז"ל (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

אלפי בני אדם הגיעו היום (שלישי) לבית העלמין "תל רגב" בחיפה כדי להשתתף בהלווייתו של סלומון טקה ז"ל, הצעיר שנורה למוות על ידי שוטר ביום ראשון האחרון. במשטרה נערכו בכוחות מתוגברים מחשש למחאה של בני הקהילה האתיופית במהלך האירוע, בהמשך להפגנות שנרשמו אמש ברחבי הארץ.

בני המשפחה הספידו את מותו של טקה בן ה-19, והגיעו לבית העלמין כשהם ממררים בבכי. "תחזירו לי את הבן שלי, אני קורא לצדק" צעק אביו, וורקה טקה. "לא באנו לארץ בשביל שירצחו את בנינו. באנו לפה ביחד, איך יכול להיות שהכל נהרס, איך קרה לנו הדבר הזה? במה אנחנו שונים שאנחנו אתיופים? איך אפשר לירות בילד כזה מסכן? איך הבן אדם הזה רוצח בדם קר את הבן שלי? זה שהוא שוטר לא נותן לו את הזכות. הוא יושב כרגע בבית מלון"

רב הקהילה משה ברוך הוסיף והספיד: "הכאב עצום, אי אפשר להכיל אותו. אנחנו רואים עכשיו את האבא, את כל המשפחה, זה כאב מאוד גדול, אין לנו במה לנחם אתכם".

המשתתפים בהלוויה של סלומון טקה ז"ל

אמיר, בן דוד של טקה, הוסיף וסיפר כי טקה חלם להתגייס למשטרה, וטען כי הוא לא נהרג אלא נרצח. "ממה הוא נהרג? מתאונת עבודה? מפגיעת רכב?" שאל. "כשאתה יוצא עם הילדים לגן שעשועים אתה יוצא עם נשק? הוא ראה שחור מתהלך, וכשבבת ים השוטר יצא זכאי, מה היה אכפת לשוטר להרוג אותו? כשאתה מכוון, אתה לא חושב שהנשק שלך הורג מישהו? זאת לא הייתה הריגה – זה היה רצח".

להלוויה הגיעו גם בכירים רבים מהמערכת הפוליטית, ביניהם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, ח"כ גדי יברקן (כחול לבן), משה ארבל (ש"ס),  ושר החקלאות אורי אריאל. "באתי היום להזהדות עם הקהילה האתיופית היקרה, אותה אני מלווה מעל 30 שנה" אמר אריאל. "ליבי עם משפחת טקה היקרה על מותו של הנער, שנורה שלשלום בידי שוטר. כולי תקווה כי השלום והרעות ישרו בנינו, ולא השנאה והגזענות- ומקווה שזהו יהיה האירוע האחרון".

מחאת בני הקהילה האתיופית אמש (צילום: מאיר ועקנין\פלאש 90)

כאמור, ביממה שחלפה מאז נחשף מותו של הנער מאות מבני הקהילה האתיופית יצאו לרחובות בהפגנה נגד התחושה שבכל הקשור אליהם – האצבע קלה מדי על ההדק. עשרות כבישים וצמתים מרכזיים נחסמו בעקבות ההפגנות, ביניהם מוקדים בכביש החוף ובכביש 40, בבאר שבע, נתיבות, אשקלון, אשדוד, רחובות, קריית עקרון, יבנה, ראשון לציון, קיסריה, קריית אונו, קיסריה, חיפה, קריית חיים קריית אתא ועוד. במסגרת ההפגנות נרשמו צמיגים ופחים בוערים ונרות זיכרון הודלקו לזכרו של טקה. חלק מהמפגינים השליכו חזיזים ואבנים במתחם תחנת המשטרה זבולון בקריות, וספגו חזרה רימוני עשן מהמשטרה. 3 מפגינים נעצרו בעקבות עימותים אלימים עם השוטרים.

