הרב רפי פרץ באולפן סרוגים: "אין משמעות אלקטורלית בין מקום 1 ל-2"

הרב רפי פרץ באולפן סרוגים: "אין משמעות אלקטורלית בין מקום 1 ל-2"

יו"ר הבית היהודי לסרוגים: "דברים שרואים מכאן לא רואים משם", הגיב על הקבינט. הסכם עם האיחוד הלאומי? "בימים הקרובים"; על שקד: "נפלא שאישה מזדהה, אבל בראש עומד מי ששייך לציונות הדתית"

הרב רפי: "אין משמעות אלקטורלית בין מקום 1 ל-2"
  (צילום ועריכה: אריאל ליבא/ סרוגים)

אתם דרשתם שבנט ושקד יצאו החוצה מהממשלה? "חס ושלום, אנחנו?! נתניהו פנה, אמר שהתיקים יתפנו ורצה שאנחנו נקבל את התפקידים".

על תיק החינוך: "אין הבטחה לתיק החינוך, אבל יש הסכמה עקרונית שאם אנחנו מצליחים להרכיב ממשלה זו אופציה מועדפת. אנחנו יושבים על ההסכם ברוח טובה, הצוותים דנים ונגיע להסכמות על הכל, אנחנו בידידות. נילחם על התיקים שנכריע עליהם. אני עכשיו עסוק בחיבורים, ואני לא עסוק בתיקים ולא עסוק בחלוקות- אלא בזה שנבנה גוש ימין חזק".

מקבל את היוזמה של ראש הממשלה נתניהו לביטול הבחירות: "אני קודם כל אמרתי שאני חושב שצריך לעשות הכל כדי למצות את אופציית ההליכה לבחירות. כשאני ראיתי שהגענו למצב בלתי אפשרי ומה שעומד על הפרק זה או שיתחיל להיות הלוך – חזור ובמקום חודש זה ייקח לנו שמונה חודשים, אמרתי שאין ברירה וצריך לעשות את זה. אבל אם היום מסתמן בעוקף משהו חדש- צריך למצות אותו. לא אמרתי שממשלת אחדות היא המיצוי, יכול להיות שבפוליטיקה נמצא עוד דברים".

הסכם עם האיחוד הלאומי – בימים הקרובים

הרב פרץ התייחס להסכם המתעכב מול האיחוד הלאומי: "לתהליכים של הצוותים יש את הזמן שלהם, זה ברוח טובה. יושבים, מעלים את הדברים, מגיעים עד נקודות ההכרעה. אין שום מחלוקת, יש הסכמה עקרונית שאנחנו לא מפרקים את ההסכם הקודם ופותחים את הכל מחדש, אלא רוצים לשים בו דגשים ועליהם אנחנו דנים- והכוונה היא לסיים את זה בימים הקרובים".

"אני אומר דבר פשוט, הציונות הדתית ב-9 באפריל בחרה והכריע מי יעמוד בראש החבורה של הבית היהודי, אני לא מוכן לבוא ולהפנות עורף לבוחרים ולהגיד להם שיש  דברים יותר חשובים מהבחירה שלכם- ככה בחרת, ככה יהיה. הטענה של איילת היא טענה, אבל לא הכל אלקטורלי בחיים שלי".

אין משמעות למנדטים בין המקום הראשון לשני

הטענה של איילת זה שהיא מביאה עוד 3 מנדטים.

"זה לא ככה, אני יודע שזה לא ככה, אני בדקתי את זה ואני לא חושב שיש כזאת משמעות בהפרש בין מקום אחד לשתיים, וגם אם יש משמעות, אני לא מסתכל על הבוחרים ואומר להם 'אתם לא מעניינים אותי. אני יודע מה בחרתם, מה הצבעתם, ואני אשאר נאמן לכם'".

הרב פרץ שולל בחריפות את הצבתה של שקד החילונית במקום הראשון: "הציונות הדתית קבעה לה דרך שמי שמוביל אותה צריך להיות מאד נאמן לדרך הזאת. סמנו על הראש שלנו את הדגלים של הציונות הדתית, מבחינה עקרונית מי שעומד בראש צריך להיות לגמרי שייך לציונות הדתית. אני חושב שזה נפלא שאישה מזדהה ובאה ושייכת ומרגישה שייכות, אבל בראש הציונות הדתית עומד מי ששייך לציונות הדתית במובן העמוק של המילה".

"נגיע בהתדיינות שלנו לשורות האלו, אנחנו לא שם. לא אכפת לי לחשוב על כל מיני אפשרויות רחבות, אבל דבר אחד ברור- הבית היהודי נאמן לשולחיו" הוסיף.

עוד מגיב לטענות עוצמה יהודית, ועל הדיווחים על האיומים נגדו: "אני מקבל את הכל ברוח טובה ואוהבת, אין לי טענות על אף אחד. אני אומר לאיתמר 'יש לך זכויות, יש לי הכרת טובה למה שעשית. אם הייתי יכול להתפטר, אם הייתה אפשרות משפטית אחרת ובדקנו- פשוט לא הצלחנו".

"אני הסכמתי בפירוש לקבל אותם, וללכת איתם ולעזור להכניס אותם לכנסת, ואם איתמר היה חבר כנסת אחרי שהייתי מתפטר מהחוק הנורבגי – הייתי מרגיש את הצד שלי בהסכם בצורה מלאה ללא שום הרגשה אחרת".

איחוד עם פייגלין? "בכנות, זה מורכב. אנחנו צריכים לשבת ולחשוב על דגל משותף שאיתו אנחנו יכולים ללכת. אני לא יכול עם הפרדת דת ומדינה, לא יכול. נצטרך למצוא את הדרכים שנוכל ללכת – אם כן, נלך. בבלוק טכני זה אפשרי וננסה".

"הדבר הזה הוא מאד לא פשוט ומאד קשה, איפה שהם יפרו את תנאי ההסדרה – אנחנו צריכים לפעול נגדם ביד קשה. בדרכים שפעלנו עד עכשיו ובדרכים נוספות".

"אנחנו צריכים להדגיש שברגע שדבר כזה קורה – אף אחד בעזה לא מוגן. אנחנו מתחילים משא בקבינט, יש אוזן קשבת ואני מאמין שימים יגידו לאן הדברים מגיעים".

תפרשו מהקבינט? "זה קטנוני להגיד שפורשים לא פורשים. נתניהו מנווט בצורה נכונה את הביטחון".