במשטרה נערכים להמשך המחאות היום, כשנציגי הקהילה האתיופית כבר הודיעו על הפגנות שיערכו במספר אזורים במקביל- בראשם מחאת ענק מחוץ לקניון עזריאלי בתל אביב. "אנו קוראים לבני העדה להבין כי המשטרה מצרה על התוצאה הטרגית. בעקבות כך, נסכים למחאה ולהפגנות, אבל לא נוכל להשלים עם התפרעויות וגילויי אלימות כלפי שוטרים, אזרחים ורכוש" נמסר מהמשטרה. עוד קראו לתת למח"ש למצות את החקירה, כשלדבריהם "אין שום כוונה לטאטא את הדברים מתחת לשולחן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
רוגם שוטר=מחבל=להרוס גם את הבית.
חד וחלוק | 02-07-2019 12:56
די. נמאס ממחהלים ערבים או אתיופים או מתנחלים. מחבלים צריכים כדור בראש. נקודה.
יש לנו מספיק מחבלים תוצרת מקומית. למה לייבא מ
זה | 02-07-2019 13:31
יש לנו מספיק מחבלים תוצרת מקומית. לא צריך לייבא עוד מאתיופיה.
תנו
התמים | 02-07-2019 13:16
לחקירה להסתיים ואז נסיק מסקנות. אל תרקדו על הדם. השוטר לא בא להרוג אלא יצא עם ילדיו לגן ציבורי ופעל השוטר כשחשב שמתבצע אירוע אלים. על כך מגיע לו כל הכבוד. אולי טעה בירי ואולי לא, אבל ברור שלא התכוון מראש להרוג אתיופי. יש לסיים את החקירה ולא לאפשר לאלמנטים אלימים בקהילה האתיופית להשתולל כאוות נפשם. היותם אתיופים לא נותן רשיון לאלימות ולהרס.
נכון. מחבל לקבר. גם אם הוא אתיופי או מתנחל או
סקול יסקל אז ירה ייר | 02-07-2019 13:07
גם אם הוא מתנחל חרדי אתיופי. מי שרוגם באבנים. סקול יסקל ? מיד ירה יירה.
2
לא מתרגש מהלוויה של מחבל.
גם אם הוא שחור. | 02-07-2019 13:15
מי שרוגם שוטר הוא מחבל. גם אם הוא שחור עדיין הוא מחבל אם החליט להתנהג מנהג מחבלים.
ויש מחבלים שצריך להחזיר לאתיופיה...
מחבלים לאתיופיה. | 02-07-2019 13:30
לא כל מחבל חייב לגור בארץ ישראל. והארץ ישראל לא מחנכים לרגום יהודים. ומי שכן עושה כן מוגדר מחבל. וראוי להורגו. וראוי למשוך גופתו בשמן חזיר. וראוי להרוס את. ביתו. כדין כל מחבל.
3
כל יהודי שנולד במדינה חייב לאמץ יהודי אתיופי
עידו 2 | 02-07-2019 13:26
הגיע הזמן גם, להקים מוזיאון על יהדות נפלאה זו. יש המון חומר היסטורי
4
לא באנו לארץ כדי שיזרקו עלינו אבנים.
אתיופי ישראלי | 02-07-2019 13:26
אבן יכולה להרוג, לא ירו בו סתם ברחוב, גם לא ירו בו כי הוא הפגין, ירו בו כי הוא זרק אבן וסיכן אזרחים
5
סלמון טקה
גבריאל | 02-07-2019 13:43
מישטרת ישראל עושה דברים קטנים מסובכים זה טעות צריך להרגיע
6
רצח הנער האטיופי
צח סימה | 02-07-2019 15:24
כואב הלב נשבר למההההה שוטר לוקח את החוק לידיים יש דרכים אחרות למה לירות בחסר עונים וכרגע מסתתר בבית מלון למה האתיופים מסכנים עלו לארץ ישראל למה להתנהג אליהם ככה חבל חבל סתם רצח מיותר השוטר צריך לתת את הדין