דברים שרואים מכאן לא רואים משם? "אפשר להגיד שכן, וחוץ מזה שהוא גם קשוב לנו, וקשוב לקולות של אנשיו והשרים ואני מאד שמח עם כל הצער של מה שקורה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
23 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
ראיון מביך
משה | 30-06-2019 20:02
הציונות הדתית לא בחרה בך כמנהיג!!! הרב אלי סדן בחר בך. כרגע יש זמן לעשות פרימריז ולבחור רשימה מוצלחת ומנהיג מתאים יותר..
למה אתה, משה, חושב שאתה ציונות דתית ?
אהרון | 30-06-2019 22:14
אולי תסביר מהי ציונות דתית, זו לא קבוצת כדורגל שבוחרים לפי צבע הדגל,
פריימריז
ספינים? | 30-06-2019 21:14
בבחירות שעברו אמרו שבגלל קוצר הזמן לא ניתן לבצע פריימריז.. מה תירוץ עכשיו? האם הכסף של המתפקדים הוחזר?!
בחרה בו ועדה ציבורית רחבה ובאישור מרכז המפלגה
די עם הספינים | 30-06-2019 20:21
והוסכם על כל מפלגות איחוד הימין
2
מקום 1 ו2
אפרים | 30-06-2019 20:03
א. זה כן משנה מקום ראשון או שני ראה ערך נתניהו ב. אם לפי דעתך זה לא משנה מקום ראשון או שני אז תיהיה במקום שני כי זה לא משנה נכון ?
זה לא משנה את כמות המצביעים
זאת כוונתו | 30-06-2019 20:22
ולא משנה איפה שקד תהיה או לא תהיה
3
פתטי
פנחס | 30-06-2019 20:42
איזה אפס, נו באמת.. לא אכפת לך מקום ראשון או שני? העיקר שאתה ראשון? חח נו באמת.. לקחת בעלות על הציונות הדתית? חצוף, תאמין טוב טוב שבפריימריז פתוח שקד מקבלת יותר ממך גם בתוך המפלגה, אז אל תגיד שאתה המייצג שלנו. רק תתן את ההזדמנות ותראה איך אין לך סיכוי
הוא לא אמר שלא אכפת לו
א | 01-07-2019 7:25
אלא שזה לא משנה את כמות המצביעים
4
סליחה חברים שקד עזבה והפסידה
ורד | 30-06-2019 21:13
איזה חוצפה לדרוש מקום ראשון, מזכירה לי את הסיפר הדייג ודג הזהב ,אישתו של הדייג רצתה יותר מדי עד שנשארה בלי כלום.
לא מקום ראשון, אבל לכור שכל אחד עלול לטעות
להזמין אותה | 30-06-2019 22:10
היא ויתרה על הכבוד וחזרה אלינו, הודתה בטעות. אז, תמשיכו לפורר את הציבור שלנו באתר דתי כאילו. ה יצא לכם מזה? פרסום על חשבון הילדים שלנו? (תשלום לישיבות ולאולפנות, לימודי חול, ועוד ועוד- כל מה שבנט נתן לכולם חוץ מלציבור שלנו. איילת שקד לא מפלה, גם לא מתנחלים ולא דתיים לאומיים)
שינוי תפיסה
משקיף | 30-06-2019 22:10
אם לוקחים את הימין החדש. ומעמידים אותם מול איחוד מפלגות הימין. אז המפלגה הגדולה זה הימין החדש. למרות שהיא לא עברה כי האיחוד זה 3 מפלגות וכל אחת מהם פחותה מהימין החדד
5
שקד יותר יהודיה מפייגלין
הגזמתם- ראיון מיותר | 30-06-2019 22:08
היא יותר איתנו, מכבדת את הדת (לא מבליטה את הסוטים ולא מבטיחה מה שמגיע למי שסובל מכאבים, בלי קשר לחוק), לא מחפשת להיות סתם סלבריטאית. נכון שזאת מפלגה דתית אבל אנחנו הבוחרים מעדיפים אותה מאשר את פייגלין או מי שמברבר באתרי אינטרנט ומצייץ כל היום
6
שקן
הודיה | 30-06-2019 22:17
ידעתי שהוא לא מנהיג אבל שקן ! כבר בדקה בראשונה השקיר! מוטי יוגב אמר במפורש שהוא פנה לביבי לפטר בנט ושקד ... איזה רמה ממש ...
7
אין שום סיבה בעולם שסמוטריץ יקבל מקום 2
שי גנץ | 30-06-2019 22:45
הוא לא מביא מצביעים למעט קומץ חרדלים קטן מאד ובו זמנית מרחיק מצביעים מתונים פוטניצאליים רבים חוץ מהפה הגדול שלו והביטחון העצמי המופרז שלו אין לו שום שורה בקורות חיים שתצדיק שריון בחמישיה הראשונה הוא כמעט לחלוטין חסר כל עשיה ציבורית באזרחות ובטח שבצבא לא עשה כמעט כלום
במה יש לקנא בגמד? דמגוג גזען שמזכיר תקופות
בבון | 01-07-2019 11:44
אפלות בהיסטוריה.
שניכם שונאים ומקנאים בסמוטריץ המוכשר
ל-שי גנץ ועידן | 01-07-2019 9:18
לא יעזור לכם הוא מתאים לתפקיד בכיר אם לא הראשון במקום פרץ הרקדן. איך קנאה מעוורת את עיני האנשים זו ממש בושה. אנו מצביעים טב רק בגלל סמוטריץ ובן גביר אחרת ל א מצביעים טב-הבנתם הקנאים.
שסמוטריץ היהיר ירוץ לבד ויראו כולם מה הוא שוה
עידן | 01-07-2019 9:00
לא הרבה לא מאמין שיש לו יותר בעשרת אלפים חרדלים שתומכים בו
רבים מצביעים רק בגללו
אתה טועה | 01-07-2019 0:23
לבית היהודי. מ דבר ברור גם כשאומר קיצוני
8
מה יהיה הסוף?
נתי | 30-06-2019 23:03
צו השעה: להתאחד ואפילו טכני. הולכים לבחירות שהשמאל מוביל בסקרים. מקוה שמישהו ער לכך.
9
רפי
אמנון | 01-07-2019 6:45
היה ונשאר מוזר
10
התלמיד של
שלמה | 01-07-2019 7:28
הרב רפי פרץ הוא חייל של הרב צבי טאו ששלח אותו למשימה להיות שר החינוך בכל מחיר ואם יהיה מספר שתיים אז הוא לא חייל טוב כי דרך משרד החינוך יוכל הרב טאו להשפיע על תכנים בעייתיים בחברה הישראלית ולכן הרב רפי הנכבד ימציא תירוצים בהתאם למשימת השולח.אני למדתי במרכז הרב בתקופה שהרב רפי למד שם וגם למדתי אצל הרב טאו מה שמצער שהגישה הזאת לא מבינה בתכסיסי הפוליטיקה שגורמת כל הזמן לזריקת מנדטים לימין.
11
מביך עד הזוי
יוסי | 01-07-2019 7:54
א. הציונות הדתית לא בחרה בך , פעילי עוצמה יהודית היו מאוד שמחים לראותך עוזב ואיילת שקד נכנסת במקומך ב. רצית לעזור להכניס את עוצמה לכנסת או אותך לכנסת , הראיון הזה כל כך מביך .
12
אז תוותר לאיילתת
נוף | 01-07-2019 16:18
מה עשית מעצמך? חצוף?